Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Za okny se na nás začíná mračit zatažená obloha a promáčené chodníky. Největší značky módního světa ovšem ve svých snových přehlídkách vítají nadcházející sezónu, tedy jaro a léto 2025. Sychravé počasí tak rozzářily svými kolekcemi plnými optimismu, hravosti a pochopení pro generaci Z.

    To nejlepší z obou světů. Tory Burch propletla uvolněnost Brooklynu a eleganci Manhattanu

    Americká návrhářka Tory Burch je ve světě módy známá především svou jedinečnou schopností kombinovat protichůdné prvky. Srdce svých fanoušků si proto získala především mixem typické newyorské elegance a street stylu, typických pro opačné strany módního velkoměsta.

    Jinak tomu nebylo ani u její nejnovější kolekce pro nadcházející jaro a léto. U toho ale návrhářčina touha po proplétání různých prvků neskončila. „Synchronizace pohybu a formy. Tahle kolekce začala esencí sportu, jeho silou, půvabem, svobodou a přesností,“ vysvětlila svou myšlenku Burch.

    Módní dům Carolina Herrera naskočil na vlnu optimismu. Vyjádřil ho barvami i motivem květin

    I když Newyorský týden módy je jen první z mnoha plánovaných zářijových módních událostí, je jasné, co bude příští teplou sezónu definovat. Návrháři se totiž na pozadí ekonomické krize, trvajících konfliktů a nejisté budoucnosti rozhodli obrátit stránku. Místo chmur tak svou tvář vystavují nečekanému optimismu, hravosti a naději na lepší zítřky.

    Zdroj: Carolina Herrera

    Se stejným úmyslem se do tvorby nové kolekce vrhl také kreativní ředitel značky Carolina Herrera, Wes Gordon. Tentokrát svou myšlenku vyjádřil za pomocí užší palety barev než obvykle. Místo tradičních 15 až 20 odstínů totiž použil pouhých šest. Patří mezi ně klasická černá a bílá, ale také červená, růžová, žlutá nebo modrá. Jejich hravost podtrhl motiv květin i punítků.

    Coach hledí do očí generaci Z. Nabídl jí novou pracovní uniformu

    Kreativní ředitel značky Coach Stuart Vevers zcela jednoznačně skrz naskrz prohlédl svou hlavní cílovou skupinu. Nejnovější kolekci totiž věnoval generaci Z a tomu, co dle něj v nadcházejících měsících potřebuje. Uchopil proto klasické archetypy, se kterými ovšem není tak dobře seznámená jako její předchůdci.

    Návrhář se je proto rozhodl upravit a přetvořit v něco čerstvého. Změnil prvkům jejich proporce, barvy nebo texturu. Zaměřil se také na uvolněnou pracovní uniformu, perfektně odpovídající požadavkům mladých profesionálů. „Zástupci nové generace začínají nastupovat do svých prvních pracovních pozic,“ vysvětlil Vevers.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Trojice velikánů nadchla New York. Coach, Tory Burch a Carolina Herrera vítají jaro

    ― Reklama ―

    Za okny se na nás začíná mračit zatažená obloha a promáčené chodníky. Největší značky módního světa ovšem ve svých snových přehlídkách vítají nadcházející sezónu, tedy jaro a léto 2025. Sychravé počasí tak rozzářily svými kolekcemi plnými optimismu, hravosti a pochopení pro generaci Z.

    To nejlepší z obou světů. Tory Burch propletla uvolněnost Brooklynu a eleganci Manhattanu

    Americká návrhářka Tory Burch je ve světě módy známá především svou jedinečnou schopností kombinovat protichůdné prvky. Srdce svých fanoušků si proto získala především mixem typické newyorské elegance a street stylu, typických pro opačné strany módního velkoměsta.

    Jinak tomu nebylo ani u její nejnovější kolekce pro nadcházející jaro a léto. U toho ale návrhářčina touha po proplétání různých prvků neskončila. „Synchronizace pohybu a formy. Tahle kolekce začala esencí sportu, jeho silou, půvabem, svobodou a přesností,“ vysvětlila svou myšlenku Burch.

    Módní dům Carolina Herrera naskočil na vlnu optimismu. Vyjádřil ho barvami i motivem květin

    I když Newyorský týden módy je jen první z mnoha plánovaných zářijových módních událostí, je jasné, co bude příští teplou sezónu definovat. Návrháři se totiž na pozadí ekonomické krize, trvajících konfliktů a nejisté budoucnosti rozhodli obrátit stránku. Místo chmur tak svou tvář vystavují nečekanému optimismu, hravosti a naději na lepší zítřky.

    Zdroj: Carolina Herrera

    Se stejným úmyslem se do tvorby nové kolekce vrhl také kreativní ředitel značky Carolina Herrera, Wes Gordon. Tentokrát svou myšlenku vyjádřil za pomocí užší palety barev než obvykle. Místo tradičních 15 až 20 odstínů totiž použil pouhých šest. Patří mezi ně klasická černá a bílá, ale také červená, růžová, žlutá nebo modrá. Jejich hravost podtrhl motiv květin i punítků.

    Coach hledí do očí generaci Z. Nabídl jí novou pracovní uniformu

    Kreativní ředitel značky Coach Stuart Vevers zcela jednoznačně skrz naskrz prohlédl svou hlavní cílovou skupinu. Nejnovější kolekci totiž věnoval generaci Z a tomu, co dle něj v nadcházejících měsících potřebuje. Uchopil proto klasické archetypy, se kterými ovšem není tak dobře seznámená jako její předchůdci.

    Návrhář se je proto rozhodl upravit a přetvořit v něco čerstvého. Změnil prvkům jejich proporce, barvy nebo texturu. Zaměřil se také na uvolněnou pracovní uniformu, perfektně odpovídající požadavkům mladých profesionálů. „Zástupci nové generace začínají nastupovat do svých prvních pracovních pozic,“ vysvětlil Vevers.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―