Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Podzim 2024 přináší do interiérů svěží vítr v podobě nových trendů, kombinujících nostalgii s moderní surovostí. Zaměřují se jak na útulnost, tak přirozenou nadčasovou osobitost. Pryč jsou proto časy klasických podzimních dekorací, jako jsou všudypřítomné nevkusné dýně nebo ozdoby do oken.

    Na podzim by měl domov působit teple. To však neznamená, že ho doslova přecpeme nevkusnou oranžovou. Navzdory útulnému pocitu, který se snažíme vytvořit, se neobejdeme bez surových a minimálně zpracovaných materiálů. Právě ty totiž vytváří nadčasovost, požadovanou letošními podzimní interiérovými trendy.

    Zaměřte se na chromové povrchy. Září leskem budoucnosti

    Chromové prvky se vrací ve velkém stylu, a to nejen v podobě nábytku, ale také jako dekorace. Lesklý i matný kovový vzhled přináší do interiéru futuristický nádech a skvěle kontrastuje s jemnějšími prvky. Kombinujte ho s tlumenými barvami a přírodními materiály, abyste dosáhli čistého efektu.

    Zdroj: Vintage&Chic

    Chromové kousky mají jednu neocenitelnou vlastnost, a tím je sterilnost. Kovové prvky působí čistě, moderně a nikdy nebudou působit lacině. Navíc se v trendech drží již několik sezón. Zapojit je tedy doporučujeme i do dekorace podzimního interiéru.

    Vydejte se na cestu do minulosti. Avšak s moderním twistem

    Oblíbenost retra nás obklopuje ze všech stran. Je ovšem nutné najít jeho vkusnou variantu, ve které starý charakter nepřeruší ten inovativní. Nejlépe se proto inspirujte obdobím 70. let minulého století a zapomeňte na „devadesátky“. Vycházejte z retro nábytku a dekorací, ale neumožněte jim stát se nejvýraznějším kouskem vašeho domova.

    Zdroj: Eye Swoon

    Doporučujeme pořídit například stylové lampy. V jakékoliv velikosti skvěle doplní zmíněné chromové okolí a díky teplejším barvám interiér dokonale proteplí. Pokud vám taková dekorace přijde málo, sofistikovaně budou působit také typická retro křesla, například s kobercem v kravím potisku. V oblasti nábytku pak hraje hlavní roli hladká i broušená kůže.

    Asymetrie do každé rodiny? Neobvyklé tvary vládnou světu designu

    Asymetrický nábytek i dekorace jsou velmi osobní otázkou. Pokud máte pocit, že váš osobní vkus odpovídá spíše souměrným a symetrickým liniím, je zcela nežádoucí ho rozbíjet asymetrií. Domov by měl totiž vždy odrážet především vaši individualitu.

    Zdroj: Savannah Bay Gallery

    Pokud však patříte do skupiny, kde asymetrie vládne i vašemu životnímu stylu, zaměřte se například na populární „pokřivená“ zrcadla. Zainvestujte však raději do opravdu designového kousku. Mnoho prodejen s běžným nábytkem se je totiž snaží napodobit. Výsledek ovšem působí lacině.

    Kostky jsou vrženy. A pruhy jakbysmet

    Geometrické vzory, zejména kostky a pruhy, se stávají klíčovým prvkem podzimních interiérů. Motivy dodají každé místnosti svěží vzhled i hloubku. Skvěle vypadají na textiliích, jako jsou deky, povlaky na polštáře nebo závěsy. Kombinujte je s jednobarevnými doplňky, aby nebyl prostor příliš rušivý.

    Zdroj: Missoni

    Raději se však držte malého množství těchto ornamentů. Jejich překombinování způsobí chaos nejen doma, ale i v hlavě. Kostky a pruhy jsou totiž momentálně trendy jak v interiéru, tak v oblasti módy. Jinou kapitolou je však značka Missoni, která chaos ve svém typickém rukopisu naprosto miluje.

