Více

    ― Reklama ―

    Módní pobláznění v Paříži nekončí. Po pánských kolekcích pro letošní podzim a zimu nastoupila na scénu vysoká móda. Paris haute couture week tentokrát odstartoval módní dům Schiaparelli, a to s řadou vracející se ke kořenům elegance, tedy korzetům. Značnou pozornost jim ve své nejnovější tvorbě pro Dior věnovala i Maria Grazia Chiuri.

    Daleká cesta za minulostí. Dior opět čerpá z historických prvků

    Letošní Paris haute couture week odstartoval mimo jiné také módní dům Dior. Jeho kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri nepřekvapila a už tradičně se pro inspiraci ponořila hluboko do historie. Tentokrát vynesla na povrch klasické korzety, krinolíny či fraky. Zaměřila se totiž na období rokoka, definovaného rovněž nabíranými látkami, bohatými sukněmi nebo krajkovými topy a culottes.

    Zdroj: Reuters

    Výsledkem je dechberoucí romantická kolekce, pohrávající si s tradičními tvary a siluetami. Kromě historie však Chiuri při tvorbě oslovilo také umění. Odkazovala tak třeba na surrealistickou výstavu v pařížském Pompidou Center nebo klasický příběh Alenka v říši divů. Kromě minulosti ale designérka vyzdvihla i přítomnost. „Všichni jen procházíme a já chci žít v současnosti,“ popsala dle serveru WWD.

    Korzety opět na scéně. Schiaparelli odmítá tichý minimalismus

    Mnozí módní nadšenci letošnímu roku předpovídají návrat maximalismu. Do karet jim hraje také nejnovější haute couture show z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel Daniel Roseberry v ní totiž tichou eleganci rázně odmítl. „Nevěřím na to, že minimalismus rovná se modernismus. Mé oči hladověly po něčem méně prostém a více propracovaném,“ vysvětlil. Nabídl proto řadu plnou opulence.

    Zdroj: Schiaparelli

    Definovala ji především záplava historických stužek a pevně zavázaných korzetů, ovšem s jemným futuristickým nádechem. Ten jim dodávaly například přehnaně tvarované kostice, dodávající pasu na objemu. Nechyběla ani silueta přesýpacích hodin, pro Schiaparelli tak typická. Róby v odstínech béžové, hnědé a krémové představily také supermodelky Kendall Jenner nebo Alex Consani.

    @modelsreprise #KendallJenner and #AlexConsani for #Schiaparelli ♬ YAD SLOWED – 𝐍𝐎𝐀.𖥔 ݁

    Honosnými kolekcemi ovšem Pařížský haute couture week teprve odstartoval. Skončit má až ve čtvrtek 30. ledna. Do té doby své přehlídky představí značky jako Chanel, Jean Paul Gaultier či Elie Saab. Mezi očekávané debuty však tentokrát patří první kolekce vysoké módy Alessandra Michele pro Valentino nebo hostující řada pro Jean Paul Gaultier z dílny Ludovic de Saint Sernin.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    V hlavní roli korzet. Pařížský haute couture week odstartoval Dior a Schiaparelli

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní pobláznění v Paříži nekončí. Po pánských kolekcích pro letošní podzim a zimu nastoupila na scénu vysoká móda. Paris haute couture week tentokrát odstartoval módní dům Schiaparelli, a to s řadou vracející se ke kořenům elegance, tedy korzetům. Značnou pozornost jim ve své nejnovější tvorbě pro Dior věnovala i Maria Grazia Chiuri.

    - Reklama -

    Daleká cesta za minulostí. Dior opět čerpá z historických prvků

    Letošní Paris haute couture week odstartoval mimo jiné také módní dům Dior. Jeho kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri nepřekvapila a už tradičně se pro inspiraci ponořila hluboko do historie. Tentokrát vynesla na povrch klasické korzety, krinolíny či fraky. Zaměřila se totiž na období rokoka, definovaného rovněž nabíranými látkami, bohatými sukněmi nebo krajkovými topy a culottes.

