Pařížský týden módy hned druhý den odhalil přehlídky dvou legendárních módních domů. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri v nejnovější kolekci oslavila práci návrháře Marca Bohan. Vzdala proto hold módě 60. let minulého století. Anthony Vaccarello zase v návrzích pro Saint Laurent perfektně vyzdvihl koncept křehkosti i transparentnosti.
Dior oslavil módní revoluci 60. let 20. století. Odkázal i na svou první ready-to-wear kolekci
Druhá polovina 60. let minulého století představovala pro značku Dior důležité období. Její tehdejší kreativní ředitel Marc Bohan se totiž rozhodl pro radikální krok. V roce 1967 vytvořil první ready-to-wear kolekci slavného módního domu. Přehlídka s názvem Miss Dior tak zásadně změnila historii. Vysokou módu totiž učinila dostupnější. Zároveň ale uvolnila představy o tehdejší dámské módě.
Zdroj: Reuters
Těmto zásadním změnám se ve své nejnovější kolekci rozhodla vzdát hold současná kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri. „Dle mého je vliv a talent Marca Bohan často podceňovaný. Jeho tvorba byla přitom feministická dávno před tím, než ženy začaly pálit své podprsenky,“ okomentovala svůj záměr podle The Fashion Network. Některé její návrhy proto nesly nápis Miss Dior, odkazující na zmíněnou revoluční show.
Mezi další kousky Dior přehlídky patřily také klasické trenčkoty, šaty v „áčkovém“ střihu i sukně po kolena. Většina kolekce se navíc nesla v béžových a pískových odstínech. Chiuri tím odkazovala na práci umělkyně Gabrielly Crespi, která s Bohanem spolupracovala. Na přehlídce pak nechyběla ani řada celebrit. Zastavila se na ní například i herečka a ambasadorka značky Jennifer Lawrence.
Saint Laurent věnoval kolekci křehkosti. Zachytil ji pomocí dech beroucích transparentních návrhů
Zcela úchvatnou přehlídku představil také módní dům Saint Laurent. Jeho kreativní ředitel Anthony Vaccarello ji věnoval především dvěma konceptům, a to transparentnosti a křehkosti. Shodou náhod tím nejnovější show propojil i se současnou výstavou YSL s názvem Transparencies. V Paříži ji pak od jejího otevření na začátku února navštívilo na 14 tisíc návštěvníků.
Zdroj: Reuters
Úspěch průhledných materiálů je tedy více než zřejmý. Není tak překvapením, že návštěvníky Pařížského týdne módy oslovila i Vaccarello poslední tvorba. Většina z modelek pak předvedla košile, topy, šaty nebo pouzdrové sukně z průhledného a jemného materiálu. Kousky vytvářely skvělý kontrast s výraznými obrovskými kabáty a kožichy.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube