Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ne vždy stačí znát hlavní trendy sezóny: někdy můžete udělat nešťastnou chybu ve střihu, barvě nebo dekoru. To platí zejména pro svrchní oděvy, kde je mnoho nuancí a jemností a obecné popisy věcí mohou snadno zavádět v jejich významu.

    Proto stojí za to „poznat nepřítele zrakem“, tedy studovat i hlavní antitrendy, abychom věděli, co je beznadějně nemoderní. Shromáždili jsme pro vás všechny největší antitrendy u kabátů na podzim 2022: teď už se svým výběrem neuděláte chybu.

    Příliš těsný střih

    Mnoho dívek se vyhýbá nadměrné velikosti a z nějakého důvodu stále věří, že extra objem v oblečení je dělá tlustými. Proto tvrdošíjně volí přiléhavé kabáty. Ale ty nejen zkreslují proporce, ale také vypadají staromódně. 

    Foto: Unsplash

    Buďme upřímní: v roce 2022 je takový střih vhodný pouze pro první dámy a členy královské rodiny, kterým královský protokol nařizuje, aby se takto oblékali. V ostatních případech je lepší zvolit objemnější modely. A to ani nemluvíme o hypersizingu ve stylu Balenciaga: jen mezi oblečením a tělem musí být alespoň trochu vzduchu. Příjemný bonus: je také velmi pohodlný.

    Krátký rukáv

    Mnoho dívek má rádo svrchní oblečení s 3/4 a 7/8 rukávy. Věří, že vypadá elegantně a vizuálně ztenčuje zápěstí. Působí však opět dost staromódně a snadno z vás může udělat dívku, která utekla z komparzu retrofilmu. Je lepší zvolit rukáv standardní délky – ten určitě nikdy nevyjde z módy.

    Foto: Unsplash

    Rozevláté kabáty

    Je to paradoxní, ale pravdivé: bez ohledu na to, jak moc se říká, že vypasované péřové šaty s rozevlátou „sukní“ beznadějně vyšly z módy, mnoho dívek je z nějakého důvodu nadále miluje ohnivou láskou. 

    Foto: Reuters

    A to natolik, že i mezi kabáty hledají obdoby. Ale neměli byste to dělat. Demi-sezónní verze tohoto střihu nevypadají o nic lépe než zimní. Pokud opravdu chcete zdůraznit pas, dejte přednost županu: tento střih vypadá za každých okolností relevantně.

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Nastudujte si antitrendy podzimu 2022. Tyhle kabáty vážně nechte ve skříni

    Ne vždy stačí znát hlavní trendy sezóny: někdy můžete udělat nešťastnou chybu ve střihu, barvě nebo dekoru. To platí zejména pro svrchní oděvy, kde je mnoho nuancí a jemností a obecné popisy věcí mohou snadno zavádět v jejich významu.

    Proto stojí za to „poznat nepřítele zrakem“, tedy studovat i hlavní antitrendy, abychom věděli, co je beznadějně nemoderní. Shromáždili jsme pro vás všechny největší antitrendy u kabátů na podzim 2022: teď už se svým výběrem neuděláte chybu.

    Příliš těsný střih

    Mnoho dívek se vyhýbá nadměrné velikosti a z nějakého důvodu stále věří, že extra objem v oblečení je dělá tlustými. Proto tvrdošíjně volí přiléhavé kabáty. Ale ty nejen zkreslují proporce, ale také vypadají staromódně. 

    Foto: Unsplash

    Buďme upřímní: v roce 2022 je takový střih vhodný pouze pro první dámy a členy královské rodiny, kterým královský protokol nařizuje, aby se takto oblékali. V ostatních případech je lepší zvolit objemnější modely. A to ani nemluvíme o hypersizingu ve stylu Balenciaga: jen mezi oblečením a tělem musí být alespoň trochu vzduchu. Příjemný bonus: je také velmi pohodlný.

    Krátký rukáv

    Mnoho dívek má rádo svrchní oblečení s 3/4 a 7/8 rukávy. Věří, že vypadá elegantně a vizuálně ztenčuje zápěstí. Působí však opět dost staromódně a snadno z vás může udělat dívku, která utekla z komparzu retrofilmu. Je lepší zvolit rukáv standardní délky – ten určitě nikdy nevyjde z módy.

    Foto: Unsplash

    Rozevláté kabáty

    Je to paradoxní, ale pravdivé: bez ohledu na to, jak moc se říká, že vypasované péřové šaty s rozevlátou „sukní“ beznadějně vyšly z módy, mnoho dívek je z nějakého důvodu nadále miluje ohnivou láskou. 

    Foto: Reuters

    A to natolik, že i mezi kabáty hledají obdoby. Ale neměli byste to dělat. Demi-sezónní verze tohoto střihu nevypadají o nic lépe než zimní. Pokud opravdu chcete zdůraznit pas, dejte přednost županu: tento střih vypadá za každých okolností relevantně.

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―