Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pořád ještě platí, že na okázalé prestižní akci potkáte zejména róby od módních domů jako Chanel, Dior nebo Gucci, protože celebrity zkrátka sází na jistotu. V poslední době se ale na červeném koberci čím dál častěji objevují i nezávislí návrháři, kteří přinášejí čerstvý pohled, odvahu a osobitost. Sledujeme zárodek nového trendu?

    Čím dál víc celebrit se při výběrů rób pro červený koberec odvrací od klasických značek. Nepřekvapí, že průkopnicí v tomto směru je i Lady Gaga, která si na neortodoxních modelech postavila image. Na předávání letošních cen Grammy zazářila v černé róbě od australsko-tchajwanského návrháře Sama Lewise. Šaty měly gotický nádech, inspirovaný vizuálem k jejímu hudebnímu videu Disease.

    Outfit zahrnoval korzetový živůtek se šněrováním, strukturovaná ramena a dlouhou vlečku dodávající výslednému looku dramatický efekt. Pro tvorbu designéra Samuela Lewise jsou typické surrealistické kreace. Spolupráce s Lady Gaga mu pomohla získat ještě větší uznání v módním světě a jasně ukázala jeho geniální schopnost propojit vintage estetiku s moderním stylem.

    Nezávislí návrháři mají nekorunovaného krále. Gaurav Gupta obléká i Beyoncé

    Dalším příkladem celebrity, která volí značky mimo zavedené módní domy, je idol mladé generace, zpěvačka a herečka Chloe Bailey. Na předávání cen NAACP Image Awards oblékla černou róbu od indického návrháře Gaurava Gupty, známého avantgardními a sochařskými návrhy. Šaty měly hluboký výstřih do V a jejich živůtek byl navržen tak, aby připomínal plameny stoupající nad ramena.

    Pro designéra se jednalo o důležitý moment, z něhož mohou těžit i ostatní nezávislí návrháři. „Okamžik na červeném koberci je vždy významný, protože posiluje prostor pro nezávislé designéry, inovace a umění na tak prestižní platformě,“ popsal pocity ze spolupráce se zpěvačkou Gaurav Gupta pro web Fashionista. Návrhář už v roce 2023 zaznamenal obrovský úspěch, když hned několik jeho modelů inspirovaných indickou kulturou oblékla Beyoncé na své turné. Tímto rozhodnutím výrazně přispěla k jeho mezinárodnímu uznání.

    Zdroj: Gaurav Gupta

    Velká zakázka pro malou značku. Róba supermodelce padla dokonale

    Designéra z jiného koutu Asie se zase letos rozhodla podpořit supermodelka a moderátorka Ashley Graham. Na červeném koberci letošního ročníku Zlatých glóbů se objevila v černé róbě s hlubokým výstřihem, které navrhl nezávislý návrhář Bach Maiem. Vietnamsko-americký designér ve své tvorbě tradičně kombinuje sofistikovanost s moderním přístupem.

    Zdroj: Bach Mai

    Často navíc pracuje s luxusními látkami, inspiruje se typicky divadelní estetikou a avantgardní módou. Zároveň ovšem klade velký důraz na nositelnost svých modelů. Pro jeho malou značku tak požadavek Graham nebyla jednoduchá zakázka. V médiích proto po udělení Zlatých glóbů poděkoval týmu supermodelky za trpělivost a velkorysost.

    Tvorba šatů jako storytelling. Autenticita je největší luxus

    Proč je spolupráce s hvězdnými jmény zajímavá pro malé návrháře je jasné. Co na ní ale láká celebrity? Při popisu róby pro Chloe Bailey to nejlépe vystihl návrhář Gaurav Gupta, když spolupráci nazval vyprávěním příběhu. Za nezávislou značkou mnohdy stojí zajímavá story, která může fotkám z červeného koberce dodat další vrstvu. Volba menší značky tak není jen otázka vkusu, ale často i hodnot. Zdůrazňuje se autenticita, osobitost a odvaha.

    Zdroj: Gaurav Gupta

    V době, kdy móda čelí kritice kvůli unifikaci, greenwashingu i nedostatku osobitosti, hledají někteří interpreti a interpretky cestu zpět k autentičnosti, tedy cestu k tvorbě, která je pomalejší, osobnější, a o to silnější. Červený koberec se díky tomu mění v prostor, kde může zaznít rovněž hlas originálních návrhářů, o nichž by jinak slyšel jen módní underground.

