Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní skupina LVMH odhalila výsledky z uplynulého čtvrtletí, poukazující na zpomalení růstu jejích prodejů. Klesnout měly o tři procenta. Jelikož je firma sdružující slavné značky považována za největší v módním průmyslu, jedná se o důležitý ukazatel. Reflektuje totiž stav světové ekonomiky.

    Zákazníci luxusního zboží si v posledních měsících nákup nových módních kousků více rozmýšlejí. Za menší touhou utrácet stojí především trvající inflace, zpomalující ekonomický růst i dopady světové pandemie. Potvrdily to také nejnovější výsledky skupiny LVMH. V úterý totiž oznámila, že její prodeje v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly o pouhá tři procenta, a to na 20 miliard eur.

    Jedná se tedy o nejpomalejší období luxusní skupiny od roku 2020. Analytici ovšem pomalejší první čtvrtletí očekávali. Zároveň oznámili, že v následujících měsících očekávají o něco rychlejší nárůst prodejů. Přesto se jedná o alarmující zprávu, která ovlivňuje také ostatní hráče módního světa. Konglomerát LVMH je totiž považován za největší skupinu luxusního průmyslu.

    Dá se tedy předpokládat, že podobné výsledky v následujících týdnech zveřejní i další módní značky. Například skupina Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, už minulý měsíc zveřejnila varování. Naznačila totiž, že její prodeje v prvních třech měsících letošního roku klesly o 10 procent. Za ne příliš pozitivními výsledky pak stojí také zpomalující poptávka v Číně.

    Čínský trh se nadále potýká s problémy. LVMH se více dařilo v Evropě a USA

    Čínští zákazníci totiž nenakupují luxusní zboží v takové míře, jak se očekávalo. Důvodem jsou především trvající dopady světové ekonomie, ale také tamní problémy na trhu s nemovitostmi a nezaměstnanost mladých. Také proto se v poslední době čím dál více značek soustředí na čínský trh. Finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony pak prohlásil, že je s poptávkou v Číně „poměrně spokojený“.

    Situace v Evropě a Spojených státech amerických je ovšem o něco pozitivnější. Na tamních trzích totiž prodeje vzrostly o dvě procenta. V Asii se oproti tomu propadly o šest procent. Skupina LVMH pak nezveřejňuje výsledky svých jednotlivých značek. Naznačila však, že například Louis Vuitton nebo Loro Piana se dařilo o něco více. Naopak módní dům Dior nebo značka Tiffany & Co. zaznamenaly o něco horší výsledky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Růst prodejů LVMH v prvním čtvrtletí zpomalil. Odráží stav světové ekonomiky

    ― Reklama ―

    Luxusní skupina LVMH odhalila výsledky z uplynulého čtvrtletí, poukazující na zpomalení růstu jejích prodejů. Klesnout měly o tři procenta. Jelikož je firma sdružující slavné značky považována za největší v módním průmyslu, jedná se o důležitý ukazatel. Reflektuje totiž stav světové ekonomiky.

    Zákazníci luxusního zboží si v posledních měsících nákup nových módních kousků více rozmýšlejí. Za menší touhou utrácet stojí především trvající inflace, zpomalující ekonomický růst i dopady světové pandemie. Potvrdily to také nejnovější výsledky skupiny LVMH. V úterý totiž oznámila, že její prodeje v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly o pouhá tři procenta, a to na 20 miliard eur.

    Jedná se tedy o nejpomalejší období luxusní skupiny od roku 2020. Analytici ovšem pomalejší první čtvrtletí očekávali. Zároveň oznámili, že v následujících měsících očekávají o něco rychlejší nárůst prodejů. Přesto se jedná o alarmující zprávu, která ovlivňuje také ostatní hráče módního světa. Konglomerát LVMH je totiž považován za největší skupinu luxusního průmyslu.

    Dá se tedy předpokládat, že podobné výsledky v následujících týdnech zveřejní i další módní značky. Například skupina Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, už minulý měsíc zveřejnila varování. Naznačila totiž, že její prodeje v prvních třech měsících letošního roku klesly o 10 procent. Za ne příliš pozitivními výsledky pak stojí také zpomalující poptávka v Číně.

    Čínský trh se nadále potýká s problémy. LVMH se více dařilo v Evropě a USA

    Čínští zákazníci totiž nenakupují luxusní zboží v takové míře, jak se očekávalo. Důvodem jsou především trvající dopady světové ekonomie, ale také tamní problémy na trhu s nemovitostmi a nezaměstnanost mladých. Také proto se v poslední době čím dál více značek soustředí na čínský trh. Finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony pak prohlásil, že je s poptávkou v Číně „poměrně spokojený“.

    Situace v Evropě a Spojených státech amerických je ovšem o něco pozitivnější. Na tamních trzích totiž prodeje vzrostly o dvě procenta. V Asii se oproti tomu propadly o šest procent. Skupina LVMH pak nezveřejňuje výsledky svých jednotlivých značek. Naznačila však, že například Louis Vuitton nebo Loro Piana se dařilo o něco více. Naopak módní dům Dior nebo značka Tiffany & Co. zaznamenaly o něco horší výsledky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―