Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní pobláznění v Paříži nekončí. Po pánských kolekcích pro letošní podzim a zimu nastoupila na scénu vysoká móda. Paris haute couture week tentokrát odstartoval módní dům Schiaparelli, a to s řadou vracející se ke kořenům elegance, tedy korzetům. Značnou pozornost jim ve své nejnovější tvorbě pro Dior věnovala i Maria Grazia Chiuri.

    Daleká cesta za minulostí. Dior opět čerpá z historických prvků

    Letošní Paris haute couture week odstartoval mimo jiné také módní dům Dior. Jeho kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri nepřekvapila a už tradičně se pro inspiraci ponořila hluboko do historie. Tentokrát vynesla na povrch klasické korzety, krinolíny či fraky. Zaměřila se totiž na období rokoka, definovaného rovněž nabíranými látkami, bohatými sukněmi nebo krajkovými topy a culottes.

    Zdroj: Reuters

    Výsledkem je dechberoucí romantická kolekce, pohrávající si s tradičními tvary a siluetami. Kromě historie však Chiuri při tvorbě oslovilo také umění. Odkazovala tak třeba na surrealistickou výstavu v pařížském Pompidou Center nebo klasický příběh Alenka v říši divů. Kromě minulosti ale designérka vyzdvihla i přítomnost. „Všichni jen procházíme a já chci žít v současnosti,“ popsala dle serveru WWD.

    Korzety opět na scéně. Schiaparelli odmítá tichý minimalismus

    Mnozí módní nadšenci letošnímu roku předpovídají návrat maximalismu. Do karet jim hraje také nejnovější haute couture show z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel Daniel Roseberry v ní totiž tichou eleganci rázně odmítl. „Nevěřím na to, že minimalismus rovná se modernismus. Mé oči hladověly po něčem méně prostém a více propracovaném,“ vysvětlil. Nabídl proto řadu plnou opulence.

    Zdroj: Schiaparelli

    Definovala ji především záplava historických stužek a pevně zavázaných korzetů, ovšem s jemným futuristickým nádechem. Ten jim dodávaly například přehnaně tvarované kostice, dodávající pasu na objemu. Nechyběla ani silueta přesýpacích hodin, pro Schiaparelli tak typická. Róby v odstínech béžové, hnědé a krémové představily také supermodelky Kendall Jenner nebo Alex Consani.

    @modelsreprise #KendallJenner and #AlexConsani for #Schiaparelli ♬ YAD SLOWED – 𝐍𝐎𝐀.𖥔 ݁

    Honosnými kolekcemi ovšem Pařížský haute couture week teprve odstartoval. Skončit má až ve čtvrtek 30. ledna. Do té doby své přehlídky představí značky jako Chanel, Jean Paul Gaultier či Elie Saab. Mezi očekávané debuty však tentokrát patří první kolekce vysoké módy Alessandra Michele pro Valentino nebo hostující řada pro Jean Paul Gaultier z dílny Ludovic de Saint Sernin.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    V hlavní roli korzet. Pařížský haute couture week odstartoval Dior a Schiaparelli

    ― Reklama ―

    Módní pobláznění v Paříži nekončí. Po pánských kolekcích pro letošní podzim a zimu nastoupila na scénu vysoká móda. Paris haute couture week tentokrát odstartoval módní dům Schiaparelli, a to s řadou vracející se ke kořenům elegance, tedy korzetům. Značnou pozornost jim ve své nejnovější tvorbě pro Dior věnovala i Maria Grazia Chiuri.

    Daleká cesta za minulostí. Dior opět čerpá z historických prvků

    Letošní Paris haute couture week odstartoval mimo jiné také módní dům Dior. Jeho kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri nepřekvapila a už tradičně se pro inspiraci ponořila hluboko do historie. Tentokrát vynesla na povrch klasické korzety, krinolíny či fraky. Zaměřila se totiž na období rokoka, definovaného rovněž nabíranými látkami, bohatými sukněmi nebo krajkovými topy a culottes.

    Zdroj: Reuters

    Výsledkem je dechberoucí romantická kolekce, pohrávající si s tradičními tvary a siluetami. Kromě historie však Chiuri při tvorbě oslovilo také umění. Odkazovala tak třeba na surrealistickou výstavu v pařížském Pompidou Center nebo klasický příběh Alenka v říši divů. Kromě minulosti ale designérka vyzdvihla i přítomnost. „Všichni jen procházíme a já chci žít v současnosti,“ popsala dle serveru WWD.

    Korzety opět na scéně. Schiaparelli odmítá tichý minimalismus

    Mnozí módní nadšenci letošnímu roku předpovídají návrat maximalismu. Do karet jim hraje také nejnovější haute couture show z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel Daniel Roseberry v ní totiž tichou eleganci rázně odmítl. „Nevěřím na to, že minimalismus rovná se modernismus. Mé oči hladověly po něčem méně prostém a více propracovaném,“ vysvětlil. Nabídl proto řadu plnou opulence.

    Zdroj: Schiaparelli

    Definovala ji především záplava historických stužek a pevně zavázaných korzetů, ovšem s jemným futuristickým nádechem. Ten jim dodávaly například přehnaně tvarované kostice, dodávající pasu na objemu. Nechyběla ani silueta přesýpacích hodin, pro Schiaparelli tak typická. Róby v odstínech béžové, hnědé a krémové představily také supermodelky Kendall Jenner nebo Alex Consani.

    @modelsreprise #KendallJenner and #AlexConsani for #Schiaparelli ♬ YAD SLOWED – 𝐍𝐎𝐀.𖥔 ݁

    Honosnými kolekcemi ovšem Pařížský haute couture week teprve odstartoval. Skončit má až ve čtvrtek 30. ledna. Do té doby své přehlídky představí značky jako Chanel, Jean Paul Gaultier či Elie Saab. Mezi očekávané debuty však tentokrát patří první kolekce vysoké módy Alessandra Michele pro Valentino nebo hostující řada pro Jean Paul Gaultier z dílny Ludovic de Saint Sernin.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok

    ― Reklama ―

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―