Více

    ― Reklama ―

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Trend Girl Math: Chytrý nákupní pomocník, nebo finanční katastrofa?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    - Reklama -

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    - Reklama -

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Večeře se žraloky a oběd s chobotnicí. Maledivy jsou rájem podvodních restaurací

    Při debatě o luxusní dovolené se mnoha lidem vybaví Maledivy. Nabízí totiž ostrovy s bílými plážemi, tyrkysovou vodou a luxusními domečky pár metrů od pobřeží. Kromě toho ukrývají několik turisticky oblíbených restaurací. Jejich zvláštnost spočívá v umístění, jsou totiž pod vodou. Během jídla si tak můžete bohatý mořský život prohlížet nejen na talíři.

    Sarah Burton zpět v záři reflektorů. S Givenchy navrací na scénu ženskou sílu

    Uplynulý Pařížský týden módy světu představil jeden z vysoce očekávaných návrhářských debutů. Designérka Sarah Burton totiž odhalila první kolekci pro módní dům Givenchy. Jedná se o dosavadní vrchol její kariéry, už tak definované široce uznávanou tvorbou. Nová pozice ji ale vnáší do popředí a dává prostor potřebné ženské energii.

    Okořeňte si dovolenou divokým výletem. I do pouště vynesete trendy outfity

    Přelom zimy a jara vyloženě láká k odjezdu na exotickou dovolenou. Chladné měsíce tu byly už příliš dlouho a tělo si říká o pořádnou dávku horkého slunce. Ať už se chystáte do jakékoliv destinace, pokud máte možnost navštívit při svém výletu místní poušť, neváhejte. Nabídne vám perfektní zážitky, jedinečné aktivity, a navíc i dechberoucí fotky.

    Vpusťte do domova jaro. K životu ho přivedou trendy interiérové doplňky

    S blížícím se jarem přichází čas na nové projekty. Tím může být také obnova vašeho zimou znuděného domova. Nemusí se ovšem jednat o velké renovace, ani investice. Pokoje vám rozzáří nálož trendy interiérových doplňků, které doslova křičí prosluněnými dny. Zaměřte se především na výrazné odstíny, ale rovněž hravé a nezvyklé tvary.

    Značka Coperni posouvá hranice. Představila Tamagotchi kabelku a Meta smart brýle

    Módní dům Coperni vyniká svým inovativním a technocentrickým přístupem k módě. Jinak tomu nebylo ani na jeho nedávné přehlídce pro letošní podzim a zimu, zasazené do prostředí zinscenované LAN párty. Značka navázala spolupráci se společnostmi Meta, Ray-Ban nebo Bandai. Na molu tak zazářily unikátní smart brýle i kabelka Tamagotchi.

    Seán McGirr pokračuje v tajemné linii. Alexander McQueen FW25 je ódou na viktoriánskou eleganci

    Značka Alexander McQueen představila na Pařížském týdnu módy pod vedením nového kreativního ředitele Seána McGirr svou kolekci pro podzim a zimu 2025. Návrhář, již ve své třetí sezóně u tohoto módního domu, čerpal inspiraci z viktoriánského období a dandysmu, čímž vytvořil kolekci, která spojuje historické prvky s moderní estetikou.

    Skončila historická módní kapitola. Jonathan Anderson dal sbohem Loewe

    Další z módních spekulací nabyla reálných obrysů. Módní dům Loewe potvrdil odchod svého dosavadního kreativního ředitele Jonathana Anderson. Návrhář u značky strávil 11 let, a tak se jedná o konec skutečně významné módní kapitoly. Nenápadného výrobce kabelek a kožených produktů totiž přetvořil do světově proslulého brandu.

