FUP_Pozadi_black
Více
  • ZPRÁVY

― Reklama ―

Nejnovější studie od Institut Français de la Mode a Première Vision ukázala, že je nakupování z druhé ruky čím dál populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za udržitelnější. Za „eko“ módu proto také více utrácejí.

Výzkumu zaměřeného na trh ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii a Spojených státech amerických se zúčastnilo přibližně 5 tisíc respondentů. Studii začátkem července zveřejnila firma Institut Français de la Mode (IFM) a Première Vision. Jejím hlavním závěrem je dle nich poznání, že se díky různým faktorům stala udržitelná móda mnohem populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za šetrnější k přírodě.

Věří proto například tomu, že módní značky dodržují své environmentální závazky stejně jako ostatní průmysly. Takový názor zastává téměř 68 procent Němců, 75 procent Italů a 82 procent Britů z dotázaných zákazníků. „Změna je rozpoznatelná navzdory finanční krizi a dopadům inflace,“ vysvětlil dále ředitel ekonomické sekce IFM Gildas Minvielle. Milovníci módy proto také za udržitelnou módu utrácejí více než uvedli v průzkumu z roku 2019.

Přesto ovšem zákazníci v průměru dávají za nákupy z druhé ruky pouze čtvrtinu svého rozpočtu na oblečení. O něco více se také zaměřují na jiné způsoby „udržitelného života“. Například asi 45 procent respondentů z Francie nakoupilo loni udržitelné oblečení, ale 68 procent z nich nakupovalo organické potraviny a 63 procent zase „eko“ kosmetiku. Většina z účastníků studie ovšem v současnosti považuje udržitelné produkty za „módní“.

K udržitelné módě se zákazníci obrátili také díky dostupnějším informacím

Zákazníci ve studii rovněž zmínili, že mají v současnosti mnohem lepší informace ohledně „eko“ produktů a toho, kde je najít. V roce 2019 si totiž například polovina Francouzů stěžovala na to, že jim takové informace chybí. Kromě dalších informací pak výzkum odhalil, že se zákazníci více soustředí na kvalitní materiály nebo se zajímají o to, jak mohou své kousky nechat opravit.

Důvodem k takovým změnám je ovšem i nadále především snaha ušetřit. Například už loni na podzim různé charitativní obchody reportovaly o tom, že díky finanční krizi k nim zavítá čím dál více zákazníků. Report firmy McKinsey ze začátku roku zase varoval, že módní trh bude v roce 2023 bojovat o potřebný růst. Oproti tomu se má dle jeho předpovědí dařit spíše luxusnímu sektoru módního průmyslu.

Zdroje: Fashion Network, BBC, McKinsey, Twitter, YouTube

― Reklama ―

Nakupování z druhé ruky považují zákazníci čím dál více za „módní“. Mění se jejich nakupovací zvyky

― Reklama ―

― Reklama ―

― Reklama ―

Nejnovější studie od Institut Français de la Mode a Première Vision ukázala, že je nakupování z druhé ruky čím dál populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za udržitelnější. Za „eko“ módu proto také více utrácejí.

- Reklama -

Výzkumu zaměřeného na trh ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii a Spojených státech amerických se zúčastnilo přibližně 5 tisíc respondentů. Studii začátkem července zveřejnila firma Institut Français de la Mode (IFM) a Première Vision. Jejím hlavním závěrem je dle nich poznání, že se díky různým faktorům stala udržitelná móda mnohem populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za šetrnější k přírodě.

Věří proto například tomu, že módní značky dodržují své environmentální závazky stejně jako ostatní průmysly. Takový názor zastává téměř 68 procent Němců, 75 procent Italů a 82 procent Britů z dotázaných zákazníků. „Změna je rozpoznatelná navzdory finanční krizi a dopadům inflace,“ vysvětlil dále ředitel ekonomické sekce IFM Gildas Minvielle. Milovníci módy proto také za udržitelnou módu utrácejí více než uvedli v průzkumu z roku 2019.

