Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    Zatoužíte-li po investičních hodinkách, zabrousíte nejspíš do sortimentu značek, jako jsou Rolex nebo F. P. Journe. Pokud je vaším cílem ale vynosit krásný a trendy kousek, zajdete si v Pařížské ulici o kousek vedle, do dveří s nápisem Louis Vuitton či Hermès. Dají se ovšem tyto dva světy skloubit? Jak je to s investicemi do módních hodinek? Vyplatí se, nebo se jedná o naleštěnou bídu?

    Tradiční hodinářské značky nezklamou. Rozhodně ne na investičním trhu

    Důvod, proč se hodinky od tradičních značek jako Patek Philippe, F. P. Journe, Audemars Piguet či Rolex dlouhodobě drží na vrcholu, je kvalita. Zahrnuje totiž precizní zpracování, a hlavně investiční hodnotu. Například pro značku Rolex tkví většina její kvality ve výrobním procesu. Firma ho totiž ovládá úplně celý, od designu po výrobu. Díky tomu si může pohlídat vysokou úroveň kontroly kvality.

    Není proto překvapením, že modely takových značek stále dominují trhu s vysokou likviditou (okamžitá možnost prodeje) a jejich hodnota má značnou vidinu růstu. Letošní švýcarská studie dokonce ukázala, že luxusní hodinky mají leckdy lepší potenciál na investičním trhu než nemovitosti či akcie. Ani cenově na tom nejsou zle, hodinky konkurují i výnosům z globálního akciového trhu.

    Zdroj: Louis Vuitton, Chanel

    Sekundární trh, tedy možnost prodat hodinky z druhé ruky, je pro tradiční hodinářské firmy ještě milosrdnější. Značka Rolex s ikonickými modely typu Submariner, Daytona či GMT Master II dosáhne až dvojnásobku své maloobchodní ceny. Je proto nyní potřeba říct, že takový úspěch se hodinkám z designerských módních domů povede maximálně v případě limitovaných edic.

    Předsudky stranou. Módní návrháři na tom s kvalitou už dávno nejsou bídně

    Dříve opravdu platila nadřazenost kvality tradičních společností nad těmi módními, tedy aspoň co se hodinek týče. Poslední dobou se ale váhy vyrovnávají. Luxusní módní domy typu Cartier, Bulgari, Louis Vuitton nebo Hermès v uplynulých letech výrazně investovaly do svých hodinářských divizí. Až do takové míry, kdy některé modely konkurují high-end hodinářským značkám.

    Louis Vuitton například vlastní hodinářskou manufakturu La Fabrique du Temps, kde se vyrábí složité modely hodinek s prestižní certifikací Poinçon de Genève, což je označení kvality využívané třeba i tradiční hodinářskou značkou Patek Philippe. Ani Chanel není pozadu. Zástupci značky koupili podíl ve firmě Kenissi, což je manufaktura vyvíjející strojky pro Tudor, tedy dceřinou značku Rolex.

    Nejsilnějším lídrem v oblasti hodinářství mezi módními domy je ale Hermès. Značka totiž vyvíjí vlastní strojky, a to ve spolupráci s manufakturou dodávající strojky i pro Parmigiani Fleurier. Tato firma se řadí mezi méně nápadné hvězdy hodinkového světa. Ještě totiž nedosahuje slávy Rolex, její investiční potenciál ale začíná slibně růst, převážně díky kvalitní „in-house“ výrobě komponentů.

    Kolečka se otáčí. Nejen uvnitř hodinových strojků, ale i ve společnosti

    Verdikt z hlediska investičního potenciálu nahrává tradičním firmám. Není divu, ačkoliv jsou jim technicky vzato některé designerské modely kvalitou velmi blízko, takový Rolex je pořád považován za krále kvality. Velký podíl na tom má i historie. Značka vyrábí hodinky od roku 1908, Patek Philippe dokonce od 1839. Většina módních domů s kvalitními hodinkami začala až v posledních 20 letech.

    Zdroj: Rolex, Louis Vuitton

    Vzhledem k tomu, že se kvalita designerských značek ale prudce šplhá vzhůru, nemusí být tento trend nutně nezvratný. Špičkové materiály a manufakturní strojky už problémem nejsou, zbývá tedy prověřit „jen“ letitou odolnost a dlouhodobou opravitelnost. Hraje jim do karet také exkluzivita. Třeba Hermès vyrábí méně kusů než Rolex, což může být pro majitele prvek unikátnosti.

    Není investice jako investice. Některé hodinky jsou hezčí v šuplíku než na ruce

    Pokud se sami rozhodujete, zda má smysl investovat do designerských hodinek, odpovědí je obligátní: ano, ale. Tradiční hodinky si uchovávají hodnotu primárně díky neopotřebovanosti. Jestliže však doplněk plánujete nosit, ale přesto toužíte po výhodné koupi, možná stojí za to se mezi luxusními značkami poohlédnout. Limitované edice některých modelů mají totiž potenciál investičního růstu.

    Zdroj: Hermès, Bulgari

    Hermès Arceau L’Heure de la Lune, Bulgari Octo Finissimo či Louis Vuitton Tambour Street Diver budou vaším esem. Speciální edice těchto hodinek si totiž drží hodnotu a některé ji dokonce zvyšují. Jako investice jsou výjimkou, spíš než pravidlem, ale jejich potenciál není nulový. Díky snaze módních domů však klidně můžeme v průběhu let očekávat v investiční politice významný převrat.

