Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Peter Do je v módním průmyslu velmi uznávaným jménem. Vystudoval newyorský Fashion Institute a vyhrál prestižní cenu LVMH Graduate Prize. Navíc vdechl život téměř umírající značce Helmut Lang. Tento talentovaný návrhář zvládá řídit dva módní domy najednou – kromě Helmut Lang je také kreativním ředitelem své stejnojmenné značky.

    Do módní elity se dostal ihned po skončení studií. Postaral se o to gigant LVMH. Každoročně totiž vybírá ty nejlepší módní studenty, kteří se díky ocenění stávají módními návrháři dalších generací. Koncern zaštiťuje jejich další výuku a těm nejlepším dokonce poskytne místo u svých módních domů. Peter se tedy propracoval až do dílen renomované značky Céline pod vedením populární Phoebe Philo.

    Umírněné a zároveň odvážené, poutavé a stále nositelné. Oba módní domy Do podepsal stejným výrazem

    Debutovou přehlídkou pro značku Helmut Lang byla aktuální kolekce pro jaro a léto 2024. Poprvé tak můžete u tohoto domu nakupovat v podání Peter Do. Novou kapitolu designér otevřel s archivními prvky a inspirativním odkazem samotného Helmuta, který svou značku opustil již před necelými dvaceti lety.

    Zdroj: Helmut Lang

    Lang své modely většinou stylizoval do rušného městského popředí a byl prvním návrhářem, který umístil reklamu na typické americké žluté taxíky. Proto show netradičně otevřela citace básníka Ocean Vuong, který v ní pojednává o queer svobodě, kterou jsou schopna poskytnout auta či taxi. Podle jeho básně jste v autě tím, kým chcete být. Jinými slovy máte pocit, že vás nikdo nevidí. Proto se na oblecích objevily žluté pruhy, které evokovaly jízdu po Manhattanu.

    Zdroj: Helmut Lang

    Ještě tradičnější Langovu tvorbu Do předvedl v kolekci pro následující podzim a zimu. Typické archivní prvky, jakou jsou dokonale střižené kostýmky, saka či komplety okořenil o moderní nadhled. V podstatě touto kolekcí ukázal, jak vypadá moderní vysoké krejčovství.

    Identický výraz, avšak v jiné dimenzi. Pro svou značku je Do inspirací sám sobě

    Pokud srovnáme samotnou značku Peter Do s domem Helmut Lang, zjistíme, že střihy i siluety jsou si více než podobné. Obě značky vychází z dokonalého a propracovaného šití, přičemž se každá z nich pohybuje v zcela rozdílném vesmíru. Kolekci kterou Peter předvedl v Paříži, spíše odráží evropskou módní kulturu, které na zajímavosti dodávají jeho asijské kořeny. Takovým příkladem jsou pánské modely s vystřiženými zády a masivními podpatky.

    Peter před svou poslední přehlídkou byl k popisu své kolekce velmi strohý. Se zdravým sebevědomím vzkázal, že má jeho prezentace hovořit sama za sebe, čímž přilákal ještě více pozornosti než doposud. Krejčovství je tu opět hlavní složkou celé jeho tvorby, zaměřuje se na neutrální barvy a klade důraz na symetrii i atypické prvky. Jeho odkaz odolává rychlým trendům a jako jeden z mála designérů se zaměřuje primárně na precizní zpracování, ve kterém spočívá jeho úspěch. Za to vše děkuje módnímu domu Céline, kde se naučil veškeré netradiční techniky šití.

    Zdroje: Instagram, WWD, Hypebeast

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Proč nikdo nemluví o designérovi Peteru Do? Zachránce domu Helmut Lang se učil od Phoebe Philo

    Peter Do je v módním průmyslu velmi uznávaným jménem. Vystudoval newyorský Fashion Institute a vyhrál prestižní cenu LVMH Graduate Prize. Navíc vdechl život téměř umírající značce Helmut Lang. Tento talentovaný návrhář zvládá řídit dva módní domy najednou – kromě Helmut Lang je také kreativním ředitelem své stejnojmenné značky.

