Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Velkolepá show Métiers d’art letos provázala značku Chanel s průmyslovou i hudební historií Manchesteru. Kreativní ředitelka Virginie Viard vzdala hold hvězdám jako Joy Division, New Order, The Smiths nebo Oasis. Pochmurné britské město pak rozzářila kolekcí v jasných barvách červené, zelené nebo oranžové. Zpracovala je především do kousků s nádechem 60. let minulého století.

    Britské město Manchester převzala na tři dny plné módy i pop kultury francouzská značka Chanel. Luxusní akce ve čtvrtek vyvrcholila dlouho očekávanou přehlídkou Métiers d’art. Přirozeně se rovněž točila kolem města s hlubokými průmyslovými, ale i hudebními kořeny. Kreativní ředitelka společnosti Virginie Viard se totiž rozhodla městu ve svých návrzích vzdát hold. Uctít chtěla i jeho propojení s Chanel.

    Do města totiž zakladatelku módního domu a návrhářku Coco Chanel zavedl její milenec, vévoda z Westminsteru. Nejnovější návrhy rovněž vysvětlují původ lásky slavné návrhářky k tvídu. Tedy materiálu, který často používala na své slavné kostýmky. Látku si totiž poprvé přivezla právě z Británie, když v ní trávila čas se svým milým. Postupně se ovšem dostala až do samotného srdce luxusní společnosti.

    Zdroj: Reuters

    Viard ovšem chtěla svou tvorbou poukázat na Manchester jako takový. Do svých návrhů proto vepsala i hudbu, kterou jsou ulice města protkané. Modelky proto nosily kabelky ve tvaru vinylových desek. Předvedly i přívěsky ve tvaru hudebních nástrojů. Vliv rock and rollu byl znát také v černých kabátcích s širokými rameny a ladících lesklých sukních. V Manchesteru konec konců vznikly hvězdy jako Joy Division, New Order, Oasis nebo The Smiths.

    Přehlídce vládly tvídové kostýmky. Zazářily v pestře červené, modré nebo oranžové barvě

    Nejvíce se ale v nejnovějších módních kouscích projevoval vliv 60. let minulého století. Modelky oblékly kostýmky výrazných barev, především v modré, červené, oranžové nebo růžové. Doplněné byly o takzvané „newsboy“ čepice a ladící pásky. Každý z kostýmků se něčím lišil od těch ostatních. Ať už vyšitou květinou, ozdobnými kapsami a knoflíčky nebo véčkovým výstřihem. Spárované byly také s hřejivými a extra dlouhými barevnými šálami.

    Přehlídka se pak odehrála na ulici, kterou známá značka nechala přikrýt skleněnou střechou. Uchránit tím své hosty chtěla před nevlídným britským počasím. Mezi slavné návštěvníky pak patřila například herečka Kristen Stewart nebo módní ikona Caroline de Maigret. Přítomné byly ale i známé místní hudební osobnosti jako rapper Aitch nebo R&B zpěvačka Victoria Jane. Místní pak Chanel zapojil i do související foto kampaně.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Coco Chanel, The Guardian, Reuters, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Přehlídka Chanel Métiers d’art vzdala hold Manchesteru. Vyzdvihla jeho historii i hudební ikony

    Velkolepá show Métiers d’art letos provázala značku Chanel s průmyslovou i hudební historií Manchesteru. Kreativní ředitelka Virginie Viard vzdala hold hvězdám jako Joy Division, New Order, The Smiths nebo Oasis. Pochmurné britské město pak rozzářila kolekcí v jasných barvách červené, zelené nebo oranžové. Zpracovala je především do kousků s nádechem 60. let minulého století.

    - Reklama -

    Britské město Manchester převzala na tři dny plné módy i pop kultury francouzská značka Chanel. Luxusní akce ve čtvrtek vyvrcholila dlouho očekávanou přehlídkou Métiers d’art. Přirozeně se rovněž točila kolem města s hlubokými průmyslovými, ale i hudebními kořeny. Kreativní ředitelka společnosti Virginie Viard se totiž rozhodla městu ve svých návrzích vzdát hold. Uctít chtěla i jeho propojení s Chanel.

    Do města totiž zakladatelku módního domu a návrhářku Coco Chanel zavedl její milenec, vévoda z Westminsteru. Nejnovější návrhy rovněž vysvětlují původ lásky slavné návrhářky k tvídu. Tedy materiálu, který často používala na své slavné kostýmky. Látku si totiž poprvé přivezla právě z Británie, když v ní trávila čas se svým milým. Postupně se ovšem dostala až do samotného srdce luxusní společnosti.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Viard ovšem chtěla svou tvorbou poukázat na Manchester jako takový. Do svých návrhů proto vepsala i hudbu, kterou jsou ulice města protkané. Modelky proto nosily kabelky ve tvaru vinylových desek. Předvedly i přívěsky ve tvaru hudebních nástrojů. Vliv rock and rollu byl znát také v černých kabátcích s širokými rameny a ladících lesklých sukních. V Manchesteru konec konců vznikly hvězdy jako Joy Division, New Order, Oasis nebo The Smiths.

    Přehlídce vládly tvídové kostýmky. Zazářily v pestře červené, modré nebo oranžové barvě

    Nejvíce se ale v nejnovějších módních kouscích projevoval vliv 60. let minulého století. Modelky oblékly kostýmky výrazných barev, především v modré, červené, oranžové nebo růžové. Doplněné byly o takzvané „newsboy“ čepice a ladící pásky. Každý z kostýmků se něčím lišil od těch ostatních. Ať už vyšitou květinou, ozdobnými kapsami a knoflíčky nebo véčkovým výstřihem. Spárované byly také s hřejivými a extra dlouhými barevnými šálami.

    Přehlídka se pak odehrála na ulici, kterou známá značka nechala přikrýt skleněnou střechou. Uchránit tím své hosty chtěla před nevlídným britským počasím. Mezi slavné návštěvníky pak patřila například herečka Kristen Stewart nebo módní ikona Caroline de Maigret. Přítomné byly ale i známé místní hudební osobnosti jako rapper Aitch nebo R&B zpěvačka Victoria Jane. Místní pak Chanel zapojil i do související foto kampaně.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Coco Chanel, The Guardian, Reuters, YouTube

    ― Reklama ―

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―