    Zdroje: Fratello Watches, Youtube, Business Insider, In Style, Courier Mail, Swiss Watches Magazine, The Slender Wrist

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Pomíjivé pozlátko, či seriózní investice? Designerské hodinky šlapou na paty tradičním značkám

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    - Reklama -

    Zatoužíte-li po investičních hodinkách, zabrousíte nejspíš do sortimentu značek, jako jsou Rolex nebo F. P. Journe. Pokud je vaším cílem ale vynosit krásný a trendy kousek, zajdete si v Pařížské ulici o kousek vedle, do dveří s nápisem Louis Vuitton či Hermès. Dají se ovšem tyto dva světy skloubit? Jak je to s investicemi do módních hodinek? Vyplatí se, nebo se jedná o naleštěnou bídu?

    Tradiční hodinářské značky nezklamou. Rozhodně ne na investičním trhu

    Důvod, proč se hodinky od tradičních značek jako Patek Philippe, F. P. Journe, Audemars Piguet či Rolex dlouhodobě drží na vrcholu, je kvalita. Zahrnuje totiž precizní zpracování, a hlavně investiční hodnotu. Například pro značku Rolex tkví většina její kvality ve výrobním procesu. Firma ho totiž ovládá úplně celý, od designu po výrobu. Díky tomu si může pohlídat vysokou úroveň kontroly kvality.

    Není proto překvapením, že modely takových značek stále dominují trhu s vysokou likviditou (okamžitá možnost prodeje) a jejich hodnota má značnou vidinu růstu. Letošní švýcarská studie dokonce ukázala, že luxusní hodinky mají leckdy lepší potenciál na investičním trhu než nemovitosti či akcie. Ani cenově na tom nejsou zle, hodinky konkurují i výnosům z globálního akciového trhu.

    - Reklama -

    Zdroj: Louis Vuitton, Chanel

    Sekundární trh, tedy možnost prodat hodinky z druhé ruky, je pro tradiční hodinářské firmy ještě milosrdnější. Značka Rolex s ikonickými modely typu Submariner, Daytona či GMT Master II dosáhne až dvojnásobku své maloobchodní ceny. Je proto nyní potřeba říct, že takový úspěch se hodinkám z designerských módních domů povede maximálně v případě limitovaných edic.

    Předsudky stranou. Módní návrháři na tom s kvalitou už dávno nejsou bídně

    Dříve opravdu platila nadřazenost kvality tradičních společností nad těmi módními, tedy aspoň co se hodinek týče. Poslední dobou se ale váhy vyrovnávají. Luxusní módní domy typu Cartier, Bulgari, Louis Vuitton nebo Hermès v uplynulých letech výrazně investovaly do svých hodinářských divizí. Až do takové míry, kdy některé modely konkurují high-end hodinářským značkám.

    Louis Vuitton například vlastní hodinářskou manufakturu La Fabrique du Temps, kde se vyrábí složité modely hodinek s prestižní certifikací Poinçon de Genève, což je označení kvality využívané třeba i tradiční hodinářskou značkou Patek Philippe. Ani Chanel není pozadu. Zástupci značky koupili podíl ve firmě Kenissi, což je manufaktura vyvíjející strojky pro Tudor, tedy dceřinou značku Rolex.

    Nejsilnějším lídrem v oblasti hodinářství mezi módními domy je ale Hermès. Značka totiž vyvíjí vlastní strojky, a to ve spolupráci s manufakturou dodávající strojky i pro Parmigiani Fleurier. Tato firma se řadí mezi méně nápadné hvězdy hodinkového světa. Ještě totiž nedosahuje slávy Rolex, její investiční potenciál ale začíná slibně růst, převážně díky kvalitní „in-house“ výrobě komponentů.

    Kolečka se otáčí. Nejen uvnitř hodinových strojků, ale i ve společnosti

    Verdikt z hlediska investičního potenciálu nahrává tradičním firmám. Není divu, ačkoliv jsou jim technicky vzato některé designerské modely kvalitou velmi blízko, takový Rolex je pořád považován za krále kvality. Velký podíl na tom má i historie. Značka vyrábí hodinky od roku 1908, Patek Philippe dokonce od 1839. Většina módních domů s kvalitními hodinkami začala až v posledních 20 letech.

    Zdroj: Rolex, Louis Vuitton

    Vzhledem k tomu, že se kvalita designerských značek ale prudce šplhá vzhůru, nemusí být tento trend nutně nezvratný. Špičkové materiály a manufakturní strojky už problémem nejsou, zbývá tedy prověřit „jen“ letitou odolnost a dlouhodobou opravitelnost. Hraje jim do karet také exkluzivita. Třeba Hermès vyrábí méně kusů než Rolex, což může být pro majitele prvek unikátnosti.

    Není investice jako investice. Některé hodinky jsou hezčí v šuplíku než na ruce

    Pokud se sami rozhodujete, zda má smysl investovat do designerských hodinek, odpovědí je obligátní: ano, ale. Tradiční hodinky si uchovávají hodnotu primárně díky neopotřebovanosti. Jestliže však doplněk plánujete nosit, ale přesto toužíte po výhodné koupi, možná stojí za to se mezi luxusními značkami poohlédnout. Limitované edice některých modelů mají totiž potenciál investičního růstu.

    Zdroj: Hermès, Bulgari

    Hermès Arceau L’Heure de la Lune, Bulgari Octo Finissimo či Louis Vuitton Tambour Street Diver budou vaším esem. Speciální edice těchto hodinek si totiž drží hodnotu a některé ji dokonce zvyšují. Jako investice jsou výjimkou, spíš než pravidlem, ale jejich potenciál není nulový. Díky snaze módních domů však klidně můžeme v průběhu let očekávat v investiční politice významný převrat.

    Zdroje: Fratello Watches, Youtube, Business Insider, In Style, Courier Mail, Swiss Watches Magazine, The Slender Wrist

    ― Reklama ―

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―