Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pro někoho znamená září začátek školního roku nebo návrat do práce, módní svět v něm ale vidí nejdůležitější měsíc roku. Odehrávají se v něm totiž jedny z nejočekávanějších přehlídek. Letos to platí dvojnásob, jelikož zrak všech módních nadšenců se soustředí na Paříž.

    Letošní zářijový měsíc plný fashion weeků odstartoval v New Yorku. Tamní týden módy trvá od 6. do 11. září. V těsném závěsu ho bude následovat londýnský nával módních přehlídek, a to od 12. do 17. září. Objeví se na něm show od stálic, jako je Burberry nebo JW Anderson. O něco více pozměněný pak bude tentokrát Milánský týden módy, konající se mezi 17. a 23. zářím.

    Zdroj: Reuters

    Oproti předešlým rokům je totiž o den delší. Organizátoři se tak rozhodli poté, co už tak naplněný kalendář začal praskat ve všech. Chybět pak v italské metropoli bude výjimečně show od Toma Forda. Módní dům totiž od odchodu Petera Hawkings nenašel nového kreativního ředitele. Ve slavné metropoli se neukáže ani Giorgo Armani, který tentokrát v říjnu zamíří do New Yorku.

    Paříž ovládne Alessandro Michele. Odhalí premiérovou show pro Valentino

    Nejvíce pozornosti má ovšem směřovat na dění v Paříži, kde se má týden módy pro jaro a léto 2025 konat od 23. září do 1. října. Osm dní plných nejexkluzivnějších přehlídek ukrývá hned několik novinek. Ve francouzském hlavním městě svou práci poprvé ukáže značka Ganni. Dosud se přitom jednalo o stálici Kodaňského týdne módy. Tím ovšem seznam očekávaných show nekončí.

    Oči módní scény hodlají pozorovat rovněž módní dům Dries Van Noten, v jehož čele v současnosti nestojí žádný kreativní ředitel nebo ředitelka. Show má ovšem přesto odhalit ve středu 25. září. Podobný scénář čeká také značku Chanel, která si i přes absenci vedení udržela tradiční okénko v programu, a to 1. října. Chybět bude naopak společnost Givenchy, rovněž stále hledající hlavního návrháře.

    @whowhatwear here’s our first look at @Valentino by alessandro michele. thoughts? #alessandromichele #valentino #gucci #fashiontiktok ♬ original sound – whowhatwear

    Jednoznačně nejdůležitější přehlídkou Paříže je však tentokrát ta od Valentino. Svou první show totiž odhalí její nový kreativní ředitel Alessandro Michele. Svou debutovou kolekci pro módní dům odhalil sice už na jaře, přesto se ve světě módy jedná o velkou premiéru. Rozhodně ovšem nezastíní zbytek z naplánovaných 71 přehlídek a 39 prezentací značek jako Dior, Louis Vuitton nebo McQueen.

    Zdroje: Dazed, WWD, Wallpaper, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Slavné metropole zaplaví fashion weeky. Oči módní scény se však upírají na Paříž

    Pro někoho znamená září začátek školního roku nebo návrat do práce, módní svět v něm ale vidí nejdůležitější měsíc roku. Odehrávají se v něm totiž jedny z nejočekávanějších přehlídek. Letos to platí dvojnásob, jelikož zrak všech módních nadšenců se soustředí na Paříž.

    - Reklama -

    Letošní zářijový měsíc plný fashion weeků odstartoval v New Yorku. Tamní týden módy trvá od 6. do 11. září. V těsném závěsu ho bude následovat londýnský nával módních přehlídek, a to od 12. do 17. září. Objeví se na něm show od stálic, jako je Burberry nebo JW Anderson. O něco více pozměněný pak bude tentokrát Milánský týden módy, konající se mezi 17. a 23. zářím.

    Zdroj: Reuters

    Oproti předešlým rokům je totiž o den delší. Organizátoři se tak rozhodli poté, co už tak naplněný kalendář začal praskat ve všech. Chybět pak v italské metropoli bude výjimečně show od Toma Forda. Módní dům totiž od odchodu Petera Hawkings nenašel nového kreativního ředitele. Ve slavné metropoli se neukáže ani Giorgo Armani, který tentokrát v říjnu zamíří do New Yorku.

    - Reklama -

    Paříž ovládne Alessandro Michele. Odhalí premiérovou show pro Valentino

    Nejvíce pozornosti má ovšem směřovat na dění v Paříži, kde se má týden módy pro jaro a léto 2025 konat od 23. září do 1. října. Osm dní plných nejexkluzivnějších přehlídek ukrývá hned několik novinek. Ve francouzském hlavním městě svou práci poprvé ukáže značka Ganni. Dosud se přitom jednalo o stálici Kodaňského týdne módy. Tím ovšem seznam očekávaných show nekončí.

    Oči módní scény hodlají pozorovat rovněž módní dům Dries Van Noten, v jehož čele v současnosti nestojí žádný kreativní ředitel nebo ředitelka. Show má ovšem přesto odhalit ve středu 25. září. Podobný scénář čeká také značku Chanel, která si i přes absenci vedení udržela tradiční okénko v programu, a to 1. října. Chybět bude naopak společnost Givenchy, rovněž stále hledající hlavního návrháře.

    @whowhatwear here’s our first look at @Valentino by alessandro michele. thoughts? #alessandromichele #valentino #gucci #fashiontiktok ♬ original sound – whowhatwear

    Jednoznačně nejdůležitější přehlídkou Paříže je však tentokrát ta od Valentino. Svou první show totiž odhalí její nový kreativní ředitel Alessandro Michele. Svou debutovou kolekci pro módní dům odhalil sice už na jaře, přesto se ve světě módy jedná o velkou premiéru. Rozhodně ovšem nezastíní zbytek z naplánovaných 71 přehlídek a 39 prezentací značek jako Dior, Louis Vuitton nebo McQueen.

    Zdroje: Dazed, WWD, Wallpaper, Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―