Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začátkem července předvedlo v Miami nespočet značek nejnovější kolekce plavek. Konal se totiž každoroční týden plavkové módy. Návrhy potvrdily většinu ze současných trendů. Inspirovaly se například módou 80. let, metalickým vzorem nebo kovbojským stylem. Shows ale musely čelit i silné kritice kvůli nedostatečné různorodosti modelek.

    Součástí plavkového týdne módy bylo na 50 různých událostí pořádaných jak věhlasnými značkami, tak těmi začínajícími. I když vysoce sledované shows představily spoustu krásných návrhů, objevila se kolem celé akce poměrně vyostřená diskuze. Většina milovníků módy si totiž stěžovala na přehlídky, které jako by zamrzly v čase. Nereflektovaly totiž progres módního světa usilující o větší diverzitu.

    Téměř všechny modelky tak i nadále měly „perfektní“ postavu, na kterou ovšem většina společnosti nedosáhne. „Všechny modelky vypadají úplně stejně,“ okomentovali například událost uživatelé sociálních sítí. „Nebyly náhodou přehlídky Victoria’s Secret’s kritizované právě kvůli nerealistickým postavám jejich modelek?“ prohlásili další. Největší kontroverzi pak vyvolala přehlídka s názvem „The Black Tape Project“.

    Její tvůrce Joel Alvarez, nyní známý pod jménem Drakhan Blackhart, v ní vytvořil „plavky“ z lepicí pásky. Podobný nápad představil už v roce 2018, tentokrát ovšem své návrhy zahnal do extrému. Některé z modelek tak na sobě měly jen pár proužků pásky. Většina z nich pak odpovídala zmíněné stereotypní představě o ideální postavě. Týden plavkové módy ovšem představil i spoustu inovativních a progresivních značek.

    Mezi trendy plavky patřily ty s třásněmi, metalickými odlesky nebo v bláznivých barvách jako z 80.let

    Například návrhář Michael Costello na svém instagramovém účtu upozornil na to, jak lidé často ostatní posuzují podle jejich váhy a vzhledu. Vybral si proto modelky, které zastupují různé typy postav. Jiné značky se zase zaměřily na udržitelnou módu a využily například použitý denim nebo jiné látky. Patřila mezi ně například společnost Maaji nebo Liberty & Justice. Značka Humans The Brand zase předvedla kolekci s unisex návrhy, kterou mohou nosit i pánové.

    Kromě toho přehlídky potvrdily trendy známé už z ostatních módních show. Patří mezi ně například „mermaidcore“, tedy styl inspirovaný estetikou mořských pan a podmořského světa. Oblíbené byly také kovbojské detaily jako vysoké kozačky, klobouky nebo třásně. Barevné a třpytivé modely plavek zase připomněly bláznivá 80. léta. Metalické odlesky pak ukázaly, že stříbrná se nyní nosí i na plavkách. Některé modelky navíc plavky předvedly i s těhotenským bříškem.

    Zdroje: New York Post, Fashion United, Forbes, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Týden plavkové módy v Miami potvrdil současné trendy. Vyvolal ale i silnou kritiku

    Začátkem července předvedlo v Miami nespočet značek nejnovější kolekce plavek. Konal se totiž každoroční týden plavkové módy. Návrhy potvrdily většinu ze současných trendů. Inspirovaly se například módou 80. let, metalickým vzorem nebo kovbojským stylem. Shows ale musely čelit i silné kritice kvůli nedostatečné různorodosti modelek.

    Součástí plavkového týdne módy bylo na 50 různých událostí pořádaných jak věhlasnými značkami, tak těmi začínajícími. I když vysoce sledované shows představily spoustu krásných návrhů, objevila se kolem celé akce poměrně vyostřená diskuze. Většina milovníků módy si totiž stěžovala na přehlídky, které jako by zamrzly v čase. Nereflektovaly totiž progres módního světa usilující o větší diverzitu.

    Téměř všechny modelky tak i nadále měly „perfektní“ postavu, na kterou ovšem většina společnosti nedosáhne. „Všechny modelky vypadají úplně stejně,“ okomentovali například událost uživatelé sociálních sítí. „Nebyly náhodou přehlídky Victoria’s Secret’s kritizované právě kvůli nerealistickým postavám jejich modelek?“ prohlásili další. Největší kontroverzi pak vyvolala přehlídka s názvem „The Black Tape Project“.

    Její tvůrce Joel Alvarez, nyní známý pod jménem Drakhan Blackhart, v ní vytvořil „plavky“ z lepicí pásky. Podobný nápad představil už v roce 2018, tentokrát ovšem své návrhy zahnal do extrému. Některé z modelek tak na sobě měly jen pár proužků pásky. Většina z nich pak odpovídala zmíněné stereotypní představě o ideální postavě. Týden plavkové módy ovšem představil i spoustu inovativních a progresivních značek.

    Mezi trendy plavky patřily ty s třásněmi, metalickými odlesky nebo v bláznivých barvách jako z 80.let

    Například návrhář Michael Costello na svém instagramovém účtu upozornil na to, jak lidé často ostatní posuzují podle jejich váhy a vzhledu. Vybral si proto modelky, které zastupují různé typy postav. Jiné značky se zase zaměřily na udržitelnou módu a využily například použitý denim nebo jiné látky. Patřila mezi ně například společnost Maaji nebo Liberty & Justice. Značka Humans The Brand zase předvedla kolekci s unisex návrhy, kterou mohou nosit i pánové.

    Kromě toho přehlídky potvrdily trendy známé už z ostatních módních show. Patří mezi ně například „mermaidcore“, tedy styl inspirovaný estetikou mořských pan a podmořského světa. Oblíbené byly také kovbojské detaily jako vysoké kozačky, klobouky nebo třásně. Barevné a třpytivé modely plavek zase připomněly bláznivá 80. léta. Metalické odlesky pak ukázaly, že stříbrná se nyní nosí i na plavkách. Některé modelky navíc plavky předvedly i s těhotenským bříškem.

    Zdroje: New York Post, Fashion United, Forbes, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―