Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž, město, kde se móda prolíná s gastronomií. Není tak divu, že tamní restaurace často slouží jako scéna ikonických filmových a seriálových momentů. Milovníci stylu proto Paříž zbožňují nejen díky tamnímu módnímu epicentru, ale také kavárnám a restauracím, ve kterých se často točí ty nejznámější snímky. 

    Následující seznam vás zavede na místa, kde se elegance velkoměsta potkává s tradiční francouzskou estetikou. Ukáže vám proto podniky, jejichž návštěva je nutností pro každého módního nadšence. V následujících tipech vás zavedeme na místa, díky kterým se formovala také vaše představa o vysněné Paříži.

    Kong

    Začneme podnikem, který si vysloužil pozornost díky seriálu Sex ve městě. V jeho poslední sérii v něm Carrie Bradshaw povečeřela s bývalou partnerkou Alexandra Petrovského, což Kong katapultovalo mezi ikonická místa Paříže. 

    Moderní interiér s futuristickým designem, doplněný o neuvěřitelný výhled na řeku Seinu skrze skleněnou střechu, vytváří prostředí, které působí jako ze stylového sci-fi filmu. Pokud jste fanoušky módy a Sexu ve městě, Kong vám nabídne nejen vynikající večeři, ale i možnost vžít se do světa, kde se moderní gastronomie setkává s ikonickým stylem.

    Ralph’s

    Restaurace, kterou vlastní módní gigant Ralph Lauren, je synonymem amerického luxusu v Paříži. Elegantní podnik najdete na Boulevard Saint-Germain. Natáčelo se v něm hned několik scén seriálu Emily in Paris. Emily Cooper zde zažila několik stylových schůzek se svými francouzskými kolegy.

    Zdroj: Ralph’s

    Zapojení do populárního seriálu z Ralph’s dělá nutnou zastávku pro každého, kdo chce v Paříži okusit nenahraditelnou módní atmosféru. Tamní interiér přináší kombinaci francouzské elegance a americké noblesy, zatímco menu nabízí výběr amerických specialit, podávaných s dokonalým evropským nadhledem. 

    Café de l’Homme

    Podnik umístěný v ikonickém Palais de Chaillot poskytuje nádherný výhled na Eiffelovu věž, ale i atmosféru, která představuje klasickou pařížskou eleganci. Scény z filmů jako Midnight in Paris nebo Julie & Julia zde zachytily ducha Paříže, který dlouhodobě fascinuje diváky po celém světě. 

    Zdroj: Café de l’Homme

    Café de l’Homme v sobě spojuje gastronomii s dokonalou architekturou a poskytuje prostor, který okouzlí především svým okolím a bezchybným výhledem. Nádherné prostředí, které evokuje glamour starých hollywoodských snímků, vás okouzlí na první dobrou.

    La Maison Rose

    Romantická kavárna, která se opět objevila v několika scénách seriálu Emily in Paris, láká návštěvníky svou pastelovou fasádou a útulným interiérem. Hlavní postava Emily zde často potkávala své přátele, což kavárně přineslo obrovskou popularitu. 

    @thelittlebasketco La Maison Rose #paris #parisfoods #montmartreparis ♬ original sound – Erin Fang | thelittlebasket

    Nachází se v srdci kouzelného Montmartru a je známá pro svou malebnou polohu, kterou zbožňují nejen turisté, ale i milovníci módy a filmu. Kromě seriálových momentů kavárna nabízí výborné francouzské speciality a výhled na jednu z nejikoničtějších čtvrtí Paříže. 

    Zdroje: Instagram, TikTok, Bonjour Paris, Frenchly

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Paříž jako matka módy i restaurací. Navštivte podniky filmových módních ikon

    Paříž, město, kde se móda prolíná s gastronomií. Není tak divu, že tamní restaurace často slouží jako scéna ikonických filmových a seriálových momentů. Milovníci stylu proto Paříž zbožňují nejen díky tamnímu módnímu epicentru, ale také kavárnám a restauracím, ve kterých se často točí ty nejznámější snímky. 

