Twiggy byla, je a bude vždy považována za první supermodelku, která změnila ideál krásy a nastolila nový trend. Éru extrémně štíhlých modelek, které v sobě nesou ženské i chlapecké znaky. Takový první androgyn. Krasavice s plnými křivkami měly útrum. Jasně, tvary Marilyn Monroe si zaslouží obdiv dodnes. Na přehlídkovém mole už ale pro holky s ňadry a boky najednou nebylo místo.

Historie psala 60. léta a Leslie Hornby tehdy bylo sladkých sedmnáct, když prorazila. Nikdo nečekal, že její extrémně štíhlá postava zanechá tak silný otisk. Namísto toho, aby její popularita zase rychle vyhasla, dodnes přezdívku Twiggy skloňujeme ve všech pádech. Hubené tělíčko, krátký sestřih, velké oči a výrazné řasy. To jsou základní poznávací znaky dívky, po jíž podobných najednou prahnul celý módní svět. Od té doby se tento směr nepodařilo překonat.

Anorexie v přímém přenosu

Nacpat normální ženské křivky do titěrných šatů je jako pokoušet se prostrčit prst klíčovou dírkou. Spolu s trendem ”štíhlá jako proutek” proto přišel i vedlejší účinek v podobě dívek, které drasticky hubnou, jen aby ten prst do dírky nakonec narvaly. Extrémní snaha o hubnutí však ještě nikdy nepřinesla nic dobrého. Přesto se vize armády tyček vesele držíme dál.

Teď možná namítáte, že dějiny světa módy začínají zase psat i skutečné ženy, které mají prsa a boky, a dokonce i bříško. A na jednu stranu máte pravdu. Skutečně teď konečně začínáme v kampaních světoznámých značek vídat velikosti větší než nula. Už si plně uvědomujeme, jak hrozně moc v mladých dívkách nechceme vychovávat novou generaci anorektiček. Vzor potřebují i dospělé ženy, které chodí do práce a nemohou si dovolit trávit tři hodiny denně v posilovně.

Proto dnes existuje sekce Plus size modelek. Že vidíme v reklamě kyprou holku oblečenou jen ve spodním prádle už nikoho do kolen nedostane. Vítáme to a oslavujeme. No konečně tam nejsou jen ty vyzábliny. Dáváme ”ne” extrému a ”ano” skutečným ženám. Přizpůsobujeme se. Anebo jen marketingoví experti módních značek objevili náš kryptonit?

1:0 pro hubený holky

Ve zlaté éře Cindy Crawford, Naomi Campbell nebo Heidi Klum bychom asi zírali s otevřenou pusou, kdyby si to po mole štrádovala holka XXL, třeba jako asi dnes nejpopulárnější Ashley Graham. Poslední roky se s touto formou osvěžení setkáváme relativně pravidelně. Že to však stále vnímáme jako jistou formu exkluzivity vypovídá o tom, že to návrháři doposud nepřijali za svoji normu, nýbrž boubelky zůstávají v rovině estrádního zpestření s cílem utišit hlad davu a ukázat masám lidskou tvář.

Co tím vším chceme říct? Že bude ještě nějakou dobu trvat, než začneme módním domům jejich úmysly věřit. Budou nám muset představit víc důkazů, abychom usoudili, že to s námi myslí skutečně dobře. Do té doby bude trend modelek i nadále udávat štíhlá Twiggy.

Zdroj: Instagram

Vliv Twiggy přetrvává už skoro 60 let. Modelky XXL jsou zatím stále v kategorii kuriozit

Atelier Jolie oznámil první spolupráci. Vytvoří kolekci se značkou Chloé

Herečka Angelina Jolie nedávno oznámila vytvoření své vlastní značky Atelier Jolie. Za svou první spolupráci si pak vybrala módní dům Chloé. Spolu s ním hodlá vytvořit kolekci vystihující autentické spojení mezi ženami i moderní podobu ženskosti.

Klíčové barvy pro jaro a léto 2025 jsou trendy už nyní. Promítají se do luxusních módních přehlídek

Společnosti WGSN a Coloro využívají výzkum současných i budoucích trendů ze světa módy, krásy i designu. Na základě něj dokáží předpovědět, jaké barvy budou v budoucnosti populární. Jejich pět klíčových barev pro jaro a léto 2025 přitom módní návrháře inspiruje už nyní.

Miu Miu vydalo kampaň ke kabelce Arcadie. Gigi Hadid se v ní ocitla ve světě slavné malířky

Při tvorbě fotografií ke kampani Miu Miu se fotograf Steven Meisel nechal inspirovat díly malířky Margaret Keane. Ta jsou známá postavičkami s melancholickými pohledy a velkýma očima. V podobném stylu proto modelka Gigi Hadid představila také kabelku Arcadie.

Victoria Beckham vložila do kolekce resort 2024 vzpomínky na dětství i hrdinky z 90. let

Kolekce resort 2024 Victorie Beckham využívá především maskulinní siluety typické pro 90. léta. Oversized saka, široké kalhoty nebo asymetrické šaty mají připomínat hrdinky z tehdejších filmů, jako je Základní instinkt nebo Taxikář. Zároveň se jedná o prvky připomínající návrhářčino dětství.