    Veškeré kouzlo spočívá ve struktuře. Zvýrazní i jednoduchý kousek

    Hmatové textury, jako je buklé, samet nebo hrubé plátno, přidávají interiéru na zajímavosti a hloubce. Hřejivé a strukturované materiály vytvářejí pocit pohodlí a přívětivosti, což je ideální především pro nadcházející sychravé podzimní dny.

    Navíc v kombinaci s na začátku popsaným kovem a chromovými detaily vytvoří ideální rovnováhu, a to mezi pomyslným teplem a zimou v domácnosti. Protože balanc je v otázce interiéru vždy tou nejdůležitější disciplínou.

    Zdroje: ELLE Decor, EyeSwoon, Robern, AD Italia

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Pryč s nevkusnými dýňovými dekoracemi. Podzimní interiérové trendy diktují nadčasovost

    ― Reklama ―

    Podzim 2024 přináší do interiérů svěží vítr v podobě nových trendů, kombinujících nostalgii s moderní surovostí. Zaměřují se jak na útulnost, tak přirozenou nadčasovou osobitost. Pryč jsou proto časy klasických podzimních dekorací, jako jsou všudypřítomné nevkusné dýně nebo ozdoby do oken.

    Na podzim by měl domov působit teple. To však neznamená, že ho doslova přecpeme nevkusnou oranžovou. Navzdory útulnému pocitu, který se snažíme vytvořit, se neobejdeme bez surových a minimálně zpracovaných materiálů. Právě ty totiž vytváří nadčasovost, požadovanou letošními podzimní interiérovými trendy.

    Zaměřte se na chromové povrchy. Září leskem budoucnosti

    Chromové prvky se vrací ve velkém stylu, a to nejen v podobě nábytku, ale také jako dekorace. Lesklý i matný kovový vzhled přináší do interiéru futuristický nádech a skvěle kontrastuje s jemnějšími prvky. Kombinujte ho s tlumenými barvami a přírodními materiály, abyste dosáhli čistého efektu.

    Zdroj: Vintage&Chic

    Chromové kousky mají jednu neocenitelnou vlastnost, a tím je sterilnost. Kovové prvky působí čistě, moderně a nikdy nebudou působit lacině. Navíc se v trendech drží již několik sezón. Zapojit je tedy doporučujeme i do dekorace podzimního interiéru.

    Vydejte se na cestu do minulosti. Avšak s moderním twistem

    Oblíbenost retra nás obklopuje ze všech stran. Je ovšem nutné najít jeho vkusnou variantu, ve které starý charakter nepřeruší ten inovativní. Nejlépe se proto inspirujte obdobím 70. let minulého století a zapomeňte na „devadesátky“. Vycházejte z retro nábytku a dekorací, ale neumožněte jim stát se nejvýraznějším kouskem vašeho domova.

    Zdroj: Eye Swoon

    Doporučujeme pořídit například stylové lampy. V jakékoliv velikosti skvěle doplní zmíněné chromové okolí a díky teplejším barvám interiér dokonale proteplí. Pokud vám taková dekorace přijde málo, sofistikovaně budou působit také typická retro křesla, například s kobercem v kravím potisku. V oblasti nábytku pak hraje hlavní roli hladká i broušená kůže.

    Asymetrie do každé rodiny? Neobvyklé tvary vládnou světu designu

    Asymetrický nábytek i dekorace jsou velmi osobní otázkou. Pokud máte pocit, že váš osobní vkus odpovídá spíše souměrným a symetrickým liniím, je zcela nežádoucí ho rozbíjet asymetrií. Domov by měl totiž vždy odrážet především vaši individualitu.

    Zdroj: Savannah Bay Gallery

    Pokud však patříte do skupiny, kde asymetrie vládne i vašemu životnímu stylu, zaměřte se například na populární „pokřivená“ zrcadla. Zainvestujte však raději do opravdu designového kousku. Mnoho prodejen s běžným nábytkem se je totiž snaží napodobit. Výsledek ovšem působí lacině.

