Více

    ― Reklama ―

    Letošní virální trend kritizující nadměrnou spotřebu, známý pod názvem underconsumption core, čelí čím dál větší kritice a to hned z několika různých stran. Influenceři propagující nižší spotřebu a minimalismus se podle odpůrců populárního „hnutí“ zaměřují výhradně na estetiku a luxus a jsou až příliš povrchní.

    Trend underconsumption core už je s námi několik měsíců. Můžeme ho považovat za odpověď mladé generace na kritiku nadprodukce, plýtvání, fast fashion a mikro trendů sociální sítě TikTok, které uživatele s trochou nadsázky nutí kompletně měnit jejich šatník téměř každý měsíc. V posledních týdnech ovšem vzrůstá také kritika tohoto „hnutí“, poukazující na jeho neefektivnost.

    V základu je jednoduchost a snižování plýtvání. Doplňuje je kritika rychlé módy i životního stylu

    Podle svých zastánců má underconsumption core přinést vědomější přístup ke spotřebě a podporovat recyklaci namísto vyhazování starých věcí a nakupování nových. V širším kontextu by tak internetové hnutí mělo pomáhat zvyšovat povědomí o negativních dopadech rychlé módy a nadměrného konzumu.

    Vyznává estetiku jednoduchosti a razí heslo „méně je více“, částečně se tak potkává také s minimalismem. Kromě toho reflektuje kulturní změnu současnou ekonomickou krizí, kvůli které zejména mladí hledají alternativy k uspěchanému a „rozežranému“ životnímu stylu. Všechno by proto mělo být více „slow“.

    Prioritu má krása. Udržitelnost ustoupila vizuální stránce

    Všechny zmíněné charakteristiky vyznívají velmi inspirativně, snad až idylicky. V čem tedy spočívá problém? V poslední době sílí hlasy tvrdící, že stejně jako u většiny trendů vznikajících na TikToku, i u toho „udržitelného“ jde skutečně jen o povrchnost. Tentokrát je však šikovně zabalená do sofistikovaného hávu.

    Někteří influenceři sice propagují koncept méně věcí, při podrobnějším zkoumání ale vyjde najevo, že prezentují drahé a luxusní produkty. To však odporuje myšlence dostupnosti pro širší publikum a nahrává obavě, zda zastáncům underconsumption core nejde spíše o estetiku než o udržitelnost. Zkrátka, klíčová poselství o udržitelnosti ustupují vizuální atraktivitě.

    Výzvy k nákupům neodpovídají filosofii underconsumption core. Jdou spíš proti ní

    Atraktivita v tomto případě spočívá v tlumených barvách, minimalistických interiérech nebo luxusních materiálech. Propagátoři trendu tak své sledující navádějí k nákupu luxusních udržitelných značek nebo předmětů, což ovšem paradoxně vede k další spotřebě, nikoli jejímu omezování.

    Problematické také je, že trend zasahuje jen ekonomicky silnější část populace. Kritici tvrdí, že jej mladší generace často prezentují jako něco inovativního, což může působit jako znevažování reality nízkopříjmových skupin, pro které je omezování spotřeby spíše nutností než volbou​.

    Co si tedy z celé debaty o podstatě underconsumption core vzít? Určitě je možné inspirovat se myšlenkou, že impulzivní nakupování velkého množství trendy produktů už není in. Nicméně řešením není ani vrhnout se bezhlavě do nakupování luxusních a perfektně vyhlížejících, byť udržitelných, věcí.

    Zdroje: The New Daily, Guardian, Non-Consumer Advocate, Mashable, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Trend underconsumption core čelí vlně kritiky. K nižší spotřebě dle ní nevede

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní virální trend kritizující nadměrnou spotřebu, známý pod názvem underconsumption core, čelí čím dál větší kritice a to hned z několika různých stran. Influenceři propagující nižší spotřebu a minimalismus se podle odpůrců populárního „hnutí“ zaměřují výhradně na estetiku a luxus a jsou až příliš povrchní.

    - Reklama -

    Trend underconsumption core už je s námi několik měsíců. Můžeme ho považovat za odpověď mladé generace na kritiku nadprodukce, plýtvání, fast fashion a mikro trendů sociální sítě TikTok, které uživatele s trochou nadsázky nutí kompletně měnit jejich šatník téměř každý měsíc. V posledních týdnech ovšem vzrůstá také kritika tohoto „hnutí“, poukazující na jeho neefektivnost.

    V základu je jednoduchost a snižování plýtvání. Doplňuje je kritika rychlé módy i životního stylu

    Podle svých zastánců má underconsumption core přinést vědomější přístup ke spotřebě a podporovat recyklaci namísto vyhazování starých věcí a nakupování nových. V širším kontextu by tak internetové hnutí mělo pomáhat zvyšovat povědomí o negativních dopadech rychlé módy a nadměrného konzumu.

    Vyznává estetiku jednoduchosti a razí heslo „méně je více“, částečně se tak potkává také s minimalismem. Kromě toho reflektuje kulturní změnu současnou ekonomickou krizí, kvůli které zejména mladí hledají alternativy k uspěchanému a „rozežranému“ životnímu stylu. Všechno by proto mělo být více „slow“.