Přesto ovšem zákazníci v průměru dávají za nákupy z druhé ruky pouze čtvrtinu svého rozpočtu na oblečení. O něco více se také zaměřují na jiné způsoby „udržitelného života“. Například asi 45 procent respondentů z Francie nakoupilo loni udržitelné oblečení, ale 68 procent z nich nakupovalo organické potraviny a 63 procent zase „eko“ kosmetiku. Většina z účastníků studie ovšem v současnosti považuje udržitelné produkty za „módní“.

- Reklama -

K udržitelné módě se zákazníci obrátili také díky dostupnějším informacím

Zákazníci ve studii rovněž zmínili, že mají v současnosti mnohem lepší informace ohledně „eko“ produktů a toho, kde je najít. V roce 2019 si totiž například polovina Francouzů stěžovala na to, že jim takové informace chybí. Kromě dalších informací pak výzkum odhalil, že se zákazníci více soustředí na kvalitní materiály nebo se zajímají o to, jak mohou své kousky nechat opravit.

Důvodem k takovým změnám je ovšem i nadále především snaha ušetřit. Například už loni na podzim různé charitativní obchody reportovaly o tom, že díky finanční krizi k nim zavítá čím dál více zákazníků. Report firmy McKinsey ze začátku roku zase varoval, že módní trh bude v roce 2023 bojovat o potřebný růst. Oproti tomu se má dle jeho předpovědí dařit spíše luxusnímu sektoru módního průmyslu.

Zdroje: Fashion Network, BBC, McKinsey, Twitter, YouTube

― Reklama ―

Odpočinek mezi kamennými stěnami. Turecké hotely nabízí ubytování uvnitř jeskyně

Po celém světě najdete nejrozmanitější prostory, ve kterých postupem času vznikly hotely. Čím zvláštnější, tím více turisty lákají. Pro životní zážitek ale ani nemusíte cestovat dlouhé hodiny. V nedalekém Turecku se totiž ubytujete uvnitř jeskyně. Tisíce let staré kamenné dómy nabídnou kontrast mezi historií a luxusem, kterého můžete být součástí.

Od SoundCloudu k Billboardu. Královna rapu Doechii dobývá hudební i módní svět

Doechii, vlastním jménem Jaylah Ji'mya Hickmon, je momentálně nejžhavějším jménem světového rapu. Získala první Grammy, její singl Anxiety dobyl hitparády a Billboard ji korunoval Ženou roku 2025. Její smysl pro vizuální storytelling, schopnost diktovat trendy a neústupnost v kreativitě ji staví vedle ikon jako Missy Elliott či Nicki Minaj.

Luxusní značky dostaly ránu. Módní průmysl čelí kvůli Trumpovi vysokým clům

Nově ohlášená cla ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa měla na luxusní průmysl okamžitý dopad. Velká část módních značek proto ve čtvrtek zaznamenala propad svých akcií. Většina z nich totiž přesunula svou výrobu do asijských států, čelících jedněm z nejvyšších cel. Americké zákazníky tak nejspíše čeká nepříjemné zdražení.

Škola módních géniů. Královská akademie výtvarných umění dala světu Antverpskou šestku

Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.

Make-upové obaly jako výtvarné umění. S těmito líčidly se na veřejnosti nemusíte stydět

Ne vždy je obsah kosmetické taštičky v reprezentativním stavu. Ošoupané obaly a nedržící víčka jsou už skoro klasika. Jestli vaše make-upová výbava volá po obměně, vyberte si nové produkty v prvotřídní kvalitě, a navíc s nápaditým vzhledem. Už se nebudete muset stydět vytahovat líčidla na veřejnosti, ostatní vám je budou naopak závidět.

Jaro volá po prvních výletech. Otevírá dveře luxusním destinacím

Rychle se blížící jaro v mnohých z nás probouzí touhu po dobrodružství. Vydejte se proto do dalekých krajin, které si nejvíce užijete právě v tomto období. Na teplé sluníčko a zážitky bez davů vábí italský ostrov Capri, ale i o dost vzdálenější Mexico City. Proslulé rozkvetlé třešně si vás získají v Kjóto a milovníky přírody zláká norské město Stavanger.

Maximalismus má novou tvář. Seznamte se s trendy estetikou Boom Boom

Opulentní maximalismus opět dobývá módní mola. Nedávné přehlídky dokázaly, že se po několikaleté nadvládě tichého luxusu prodral zase do popředí, a to v podobě takzvané Boom Boom estetiky. Zapomeňte ovšem na nevkusnou logománii, bohatství, ať už domnělé, či opravdové, dejte na odiv pomocí širokých ramen, kožešin nebo zářivých šperků.

