Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Peter Do je v módním průmyslu velmi uznávaným jménem. Vystudoval newyorský Fashion Institute a vyhrál prestižní cenu LVMH Graduate Prize. Navíc vdechl život téměř umírající značce Helmut Lang. Tento talentovaný návrhář zvládá řídit dva módní domy najednou – kromě Helmut Lang je také kreativním ředitelem své stejnojmenné značky.

    Do módní elity se dostal ihned po skončení studií. Postaral se o to gigant LVMH. Každoročně totiž vybírá ty nejlepší módní studenty, kteří se díky ocenění stávají módními návrháři dalších generací. Koncern zaštiťuje jejich další výuku a těm nejlepším dokonce poskytne místo u svých módních domů. Peter se tedy propracoval až do dílen renomované značky Céline pod vedením populární Phoebe Philo.

    Umírněné a zároveň odvážené, poutavé a stále nositelné. Oba módní domy Do podepsal stejným výrazem

    Debutovou přehlídkou pro značku Helmut Lang byla aktuální kolekce pro jaro a léto 2024. Poprvé tak můžete u tohoto domu nakupovat v podání Peter Do. Novou kapitolu designér otevřel s archivními prvky a inspirativním odkazem samotného Helmuta, který svou značku opustil již před necelými dvaceti lety.

    Zdroj: Helmut Lang

    Lang své modely většinou stylizoval do rušného městského popředí a byl prvním návrhářem, který umístil reklamu na typické americké žluté taxíky. Proto show netradičně otevřela citace básníka Ocean Vuong, který v ní pojednává o queer svobodě, kterou jsou schopna poskytnout auta či taxi. Podle jeho básně jste v autě tím, kým chcete být. Jinými slovy máte pocit, že vás nikdo nevidí. Proto se na oblecích objevily žluté pruhy, které evokovaly jízdu po Manhattanu.

    Zdroj: Helmut Lang

    Ještě tradičnější Langovu tvorbu Do předvedl v kolekci pro následující podzim a zimu. Typické archivní prvky, jakou jsou dokonale střižené kostýmky, saka či komplety okořenil o moderní nadhled. V podstatě touto kolekcí ukázal, jak vypadá moderní vysoké krejčovství.

    Identický výraz, avšak v jiné dimenzi. Pro svou značku je Do inspirací sám sobě

    Pokud srovnáme samotnou značku Peter Do s domem Helmut Lang, zjistíme, že střihy i siluety jsou si více než podobné. Obě značky vychází z dokonalého a propracovaného šití, přičemž se každá z nich pohybuje v zcela rozdílném vesmíru. Kolekci kterou Peter předvedl v Paříži, spíše odráží evropskou módní kulturu, které na zajímavosti dodávají jeho asijské kořeny. Takovým příkladem jsou pánské modely s vystřiženými zády a masivními podpatky.

    Peter před svou poslední přehlídkou byl k popisu své kolekce velmi strohý. Se zdravým sebevědomím vzkázal, že má jeho prezentace hovořit sama za sebe, čímž přilákal ještě více pozornosti než doposud. Krejčovství je tu opět hlavní složkou celé jeho tvorby, zaměřuje se na neutrální barvy a klade důraz na symetrii i atypické prvky. Jeho odkaz odolává rychlým trendům a jako jeden z mála designérů se zaměřuje primárně na precizní zpracování, ve kterém spočívá jeho úspěch. Za to vše děkuje módnímu domu Céline, kde se naučil veškeré netradiční techniky šití.

    Zdroje: Instagram, WWD, Hypebeast

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Proč nikdo nemluví o designérovi Peteru Do? Zachránce domu Helmut Lang se učil od Phoebe Philo

    Peter Do je v módním průmyslu velmi uznávaným jménem. Vystudoval newyorský Fashion Institute a vyhrál prestižní cenu LVMH Graduate Prize. Navíc vdechl život téměř umírající značce Helmut Lang. Tento talentovaný návrhář zvládá řídit dva módní domy najednou – kromě Helmut Lang je také kreativním ředitelem své stejnojmenné značky.

    Do módní elity se dostal ihned po skončení studií. Postaral se o to gigant LVMH. Každoročně totiž vybírá ty nejlepší módní studenty, kteří se díky ocenění stávají módními návrháři dalších generací. Koncern zaštiťuje jejich další výuku a těm nejlepším dokonce poskytne místo u svých módních domů. Peter se tedy propracoval až do dílen renomované značky Céline pod vedením populární Phoebe Philo.

    Umírněné a zároveň odvážené, poutavé a stále nositelné. Oba módní domy Do podepsal stejným výrazem

    Debutovou přehlídkou pro značku Helmut Lang byla aktuální kolekce pro jaro a léto 2024. Poprvé tak můžete u tohoto domu nakupovat v podání Peter Do. Novou kapitolu designér otevřel s archivními prvky a inspirativním odkazem samotného Helmuta, který svou značku opustil již před necelými dvaceti lety.

    Zdroj: Helmut Lang

    Lang své modely většinou stylizoval do rušného městského popředí a byl prvním návrhářem, který umístil reklamu na typické americké žluté taxíky. Proto show netradičně otevřela citace básníka Ocean Vuong, který v ní pojednává o queer svobodě, kterou jsou schopna poskytnout auta či taxi. Podle jeho básně jste v autě tím, kým chcete být. Jinými slovy máte pocit, že vás nikdo nevidí. Proto se na oblecích objevily žluté pruhy, které evokovaly jízdu po Manhattanu.

    Zdroj: Helmut Lang

    Ještě tradičnější Langovu tvorbu Do předvedl v kolekci pro následující podzim a zimu. Typické archivní prvky, jakou jsou dokonale střižené kostýmky, saka či komplety okořenil o moderní nadhled. V podstatě touto kolekcí ukázal, jak vypadá moderní vysoké krejčovství.

    Identický výraz, avšak v jiné dimenzi. Pro svou značku je Do inspirací sám sobě

    Pokud srovnáme samotnou značku Peter Do s domem Helmut Lang, zjistíme, že střihy i siluety jsou si více než podobné. Obě značky vychází z dokonalého a propracovaného šití, přičemž se každá z nich pohybuje v zcela rozdílném vesmíru. Kolekci kterou Peter předvedl v Paříži, spíše odráží evropskou módní kulturu, které na zajímavosti dodávají jeho asijské kořeny. Takovým příkladem jsou pánské modely s vystřiženými zády a masivními podpatky.

    Peter před svou poslední přehlídkou byl k popisu své kolekce velmi strohý. Se zdravým sebevědomím vzkázal, že má jeho prezentace hovořit sama za sebe, čímž přilákal ještě více pozornosti než doposud. Krejčovství je tu opět hlavní složkou celé jeho tvorby, zaměřuje se na neutrální barvy a klade důraz na symetrii i atypické prvky. Jeho odkaz odolává rychlým trendům a jako jeden z mála designérů se zaměřuje primárně na precizní zpracování, ve kterém spočívá jeho úspěch. Za to vše děkuje módnímu domu Céline, kde se naučil veškeré netradiční techniky šití.

    Zdroje: Instagram, WWD, Hypebeast

    ― Reklama ―

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―