Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trend #thedesignervsthedesigns vám v posledních dnech na sociálních sítích nemohl uniknout. Jen na TikToku má přes 27 milionů zobrazení. Fashion influenceři si doslova libují v „porovnávání“ vzhledu návrháře a následně jeho modelech.

    Jde o jakési poukázání na fakt, jak „obyčejný“ člověk dokáže navrhnout takové módní skvosty. Jako první je v záběru závěrečné vystoupení designéra a následně střih jeho okázalých modelů z přehlídkového mola.

    Tvůrci editů se často přenáší do Asie, kde je móda na úplně jiné úrovni, než jsme v Evropě zvyklý. TikTok se v porovnávání drží hlavně v módním světě, ale často se setkáme i s architekty a jejich stavbami.

    Nekorunovanou královnou trendu #thedesignervsthedesigns tvůrci zvolili návrhářku Xiong Ying, která svůj velký přínos pro módní průmysl odstartovala na fashion weeku v Šanghaji. Modely navrhla pro svou značku Heaven Gaia. Edity z přehlídek přímo válcují sociální sítě a mají na svém kontě miliony zhlédnutí. Inspiruje se právě asijskou kulturou a zdobenými prvky.

    Honosnost a okázalost ztělesnil libanonský návrhář Elie Saab. Od 80. let se specializuje převážně na svatební módu. Jeho róby jsou velkolepé stejně jako jeho přelom v módním průmyslu. Stal se totiž prvním Arabem, který působí v Chambre Syncidale de le Haute Couture. Mezi stálé zákaznice Elieho Saaba patří například Kate Middleton.

    Velkou ikonou uvedeného trendu je i britský Jack Irving. Jeho prací je mimo jiné příprava divadelních kostýmů, což se na Irvingovo designérských perlách také podepisuje. Tvoří módu hodnou červených koberců. Jen málokterý vyznavač alternativní módy nezná Jacka Irvinga.

    Proslavila ho především Lady Gaga, která Irvingovy modely do dnešních dní nosí jak na koberci tak na svých koncertech. Největšímu ohlasu se mu ale dostalo právě na berlínském alternativním fashion weeku.

    Zdroj: YouTube, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    The Designer VS The Designs. Nový TikTok trend zahlcuje For You page

    ― Reklama ―

    Trend #thedesignervsthedesigns vám v posledních dnech na sociálních sítích nemohl uniknout. Jen na TikToku má přes 27 milionů zobrazení. Fashion influenceři si doslova libují v „porovnávání“ vzhledu návrháře a následně jeho modelech.

    Jde o jakési poukázání na fakt, jak „obyčejný“ člověk dokáže navrhnout takové módní skvosty. Jako první je v záběru závěrečné vystoupení designéra a následně střih jeho okázalých modelů z přehlídkového mola.

    Tvůrci editů se často přenáší do Asie, kde je móda na úplně jiné úrovni, než jsme v Evropě zvyklý. TikTok se v porovnávání drží hlavně v módním světě, ale často se setkáme i s architekty a jejich stavbami.

    Nekorunovanou královnou trendu #thedesignervsthedesigns tvůrci zvolili návrhářku Xiong Ying, která svůj velký přínos pro módní průmysl odstartovala na fashion weeku v Šanghaji. Modely navrhla pro svou značku Heaven Gaia. Edity z přehlídek přímo válcují sociální sítě a mají na svém kontě miliony zhlédnutí. Inspiruje se právě asijskou kulturou a zdobenými prvky.

    @dorama_chin0

    #heavengaia @Heaven Gaia by XiongYing

    ♬ original sound – <3

    Honosnost a okázalost ztělesnil libanonský návrhář Elie Saab. Od 80. let se specializuje převážně na svatební módu. Jeho róby jsou velkolepé stejně jako jeho přelom v módním průmyslu. Stal se totiž prvním Arabem, který působí v Chambre Syncidale de le Haute Couture. Mezi stálé zákaznice Elieho Saaba patří například Kate Middleton.

    Velkou ikonou uvedeného trendu je i britský Jack Irving. Jeho prací je mimo jiné příprava divadelních kostýmů, což se na Irvingovo designérských perlách také podepisuje. Tvoří módu hodnou červených koberců. Jen málokterý vyznavač alternativní módy nezná Jacka Irvinga.

    Proslavila ho především Lady Gaga, která Irvingovy modely do dnešních dní nosí jak na koberci tak na svých koncertech. Největšímu ohlasu se mu ale dostalo právě na berlínském alternativním fashion weeku.

    Zdroj: YouTube, TikTok

    ― Reklama ―

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―