Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Období dovolených se blíží a těšení se na léto narůstá. Dokonce nás nedávno překvapilo několik téměř tropických teplot. Ani se tak nenadějeme a brzy rovnou přeskočíme z jara do léta. Trendy z přehlídkových mol pak naznačují lehce bohémský vibe. Snad nikdy jsme nezaznamenali tak vkusnou nabídku mokasín, pantoflí nebo žabek. O pohodlí se tedy letos v létě bát nemusíte.

    Letní nabídka obuvi nejčastěji zahrnuje snad všechny druhy mokasín. Na podpatku, s vysokou platformou, ale hlavně s otevřenou patou. Nově o sobě dávají vědět také podpatky, a to překvapivě s otevřenou špičkou. Pantofle pak získávají několik nových podob. Například Toteme představuje jejich zcela minimalistické verze. Naopak Fendi se nechává unést vlnou logománie.

    Špičce dali sbohem u Victoria Beckham nebo Versace. Konečně můžete dát na obdiv dokonalou pedikúru

    Jak vidno, pozornost se přesouvá na prsty u nohou. Jinými slovy, do popředí se dostává otevřená špička. Značky Victoria Beckham i Versace jako by se shodly a zakomponovaly ji do vysokých variant, sahajících až pod kolena. Takový model však samozřejmě nemusí být v létě příjemný. Proto se po podobných botách poohlédněte u značky Burberry, která připravila nižší, a v pravém létě nositelnější, možnosti.

    Zdroj: Victoria Beckham, Versace

    Vysoké verze bot s otevřenou špičkou můžete jednoduše kombinovat se sukněmi nebo kostýmky s kraťasy. Stejně skvěle budou vypadat i šaty s průhlednou spodní částí, po vzoru Victoria Beckham.

    Mokasíny na platformě i bez. Působí „důležitě“ a dodávají expensive taste

    Mokasíny jsou snad tím nejnadčasovějším druhem obuvi. Lze je vynést v létě, na podzim nebo v zimě. Záleží pouze na vašem stylingu. Například žhavá nabídka Gucci, v čele s cherry red mokasíny, perfektně podtrhne nejen městský a kancelářský look, ale i populární opium style.

    Zdroj: Gucci

    Konečně se dostáváme také k otevřeným patám. S těmi se nejčastěji setkáváme právě v „mokasínové“ verzi. Vynesete je klasicky naboso, fantasticky ale vypadají i s bílými ponožkami a sukní. Podobné varianty nenabízí pouze Prada, se stejným konceptem si pohrála také Bottega Veneta.

    Zdroj: Prada

    Velmi moderně působícím kouskem jsou rovněž boty Satin Mules, opět od módního domu Prada. Moderní hladký výraz rozbíjí mini podpatek ve tvaru trojúhelníku. Vylaďuje tak jemnost saténu a prvotní vzhled balerín. Stylizovat je můžete stejně jako u předešlého modelu.

    Chanel redefinoval žabky, pantofle zase ovládá minimalismus. Pohodlí je v létě na prvním místě

    Neexistuje komfortnější obuv, než jsou pantofle. V blížícím se létě se je nemusíte bát nosit na každodenní bázi. Elegantní formy, nabízené například značkou Toteme, vynesete i při formálnějších příležitostech. Vkusně se dají zasadit také do letního office core.

    Minulý rok se v popředí držely typické pantofle Birkenstock. Trvající trend tak nejspíše ovlivnil marketingovou půdu u několika módních domů, u kterých jsme na tento druh obuvi nebyli zvyklí. Samotné Birkenstock jsou v kurzu i letos a opět se dají stylizovat do jak parných, tak chladnějších dnů.

    Zdroj: Alaia, Balenciaga

    Příjemné a draze vyhlížející modely jsou podle nás mules od Alaia, zdobené kamínky po celém povrchu. Bílá i černá varianta je naprosto skvělá. Další, influencerkami oblíbený, kousek, jsou žabky od značky Chanel. I když je někteří běžně obují také do města, my jejich nošení doporučujeme zachovat pouze na plážích.

    Zdroj: Chanel

    V létě je nejdůležitější cítit se pohodlně a v komfortní zóně. To ovšem neznamená, že nemůžete dosáhnout vysněného chic looku. Stylové jsou tedy mokasíny s otevřenou patou, klasické pantofle i odstraněné špičky. Pomyslný výherce, splňující všechny aktuální módní požadavky, kombinující moderní design s jemným saténem, jsou Satin Mules od Prada. Ty pokládáme za opravdový must-have.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    S jakými botami naladíte perfektní summer chic? Zaměřte se na pantofle, žabky i mokasíny

    Období dovolených se blíží a těšení se na léto narůstá. Dokonce nás nedávno překvapilo několik téměř tropických teplot. Ani se tak nenadějeme a brzy rovnou přeskočíme z jara do léta. Trendy z přehlídkových mol pak naznačují lehce bohémský vibe. Snad nikdy jsme nezaznamenali tak vkusnou nabídku mokasín, pantoflí nebo žabek. O pohodlí se tedy letos v létě bát nemusíte.

