Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?
Módní svět se nemůže dočkat. Příští rok v květnu nebude netrpělivě vyhlížet pouze ikonický ples Met Gala, svůj zrak upře rovněž na premiéru očekávaného snímku Ďábel nosí Pradu 2. Problémem je, že v té době už možná bude znát každý záhyb teprve natáčeného filmu. Děkovat za to bude moct nejen paparazzi a médiím, ale také uživatelům sociálních sítí, toužících po čerstvých spoilerech.
Hned první dny natáčení pokračování ikonického filmu přinesly první záblesky tolik milovaných postav. Co se zprvu zdálo jako vytoužená dávka nostalgie však brzy zhořklo. Z pár fotek se stala záplava momentů, které bychom raději opět vytěsnili. Není potřeba spoilery dál šířit, již nyní je ovšem jasné, jaké postavy se na filmová plátna vrátí, jak asi budou vypadat a do koho se tentokrát zamilují.

Zdroj: Profimedia
Klasická vlna spoilerů tak dosáhla nových rozměrů. Mnozí fanoušci nyní na sociálních sítích volají po bojkotu neustálého přílivu nových fotek a informací. Mají pocit, že už půlku filmu viděli a nemají se na co těšit. V jejich očích neexistuje žádná neznámá, překvapení, ani ta příjemná nevědomost toho, co se na filmovém plátně asi tak objeví. Ničí novodobé spoilery zážitek z kin?
Spoilery jsou nástroj propagace. Filmu však mohou vykopat i vlastní hrob
Na jednu stranu je nutné uznat, že filmoví producenti čelí v současné době nevídaným požadavkům. Již nestačí pouze vydat trailer a filmový plakát, aby diváky přilákali do kin. Místo toho musí podstoupit komplikovaný kolotoč propagace, jehož součástí jsou „omylem“ vypuštěné rozhovory s castingem nebo využívání instagramových profilů hlavních herců. Jinak nemají šanci zaujmout.

Zdroj: Profimedia
To stejné platí i pro tým stojící za snímkem Ďábel nosí Pradu 2, který nelze považovat za pouhou oběť chtivých médií. Samotná Anne Hathaway sdílela první den video, na kterém měla oblečený blankytný svetr, tedy jasný odkaz na původní film. Následně sama zveřejnila několik looků z natáčení. Prvotní nakouknutí do zákulisí však brzy překlenulo do obsesivních analýz a debat.
@zhuljetta #viral #devilwearsprada ♬ original sound – vcblade
Fanoušci diskutují nad tím, zda náhodné celebrity zahlédnuté v New Yorku patří mezi casting a renomované módní magazíny radí, kde koupit jednotlivé části outfitů. Fanoušci mají navíc moc měnit samotný děj. Kvůli jejich ostré kritice tvůrci filmu často zaváhají a začnou měnit již hotový film. Přesně takový osud potkalo například nejnovější zpracování pohádky Sněhurka z produkce Disney.
Kritika se však snesla i na casting připravovaného seriálu Harry Potter. Někteří tvůrci, například italský režisér Paolo Sorrentino, tak raději neprozrazují ani základní anotaci svého snímku. Bezmezná touha nasbírat pozornost a vědět víc nás tak pomalu láká do nové éry filmů. Takové, ve které mají tvůrci předem prohráno, jelikož diváctvo už dávno ví, jaký má na ještě nevydaný film názor.
Zdroje: Vanity Fair, NSS Magazine, Instagram, TikTok