Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Analytici odhadují, že letošní Vánoce nebudou ve Spojených státech amerických pro značky tak veselé, jak by si přály. Zákazníci totiž mají dle jejich odhadů utrácet jen o něco více než jindy. Pro své nákupy mají ovšem mnohem častěji využívat telefony. Firmy pak budou o jejich pozornost bojovat skrze sociální sítě a e-maily.

    S chladnějšími dny přicházejí také odhady ekonomů, snažících se předpovědět, jaké trendy budou definovat letošní vánoční nákupní sezónu. Většinou se totiž jedná o období, na které se značky těší celý rok. Zákazníci v něm pochopitelně utrácí více, než kdy jindy. Zdá se ovšem, že letošní sváteční dny, alespoň ve Spojených státech amerických (USA), nebudou tak veselé, jak si některé společnosti vysnily.

    Analytici totiž předpokládají, že tamní prodeje letos vzrostou o pouhá dvě nebo tři procenta. Důvodem je především stále vysoká inflace, nízké úspory, ale také nejistota spojená s blížícími se prezidentskými volbami nebo válkou na Ukrajině či izraelsko-palestinským konfliktem. Kromě toho dosahuje míra nezaměstnanosti v USA v současnosti na 4,3 procenta, tedy více než v loňském roce.

    „Spotřebitelé jsou stále nejistí. Nikdo si nekupuje nic zbytečného. A pokud ano, přistupují k nákupům mnohem více strategicky,“ popsala dle WWD poradenská firma Customer Growth Partners. Nadcházející vánoční sezónu definuje také letošní kalendář. Svátečních dnů mezi Díkuvzdáním a Štědrým dnem bude letos pouze 27, loni si jich přitom zákazníci mohli užít na 32. Jedná se tak o nejnižší číslo od roku 2019.

    S prodejem pomohou sociální sítě i e-maily. Osloví hlavně generaci Z

    Tím ovšem odhady, týkající se rychle se blížících svátků, nekončí. Analytici rovněž předpokládají, že hlavní roli budou letos oproti loňskému roku hrát i telefony. Zákazníci přes ně totiž čím dál častěji nakupují. Podle firmy Adobe by mobily měly letos představovat až 54 procent ecommerce prodejů. Důvodů pro změnu je hned několik, tím největším je ovšem věk, za podobnými prodeji stojí hlavně generace Z.

    Pomáhá ale také čím dál více oblíbená buy-now pay-later možnost placení. Umožňuje totiž platbu za daný produkt odložit na později, a tak prodej urychluje. Čím dál důležitější roli hrají v prodejích rovněž sociální sítě. Dle Adobe tak asi 15 procent ze zmíněné generace Z nakupuje přímo přes jejich stránky. Pozornost pak na sebe strhávají i e-maily, které firmy čím dál častěji využívají pro svůj marketing.

    Zdroje: WWD, Practical Ecommerce, YouTube, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Oslaví značky šťastné a veselé? Jaké trendy definují nadcházející vánoční sezónu

    ― Reklama ―

    Analytici odhadují, že letošní Vánoce nebudou ve Spojených státech amerických pro značky tak veselé, jak by si přály. Zákazníci totiž mají dle jejich odhadů utrácet jen o něco více než jindy. Pro své nákupy mají ovšem mnohem častěji využívat telefony. Firmy pak budou o jejich pozornost bojovat skrze sociální sítě a e-maily.

    S chladnějšími dny přicházejí také odhady ekonomů, snažících se předpovědět, jaké trendy budou definovat letošní vánoční nákupní sezónu. Většinou se totiž jedná o období, na které se značky těší celý rok. Zákazníci v něm pochopitelně utrácí více, než kdy jindy. Zdá se ovšem, že letošní sváteční dny, alespoň ve Spojených státech amerických (USA), nebudou tak veselé, jak si některé společnosti vysnily.

    Analytici totiž předpokládají, že tamní prodeje letos vzrostou o pouhá dvě nebo tři procenta. Důvodem je především stále vysoká inflace, nízké úspory, ale také nejistota spojená s blížícími se prezidentskými volbami nebo válkou na Ukrajině či izraelsko-palestinským konfliktem. Kromě toho dosahuje míra nezaměstnanosti v USA v současnosti na 4,3 procenta, tedy více než v loňském roce.

    „Spotřebitelé jsou stále nejistí. Nikdo si nekupuje nic zbytečného. A pokud ano, přistupují k nákupům mnohem více strategicky,“ popsala dle WWD poradenská firma Customer Growth Partners. Nadcházející vánoční sezónu definuje také letošní kalendář. Svátečních dnů mezi Díkuvzdáním a Štědrým dnem bude letos pouze 27, loni si jich přitom zákazníci mohli užít na 32. Jedná se tak o nejnižší číslo od roku 2019.

    S prodejem pomohou sociální sítě i e-maily. Osloví hlavně generaci Z

    Tím ovšem odhady, týkající se rychle se blížících svátků, nekončí. Analytici rovněž předpokládají, že hlavní roli budou letos oproti loňskému roku hrát i telefony. Zákazníci přes ně totiž čím dál častěji nakupují. Podle firmy Adobe by mobily měly letos představovat až 54 procent ecommerce prodejů. Důvodů pro změnu je hned několik, tím největším je ovšem věk, za podobnými prodeji stojí hlavně generace Z.

    Pomáhá ale také čím dál více oblíbená buy-now pay-later možnost placení. Umožňuje totiž platbu za daný produkt odložit na později, a tak prodej urychluje. Čím dál důležitější roli hrají v prodejích rovněž sociální sítě. Dle Adobe tak asi 15 procent ze zmíněné generace Z nakupuje přímo přes jejich stránky. Pozornost pak na sebe strhávají i e-maily, které firmy čím dál častěji využívají pro svůj marketing.

    Zdroje: WWD, Practical Ecommerce, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―