    Kostky jsou vrženy. A pruhy jakbysmet

    Geometrické vzory, zejména kostky a pruhy, se stávají klíčovým prvkem podzimních interiérů. Motivy dodají každé místnosti svěží vzhled i hloubku. Skvěle vypadají na textiliích, jako jsou deky, povlaky na polštáře nebo závěsy. Kombinujte je s jednobarevnými doplňky, aby nebyl prostor příliš rušivý.

    Zdroj: Missoni

    Raději se však držte malého množství těchto ornamentů. Jejich překombinování způsobí chaos nejen doma, ale i v hlavě. Kostky a pruhy jsou totiž momentálně trendy jak v interiéru, tak v oblasti módy. Jinou kapitolou je však značka Missoni, která chaos ve svém typickém rukopisu naprosto miluje.

    Veškeré kouzlo spočívá ve struktuře. Zvýrazní i jednoduchý kousek

    Hmatové textury, jako je buklé, samet nebo hrubé plátno, přidávají interiéru na zajímavosti a hloubce. Hřejivé a strukturované materiály vytvářejí pocit pohodlí a přívětivosti, což je ideální především pro nadcházející sychravé podzimní dny.

    Navíc v kombinaci s na začátku popsaným kovem a chromovými detaily vytvoří ideální rovnováhu, a to mezi pomyslným teplem a zimou v domácnosti. Protože balanc je v otázce interiéru vždy tou nejdůležitější disciplínou.

    Zdroje: ELLE Decor, EyeSwoon, Robern, AD Italia

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Rick Owens navrhnul boty z ryb a Valentino vynechá Paříž

    Ikonická vůně z dílny Dior Addict získá tři nové varianty, jejichž tvářemi se stanou ambasadorky značky Willow Smith, Jisoo a Anya Taylor-Joy. Rick Owens představil ve spolupráci s Maxfield boty z rybí kůže. Shein otvírá nové logistické centrum ve Vratislavi a Chanel zamíří s letošní Métiers d'Art show do Soulu. Valentino vynechá příští sezónu Paříž a vydá se do Říma.

    Sluší vysoké módě fast fashion? Spolupráce s řetězci ředí luxusní značky

    Kousky z dílny luxusních značek v policích fast fashion řetězců můžou působit jako záblesk naděje. Touha po vysněných designových kouscích vítězí nad letmými úvahami nad tím, zda podobný nákup vůbec stojí za to. Spolupráce mezi high fashion a běžnými řetězci však rozmělňuje jádro světových módních domů a snižuje nejen jejich exkluzivitu, ale i autenticitu.

    Ariana Grande a Cynthia Erivo budí konspirace. Jejich vztah nedá internetu spát

    Tiskové turné filmu Wicked: For Good se proměnilo v kulturní událost, která vyvolává víc otázek než odpovědí. Hlavní představitelky Ariana Grande a Cynthia Erivo poutají pozornost extrémní štíhlostí, neustálou fyzickou blízkostí a vystupováním, jenž působí mimo obvyklé hranice hollywoodské prezentace. Sociální sítě reagují memes, spekulacemi i znepokojením. Z pohádky o toleranci se stal další internetový případ.

    Kreativní chaos. Vánoční sezóna mění podstatu módních kampaní

    Vánoce jsou tu a s nimi přichází nejkouzelnější a nejočekávanější marketingový moment roku. Od chvíle, kdy Mariah Carey s nadšením oznamuje „It’s time!“, až po ikonické červené kamiony Coca-Coly, které každoročně definují sváteční atmosféru. Vánoční kampaně nejsou jen o produktech. Stojí na emocích, sdílených vzpomínkách a kulturních tradicích, které značky využívají k vytvoření silného spojení s publikem, zejména na sociálních sítích.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―