Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Představa prostého života tradiční manželky zaujala sociální sítě. TikTok zaplnila videa hospodyněk, které se bez námahy starají o děti a pro své pracující manžele vaří vynalézavé recepty. Trend Tradwife ovšem není jen o estetických videích s domácími koláči nebo ručně vyráběným máslem. Oživuje problematický koncept, že žena patří pouze do domácnosti.

    Idea žen v domácnosti opět narůstá na popularitě

    Populární termín Tradwife, neboli tradiční manželka, označuje ženy, které v manželském svazku vyznávají „tradiční“ genderové role. Jejich život se tak točí kolem povinností v domácnosti a péče o manžela nebo děti.

    Pečení koláčů, vaření večeře o pěti chodech pro partnera, který finančně zabezpečuje domácnost, a výrobu domácího másla zvládají tyto ženy vždy nalíčené, s nadýchaným účesem, manikúrou a v neposkvrněných romantických šatech s volánky.

    Trend v poslední době nabral na obrátkách díky modelce a influencerce Nare Smith, která se proslavila estetickými videy a výrobou domácího opalovacího krému, sušenek Oreo nebo kukuřičných lupínků.

    Obsah s otevřeně křesťanským a republikánským podtónem sdílí také influencerka Estee Williams. Na TikToku propaguje představu reprezentativní, podřízené a tradiční manželky, která se obléká a líčí podle manželových preferencí a do posilovny chodí jen v jeho doprovodu.

    Tradwives propagují nerealistickou fantazii

    Estetika Tradwife je však mnohem komplexnější, než se na první pohled může zdát. Nese s sebou výrazně hlubší politický, náboženský a patriarchální kontext. Není proto divu, že na Tiktoku i v médiích vzbudila kontroverzi.

    Nehledě na víru, politické preference nebo feminismus, které jsou osobním rozhodnutím, problematičnost trendu spočívá také ve způsobu, jakým je na sociálních sítích ztvárňován. Propaguje totiž fantazie a životní styl, které jsou ovšem na hony vzdálené realitě.

    Z videí se zdá, že tradiční manželky mají čas strávit několik hodin výrobou vlastního másla, žvýkačkových lízátek nebo cereálií pro své děti. Mnozí se tak pochopitelně diví, proč ve videích nezachycují i méně atraktivní činnosti, jako je mytí toalety nebo vynášení odpadků. A kdo hlídá jejich ratolesti, zatímco natáčí video, jak s grácií sbírají zeleninu ze své pestré zahrádky?

    Trend roztáčí nebezpečnou spirálu perfekcionismu

    Přílišný perfekcionismus na sociálních sítích se tak kromě vzhledu nebo postavy začíná rozšiřovat i na péči o domácnost a mateřství. Dokonale upravené i oblečené manželky s pěti dětmi a domácnost bez jediného smítka nás krmí nerealistickou vizí domácího života, která je falešná a vyvolává v nás pocit vlastní nedostatečnosti.

    Dalším důležitým aspektem je finanční zabezpečení tradičních manželek, které jsou v tomto ohledu závislé na svých manželech. Pravdou však je, že v současné době je pro mnoho rodin nedosažitelné žít pouze z jednoho platu.

    Bezkritickým přijímáním tohoto trendu rovněž pomíjíme skutečnost, že Tradwives influencerky mají navzdory svému statusu ženy v domácnosti příjem z tvorby obsahu. V mnoha případech také patří do bohaté rodiny, která nemá problém financovat navenek perfektní, snový a luxusní život oddané manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Trend Tradwife sklízí kritiku na více frontách. Podporuje nerealistické standardy sociálních sítí

    Představa prostého života tradiční manželky zaujala sociální sítě. TikTok zaplnila videa hospodyněk, které se bez námahy starají o děti a pro své pracující manžele vaří vynalézavé recepty. Trend Tradwife ovšem není jen o estetických videích s domácími koláči nebo ručně vyráběným máslem. Oživuje problematický koncept, že žena patří pouze do domácnosti.

    Idea žen v domácnosti opět narůstá na popularitě

    Populární termín Tradwife, neboli tradiční manželka, označuje ženy, které v manželském svazku vyznávají „tradiční“ genderové role. Jejich život se tak točí kolem povinností v domácnosti a péče o manžela nebo děti.

    Pečení koláčů, vaření večeře o pěti chodech pro partnera, který finančně zabezpečuje domácnost, a výrobu domácího másla zvládají tyto ženy vždy nalíčené, s nadýchaným účesem, manikúrou a v neposkvrněných romantických šatech s volánky.

    Trend v poslední době nabral na obrátkách díky modelce a influencerce Nare Smith, která se proslavila estetickými videy a výrobou domácího opalovacího krému, sušenek Oreo nebo kukuřičných lupínků.

    Obsah s otevřeně křesťanským a republikánským podtónem sdílí také influencerka Estee Williams. Na TikToku propaguje představu reprezentativní, podřízené a tradiční manželky, která se obléká a líčí podle manželových preferencí a do posilovny chodí jen v jeho doprovodu.

    Tradwives propagují nerealistickou fantazii

    Estetika Tradwife je však mnohem komplexnější, než se na první pohled může zdát. Nese s sebou výrazně hlubší politický, náboženský a patriarchální kontext. Není proto divu, že na Tiktoku i v médiích vzbudila kontroverzi.

    Nehledě na víru, politické preference nebo feminismus, které jsou osobním rozhodnutím, problematičnost trendu spočívá také ve způsobu, jakým je na sociálních sítích ztvárňován. Propaguje totiž fantazie a životní styl, které jsou ovšem na hony vzdálené realitě.

    Z videí se zdá, že tradiční manželky mají čas strávit několik hodin výrobou vlastního másla, žvýkačkových lízátek nebo cereálií pro své děti. Mnozí se tak pochopitelně diví, proč ve videích nezachycují i méně atraktivní činnosti, jako je mytí toalety nebo vynášení odpadků. A kdo hlídá jejich ratolesti, zatímco natáčí video, jak s grácií sbírají zeleninu ze své pestré zahrádky?

    Trend roztáčí nebezpečnou spirálu perfekcionismu

    Přílišný perfekcionismus na sociálních sítích se tak kromě vzhledu nebo postavy začíná rozšiřovat i na péči o domácnost a mateřství. Dokonale upravené i oblečené manželky s pěti dětmi a domácnost bez jediného smítka nás krmí nerealistickou vizí domácího života, která je falešná a vyvolává v nás pocit vlastní nedostatečnosti.

    Dalším důležitým aspektem je finanční zabezpečení tradičních manželek, které jsou v tomto ohledu závislé na svých manželech. Pravdou však je, že v současné době je pro mnoho rodin nedosažitelné žít pouze z jednoho platu.

    Bezkritickým přijímáním tohoto trendu rovněž pomíjíme skutečnost, že Tradwives influencerky mají navzdory svému statusu ženy v domácnosti příjem z tvorby obsahu. V mnoha případech také patří do bohaté rodiny, která nemá problém financovat navenek perfektní, snový a luxusní život oddané manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―