    Do módní elity se dostal ihned po skončení studií. Postaral se o to gigant LVMH. Každoročně totiž vybírá ty nejlepší módní studenty, kteří se díky ocenění stávají módními návrháři dalších generací. Koncern zaštiťuje jejich další výuku a těm nejlepším dokonce poskytne místo u svých módních domů. Peter se tedy propracoval až do dílen renomované značky Céline pod vedením populární Phoebe Philo.

    Umírněné a zároveň odvážené, poutavé a stále nositelné. Oba módní domy Do podepsal stejným výrazem

    Debutovou přehlídkou pro značku Helmut Lang byla aktuální kolekce pro jaro a léto 2024. Poprvé tak můžete u tohoto domu nakupovat v podání Peter Do. Novou kapitolu designér otevřel s archivními prvky a inspirativním odkazem samotného Helmuta, který svou značku opustil již před necelými dvaceti lety.

    Zdroj: Helmut Lang

    Lang své modely většinou stylizoval do rušného městského popředí a byl prvním návrhářem, který umístil reklamu na typické americké žluté taxíky. Proto show netradičně otevřela citace básníka Ocean Vuong, který v ní pojednává o queer svobodě, kterou jsou schopna poskytnout auta či taxi. Podle jeho básně jste v autě tím, kým chcete být. Jinými slovy máte pocit, že vás nikdo nevidí. Proto se na oblecích objevily žluté pruhy, které evokovaly jízdu po Manhattanu.

    Zdroj: Helmut Lang

    Ještě tradičnější Langovu tvorbu Do předvedl v kolekci pro následující podzim a zimu. Typické archivní prvky, jakou jsou dokonale střižené kostýmky, saka či komplety okořenil o moderní nadhled. V podstatě touto kolekcí ukázal, jak vypadá moderní vysoké krejčovství.

    Identický výraz, avšak v jiné dimenzi. Pro svou značku je Do inspirací sám sobě

    Pokud srovnáme samotnou značku Peter Do s domem Helmut Lang, zjistíme, že střihy i siluety jsou si více než podobné. Obě značky vychází z dokonalého a propracovaného šití, přičemž se každá z nich pohybuje v zcela rozdílném vesmíru. Kolekci kterou Peter předvedl v Paříži, spíše odráží evropskou módní kulturu, které na zajímavosti dodávají jeho asijské kořeny. Takovým příkladem jsou pánské modely s vystřiženými zády a masivními podpatky.

    Peter před svou poslední přehlídkou byl k popisu své kolekce velmi strohý. Se zdravým sebevědomím vzkázal, že má jeho prezentace hovořit sama za sebe, čímž přilákal ještě více pozornosti než doposud. Krejčovství je tu opět hlavní složkou celé jeho tvorby, zaměřuje se na neutrální barvy a klade důraz na symetrii i atypické prvky. Jeho odkaz odolává rychlým trendům a jako jeden z mála designérů se zaměřuje primárně na precizní zpracování, ve kterém spočívá jeho úspěch. Za to vše děkuje módnímu domu Céline, kde se naučil veškeré netradiční techniky šití.

    Zdroje: Instagram, WWD, Hypebeast

    ― Reklama ―

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    První Pink Ball oživil Londýn. British Museum sklízí kvůli akci kritiku

    Exkluzivní Pink Ball zbarvil dne 18. října prostory British Museum do všech odstínů růžové. Vůbec první gala večer v tamních prostorách kontrastoval s končící výstavou Ancient India: Living Traditions, jejímž tématem náboženských tradic se rovněž inspiroval. Svět luxusu tak vládl mezi historickými artefakty Londýna, což ovšem vyvolalo také značnou kritiku. 

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―