    - Reklama -

    Letní nabídka obuvi nejčastěji zahrnuje snad všechny druhy mokasín. Na podpatku, s vysokou platformou, ale hlavně s otevřenou patou. Nově o sobě dávají vědět také podpatky, a to překvapivě s otevřenou špičkou. Pantofle pak získávají několik nových podob. Například Toteme představuje jejich zcela minimalistické verze. Naopak Fendi se nechává unést vlnou logománie.

    Špičce dali sbohem u Victoria Beckham nebo Versace. Konečně můžete dát na obdiv dokonalou pedikúru

    Jak vidno, pozornost se přesouvá na prsty u nohou. Jinými slovy, do popředí se dostává otevřená špička. Značky Victoria Beckham i Versace jako by se shodly a zakomponovaly ji do vysokých variant, sahajících až pod kolena. Takový model však samozřejmě nemusí být v létě příjemný. Proto se po podobných botách poohlédněte u značky Burberry, která připravila nižší, a v pravém létě nositelnější, možnosti.

    Zdroj: Victoria Beckham, Versace

    - Reklama -

    Vysoké verze bot s otevřenou špičkou můžete jednoduše kombinovat se sukněmi nebo kostýmky s kraťasy. Stejně skvěle budou vypadat i šaty s průhlednou spodní částí, po vzoru Victoria Beckham.

    Mokasíny na platformě i bez. Působí „důležitě“ a dodávají expensive taste

    Mokasíny jsou snad tím nejnadčasovějším druhem obuvi. Lze je vynést v létě, na podzim nebo v zimě. Záleží pouze na vašem stylingu. Například žhavá nabídka Gucci, v čele s cherry red mokasíny, perfektně podtrhne nejen městský a kancelářský look, ale i populární opium style.

    Zdroj: Gucci

    Konečně se dostáváme také k otevřeným patám. S těmi se nejčastěji setkáváme právě v „mokasínové“ verzi. Vynesete je klasicky naboso, fantasticky ale vypadají i s bílými ponožkami a sukní. Podobné varianty nenabízí pouze Prada, se stejným konceptem si pohrála také Bottega Veneta.

    Zdroj: Prada

    Velmi moderně působícím kouskem jsou rovněž boty Satin Mules, opět od módního domu Prada. Moderní hladký výraz rozbíjí mini podpatek ve tvaru trojúhelníku. Vylaďuje tak jemnost saténu a prvotní vzhled balerín. Stylizovat je můžete stejně jako u předešlého modelu.

    Chanel redefinoval žabky, pantofle zase ovládá minimalismus. Pohodlí je v létě na prvním místě

    Neexistuje komfortnější obuv, než jsou pantofle. V blížícím se létě se je nemusíte bát nosit na každodenní bázi. Elegantní formy, nabízené například značkou Toteme, vynesete i při formálnějších příležitostech. Vkusně se dají zasadit také do letního office core.

    Minulý rok se v popředí držely typické pantofle Birkenstock. Trvající trend tak nejspíše ovlivnil marketingovou půdu u několika módních domů, u kterých jsme na tento druh obuvi nebyli zvyklí. Samotné Birkenstock jsou v kurzu i letos a opět se dají stylizovat do jak parných, tak chladnějších dnů.

    Zdroj: Alaia, Balenciaga

    Příjemné a draze vyhlížející modely jsou podle nás mules od Alaia, zdobené kamínky po celém povrchu. Bílá i černá varianta je naprosto skvělá. Další, influencerkami oblíbený, kousek, jsou žabky od značky Chanel. I když je někteří běžně obují také do města, my jejich nošení doporučujeme zachovat pouze na plážích.

    Zdroj: Chanel

    V létě je nejdůležitější cítit se pohodlně a v komfortní zóně. To ovšem neznamená, že nemůžete dosáhnout vysněného chic looku. Stylové jsou tedy mokasíny s otevřenou patou, klasické pantofle i odstraněné špičky. Pomyslný výherce, splňující všechny aktuální módní požadavky, kombinující moderní design s jemným saténem, jsou Satin Mules od Prada. Ty pokládáme za opravdový must-have.

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―