Více

    ― Reklama ―

    Twiggy byla, je a bude vždy považována za první supermodelku, která změnila ideál krásy a nastolila nový trend. Éru extrémně štíhlých modelek, které v sobě nesou ženské i chlapecké znaky. Takový první androgyn. Krasavice s plnými křivkami měly útrum. Jasně, tvary Marilyn Monroe si zaslouží obdiv dodnes. Na přehlídkovém mole už ale pro holky s ňadry a boky najednou nebylo místo.

    Historie psala 60. léta a Leslie Hornby tehdy bylo sladkých sedmnáct, když prorazila. Nikdo nečekal, že její extrémně štíhlá postava zanechá tak silný otisk. Namísto toho, aby její popularita zase rychle vyhasla, dodnes přezdívku Twiggy skloňujeme ve všech pádech. Hubené tělíčko, krátký sestřih, velké oči a výrazné řasy. To jsou základní poznávací znaky dívky, po jíž podobných najednou prahnul celý módní svět. Od té doby se tento směr nepodařilo překonat.

    Anorexie v přímém přenosu

    Nacpat normální ženské křivky do titěrných šatů je jako pokoušet se prostrčit prst klíčovou dírkou. Spolu s trendem ”štíhlá jako proutek” proto přišel i vedlejší účinek v podobě dívek, které drasticky hubnou, jen aby ten prst do dírky nakonec narvaly. Extrémní snaha o hubnutí však ještě nikdy nepřinesla nic dobrého. Přesto se vize armády tyček vesele držíme dál.

    Teď možná namítáte, že dějiny světa módy začínají zase psat i skutečné ženy, které mají prsa a boky, a dokonce i bříško. A na jednu stranu máte pravdu. Skutečně teď konečně začínáme v kampaních světoznámých značek vídat velikosti větší než nula. Už si plně uvědomujeme, jak hrozně moc v mladých dívkách nechceme vychovávat novou generaci anorektiček. Vzor potřebují i dospělé ženy, které chodí do práce a nemohou si dovolit trávit tři hodiny denně v posilovně.

    Proto dnes existuje sekce Plus size modelek. Že vidíme v reklamě kyprou holku oblečenou jen ve spodním prádle už nikoho do kolen nedostane. Vítáme to a oslavujeme. No konečně tam nejsou jen ty vyzábliny. Dáváme ”ne” extrému a ”ano” skutečným ženám. Přizpůsobujeme se. Anebo jen marketingoví experti módních značek objevili náš kryptonit?

    1:0 pro hubený holky

    Ve zlaté éře Cindy Crawford, Naomi Campbell nebo Heidi Klum bychom asi zírali s otevřenou pusou, kdyby si to po mole štrádovala holka XXL, třeba jako asi dnes nejpopulárnější Ashley Graham. Poslední roky se s touto formou osvěžení setkáváme relativně pravidelně. Že to však stále vnímáme jako jistou formu exkluzivity vypovídá o tom, že to návrháři doposud nepřijali za svoji normu, nýbrž boubelky zůstávají v rovině estrádního zpestření s cílem utišit hlad davu a ukázat masám lidskou tvář.

    Co tím vším chceme říct? Že bude ještě nějakou dobu trvat, než začneme módním domům jejich úmysly věřit. Budou nám muset představit víc důkazů, abychom usoudili, že to s námi myslí skutečně dobře. Do té doby bude trend modelek i nadále udávat štíhlá Twiggy.

    Zdroj: Instagram

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Vliv Twiggy přetrvává už skoro 60 let. Modelky XXL jsou zatím stále v kategorii kuriozit

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Twiggy byla, je a bude vždy považována za první supermodelku, která změnila ideál krásy a nastolila nový trend. Éru extrémně štíhlých modelek, které v sobě nesou ženské i chlapecké znaky. Takový první androgyn. Krasavice s plnými křivkami měly útrum. Jasně, tvary Marilyn Monroe si zaslouží obdiv dodnes. Na přehlídkovém mole už ale pro holky s ňadry a boky najednou nebylo místo.

