Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nejnovější studie od Institut Français de la Mode a Première Vision ukázala, že je nakupování z druhé ruky čím dál populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za udržitelnější. Za „eko“ módu proto také více utrácejí.

    Výzkumu zaměřeného na trh ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii a Spojených státech amerických se zúčastnilo přibližně 5 tisíc respondentů. Studii začátkem července zveřejnila firma Institut Français de la Mode (IFM) a Première Vision. Jejím hlavním závěrem je dle nich poznání, že se díky různým faktorům stala udržitelná móda mnohem populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za šetrnější k přírodě.

    Věří proto například tomu, že módní značky dodržují své environmentální závazky stejně jako ostatní průmysly. Takový názor zastává téměř 68 procent Němců, 75 procent Italů a 82 procent Britů z dotázaných zákazníků. „Změna je rozpoznatelná navzdory finanční krizi a dopadům inflace,“ vysvětlil dále ředitel ekonomické sekce IFM Gildas Minvielle. Milovníci módy proto také za udržitelnou módu utrácejí více než uvedli v průzkumu z roku 2019.

    Přesto ovšem zákazníci v průměru dávají za nákupy z druhé ruky pouze čtvrtinu svého rozpočtu na oblečení. O něco více se také zaměřují na jiné způsoby „udržitelného života“. Například asi 45 procent respondentů z Francie nakoupilo loni udržitelné oblečení, ale 68 procent z nich nakupovalo organické potraviny a 63 procent zase „eko“ kosmetiku. Většina z účastníků studie ovšem v současnosti považuje udržitelné produkty za „módní“.

    K udržitelné módě se zákazníci obrátili také díky dostupnějším informacím

    Zákazníci ve studii rovněž zmínili, že mají v současnosti mnohem lepší informace ohledně „eko“ produktů a toho, kde je najít. V roce 2019 si totiž například polovina Francouzů stěžovala na to, že jim takové informace chybí. Kromě dalších informací pak výzkum odhalil, že se zákazníci více soustředí na kvalitní materiály nebo se zajímají o to, jak mohou své kousky nechat opravit.

    Důvodem k takovým změnám je ovšem i nadále především snaha ušetřit. Například už loni na podzim různé charitativní obchody reportovaly o tom, že díky finanční krizi k nim zavítá čím dál více zákazníků. Report firmy McKinsey ze začátku roku zase varoval, že módní trh bude v roce 2023 bojovat o potřebný růst. Oproti tomu se má dle jeho předpovědí dařit spíše luxusnímu sektoru módního průmyslu.

    Zdroje: Fashion Network, BBC, McKinsey, Twitter, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Nakupování z druhé ruky považují zákazníci čím dál více za „módní“. Mění se jejich nakupovací zvyky

    ― Reklama ―

    Nejnovější studie od Institut Français de la Mode a Première Vision ukázala, že je nakupování z druhé ruky čím dál populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za udržitelnější. Za „eko“ módu proto také více utrácejí.

    Výzkumu zaměřeného na trh ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii a Spojených státech amerických se zúčastnilo přibližně 5 tisíc respondentů. Studii začátkem července zveřejnila firma Institut Français de la Mode (IFM) a Première Vision. Jejím hlavním závěrem je dle nich poznání, že se díky různým faktorům stala udržitelná móda mnohem populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za šetrnější k přírodě.

    Věří proto například tomu, že módní značky dodržují své environmentální závazky stejně jako ostatní průmysly. Takový názor zastává téměř 68 procent Němců, 75 procent Italů a 82 procent Britů z dotázaných zákazníků. „Změna je rozpoznatelná navzdory finanční krizi a dopadům inflace,“ vysvětlil dále ředitel ekonomické sekce IFM Gildas Minvielle. Milovníci módy proto také za udržitelnou módu utrácejí více než uvedli v průzkumu z roku 2019.

    Přesto ovšem zákazníci v průměru dávají za nákupy z druhé ruky pouze čtvrtinu svého rozpočtu na oblečení. O něco více se také zaměřují na jiné způsoby „udržitelného života“. Například asi 45 procent respondentů z Francie nakoupilo loni udržitelné oblečení, ale 68 procent z nich nakupovalo organické potraviny a 63 procent zase „eko“ kosmetiku. Většina z účastníků studie ovšem v současnosti považuje udržitelné produkty za „módní“.

    K udržitelné módě se zákazníci obrátili také díky dostupnějším informacím

    Zákazníci ve studii rovněž zmínili, že mají v současnosti mnohem lepší informace ohledně „eko“ produktů a toho, kde je najít. V roce 2019 si totiž například polovina Francouzů stěžovala na to, že jim takové informace chybí. Kromě dalších informací pak výzkum odhalil, že se zákazníci více soustředí na kvalitní materiály nebo se zajímají o to, jak mohou své kousky nechat opravit.

    Důvodem k takovým změnám je ovšem i nadále především snaha ušetřit. Například už loni na podzim různé charitativní obchody reportovaly o tom, že díky finanční krizi k nim zavítá čím dál více zákazníků. Report firmy McKinsey ze začátku roku zase varoval, že módní trh bude v roce 2023 bojovat o potřebný růst. Oproti tomu se má dle jeho předpovědí dařit spíše luxusnímu sektoru módního průmyslu.

    Zdroje: Fashion Network, BBC, McKinsey, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―