Denimu stále vládnou rifle. Džínovinu však letos obléknete od hlavy až k patě

Nadčasovou látkou vhodnou do téměř každého šatníku je bez pochyby denim. Materiál původně zamýšlený pro kovboje a dělníky dnes zaplňuje věšáky obchodů v nejrůznějších střizích a barvách. Dávno přitom nezůstává jen u riflí, probojoval se i do dalších oblastí módy. Letošní trendy jsou denim experimentům nakloněny, nenechte si je proto ujít.

Proč znát Issey Miyake? Japonská ikona experimentuje se skulpturami

​​Issey Miyake je již dávno symbolem nekonvenčního přístupu k módě, ve kterém se technologie střetávají s uměním a tradiční řemeslo s budoucností. Japonský návrhář změnil vnímání oděvu ze statického na dynamický prvek plný formy a experimentu. Dokazuje to i nejnovější řada, která zkoumá vztah těla s oděvem ve formě sochařských kreací.

Móda v kostce: Miu Miu objevuje kouzlo historické malby a Loop závodí s F1

Konec týdne zaznamenal hned několik novinek. Šperkařský dům Tiffany & Co. zveřejnil novou kampaň ke své kolekci nejdražších šperků. Značka Miu Miu pohlédla do historie a odhalila fotky kabelek Wander a Arcadie v podobě obrazů. Společnost Loop pro změnu představila partnerství se závodním týmem F1. Issey Miyake pak navštíví letošní ročník Pitti.

Šeherezádě by přecházel zrak. Návrat palazzo pants vyžaduje přípravu správných kombinací

Volný pas a široké nohavice. Nejpohodlnější kombinace ve formě kalhot se vrací na scénu. Po palazzo pants jako kdyby se před pár lety slehla zem. Letos se ale očekává jejich návrat, a to v plné výbavě. Kalhoty sultánů nabídnou kromě vzdušného doteku také zábavné barvy i vzory, a dokonce i rozmanitost mezi nabízenými materiály.

Narozeniny s dotekem luxusu. Pharrell Williams vydává kolekci šampaňského s Moët & Chandon

Značka Moët & Chandon se rozhodla uctít své narozeniny. Na pomoc si tentokrát přizvala Pharrella Williams, který pro ni navrhl speciální kolekci a stal se rovnou i její tváří. Ikonické lahve tekutého zlata pro tuto příležitost doplnil působivými mašlemi. Opravdovou třešničkou na dortu se ovšem stal sběratelský kousek v ceně 30 tisíc eur.

Tory Burch a Peter Copping bodují. Ocení je letošní ročník SCADstyle

Módní akce SCADstyle pořádaná The Savannah College of Art and Design tradičně nabídne řadu talentů ze světa módy, beauty i designu. Její součástí je i ocenění návrhářů, zanechávajících na módní scéně významnou stopu. Tentokrát mezi ně patří návrhářka a zakladatelka stejnojmenné značky Tory Burch a kreativní ředitel Lanvin Peter Copping.

Móda v kostce: Adidas spojil síly s Bad Bunny a Breitling naverboval Austina Butler

Kromě módního domu Calvin Klein oznámil partnerství se zpěvákem Bad Bunny i Adidas. Společně vytvořili trendy boty Ballerina. Značka hodinek Breitling pro změnu spolupracuje s hercem Austinem Butler. Dior míří se svou výstavou do Jižní Koreji a Jacquemus láká spolu s Neiman Marcus na bowlingovou dráhu. Chanel zase odhalil nový parfém Eau Splendide.

Nastavte jaru nohy. Průhledné sukně dominují blížící se sezóně

Některé trendy na módní scéně sotva stihnou zazářit, jiné jí vévodí hned několik sezón. Mezi druhý typ populárních kousků patří také průhledné sukně. Světové módní domy jejich dominanci předpověděly již v kolekcích pro uplynulý podzim. Zdá se ovšem, že se v popředí udrží rovněž letos na jaře. Nebojte se proto v odvážném kousku ukázat nohy.

― Reklama ―

― Reklama ―