    - Reklama -

    Prioritu má krása. Udržitelnost ustoupila vizuální stránce

    Všechny zmíněné charakteristiky vyznívají velmi inspirativně, snad až idylicky. V čem tedy spočívá problém? V poslední době sílí hlasy tvrdící, že stejně jako u většiny trendů vznikajících na TikToku, i u toho „udržitelného“ jde skutečně jen o povrchnost. Tentokrát je však šikovně zabalená do sofistikovaného hávu.

    Někteří influenceři sice propagují koncept méně věcí, při podrobnějším zkoumání ale vyjde najevo, že prezentují drahé a luxusní produkty. To však odporuje myšlence dostupnosti pro širší publikum a nahrává obavě, zda zastáncům underconsumption core nejde spíše o estetiku než o udržitelnost. Zkrátka, klíčová poselství o udržitelnosti ustupují vizuální atraktivitě.

    Výzvy k nákupům neodpovídají filosofii underconsumption core. Jdou spíš proti ní

    Atraktivita v tomto případě spočívá v tlumených barvách, minimalistických interiérech nebo luxusních materiálech. Propagátoři trendu tak své sledující navádějí k nákupu luxusních udržitelných značek nebo předmětů, což ovšem paradoxně vede k další spotřebě, nikoli jejímu omezování.

    Problematické také je, že trend zasahuje jen ekonomicky silnější část populace. Kritici tvrdí, že jej mladší generace často prezentují jako něco inovativního, což může působit jako znevažování reality nízkopříjmových skupin, pro které je omezování spotřeby spíše nutností než volbou​.

    Co si tedy z celé debaty o podstatě underconsumption core vzít? Určitě je možné inspirovat se myšlenkou, že impulzivní nakupování velkého množství trendy produktů už není in. Nicméně řešením není ani vrhnout se bezhlavě do nakupování luxusních a perfektně vyhlížejících, byť udržitelných, věcí.

    Zdroje: The New Daily, Guardian, Non-Consumer Advocate, Mashable, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Se zimou přichází plesová sezóna. Nezkazte vysněný outfit neforemným kabátem

    Zima je v plném proudu a s ní začíná i divadelní a plesová sezóna. Jakmile člověk vymyslí, co na sebe za dechberoucí šaty, přichází otázka, čím je doplnit. Pokud od dveří ke dveřím využijete auto, není co řešit. Jestliže vás ale čeká delší cesta, je dobré vymyslet vhodné svršky s předstihem. Byla by škoda, aby znamenitý večírek pokazilo nachlazení.

    Móda v kostce: Zendaya je tváří Louis Vuitton x Murakami a Calvin Klein chystá comeback

    Luxusní značky se pomalu loučí s končícím rokem a soustředí veškerou svou pozornost na novou kapitolu. Módní dům Louis Vuitton odhalil první kampaň ke speciální kolekci s Takashi Murakami, v níž září Zendaya. Calvin Klein potvrdil, že po sedmi letech navštíví Newyorský fashion week a Loewe představil řadu pro lunární nový rok.

    Sněhule zaplňují městské ulice. Praktické boty slibují teplo i trendy zimní outfit

    Z ryze praktických bot se postupem času stal módní doplněk. Letošní zimu zaplavují regály v obchodech sněhule, boty původně sloužící k brodění se ve sněhu. Ačkoliv ve městě zřídka kdy napadne ohromující sněhová nadílka, zateplená obuv si postupně razí cestu do čím dál více botníků. Naskočte na zimní trend a vyberte si vlastní ideální model.

    Beauty svět zná trendy roku 2025. Vévodit jim má vrstvení parfémů i korejská kosmetika

    Zapojení umělé inteligence, po potravinách pojmenované make-up looky či zaměření na duševní zdraví. To vše jsou trendy doprovázející nás už několik let. Jaké novinky budou ovšem charakterizovat následující rok? Beauty svět už má jasno. Jednat se bude o čerstvou vlnu korejské kosmetiky, vrstvení parfémů či inovativní produkty na rty.

    TikTok ovládá dvousečná zbraň. Sleepmaxxing radí, jak na lepší spánek

    Sociálním sítím v posledních letech dominují všemožné tipy vedoucí ke zdravějšímu životnímu stylu. Uživatelé TikToku proto s nadšením přivítali rovněž sleepmaxxing, tedy trend slibující zlepšení kvality spánku. Experti ovšem varují, že mnohé z virálních rad mohou často vést přesně k opačnému výsledku a spánek zhoršit.

    Louis Vuitton X Murakami. Přivítejte nejočekávanější kultovní záležitost roku 2025

    Je to jako návrat ke kořenům, jako setkání s dávno ztraceným přítelem. Kolekce Louis Vuitton x Takashi Murakami, která poprvé okouzlila módní svět v roce 2003, se po více než dvou dekádách vrací na scénu. Speciální řada pro rok 2025 přináší nostalgickou vlnu a současně osvěžuje ikonické designy pro novou generaci módních nadšenců.

