Více

    ― Reklama ―

    Dostáváme se do období roku, kdy se můžete ponořit do módních predikcí na příští rok. A je oč stát, následující sezóny budou opravdu vyprávět různorodé příběhy. Ať už se bude jednat o officecore, návrat vykrojených pasů, nebo o květinový potisk, příští rok bude nezapomenutelný. Vycházíme z kolekcí na rok 2024 i trendy videí na sociálních sítích.

    Definujte pas. Dolce&Gabbana, Dior i Valentino obdivují ženskou siluetu

    Na přehlídkových molech předních módních návrhářů se stává výrazným trendem oslavovat křivky prostřednictvím vypasovaných kousků. Módní velikáni nešetří na vytříbených sakách, kabátech i dalších kouscích, které nejen, že zdůrazňují ženskou siluetu, vytvářejí také dojem extrémní elegance a sebejistoty. Většina designérů preferuje zdůraznění postavy pomocí pásku, který podobně a umně tvaruje linie těla. 

    Foto: Dior, Valentino, Dolce&Gabbana

    Smyslné odhalovaní. Od průhledných materiálů se posuneme ke krajce

    Nechme se unést čistotou a andělským půvabem šatů, které nám představily domy jako Gabriela Hearst, Dolce&Gabbana nebo Valentino. Tyto mistrovsky navržené kousky představují nejlepší tradice haute couture, ale také zhmotňují spojení elegance a něhy. Jsou to šaty, které se stanou nezbytnou letní položkou v šatníku každé moderní ženy, zářící čistotou a jednoduchostí.

    Foto: Valentino, Gabriela Hearst, Dolce&Gabbana

    Officecore nabírá na síle. Zdůrazněte s ním svou nezávislost

    Officecore se tentokrát vymaní z tradičních mantinelů a osloví jak v ležérním, tak nadmíru sofistikovaném provedení. Například Prada se vrací s oversized kousky, které doslova křičí styl, zatímco značka Bottega Veneta se odvážně pustila do vykrojených pasů a nabraných ramen. Vytvořila tím dokonalou rovnováhu mezi kancelářskou elegancí a seriózním vzhledem. Přesto se nám nejvíce líbí Fendi, officecore totiž předvádí ve skvělých barevných kombinacích.

    Foto: Prada, Fendi, Bottega Veneta

    Olympijskou módní medaili získává „metal“. Kousky s kovovým vzhledem budou trendy víc než kdy dříve

    Zlato a stříbro, dva kovové materiály, které můžeme kombinovat podle vlastní chuti a vkusu. O tom nás přesvědčily mnohé nedávné kolekce. Příští rok nám ale přinese doslova explozi těchto osobitých kovů. Módní návrháři se totiž pustili do tvorby s nebývalou vášní, přičemž ze zlata a stříbra učinili výrazné protagonisty, kteří jasně definují nadcházející sezóny příštího roku.

    Foto: Rabanne, The Attico, Alexander McQueen

    Co by na to řekla Miranda Priestly? Vše nasvědčuje tomu, že jaro ovládnou květiny

    Květiny a květinové vzory ožily na molech módních domů jako Balmain, Simon Rocha či Rolf Ekroth. Zda se v nadcházejícím období stane jejich triumfálním návratem, necháme prozatím nezodpovězené. Ačkoliv květiny byly v poslední době trochu opomíjené, stále v nich rezonuje určité kouzlo, a dle aktuálních prezentací můžeme potvrdit, že letošní interpretace květinových motivů dosáhla excelentní úrovně.

    Zdroj: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Odhalte trendy následujících sezón. Nabízíme módní predikce na rok 2024

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Dostáváme se do období roku, kdy se můžete ponořit do módních predikcí na příští rok. A je oč stát, následující sezóny budou opravdu vyprávět různorodé příběhy. Ať už se bude jednat o officecore, návrat vykrojených pasů, nebo o květinový potisk, příští rok bude nezapomenutelný. Vycházíme z kolekcí na rok 2024 i trendy videí na sociálních sítích.

    - Reklama -

    Definujte pas. Dolce&Gabbana, Dior i Valentino obdivují ženskou siluetu

    Na přehlídkových molech předních módních návrhářů se stává výrazným trendem oslavovat křivky prostřednictvím vypasovaných kousků. Módní velikáni nešetří na vytříbených sakách, kabátech i dalších kouscích, které nejen, že zdůrazňují ženskou siluetu, vytvářejí také dojem extrémní elegance a sebejistoty. Většina designérů preferuje zdůraznění postavy pomocí pásku, který podobně a umně tvaruje linie těla. 

    Foto: Dior, Valentino, Dolce&Gabbana

    Smyslné odhalovaní. Od průhledných materiálů se posuneme ke krajce

    Nechme se unést čistotou a andělským půvabem šatů, které nám představily domy jako Gabriela Hearst, Dolce&Gabbana nebo Valentino. Tyto mistrovsky navržené kousky představují nejlepší tradice haute couture, ale také zhmotňují spojení elegance a něhy. Jsou to šaty, které se stanou nezbytnou letní položkou v šatníku každé moderní ženy, zářící čistotou a jednoduchostí.

    - Reklama -

    Foto: Valentino, Gabriela Hearst, Dolce&Gabbana

    Officecore nabírá na síle. Zdůrazněte s ním svou nezávislost

    Officecore se tentokrát vymaní z tradičních mantinelů a osloví jak v ležérním, tak nadmíru sofistikovaném provedení. Například Prada se vrací s oversized kousky, které doslova křičí styl, zatímco značka Bottega Veneta se odvážně pustila do vykrojených pasů a nabraných ramen. Vytvořila tím dokonalou rovnováhu mezi kancelářskou elegancí a seriózním vzhledem. Přesto se nám nejvíce líbí Fendi, officecore totiž předvádí ve skvělých barevných kombinacích.

    Foto: Prada, Fendi, Bottega Veneta

    Olympijskou módní medaili získává „metal“. Kousky s kovovým vzhledem budou trendy víc než kdy dříve

    Zlato a stříbro, dva kovové materiály, které můžeme kombinovat podle vlastní chuti a vkusu. O tom nás přesvědčily mnohé nedávné kolekce. Příští rok nám ale přinese doslova explozi těchto osobitých kovů. Módní návrháři se totiž pustili do tvorby s nebývalou vášní, přičemž ze zlata a stříbra učinili výrazné protagonisty, kteří jasně definují nadcházející sezóny příštího roku.

    Foto: Rabanne, The Attico, Alexander McQueen

    Co by na to řekla Miranda Priestly? Vše nasvědčuje tomu, že jaro ovládnou květiny

    Květiny a květinové vzory ožily na molech módních domů jako Balmain, Simon Rocha či Rolf Ekroth. Zda se v nadcházejícím období stane jejich triumfálním návratem, necháme prozatím nezodpovězené. Ačkoliv květiny byly v poslední době trochu opomíjené, stále v nich rezonuje určité kouzlo, a dle aktuálních prezentací můžeme potvrdit, že letošní interpretace květinových motivů dosáhla excelentní úrovně.

    Zdroj: Instagram

    ― Reklama ―

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―