    Přetlačí nezávislí návrháři tradiční značky? Záleží na ochotě riskovat

    Zůstává tedy otázkou, jestli se trend rozšíří i mezi největší hollywoodská jména, nebo zda róby z dílen nezávislých návrhářů zůstanou jednoduše výsadou těch, kteří si mohou dovolit trochu riskovat. Ať už proto, že si svůj status zaslouženě vydobyli, nebo protože ho teprve ještě hledají.

    Zdroj: Gaurav Gupta

    Pro mnoho „áčkových“ celebrit je červený koberec bezpečným prostorem pro zavedené značky, které zaručí dokonalost, ale málokdy dechberoucí překvapení. Přesto je zřejmé, že i v těchto kulisách dochází ke změně. A možná právě to, co dnes vypadá jako experiment, bude zítra novým standardem.

    Zdroje: Fashionista, People, Elle India, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Pryč s unifikací večerních rób. Nezávislí návrháři vracejí na červený koberec odvahu

    Pořád ještě platí, že na okázalé prestižní akci potkáte zejména róby od módních domů jako Chanel, Dior nebo Gucci, protože celebrity zkrátka sází na jistotu. V poslední době se ale na červeném koberci čím dál častěji objevují i nezávislí návrháři, kteří přinášejí čerstvý pohled, odvahu a osobitost. Sledujeme zárodek nového trendu?

    - Reklama -

    Čím dál víc celebrit se při výběrů rób pro červený koberec odvrací od klasických značek. Nepřekvapí, že průkopnicí v tomto směru je i Lady Gaga, která si na neortodoxních modelech postavila image. Na předávání letošních cen Grammy zazářila v černé róbě od australsko-tchajwanského návrháře Sama Lewise. Šaty měly gotický nádech, inspirovaný vizuálem k jejímu hudebnímu videu Disease.

    Outfit zahrnoval korzetový živůtek se šněrováním, strukturovaná ramena a dlouhou vlečku dodávající výslednému looku dramatický efekt. Pro tvorbu designéra Samuela Lewise jsou typické surrealistické kreace. Spolupráce s Lady Gaga mu pomohla získat ještě větší uznání v módním světě a jasně ukázala jeho geniální schopnost propojit vintage estetiku s moderním stylem.

    Nezávislí návrháři mají nekorunovaného krále. Gaurav Gupta obléká i Beyoncé

    Dalším příkladem celebrity, která volí značky mimo zavedené módní domy, je idol mladé generace, zpěvačka a herečka Chloe Bailey. Na předávání cen NAACP Image Awards oblékla černou róbu od indického návrháře Gaurava Gupty, známého avantgardními a sochařskými návrhy. Šaty měly hluboký výstřih do V a jejich živůtek byl navržen tak, aby připomínal plameny stoupající nad ramena.

    - Reklama -

    Pro designéra se jednalo o důležitý moment, z něhož mohou těžit i ostatní nezávislí návrháři. „Okamžik na červeném koberci je vždy významný, protože posiluje prostor pro nezávislé designéry, inovace a umění na tak prestižní platformě,“ popsal pocity ze spolupráce se zpěvačkou Gaurav Gupta pro web Fashionista. Návrhář už v roce 2023 zaznamenal obrovský úspěch, když hned několik jeho modelů inspirovaných indickou kulturou oblékla Beyoncé na své turné. Tímto rozhodnutím výrazně přispěla k jeho mezinárodnímu uznání.

    Zdroj: Gaurav Gupta

    Velká zakázka pro malou značku. Róba supermodelce padla dokonale

    Designéra z jiného koutu Asie se zase letos rozhodla podpořit supermodelka a moderátorka Ashley Graham. Na červeném koberci letošního ročníku Zlatých glóbů se objevila v černé róbě s hlubokým výstřihem, které navrhl nezávislý návrhář Bach Maiem. Vietnamsko-americký designér ve své tvorbě tradičně kombinuje sofistikovanost s moderním přístupem.

    Zdroj: Bach Mai

    Často navíc pracuje s luxusními látkami, inspiruje se typicky divadelní estetikou a avantgardní módou. Zároveň ovšem klade velký důraz na nositelnost svých modelů. Pro jeho malou značku tak požadavek Graham nebyla jednoduchá zakázka. V médiích proto po udělení Zlatých glóbů poděkoval týmu supermodelky za trpělivost a velkorysost.