    Stylový čaj o páté. Překvapte dokonalým rituálem s luxusní výbavou

    Čaj o páté je perfektní příležitostí, jak sezvat své přátele a probrat všechny poslední novinky. Kavárny jsou pro tuto událost skvělým místem, ovšem dýchánek v pohodlí domova je zase úplně jiný zážitek. Vyzbrojte se na takové chvíle svojí osobní čajovou sadou a oslňte své blízké luxusní výbavou, kterou vám budou tiše závidět.

    Vstupte do denim říše divů. Skutečně kvalitní džíny překopou váš šatník

    Džíny patří mezi kousky, které bez výjimky nachází místo v šatníku každého z nás. Díky své univerzálnosti dokáží prokázat nezaměnitelnou módní službu. Stejně tak ovšem zvládnou kvůli své neforemnosti či špatnému střihu outfit podkopat....

    Kdo se má v té záplavě vyznat? Tyhle kosmetické štětce vám bohatě stačí

    Make-up je zábavou i uměním, avšak čeho je moc, toho je příliš. Zatímco potřebu nové řasenky či tužky na obočí obhájíte zvědavostí nebo vypotřebováním předchozího produktu, kosmetické štětce jsou často velkou neznámou. Jak se rozhodnout, který opravdu potřebujete a jaký je zbytečnost navíc? Možná budete překvapeni, jak málo vám stačí.

    Nová výstava odhaluje módní dialog dvou přátel. Maže hranice mezi Alaïa a Mugler

    Módní návrháři jsou často chápáni jako rozdílné talenty, neustále se předhánějící a navzájem si konkurující. Opačný příběh však vypráví nová výstava v Paříži z dílny The Azzedine Alaïa Foundation. Zaměřuje se totiž na tvorbu francouzsko-tuniského designéra, kterou silně ovlivnilo přátelství s dalším módním velikánem, Thierrym Mugler.

    Mobil jako pravá ruka. Ohákněte denního pomocníka do trendy obalu

    Doplňky jsou nepostradatelnou součástí outfitu. Bez nich často výsledný look vypadá neúplný, jako kdyby mu něco chybělo. Jedním z takových doplňků může snadno být i váš mobil. Na výběr existuje nepřeberné množství šikovných detailů, které se nezastavují jen u obyčejných krytů. Můžete využít přívěsky, kabelky, zkrátka cokoliv, co bude ladit.

    Někdy bereme oblečení až moc vážně. Chci, aby ženy po mých šatech sáhly i po letech, míní autorka Zkomnaty

    Za zrodem brněnské značky Zkomnaty stála láska pro vintage i touha po udržitelné módě. Její autorka Viviana Bordásová šije nadčasové kousky, které se nebudete bát vzít do divadla, ani na pizzu. Oblečení totiž dle ní občas bereme až moc vážně. Svůj jedinečný postoj k módě projevuje talentovaná tvůrkyně i ve svých kolekcích, pohybujících se mezi stylovou nestárnoucí klasikou a hravými limitovanými návrhy.

    Gucci vyrazil módní scéně dech. Jeho novým kreativním ředitelem je Demna Gvasalia

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Romantické rande i přátelské posezení. Vyrazte na piknik se stylovou výbavou

    Kdo by neměl rád piknik? Posezení v přírodě, slunečné počasí, výborné jídlo a minimum přípravy. Místo, na kterém nakrájené kousky ovoce, lahev prosecca a oplatky vypadají jako královská hostina. S jarem se blíží období hodování venku, vybavte se proto s předstihem a buďte připraveni na letošní piknikovou sezónu se vším všudy.

    Móda v kostce: Lily Collins oblékla Calvin Klein a Vivienne Westwood míří do Indie

    I když série týdnů módy skončila, čeká módní svět řada lákavých novinek. Jimmy Choo oblékl kabelky Bon Bon za pomocí Swarovski do luxusního kabátu. Zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tyla září ve festivalové kampani H&M. Tváří jarní kolekce Calvin Klein se zase stala herečka Lily Collins. Vivienne Westwood se pak poprvé vydá do Indie.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―