    Zdroj: Reuters

    Výsledkem je dechberoucí romantická kolekce, pohrávající si s tradičními tvary a siluetami. Kromě historie však Chiuri při tvorbě oslovilo také umění. Odkazovala tak třeba na surrealistickou výstavu v pařížském Pompidou Center nebo klasický příběh Alenka v říši divů. Kromě minulosti ale designérka vyzdvihla i přítomnost. „Všichni jen procházíme a já chci žít v současnosti,“ popsala dle serveru WWD.

    - Reklama -

    Korzety opět na scéně. Schiaparelli odmítá tichý minimalismus

    Mnozí módní nadšenci letošnímu roku předpovídají návrat maximalismu. Do karet jim hraje také nejnovější haute couture show z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel Daniel Roseberry v ní totiž tichou eleganci rázně odmítl. „Nevěřím na to, že minimalismus rovná se modernismus. Mé oči hladověly po něčem méně prostém a více propracovaném,“ vysvětlil. Nabídl proto řadu plnou opulence.

    Zdroj: Schiaparelli

    Definovala ji především záplava historických stužek a pevně zavázaných korzetů, ovšem s jemným futuristickým nádechem. Ten jim dodávaly například přehnaně tvarované kostice, dodávající pasu na objemu. Nechyběla ani silueta přesýpacích hodin, pro Schiaparelli tak typická. Róby v odstínech béžové, hnědé a krémové představily také supermodelky Kendall Jenner nebo Alex Consani.

    @modelsreprise #KendallJenner and #AlexConsani for #Schiaparelli ♬ YAD SLOWED – 𝐍𝐎𝐀.𖥔 ݁

    Honosnými kolekcemi ovšem Pařížský haute couture week teprve odstartoval. Skončit má až ve čtvrtek 30. ledna. Do té doby své přehlídky představí značky jako Chanel, Jean Paul Gaultier či Elie Saab. Mezi očekávané debuty však tentokrát patří první kolekce vysoké módy Alessandra Michele pro Valentino nebo hostující řada pro Jean Paul Gaultier z dílny Ludovic de Saint Sernin.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    ― Reklama ―

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Dior už má jasno. Pánské kolekce převezme Jonathan Anderson

    Úspěšný návrhář Jonathan Anderson má novou roli. Dle očekávání a spekulací módního světa povládne pánským kolekcím u francouzského módního domu Dior. Zástupci značky to oznámili ve čtvrtek. V pozici nahradí designéra Kima Jones, který od společnosti nedávno odešel. První řadu pro jaro 2026 chce Anderson odhalit v Paříži na konci června.

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Vintage klasika získala moderní punc. Letošní teplou sezónu pohltí puntíky

    Módní scénu roku 2025 definuje návrat hned několika ikonických trendů. Kromě zvířecích vzorů nebo nízko posazených pasů tak letošní teplé sezóně hodlají kralovat rovněž puntíky. Klasický potisk zažil svůj vrchol v historii módy již několikrát. Tentokrát se ovšem vrací ve své moderní podobě, definované inovativními střihy či průhlednými látkami.

    Pryč s unifikací večerních rób. Nezávislí návrháři vracejí na červený koberec odvahu

    Pořád ještě platí, že na okázalé prestižní akci potkáte zejména róby od módních domů jako Chanel, Dior nebo Gucci, protože celebrity zkrátka sází na jistotu. V poslední době se ale na červeném koberci čím dál častěji objevují i nezávislí návrháři, kteří přinášejí čerstvý pohled, odvahu a osobitost. Sledujeme zárodek nového trendu?

    Večeře v metru i na stromě. Světové restaurace vás pohostí na nejpodivnějších místech

    Cestování a jídlo patří mezi jedny z nejoblíbenějších koníčků. Naštěstí se dají skvěle kombinovat. Slavné i méně známé restaurace se proto často předhání v nevšednosti a turisty vítají s otevřenou náručí. Jestliže čas od času zatoužíte po jedinečném zážitku spojeném s gastronomií, vyberte si svoji příští destinaci právě podle těchto neobvyklých míst.

