Více

    Sledujte nás na Instagramu

    39letý japonský návrhář Satoshi Kuwata okouzlil elitní porotu se svou značkou Setchu a získal tak letošní hlavní cenu koncernu LVMH. Kromě trofeje na něj čeká finanční odměna ve výši 400 tisíc eur a roční mentoring od největších tvůrčích jmen módních domů LVMH. Cenu Karla Lagerfelda obdrželi Luca Magliano a Julie Pelipas.

    Satoshi Kuwata volí organický přístup k módě

    Rodák z Kjóta není v oděvním průmyslu úplným nováčkem. V minulosti pracoval ve městech jako je Paříž, Milán, Londýn a New York, kde je móda mnohem víc než jen důležitou součástí každodenního života. Právě tato rozmanitost mu umožnila filozofický a organický přístup ke kreativitě a tvorbě. Pracoval pro Kanyeho West v tradičním pánském krejčovském domě Huntsman & Sons nebo pro Givenchy pod tehdejší taktovkou Riccarda Tisci.

    Kompromis mezi západními kulturami a Japonskem

    Název značky, v současnosti sídlící v Miláně, obsahuje poetický symbol. Je vytvořen ze slovního spojení „Wayo Setchu“, což naznačuje kompromis mezi západními kulturami a Japonskem a jejich prolínání. Kuwata tento princip promítá do svých návrhů, v nichž lze snadno nalézt nečekané fúze zdánlivě odlišného a míchání prvků klasického britského krejčovství s kulturním dědictvím své země. Obzvláště důležitým pilířem je funkčnost inspirovaná životním stylem země vycházejícího slunce. Zákazníci tak dostávají návod, jak skládat své Setchu oblečení, založený na technikách japonského fenoménu kimona. Užitečnost je doplněna lehkou a jednoduchou elegancí.

    Foto: LVMH Prize

    Italský luxus a upcyklace získaly speciální cenu Karla Lagerfelda

    Speciální cenu Karla Lagerfelda vybojoval italský návrhář Luca Magliano se svou značkou Magliano. Na pódiu se k němu připojila i další vítězka – Ukrajinka Julie Pelipas a její BETTTER. Oba obdrží částku 200 tisíc eur spolu s ročním mentoringem od zvučných jmen z řad LVMH. Magliano hrdě odkazuje na prvotřídní italský luxus etablovaný jeho předchůdci, zároveň však bere na vědomí rychle se měnící dobu, díky čemuž návrhy získávají autenticitu a svěží nádech. BETTTER staví do popředí potřebu udržitelnosti, zůstává věrná upcyklaci a příslibu snížení množství odpadu, který módní průmysl produkuje. Její zakladatelka dříve působila jako módní ředitelka ukrajinského Vogue.

    Foto: LVMH Prize

    Nejlepší z nejlepších – finalisté

    Do finále postoupili Raul Lopez se značkou Luar, Diotima – založená Rachel Scott, Aaron Esh, Paolina Russo se svou stejnojmennou značkou, Lucile Guilmard, Burç Akyol a Italka Veronica Leoni se značkou Quira.

    LVMH Prize slaví desáté narozeniny

    Jubilejní ročník 2023 má na číselné škále přívlastek desátý. Za tuto dobu uvedl ambiciózní projekt na prkna, znamenající módní svět, jména jako Demna Gvasalia, Simone Porte Jacquemus nebo Virgil Abloh. Organizátoři se nedávno rozhodli navýšit částky pro hlavní cenu i pro speciální cenu Karla Lagerfelda. Důvodem jsou rostoucí náklady v oblastech, které módní značka potřebuje k úspěšnému fungování. Porota byla tradičně složena z vlivných velikánů jako jsou Maria Grazia Chiuri, Marc Jacobs, Silvia Venturini Fendi, Kim Jones, Stella McCartney, Nicolas Ghesquière, Jonathan Anderson a Nigo. Generální ředitel LVMH Sidney Toledano vyzdvihl jedinečnost letošních finalistů, kteří se překvapivě zaměřili na materiály a inspirativně promítli do svých kolekcí elegantní, hodnotné a běžné siluety. V sídle LVMH Foundation předala hlavní cenu herečka Gal Gadot, čínská superstar Xin Liu zas ceny Karla Lagerfelda.

    Zdroje: Business of Fashion, WWD, laesetchu.com

    Vítězem prestižní ceny LVMH se stal Satoshi Kuwata a jeho Setchu. Předávaní se zúčastnily hvězdy jako Gal Gadot nebo Xin Liu

    TikTok přináší další recept na suchou pleť. Technika slugging pomůže obnovit poškozenou kožní bariéru

    Různá zákoutí beauty TikToku neustále přinášejí inovativní rady, jak docílit dokonalé pleti. Recepty mnohdy balancují na hraně bizarnosti Tentokrát se ale zdá, že se aktuální trend zamlouvá i dermatologům. Seznamte se se sluggingem, cenově dostupnou metodou, která zatočí dokonce i s ekzematickou pletí.

    Luxusní značky loni zaostřily na Čínu. Svůj marketing rozšiřují i na sport a gastronomii

    Nový report firem Luxurynsight a Traackr odhalil, jaké strategie loni zaujímaly známé luxusní a módní značky. Ukázal, že se mimo jiné zaměřily na trh v Číně. Zároveň se ale snažily rozšířit své portfolio influencerů a začaly proto čím dál častěji spolupracovat se sportovci. Pro přilákání zákazníků se také rozhodly více propojit s gastronomií.

    S tenniscore vyhraje každý outfit. TikTok ovládl mix athleisure a tichého luxusu

    Uživatelé TikToku se zamilovali do dalšího módního trendu. Tentokrát se ovšem nejedná o prchavou obsesi, ale nadčasovou klasiku. Známou sociální síť totiž ovládl takzvaný tenniscore. Jedná se o kombinaci athleisure, ale i stále oblíbeného tichého luxusu. V čele trendu pak stojí především herečka Zendaya.

    Značka Dolce & Gabbana poodkryla oponu své tvorby. Zve na jedinečnou výstavu v Miláně

    Módní dům Dolce & Gabbana svým fanouškům poprvé odhalil tajemství, skrývající se za jeho vysokou módou. Slavnostně totiž otevřel výstavu v Miláně s názvem Dal cuore alle mani. Nabízí jedinečný náhled do zákulisí jedné z nejúspěšnějších italských značek. Slouží navíc jako oslava italského umění a kultury.