Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    V současnosti se luxusní večeře s kurátorem vína počítají za společenský vrchol, zatímco divoké afterparty odsunula minulost do pozadí. Místo ikonických třpytivých večírků se celebrity prezentují na wellbeing a jógových pobytech. Módní svět přijal novou estetiku, dle které se energie spotřebovává na trendy instagramový obsah, nikoliv na spontánní tanec v úzkých podpatcích.

    Večírky ovlivnila primárně pandemie. Generace Z na ně nahlíží jako historický přežitek

    Pamětníci „devadesátkových“ nocí vyprávějí o Donatelle Versace, která dokázala propojit přehlídky s explozí noční energie. Supermodelky po celodenní práci mizely v klubech a zanechávaly po sobě stopy v podobě snímků, které dodnes kolují módními archivy. Fotografie Naomi Campbell v saténu nebo Cindy Crawford s koktejlem v ruce nebyly pouhou dokumentací, ale vizuální poezií tehdejší doby.

    Zdroj: Pexels

    Proměnu přinesla až světová pandemie, která přepsala pravidla společenského života. Uzavřené bary změnily zvyklosti a hvězdy objevily intimitu soukromých akcí či kouzlo digitálního spojení. Paparazzi tak ztratili přístup k situacím, jež tvořily legendy. Snadno dostupný obsah na sociálních sítích nahradil syrovost okamžiku a glamour se přesunul do pečlivě stylizovaného instagramového feedu.

    Generace Z navíc hledí na večírky jako na luxusní přežitek minulosti. Jejich kalendář ovládají ranní lekce pilates, mindfulness a kurátorské eventy s jasně daným obsahem. Zábava se transformovala do workshopů, výstav a pop-up galerií, kde se setkává komunita módních značek a trendů. Divoký parket se vytratil a s ním i nečekané momenty, které kdysi definovaly celou éru.

    Celebrity se bojí víc než kdy dříve. Skandál dnes může znamenat i konec kariéry

    Slavné osobnosti navíc střeží svou image s větší opatrností než kdy dřív. Každý pohyb má potenciál stát se virálním a proměnit se v trvalou stopu na internetu. Přemíra alkoholu a únava už nemají prostor, protože luxus se dnes prezentuje tichým sebeovládáním. Modelka Kate Moss, často zachycená pod vlivem omamných látek, se stala symbolem rizika, jenž už současná generace odsuzuje.

    Když se dnes objeví náznak nespoutané párty, působí spíše jako echo dávné minulosti. Hlavní slovo má místo toho koncept vědomého životního stylu, kde se luxus měří čistotou obrazu a kultivovaným detailem. Večírky se stáhly do pozadí, aby uvolnily scénu nové podobě glamour, která se odehrává v exkluzivních ateliérech s jedním luxusním drinkem a pod světlem designových lamp.

    Zdroje: Autorský text

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    - Reklama -

    V současnosti se luxusní večeře s kurátorem vína počítají za společenský vrchol, zatímco divoké afterparty odsunula minulost do pozadí. Místo ikonických třpytivých večírků se celebrity prezentují na wellbeing a jógových pobytech. Módní svět přijal novou estetiku, dle které se energie spotřebovává na trendy instagramový obsah, nikoliv na spontánní tanec v úzkých podpatcích.

    Večírky ovlivnila primárně pandemie. Generace Z na ně nahlíží jako historický přežitek

    Pamětníci „devadesátkových“ nocí vyprávějí o Donatelle Versace, která dokázala propojit přehlídky s explozí noční energie. Supermodelky po celodenní práci mizely v klubech a zanechávaly po sobě stopy v podobě snímků, které dodnes kolují módními archivy. Fotografie Naomi Campbell v saténu nebo Cindy Crawford s koktejlem v ruce nebyly pouhou dokumentací, ale vizuální poezií tehdejší doby.

    Zdroj: Pexels

    - Reklama -

    Proměnu přinesla až světová pandemie, která přepsala pravidla společenského života. Uzavřené bary změnily zvyklosti a hvězdy objevily intimitu soukromých akcí či kouzlo digitálního spojení. Paparazzi tak ztratili přístup k situacím, jež tvořily legendy. Snadno dostupný obsah na sociálních sítích nahradil syrovost okamžiku a glamour se přesunul do pečlivě stylizovaného instagramového feedu.

    Generace Z navíc hledí na večírky jako na luxusní přežitek minulosti. Jejich kalendář ovládají ranní lekce pilates, mindfulness a kurátorské eventy s jasně daným obsahem. Zábava se transformovala do workshopů, výstav a pop-up galerií, kde se setkává komunita módních značek a trendů. Divoký parket se vytratil a s ním i nečekané momenty, které kdysi definovaly celou éru.

    Celebrity se bojí víc než kdy dříve. Skandál dnes může znamenat i konec kariéry

    Slavné osobnosti navíc střeží svou image s větší opatrností než kdy dřív. Každý pohyb má potenciál stát se virálním a proměnit se v trvalou stopu na internetu. Přemíra alkoholu a únava už nemají prostor, protože luxus se dnes prezentuje tichým sebeovládáním. Modelka Kate Moss, často zachycená pod vlivem omamných látek, se stala symbolem rizika, jenž už současná generace odsuzuje.

    Když se dnes objeví náznak nespoutané párty, působí spíše jako echo dávné minulosti. Hlavní slovo má místo toho koncept vědomého životního stylu, kde se luxus měří čistotou obrazu a kultivovaným detailem. Večírky se stáhly do pozadí, aby uvolnily scénu nové podobě glamour, která se odehrává v exkluzivních ateliérech s jedním luxusním drinkem a pod světlem designových lamp.

    Zdroje: Autorský text

    ― Reklama ―

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udává směr moderní „fotce“

    Britská fotografka a umělkyně Nadia Lee Cohen patří k nejvýraznějším vizuálním hlasům současnosti. Narodila se v Essexu, ale po studiích přesídlila do Los Angeles, kde našla svůj ikonický rukopis. Její práce se vyznačuje sytými barvami, filmovou estetikou a atmosférou, jež osciluje mezi glamour a absurditou. Pokud dnes někdo udává tón toho, jak vypadá vizuální jazyk módy a popkultury, je to právě Nadia Lee Cohen. 

    Móda jako kronika. Podzimní MBPFW rozehrál dialog mezi minulostí a současností

    Začátek září tradičně přinesl podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Za tři rušné dny se v holešovickém klubu SaSaZu představila řada značek a tvůrců, mezi nimiž nechyběli nováčci, stálice ani ti, kteří se na scénu vrátili po několika sezónách. Z kolekcí sálala odvážná práce s vlastní i cizí identitou a ženskostí, přičemž mnoho návrhářů se rozhodlo překlopit historické odkazy do současných forem.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    To nejlepší z Benátek. Na jaké filmy se můžete těšit tentokrát?

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Někteří kritici sice označují letošní filmový line-up za spíše slabší, i tentokrát se ovšem na plátnech objevilo několik snímků, které vyvolaly silné emoce a získaly si publikum. Vybrali jsme pět filmů, které by vám v následujících měsících rozhodně neměly uniknout. Od politicky naléhavého dokumentu přes černou satiru až po gotický velkofilm.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―