Více

    ― Reklama ―

    S trendem quiet luxury se loni seznámil snad každý. Jeho cílem je projevovat luxus tichým a nenápadným způsobem. Od začátku roku se však do opozice staví nové styly, jako Mob Wife nebo Eclectic Grandpa. Jeho místo zaujal i nový koncept ve světě TikToku. Jeho uživatelé totiž upřednostňují takzvaný loud budgeting.

    Začíná se čím dál více ukazovat, že quiet luxury je trendem loňského roku. Staví se proti němu nejen nedávné módní přehlídky, ale i nové estetické styly populární na sociálních sítích. Pomyslný hřebík do rakve pak trendu uštědřil influencer a komik Lukas Battle. Vytvořil totiž nový koncept s názvem loud budgeting. I když ho původně zamýšlel jako vtip, uživatelé TikToku si ho okamžitě zamilovali.

    Stal se tak z něj nový populární způsob, jak přistupovat k financím. Influencer ho poprvé popsal ve svém seznamu „ins and outs“ pro rok 2024 na konci loňského roku. Sám ho pak vysvětlil jako protiklad quiet luxury. „Jedná se o novou terminologii, kterou by měli lidé používat, když nechtějí utrácet. Konverzace o penězích tak přestanou být trapné,“ dodal v prvním videu o loud budgeting Lukas Battle.

    Aplikovat pak můžete finanční strategii především ve chvílích, kdy komunikujete s ostatními. Například pokud vás přátelé pozvou na akci, kterou si nemůžete, nebo nechcete, dovolit. „Řeknete jim, že si nepřejete utrácet peníze za benzín jen proto, abyste za nimi dojeli a poslouchali, jak tři hodiny mluví o jejich ex,“ prohlásil s nadsázkou Battle. Jeho koncept pak získal na TikToku na 1,5 milionu zhlédnutí.

    Mluvit o financích je současný trend. Loud budgeting pomůže vám i vašemu okolí

    Z původního vtipu se tak stala užitečná finanční rada. Loud budgeting totiž zlepšuje konverzace o financích a pomáhá lidem pochopit jejich vztah k penězům. Kromě toho je pro ty, kteří se snaží utrácet pouze do výše určitého rozpočtu, mnohem snazší ho dodržet. Přátelé a rodina kolem nich mají navíc možnost pochopit, jaké si jejich blízcí stanovili finanční plány. Umožňuje jim to například plánovat aktivity, které si mohou dovolit všichni.

    @lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

    Zároveň loud budgeting činí z šetření a neutrácení peněz v době ekonomické krize něco „cool“ a přijatelného. Umožňuje také lidem, aby o penězích přemýšleli trochu jinak. „Nejde o to, že na něco nemáte. Ale že peníze za danou věc dát zkrátka nechcete,“ popsal Battle. Nový trend pak zapadá i do období začátku roku, kdy se lidé snaží co nejvíce ušetřit po finančně náročných Vánocích. Vypadá to ovšem, že loud budgeting zůstane populární po celý rok.

    Zdroje: CNN Business, Forbes, CNET, X, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Trend quiet luxury ustoupil do pozadí. Na jeho místě kraluje loud budgeting

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S trendem quiet luxury se loni seznámil snad každý. Jeho cílem je projevovat luxus tichým a nenápadným způsobem. Od začátku roku se však do opozice staví nové styly, jako Mob Wife nebo Eclectic Grandpa. Jeho místo zaujal i nový koncept ve světě TikToku. Jeho uživatelé totiž upřednostňují takzvaný loud budgeting.

    - Reklama -

    Začíná se čím dál více ukazovat, že quiet luxury je trendem loňského roku. Staví se proti němu nejen nedávné módní přehlídky, ale i nové estetické styly populární na sociálních sítích. Pomyslný hřebík do rakve pak trendu uštědřil influencer a komik Lukas Battle. Vytvořil totiž nový koncept s názvem loud budgeting. I když ho původně zamýšlel jako vtip, uživatelé TikToku si ho okamžitě zamilovali.

    Stal se tak z něj nový populární způsob, jak přistupovat k financím. Influencer ho poprvé popsal ve svém seznamu „ins and outs“ pro rok 2024 na konci loňského roku. Sám ho pak vysvětlil jako protiklad quiet luxury. „Jedná se o novou terminologii, kterou by měli lidé používat, když nechtějí utrácet. Konverzace o penězích tak přestanou být trapné,“ dodal v prvním videu o loud budgeting Lukas Battle.

    Aplikovat pak můžete finanční strategii především ve chvílích, kdy komunikujete s ostatními. Například pokud vás přátelé pozvou na akci, kterou si nemůžete, nebo nechcete, dovolit. „Řeknete jim, že si nepřejete utrácet peníze za benzín jen proto, abyste za nimi dojeli a poslouchali, jak tři hodiny mluví o jejich ex,“ prohlásil s nadsázkou Battle. Jeho koncept pak získal na TikToku na 1,5 milionu zhlédnutí.

    - Reklama -

    Mluvit o financích je současný trend. Loud budgeting pomůže vám i vašemu okolí

    Z původního vtipu se tak stala užitečná finanční rada. Loud budgeting totiž zlepšuje konverzace o financích a pomáhá lidem pochopit jejich vztah k penězům. Kromě toho je pro ty, kteří se snaží utrácet pouze do výše určitého rozpočtu, mnohem snazší ho dodržet. Přátelé a rodina kolem nich mají navíc možnost pochopit, jaké si jejich blízcí stanovili finanční plány. Umožňuje jim to například plánovat aktivity, které si mohou dovolit všichni.

    @lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

    Zároveň loud budgeting činí z šetření a neutrácení peněz v době ekonomické krize něco „cool“ a přijatelného. Umožňuje také lidem, aby o penězích přemýšleli trochu jinak. „Nejde o to, že na něco nemáte. Ale že peníze za danou věc dát zkrátka nechcete,“ popsal Battle. Nový trend pak zapadá i do období začátku roku, kdy se lidé snaží co nejvíce ušetřit po finančně náročných Vánocích. Vypadá to ovšem, že loud budgeting zůstane populární po celý rok.

    Zdroje: CNN Business, Forbes, CNET, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Louis Vuitton vzkřísil středověk. V cruise kolekci protnul hranice času

    Další značka poodkryla oponu své letošní cruise kolekce. Louis Vuitton se tentokrát za odhalením dovolenkové řady vydal do malebného města Avignon. V tamním proslulém Palais des Papes představil návrhy spojující středověk se současností a špetkou modernity. Návrhář Nicolas Ghesquière tak opět dokázal, že má módní scéně stále ještě co ukázat.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―