    Móda v kostce: Pharrell Williams je ambasadorem UNESCO a Swarovski vyvinul inovativní krystaly

    Oči módního světa se upřely na návrháře a hudebníka Pharrella Williams. Stal se totiž ambasadorem UNESCO. Středem pozornosti je i umělec Jeff Satur, který byl zase jmenován velvyslancem Valentino. Swarovski zaujal udržitelnými krystaly a novinářka Caroline Leaper svou knihou o hvězdných začátcích slavných supermodelek.

    Najděte své pravé parfémové já. Jak se neutopit v záplavě vůní

    Vůně tvoří důležitou součást naší identity. Pomáhají nejen podtrhnout osobnost, s níž se identifikujeme, doplňují rovněž dojem, který zanecháváme na ostatních. Vybrat si parfém odrážející naše pravé já ovšem není tak lehké, jak se může zdát. Poradit si musíte se záplavou možností i nerozhodností, blokující veškeré rozhodovací schopnosti.

    Le Bal des Débutantes přinesl korunky i haute couture. Na ples debutantek se sjela smetánka z celého světa

    Plesy s debutantkami způsobilými ke sňatku v bílých šatech a rukavičkách jsou misogynním přežitkem minulosti. Nahradil je charitativní večírek oslavující individualitu mladých žen ze šlechtických a známých rodin, známý jako Le Bal des Débutantes. Debutantky mohou svou jedinečnost vyjádřit i skrze couture kreace od Valentino, Chanel či Jean Paul Gaultier.

    Milovaný i kritizovaný král kontroverze. Kampaně Oliviera Toscani přepsaly dějiny módní reklamy

    Značka Benetton se na konci 20. století proslavila svou průkopnickou marketingovou taktikou. Billboardy po celém světě zdobily obrázky jeptišky líbající kněze, pářících se koní nebo prasečích srdcí. Kontroverzní kampaně měl na svědomí fotograf Oliviero Toscani, pro kterého byla reklama účinným nástrojem boje proti společenským tabu.

    Módní svět zná provizorní kalendáře. Rýsují obrysy nadcházejících týdnů módy

    I když stávající rok není zcela u konce, začíná se zrak módního světa stáčet směrem k tomu novému. Organizátoři světových týdnů módy totiž zveřejnili provizorní kalendáře, pomáhající rýsovat přesnější obrysy očekávaných show. Už nyní je například jasné, že do Paříže nedorazí Loewe. Město světel naopak navštíví Willy Chavarria.

    Sváteční outfit doplní bezchybný účes. Inspirujte se trendy vánočními hairstyles

    Slavnostní look by nebyl finální bez stejně výjimečného účesu. Nemusí se přitom jednat o složité kreace, desítky vzájemně propletených copánků nebo zcela nový sestřih. Na správnou cestu vás navedou vánoční trendy hairstyles, se kterými zazáříte nejen na Štědrý den. Většina z nich přitom vyžaduje pouze chvilku trpělivosti.

    Nejdražší novoroční přípitek světa. Lok z těchto lahví by vás stál miliony

    Slavnostní přípitek k Silvestru patří. Zúčastnění si díky němu přiťuknou a popřejí šťastný vstup do nového roku. Kdyby se však štěstí násobilo cenou otevřené lahve, při vypití nejluxusnějších světových unikátů by se z vás stal nejspokojenější člověk na planetě. Šampaňské, vodka či whisky? Pokud máte dostatek peněz, výběr je téměř neomezený.

    Obsese s wellbeing TikTok neopouští. Firma Spate zachytila nejnovější beauty a wellness trendy

    Uživatelé TikToku čím dál častěji vyhledávají holistický přístup ke zdraví. Na sociálních sítích pátrají po tipech na to, jak vylepšit své fyzické, ale také mentální zdraví a wellbeing. Dokazují to mimo jiné výsledky průzkumu firmy Spate, která zachytila největší trendy platformy TikTok v oblasti beauty a wellness za uplynulé čtvrtletí.

    Jarní řada Versace dominuje módní scéně. Září v ní flakon Bright Crystal i perfektní marketing

    Když se řekne Versace, čekáte opulentní záplavu barev, blýskavé detaily a sebevědomou extravaganci. Co kdybychom vám ale prozradili, že jarní kolekce značky není jen slušivá, ale doslova voní? Společnost uchopila ikonický parfém Bright Crystal a vdechla mu na přehlídkovém mole nový život. Ne každý si toho ovšem všimnul, jedná se o vcelku skryté detaily.

    Móda v kostce: Dolce & Gabbana míří do Říma a Bottega Veneta povede Louise Trotter

    Ani s koncem roku neubývá módních novinek. Dolce & Gabbana poputuje příští rok se svými haute couture kolekcemi do Říma. Značka Karl Lagerfeld se zase navrátí do Florencie. Vedení Bottega Veneta převezme návrhářka Louise Trotter. JW Anderson pak propaguje speciální řadu k filmu Queer a Jil Sander objevuje taje luxusních šperků.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―