Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedny z nejznámějších šatů módní historie vynesla princezna Diana. Takzvané Revenge Dress se proto následně vžily jako pojem pro šaty, kterými žena ukazuje vnitřní sílu. Originální model už neoblečete, před 27 lety se vydražil za milion korun. I dnes ale najdete podobné kousky, odpovídající stejnému účelu.

    Britská královská rodina je bez pochyby celosvětový pojem. I díky tomu je její život bedlivě sledován. Bylo tomu tak i v roce 1994, konkrétně v den, kdy byl veřejně odhalen poměr prince Charlese. Jeho manželka a zároveň nejfotografovanější žena tehdejší doby, princezna Diana, se stejný večer objevila na galavečeru magazínu Vanity Fair a všem svým outfitem vyrazila dech.

    Revenge Dress nejsou jen malé černé. Ukazují nezávislost s kapkou nadřazenosti

    Černé koktejlové šaty odvážného střihu s odhalenými rameny, asymetrickou hedvábnou sukní a šifónovou vlečkou byly na královský styl velice provokativní volbou. Princeznin model měl všechno, pomstu Charlesovi, ukázku nezlomného sebevědomí i emancipační prvek. Revenge Dress se vžil jako pojem pro odvážné šaty, které ženy oblékají, pokud chtějí, typicky po rozchodu, ukázat svou sílu.

    Nemají působit jako laciný prvek lhostejnosti. Jejich cílem je sice muži ukázat, „o co přišel“, zpráva za nimi je ale o dost hlubší. Pokud chcete vyjádřit nadhled nad celou situací a ženskou nezlomnost, volte černé šaty s luxusním finišem. Mohou být i jednoduché, jako například model od Mango. Větší okázalost nabízí Vivienne Westwood se zajímavým řasením, tvořící sexy rozparek.

    Zdroj: Mango, Vivienne Westwood

    O něco odvážnější volbou jsou rafinovaně střižené šaty značky Reformation. Hluboký véčkový výstřih upoutá pozornost, dodá vnější pocit sebevědomí, avšak decentní délka zachová důstojnost. Yves Saint Laurent zase svou verzi Revenge Dress oblékl do krajky a volánu. Oba prvky ozvláštní jinak jednoduchý střih a s vhodně zvoleným náhrdelníkem vytvoří dechberoucí večerní kombinaci.

    Zdroj: Reformation, Yves Saint Laurent

    Je jasné, proč módní editorky tyto šaty označovaly jako „fuck-you dress“. Ať se žena nachází v jakékoliv nesnadné situaci, outfit tohoto typu dokáže spolehlivě mluvit za ni. Pojem Revenge Dress se dokonce vryl tak hluboko do všeobecného podvědomí, že se používá i jako označení looku celebrit na červeném koberci, pokud jej žena vynese právě po pečlivě sledovaném rozchodu.

    Lacinost není cílem. Šaty mají vyzdvihnout ženskou sílu

    Ať už je důvod obléknutí pomstychtivých šatů jakýkoliv, je dobré mít na paměti, že výstřih není dobré kombinovat s krátkou sukní či odhalenými zády. Sázka na pouze jednu z těchto možností je zaručeným způsobem, jak působit svůdně, ale ne zoufale. Rozparek je rovněž chytrou volbou, například šaty Norma Kamali se svým střihem nejvíce podobají oněm legendárním šatům princezny Diany.

    Zdroj: Lulus, Norma Kamali

    Zdroje: Instagram, Mango, Vivienne Westwood, Reformation, Yves Saint Laurent, Lulus, Norma Kamali, The Diana Chronicles (Tina Brown)

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Příběh za Revenge Dress princezny Diany. Pořiďte si moderní verzi ikonických šatů

    ― Reklama ―

    Jedny z nejznámějších šatů módní historie vynesla princezna Diana. Takzvané Revenge Dress se proto následně vžily jako pojem pro šaty, kterými žena ukazuje vnitřní sílu. Originální model už neoblečete, před 27 lety se vydražil za milion korun. I dnes ale najdete podobné kousky, odpovídající stejnému účelu.

    Britská královská rodina je bez pochyby celosvětový pojem. I díky tomu je její život bedlivě sledován. Bylo tomu tak i v roce 1994, konkrétně v den, kdy byl veřejně odhalen poměr prince Charlese. Jeho manželka a zároveň nejfotografovanější žena tehdejší doby, princezna Diana, se stejný večer objevila na galavečeru magazínu Vanity Fair a všem svým outfitem vyrazila dech.

    Revenge Dress nejsou jen malé černé. Ukazují nezávislost s kapkou nadřazenosti

    Černé koktejlové šaty odvážného střihu s odhalenými rameny, asymetrickou hedvábnou sukní a šifónovou vlečkou byly na královský styl velice provokativní volbou. Princeznin model měl všechno, pomstu Charlesovi, ukázku nezlomného sebevědomí i emancipační prvek. Revenge Dress se vžil jako pojem pro odvážné šaty, které ženy oblékají, pokud chtějí, typicky po rozchodu, ukázat svou sílu.

    Nemají působit jako laciný prvek lhostejnosti. Jejich cílem je sice muži ukázat, „o co přišel“, zpráva za nimi je ale o dost hlubší. Pokud chcete vyjádřit nadhled nad celou situací a ženskou nezlomnost, volte černé šaty s luxusním finišem. Mohou být i jednoduché, jako například model od Mango. Větší okázalost nabízí Vivienne Westwood se zajímavým řasením, tvořící sexy rozparek.

    Zdroj: Mango, Vivienne Westwood

    O něco odvážnější volbou jsou rafinovaně střižené šaty značky Reformation. Hluboký véčkový výstřih upoutá pozornost, dodá vnější pocit sebevědomí, avšak decentní délka zachová důstojnost. Yves Saint Laurent zase svou verzi Revenge Dress oblékl do krajky a volánu. Oba prvky ozvláštní jinak jednoduchý střih a s vhodně zvoleným náhrdelníkem vytvoří dechberoucí večerní kombinaci.

    Zdroj: Reformation, Yves Saint Laurent

    Je jasné, proč módní editorky tyto šaty označovaly jako „fuck-you dress“. Ať se žena nachází v jakékoliv nesnadné situaci, outfit tohoto typu dokáže spolehlivě mluvit za ni. Pojem Revenge Dress se dokonce vryl tak hluboko do všeobecného podvědomí, že se používá i jako označení looku celebrit na červeném koberci, pokud jej žena vynese právě po pečlivě sledovaném rozchodu.

    Lacinost není cílem. Šaty mají vyzdvihnout ženskou sílu

    Ať už je důvod obléknutí pomstychtivých šatů jakýkoliv, je dobré mít na paměti, že výstřih není dobré kombinovat s krátkou sukní či odhalenými zády. Sázka na pouze jednu z těchto možností je zaručeným způsobem, jak působit svůdně, ale ne zoufale. Rozparek je rovněž chytrou volbou, například šaty Norma Kamali se svým střihem nejvíce podobají oněm legendárním šatům princezny Diany.

    Zdroj: Lulus, Norma Kamali

    Zdroje: Instagram, Mango, Vivienne Westwood, Reformation, Yves Saint Laurent, Lulus, Norma Kamali, The Diana Chronicles (Tina Brown)

    ― Reklama ―

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―