    - Reklama -

    Historie psala 60. léta a Leslie Hornby tehdy bylo sladkých sedmnáct, když prorazila. Nikdo nečekal, že její extrémně štíhlá postava zanechá tak silný otisk. Namísto toho, aby její popularita zase rychle vyhasla, dodnes přezdívku Twiggy skloňujeme ve všech pádech. Hubené tělíčko, krátký sestřih, velké oči a výrazné řasy. To jsou základní poznávací znaky dívky, po jíž podobných najednou prahnul celý módní svět. Od té doby se tento směr nepodařilo překonat.

    Anorexie v přímém přenosu

    Nacpat normální ženské křivky do titěrných šatů je jako pokoušet se prostrčit prst klíčovou dírkou. Spolu s trendem ”štíhlá jako proutek” proto přišel i vedlejší účinek v podobě dívek, které drasticky hubnou, jen aby ten prst do dírky nakonec narvaly. Extrémní snaha o hubnutí však ještě nikdy nepřinesla nic dobrého. Přesto se vize armády tyček vesele držíme dál.

    Teď možná namítáte, že dějiny světa módy začínají zase psat i skutečné ženy, které mají prsa a boky, a dokonce i bříško. A na jednu stranu máte pravdu. Skutečně teď konečně začínáme v kampaních světoznámých značek vídat velikosti větší než nula. Už si plně uvědomujeme, jak hrozně moc v mladých dívkách nechceme vychovávat novou generaci anorektiček. Vzor potřebují i dospělé ženy, které chodí do práce a nemohou si dovolit trávit tři hodiny denně v posilovně.

    - Reklama -

    Proto dnes existuje sekce Plus size modelek. Že vidíme v reklamě kyprou holku oblečenou jen ve spodním prádle už nikoho do kolen nedostane. Vítáme to a oslavujeme. No konečně tam nejsou jen ty vyzábliny. Dáváme ”ne” extrému a ”ano” skutečným ženám. Přizpůsobujeme se. Anebo jen marketingoví experti módních značek objevili náš kryptonit?

    1:0 pro hubený holky

    Ve zlaté éře Cindy Crawford, Naomi Campbell nebo Heidi Klum bychom asi zírali s otevřenou pusou, kdyby si to po mole štrádovala holka XXL, třeba jako asi dnes nejpopulárnější Ashley Graham. Poslední roky se s touto formou osvěžení setkáváme relativně pravidelně. Že to však stále vnímáme jako jistou formu exkluzivity vypovídá o tom, že to návrháři doposud nepřijali za svoji normu, nýbrž boubelky zůstávají v rovině estrádního zpestření s cílem utišit hlad davu a ukázat masám lidskou tvář.

    Co tím vším chceme říct? Že bude ještě nějakou dobu trvat, než začneme módním domům jejich úmysly věřit. Budou nám muset představit víc důkazů, abychom usoudili, že to s námi myslí skutečně dobře. Do té doby bude trend modelek i nadále udávat štíhlá Twiggy.

    Zdroj: Instagram

    ― Reklama ―

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    Dvacet sedm perel, miliony dolarů. Znáte nejdražší Cartier náhrdelník?

    Jsou šperky, které zdobí. A pak jsou ty, jež jsou podpisem historie šperkařských domů. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu mezi ně rozhodně patří. V roce 1933 ho Barbara Hutton, tehdy nejbohatší mladá žena Ameriky, dostala jako svatební dar. Cartier vytvořil 27 perel a minimalistické zapínání z rubínů, zlata a diamantů. Jemná, a přitom sebevědomá kombinace, nesoucí noblesu Číny, ale i francouzský půvab.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    Všechno nejlepší. Letní oslavenci vám budou za originální dárky líbat ruce

    Léto přeje proseccu na ledu, veselým zážitkům, a hlavně oslavám pod širým nebem. Oslavenci narození v tomto období mají v krvi styl i vášeň pro opravdu luxusní dárky. Zapomeňte na padesátý hrníček nebo bonboniéru, tyhle originální nápady vám vyslouží potlesk ve stoje. Obdarovaní si na vás už navždy vzpomenou s úsměvem na tváři.

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―