    Tvorba šatů jako storytelling. Autenticita je největší luxus

    Proč je spolupráce s hvězdnými jmény zajímavá pro malé návrháře je jasné. Co na ní ale láká celebrity? Při popisu róby pro Chloe Bailey to nejlépe vystihl návrhář Gaurav Gupta, když spolupráci nazval vyprávěním příběhu. Za nezávislou značkou mnohdy stojí zajímavá story, která může fotkám z červeného koberce dodat další vrstvu. Volba menší značky tak není jen otázka vkusu, ale často i hodnot. Zdůrazňuje se autenticita, osobitost a odvaha.

    Zdroj: Gaurav Gupta

    V době, kdy móda čelí kritice kvůli unifikaci, greenwashingu i nedostatku osobitosti, hledají někteří interpreti a interpretky cestu zpět k autentičnosti, tedy cestu k tvorbě, která je pomalejší, osobnější, a o to silnější. Červený koberec se díky tomu mění v prostor, kde může zaznít rovněž hlas originálních návrhářů, o nichž by jinak slyšel jen módní underground.

    Přetlačí nezávislí návrháři tradiční značky? Záleží na ochotě riskovat

    Zůstává tedy otázkou, jestli se trend rozšíří i mezi největší hollywoodská jména, nebo zda róby z dílen nezávislých návrhářů zůstanou jednoduše výsadou těch, kteří si mohou dovolit trochu riskovat. Ať už proto, že si svůj status zaslouženě vydobyli, nebo protože ho teprve ještě hledají.

    Zdroj: Gaurav Gupta

    Pro mnoho „áčkových“ celebrit je červený koberec bezpečným prostorem pro zavedené značky, které zaručí dokonalost, ale málokdy dechberoucí překvapení. Přesto je zřejmé, že i v těchto kulisách dochází ke změně. A možná právě to, co dnes vypadá jako experiment, bude zítra novým standardem.

    Zdroje: Fashionista, People, Elle India, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok highlights: Výzva Great Lock In zachrání zbytek vašeho roku

    S rychle se ochlazujícím počasím přichází i známý plíživý pocit, jenž jde tradičně ruku v ruce s končícím rokem. Nastává čas na paniku z nedokončených projektů, nesplněných cílů a nepřečtených knih. Do cesty nepříjemnému stavu se však letos postavil trend s názvem Great Lock In. Uživatelé TikToku za pomocí něj hodlají ukončit rok s vysněnou hrdostí.

    New York rozproudil módní kolotoč. Týden módy je v plném proudu

    Září představuje jeden z nejrušnějších měsíců módní scény. Kolotoč očekávaných fashion weeků odstartoval minulý týden New York. Své kolekce tak stihly představit módní domy jako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui nebo Altuzarra. Společně tak reagují na současné politické dění, DNA vlastních návrhů či potřeby moderní ženy.

    Tenisový náramek dostal jméno díky nehodě. Dnes rozzáří každý outfit

    Málokterý doplněk umí spojit výraznou eleganci s nenápadným luxusem jako tenisový náramek. Jednoduchý design v podobě drobných diamantů se stal ikonou červeného koberce i běžného kancelářského outfitu. Jeho historie sahá do první poloviny 20. století, svůj název si ale vysloužil díky úsměvné události na jedné z největších tenisových soutěží světa.

    Necítíte parfém více než pár hodin? Zachrání vás vrstvení vůní

    Některé oblíbené doplňky se nemusí blyštit na míle daleko. Například parfémy patří mezi součást outfitu, bez které mnoho z nás nevychází z domu. Někdy ale stačí přijít do kanceláře nebo na schůzku a líbezné tóny z kůže už pomalu vyprchávají. Klíčem k úspěchu je totiž vrstvení, krok, na který mnoho lidí zapomíná. Z obyčejného nanesení parfému se najednou stává kosmetický rituál zajišťující mnohačetné komplimenty.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    To nejlepší z Benátek. Na jaké filmy se můžete těšit tentokrát?

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Někteří kritici sice označují letošní filmový line-up za spíše slabší, i tentokrát se ovšem na plátnech objevilo několik snímků, které vyvolaly silné emoce a získaly si publikum. Vybrali jsme pět filmů, které by vám v následujících měsících rozhodně neměly uniknout. Od politicky naléhavého dokumentu přes černou satiru až po gotický velkofilm.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―