    - Reklama -

    Následující seznam vás zavede na místa, kde se elegance velkoměsta potkává s tradiční francouzskou estetikou. Ukáže vám proto podniky, jejichž návštěva je nutností pro každého módního nadšence. V následujících tipech vás zavedeme na místa, díky kterým se formovala také vaše představa o vysněné Paříži.

    Kong

    Začneme podnikem, který si vysloužil pozornost díky seriálu Sex ve městě. V jeho poslední sérii v něm Carrie Bradshaw povečeřela s bývalou partnerkou Alexandra Petrovského, což Kong katapultovalo mezi ikonická místa Paříže. 

    Moderní interiér s futuristickým designem, doplněný o neuvěřitelný výhled na řeku Seinu skrze skleněnou střechu, vytváří prostředí, které působí jako ze stylového sci-fi filmu. Pokud jste fanoušky módy a Sexu ve městě, Kong vám nabídne nejen vynikající večeři, ale i možnost vžít se do světa, kde se moderní gastronomie setkává s ikonickým stylem.

    - Reklama -

    Ralph’s

    Restaurace, kterou vlastní módní gigant Ralph Lauren, je synonymem amerického luxusu v Paříži. Elegantní podnik najdete na Boulevard Saint-Germain. Natáčelo se v něm hned několik scén seriálu Emily in Paris. Emily Cooper zde zažila několik stylových schůzek se svými francouzskými kolegy.

    Zdroj: Ralph’s

    Zapojení do populárního seriálu z Ralph’s dělá nutnou zastávku pro každého, kdo chce v Paříži okusit nenahraditelnou módní atmosféru. Tamní interiér přináší kombinaci francouzské elegance a americké noblesy, zatímco menu nabízí výběr amerických specialit, podávaných s dokonalým evropským nadhledem. 

    Café de l’Homme

    Podnik umístěný v ikonickém Palais de Chaillot poskytuje nádherný výhled na Eiffelovu věž, ale i atmosféru, která představuje klasickou pařížskou eleganci. Scény z filmů jako Midnight in Paris nebo Julie & Julia zde zachytily ducha Paříže, který dlouhodobě fascinuje diváky po celém světě. 

    Zdroj: Café de l’Homme

    Café de l’Homme v sobě spojuje gastronomii s dokonalou architekturou a poskytuje prostor, který okouzlí především svým okolím a bezchybným výhledem. Nádherné prostředí, které evokuje glamour starých hollywoodských snímků, vás okouzlí na první dobrou.

    La Maison Rose

    Romantická kavárna, která se opět objevila v několika scénách seriálu Emily in Paris, láká návštěvníky svou pastelovou fasádou a útulným interiérem. Hlavní postava Emily zde často potkávala své přátele, což kavárně přineslo obrovskou popularitu. 

    @thelittlebasketco La Maison Rose #paris #parisfoods #montmartreparis ♬ original sound – Erin Fang | thelittlebasket

    Nachází se v srdci kouzelného Montmartru a je známá pro svou malebnou polohu, kterou zbožňují nejen turisté, ale i milovníci módy a filmu. Kromě seriálových momentů kavárna nabízí výborné francouzské speciality a výhled na jednu z nejikoničtějších čtvrtí Paříže. 

    Zdroje: Instagram, TikTok, Bonjour Paris, Frenchly

    ― Reklama ―

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udává směr moderní „fotce“

    Britská fotografka a umělkyně Nadia Lee Cohen patří k nejvýraznějším vizuálním hlasům současnosti. Narodila se v Essexu, ale po studiích přesídlila do Los Angeles, kde našla svůj ikonický rukopis. Její práce se vyznačuje sytými barvami, filmovou estetikou a atmosférou, jež osciluje mezi glamour a absurditou. Pokud dnes někdo udává tón toho, jak vypadá vizuální jazyk módy a popkultury, je to právě Nadia Lee Cohen. 

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―