    Ani žlutá, ani zelená. Odstín Chartreuse obarvil jarní trendy

    Zdá se, že loňský "brat summer" odstín zcela nezanikl. Jen se po zimním spánku přeměnil do o něco umírněnější varianty, tedy barvy s názvem Chartreuse. Jedná se o tóny pronikavě žluté a zelené, které se proplížily rovněž do kolekcí pro současné jaro a nadcházející léto. Jejich výhodou je především jednoduchá kombinovatelnost a okamžitý "it girl" efekt.

    Prada píše historii. Po měsících jednání odkoupí módní dům Versace

    Na italskou módní scénu vstupuje nový vládce. Mateřská společnost značky Prada, tedy Prada Group, ve čtvrtek oficiálně oznámila odkoupení Versace. Stalo se tak po měsících spekulací o tom, zda vůbec a za jakou cenu by se mohl prodej uskutečnit. Svět módy nyní napjatě čeká, jak bude sesterství dvou největších italských značek vypadat.

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším "suchém" období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Elegantní vestičky boří stereotypy. Naučte se je nastylizovat podle typu postavy

    Původně mužský kousek oděvu ze středověku zažívá v poslední době nevídaný boom. A co víc, změnil dokonce gender a s velkou slávou se objevil i v dámských kolekcích. Není divu, charismatické vestičky perfektně balancují mezi autoritou a svůdností. Jestliže jste tomuto trendu doposud odolávaly, stojí za to ponořit se do něj po hlavě.

    Móda v područí celebrit. Outfity hvězd manifestují jejich vysněné role

    Zdá se, že volby rób slavných osobností skrývají mnohem více než jen dechberoucí módu. Jednat by se mohlo o nápovědu ohledně jejich vysněných rolí. Šatník hereček jako Millie Bobby Brown nebo Ariany Grande vyzařuje v poslední době energii Britney Spears a Audrey Hepburn, tedy osobností, které by si toužily ztvárnit na filmovém plátně.

    Luxusní značky daly sbohem zimě. Jejich kampaně protkaly jarní paprsky

    Jaro se pomalu ale jistě vplížilo také do kampaní luxusních značek. S čím dál častějšími slunečními paprsky daly oficiálně sbohem zimě a naplno obrátily svou pozornost k letošní teplé sezóně. Tu pak v jejich pojetí definují ikonické kabelky i pestrobarevné šperky. Jako červená nit ji ale protkává rovněž nádech retro nostalgie a boho romantismu.

    Rozhraní mezi dekonstrukcí, kubismem a punkem. Junya Watanabe opět v akci

    Junya Watanabe letos znovu dokazuje, že móda může být vizuálním uměním i inženýrskou disciplínou. Designér mísí punkovou rebelii s geometrickou přesností a vytváří kolekci, která je v podstatě matematickým experimentem, ale i manifestem futuristického oděvu. Navíc se přidává do skupiny návrhářů, jež jako textilii používá vlasy.

    Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Některé účinné látky ale před zářením schovejte

    Staré rčení o potřebě slunce, které léčí všechny neduhy, je pravdou jen z části. Sluneční paprsky sice pomáhají tělu vytvářet vitamin D a blahodárný účinek mají rovněž na psychiku. To vše ale platí jen s dostatečnou ochranou před škodlivým UV zářením. A pokud ve své skin care rutině používáte účinné látky, platí to pro vás dvojnásob.

    Pastelové odstíny vkročily do světa make-upu. Ztělesňují jarní optimismus

    Může se zdát, že jsou pastelové odstíny v jarním období asi tak originální jako květinové vzory. Přesto obojí zažívá letos comeback. Návrat jemných barev souvisí mimo jiné i s oblibou období z počátku milénia, tedy y2k. Beauty nadšenci v nich však zároveň hledají jakýsi optimismus a téměř dětské experimenty rozjasňující současné dění.

    Designové střípky u vás doma. Usaďte jarní květiny do luxusní vázy

    Jaro s sebou kromě teplejších dnů přináší i záplavy květin. Nejeden dům umí tento živý doplněk rozzářit a v interiéru tak vypadá vždycky skvěle. Umístit kytici ale může být občas oříšek, jelikož ne do každé vázy se svazek hodí. Pokud proto u vás nastal čas na pořízení pořádné výbavy, vyberte si z kvalitních produktů. Závidět vám bude každá návštěva.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―