Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nejudržitelnější podobou nábytku je ten starý, poděděný a už roky používaný. Pokud ale toužíte po nových kouscích, můžete podpořit designerská studia vytvářející inovativní a „eco-friendly“ návrhy. Vyrábí totiž nábytek z mořských řas, mušlí, kávových zrn, recyklovaného plastu nebo potravinového odpadu.

    Designová studia se snaží vyjít vstříc zákazníkům, kteří se čím dál více orientují na ochranu životního prostředí. Přejí si proto vytvářet domovy, ve kterých budou moct jejich klienti odpočívat s „čistým svědomím“. Ti už zároveň mají z čeho vybírat. Pod „eco-friendly“ nábytkem si totiž nemusí představit pouze recyklovaný plast nebo ekologicky vypěstované dřevo. Možností je nespočet.

    Vybrat si můžete z doslova „kávových“ stolků, židlí z recyklovaného plastu nebo snadno opravitelného nábytku

    Mezi nejnovější inovace patří například využívání mořských řas nebo odpadu z mořských živočichů. Materiály se tak dají vyrobit i z ulit mušlí, ústřic nebo humrů. „V současnosti se nacházíme v dekádě oceánu a mnozí z nás proto hledají způsoby, jak využít chaluhy nebo řasy,“ okomentovala situaci viceprezidentka agentury Fashion Snoops Jaye Anna Mize. Odkazovala tím na iniciativu Organizace spojených národů.

    Ta totiž roku 2021 vyhlásila Dekádu pro oceánskou vědu a udržitelný rozvoj, která má trvat až do roku 2030. Kromě toho je často využívaným materiálem také korek. Slouží totiž jako veganská a více udržitelná náhrada kůže. Často se do výroby nábytku zahrnuje také potravinový odpad jako listy ananasu, kaktusy, kokosové slupky a další. Mnohem běžnější je také hledání přírodních a neškodlivých barviv.

    Například designerka Julia Moser a firma Vienna Textile Lab představily projekt s názvem Living Pigments. Jeho hlavním konceptem je využívání bakterií pro obarvení různých látek. Dánská značka Mater se zase zaměřila na využívání slupek od kávových zrn. Vyrábí proto stolek s názvem Bowl vytvořený ze zbytků kávy nebo pilin, doplněných o recyklovaný plast. Další designovou společností využívající recyklovaný plast pro tvorbu židlí je například italská Actiu.

    S o něco kreativnější variantou přišla značka Interesting Times Gang. Její židle s názvem Kelp v zářivě zelené barvě je totiž vytvořená z recyklovaných rybářských sítí. Ty kombinuje s certifikovanými dřevěnými vlákny a společně je dotvoří za pomocí 3D tisku. Další společnosti, jako například ta s názvem Takt, se zase zaměřují na to, aby jejich nábytek dlouho vydržel. Produkují proto židle, jejichž různé součástky jsou buď opravitelné, nebo snadno nahraditelné.

    Zdroje: WWD, Dezeen, The Good Trade, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Objevte svět udržitelného nábytku. Ukrývá designové kousky z mořských řas, bakterií, mušlí i kávových zrn

    ― Reklama ―

    Nejudržitelnější podobou nábytku je ten starý, poděděný a už roky používaný. Pokud ale toužíte po nových kouscích, můžete podpořit designerská studia vytvářející inovativní a „eco-friendly“ návrhy. Vyrábí totiž nábytek z mořských řas, mušlí, kávových zrn, recyklovaného plastu nebo potravinového odpadu.

    Designová studia se snaží vyjít vstříc zákazníkům, kteří se čím dál více orientují na ochranu životního prostředí. Přejí si proto vytvářet domovy, ve kterých budou moct jejich klienti odpočívat s „čistým svědomím“. Ti už zároveň mají z čeho vybírat. Pod „eco-friendly“ nábytkem si totiž nemusí představit pouze recyklovaný plast nebo ekologicky vypěstované dřevo. Možností je nespočet.

    Vybrat si můžete z doslova „kávových“ stolků, židlí z recyklovaného plastu nebo snadno opravitelného nábytku

    Mezi nejnovější inovace patří například využívání mořských řas nebo odpadu z mořských živočichů. Materiály se tak dají vyrobit i z ulit mušlí, ústřic nebo humrů. „V současnosti se nacházíme v dekádě oceánu a mnozí z nás proto hledají způsoby, jak využít chaluhy nebo řasy,“ okomentovala situaci viceprezidentka agentury Fashion Snoops Jaye Anna Mize. Odkazovala tím na iniciativu Organizace spojených národů.

    Ta totiž roku 2021 vyhlásila Dekádu pro oceánskou vědu a udržitelný rozvoj, která má trvat až do roku 2030. Kromě toho je často využívaným materiálem také korek. Slouží totiž jako veganská a více udržitelná náhrada kůže. Často se do výroby nábytku zahrnuje také potravinový odpad jako listy ananasu, kaktusy, kokosové slupky a další. Mnohem běžnější je také hledání přírodních a neškodlivých barviv.

    Například designerka Julia Moser a firma Vienna Textile Lab představily projekt s názvem Living Pigments. Jeho hlavním konceptem je využívání bakterií pro obarvení různých látek. Dánská značka Mater se zase zaměřila na využívání slupek od kávových zrn. Vyrábí proto stolek s názvem Bowl vytvořený ze zbytků kávy nebo pilin, doplněných o recyklovaný plast. Další designovou společností využívající recyklovaný plast pro tvorbu židlí je například italská Actiu.

    S o něco kreativnější variantou přišla značka Interesting Times Gang. Její židle s názvem Kelp v zářivě zelené barvě je totiž vytvořená z recyklovaných rybářských sítí. Ty kombinuje s certifikovanými dřevěnými vlákny a společně je dotvoří za pomocí 3D tisku. Další společnosti, jako například ta s názvem Takt, se zase zaměřují na to, aby jejich nábytek dlouho vydržel. Produkují proto židle, jejichž různé součástky jsou buď opravitelné, nebo snadno nahraditelné.

    Zdroje: WWD, Dezeen, The Good Trade, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―