Více

    ― Reklama ―

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Trend Girl Math: Chytrý nákupní pomocník, nebo finanční katastrofa?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    - Reklama -

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    - Reklama -

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Nákupní seznam na říjen: Matilda Djerf se zaměřila na vlasy a Fendi Peekaboo slaví měkčí provedení

    Říjen se obvykle nese na vlně přeplněných diářů a návalu povinností. To však neznamená, že si ho nemůžete zpříjemnit luxusními maličkostmi. Potřebné odhodlání do náročných dnů vám dodá nový podzimní parfém od Maison Margiela, připomínající vůni lesa, nebo kabelka Fendi Peekaboo Soft, ideální do práce či do školy.

    Módní novinky v kostce: Charli XCX zastupuje Valentino a Burberry sází na hvězdné tváře

    Po skončení fashion weeků se na sebe značky snaží přitáhnout pozornost jinými způsoby. Módní dům Valentino tak oznámil, že ho bude zastupovat zpěvačka Charli XCX. Burberry do svých řad ambasadorů přijal čínskou herečku Zhang Jingyi a odhalil kampaň plnou hvězdných tváří. Dior pro změnu vydal reklamu s Robertem Pattinson.

    Věk jako abstraktní koncept. Plastické operace překračují hranice dystopie

    Sociální sítě rozvířila debata ohledně nejmodernějších kosmetických úprav. Fanoušci známých osobností si totiž začínají všímat jejich překvapivé úspěšnosti. Nedávné fotografie celebrit tak doslova šokují. Nevypadají na nich totiž jen o pár let mladší, z roviny středního věku se přesouvají až zpět do svých "dvacítek".

    Materiály, které vás v nadcházející sezóně podrží. Vsaďte na vlnu, samet nebo tvíd

    Blížící se podzim a zima si vyloženě říkají o aktualizaci šatníku. Nemáme na mysli zběsilé nakupování, jako spíš zohlednění toho, které materiály vám nabídnou tu nejlepší službu. Lehké a chladivé kousky z léta vyměňte za hřejivý pocit na těle. Bonus získáte, pokud bude oblečení prodyšné a zároveň vytvoří izolační vrstvu.

    Jak na správné popíjení vína radí etiketa. I malé detaily dělají velký dojem

    Pravidla etikety nám někdy mohou přijít přehnaná. Pravdou však je, že jejich dodržování je ve společnosti ceněno, leckdy přímo vyžadováno. Je tedy na čase odhodit předsudky o případné trapnosti a ponořit se do elegantních vzorců, které nám etiketa nabízí. Naučte se třeba, jak se správně chovat v přítomnosti sklenice na víno.

    Pařížský fashion week míří do finále. Show představil Balenciaga i Gabriela Hearst

    S prvním říjnovým dnem sice odstartovala další kapitola podzimu, skončil však Pařížský týden módy. Den před jeho finále však svou show stihl odhalit například módní dům Balenciaga. Návrhář Demna Gvasalia v ní překvapil svou bezednou kreativitou. Úspěch sklidila také Gabriela Hearst, inspirovaná dávnými bohyněmi.

    Podzim patří maximalismu. Sychravé dny rozzáří výrazné šperky

    Dny plné nízkých teplot, zatažené oblohy a ponurých odstínů si přímo říkají o nějaké zpestření. Do podzimních outfitů ho lze snadno zapracovat například pomocí výrazných šperků. Jejich maximalistická podoba je totiž opět trendy. Na scénu se vrací široké náramky, obří přívěsky i statement náušnice.

    Zlepší Joshua Schulman stabilitu Burberry? Záchranná mise balancuje mezi luxusem a chaosem

    Burberry, legenda britské elegance, prochází doslova šíleným obdobím. Společnost pod vedením návrháře Daniela Lee a nového ředitele Joshuou Schulman přehodnocuje svou identitu i strategii. Místo odvážné inovace ovšem dosavadní kroky značky působí spíše jako opatrné našlapování kolem základních kamenů.

    Alessandro Michele uctil zlatý věk Valentino. Bohémství daroval svůj maximalismus

    Debut návrháře Alessandra Michele pro módní dům Valentino byl jedním z důvodů, proč se zrak módního světa celé září upínal na Paříž. Svou kolekcí, vycházející z archivních kousků slavné značky, designér rozhodně nezklamal. Tehdejší opulentní renesanční návrhy totiž propojil s vlastním maximalistickým stylem.

    Underconsumption core: Trend diktující, že trendům nemáte propadnout

    Trendem může být cokoliv. Od receptu přes kus oblečení po dovolenkovou destinaci nebo přístup k životu. Co je ale takzvaný "underconsumption core"? Nový způsob myšlení nás vybízí k tomu, abychom právě od trendů dali ruce pryč a soustředili se raději na stálejší hodnoty. Nejedná se však pouze o převlečený minimalismus?

    Jak na eye patches? Tajný trik vizážistů potlačí otoky i tmavé kruhy pod očima

    Unavené oči a oteklé váčky pod nimi dokážou znepříjemnit den a zkazit i ten nejpreciznější make-up. Naštěstí existuje tajný trik, na který přísahají vizážisté po celém světě, tedy eye patches. Jedná se o malé polštářky, které zázračně zmírňují otoky a dodávají pleti svěžest během několika minut.

    Zahalte se do své kavárenské objednávky. Luxusní parfémy zachycují top podzimní drinky

    Hlavní přísady podzimních nápojů umí zahřát a zpříjemnit jinak sychravý den. Proč je ale neposunout na vyšší úroveň? Pořiďte si parfém na míru, který doplní nejen vaši kávovou objednávku. Proměňte nejoblíbenější drinky chladného období v ikonickou vůni a noste je tak po celý den na sobě, místo v kelímku.

    Podzim vrací do módy skřipce do vlasů. Naučte se pracovat s elegantními pomocníky

    Hitem letošního podzimu jsou skřipce na všechny způsoby. Mezi trendy verze tak patří ty zdobené, které ozvláštní celý look, tak ty zcela jednoduché a nenápadné. Jsou totiž praktické, elegantní a umožní vykouzlit různorodou škálu účesů. Stačí si vybrat barvu i velikost a můžete napodobit tisíce různých stylů.

    Milovníci módy touží po dětské zábavě. Získala si je hra Dress to Impress

    Módní trendy už dávno nezahrnují jen oblečení, doplňky nebo make-up. Rozšířily se rovněž o virtuální zábavu. Srdce milovníků módy si totiž získala hra platformy Roblox s názvem Dress to Impress. Účastní se jí nejen teenageři, ale také dospělí. Svou stopu na ni navíc zanechala i značka Gucci nebo zpěvačka Charli XCX.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―