Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Konec pracovního týdne přinesl i smutné novinky. Módní dům Missoni oznámil úmrtí své zakladatelky Rosity Missoni. Značka Prada zatím vítá jaro, a to pomocí kampaně s hvězdnou Carey Mulligan. Valentino pro změnu do svých řad přijal první thajskou ambasadorku, herečku Freen Sarocha. Společnost Rolex pak odstartovala nový rok zvýšením cen.

    Missoni se loučí se svou zakladatelkou. Módní dům oznámil úmrtí návrhářky Rosity Missoni

    Italská designérka Rosita Missoni zemřela ve čtvrtek ve věku 93 let. Informaci zveřejnilo vedení módního domu Missoni, který v roce 1953 založila společně se svým manželem Ottaviem Missoni. Společně dokázali vytvořit značku, ikonickou pro své barevné a pestré vzory, jasně rozpoznatelné na světové módní scéně. Nejvíce typickým je pro značku klikatý potisk, v italštině známý jako fiammato.

    Zdroj: Reuters

    Rosita Missony měla návrhářství doslova v krvi. Narodila se v severoitalském městečku Varese do rodiny textilních umělců. Svého manžela poznala až v Londýně v roce 1948, když se tam účastnil olympijských her. Návrhářka se proslavila mimo jiné takzvanou „bitvou podprsenek“ z roku 1967. Tehdy nechala modelky vyjít na mola bez nich, aby lépe vynikly potisky jednotlivých kousků.

    Valentino přijal do svých řad první thajskou hvězdu. Vybral si herečku Freen Sarocha

    Módní dům Valentino přivítal novou ambasadorku. Poprvé si vybral z řad thajských hvězd, a tak se v jeho kampaních v následujících měsících objeví úspěšná herečka Freen Sarocha. V minulosti se proslavila hlavně seriálem GAP: The Series, ale také filmy jako Uranus 2324 nebo The Loyal Pin. „Těšíme se, až společně oslavíme její talent a unikátní styl,“ prohlásili pak zástupci Valentino.

    Rolex reaguje na hodnotu zlata. Zvýšil ceny některých populárních hodinek

    Není neobvyklé, že luxusní značky začátkem roku zvyšují ceny svých oblíbených produktů. Společnost Rolex se však tentokrát opravdu nedržela zpátky. Zvedla totiž ceny některých svých hodinek až o osm procent. Reagovala totiž na rostoucí ceny zlata, které loni zdražilo nejvíce za posledních 14 let. Například model z žlutého zlata s názvem Day-Date tak místo 41 000 stojí 44 200 euro.

    Prada oslavuje svých mnoho tváří. Na pomoc si přizvala herečku Carey Mulligan

    Už na zářijové přehlídce prohlásila návrhářka Miuccia Prada, že si společně s designérem Rafem Simons přála „ukázat, že existuje mnoho způsobů, jak být Prada“. Nyní to oba kreativní ředitelé dokázali v kampani, propagující letošní jarní kolekci.

    Zdroj: Prada

    Na pomoc si přizvali slavnou herečku Carey Mulligan, která na jednotlivých fotografiích obléká nejen různé styly. Nechává nebojácně proměnit také své vlasy a make-up. Dává pak smysl, že kampaň nese název Carey Mulligan Acts Like Prada.

    @prada Prada Ambassador Carey Mulligan stars in the Prada Spring/Summer 2025 campaign. #PradaSS25 #CareyMulligan ♬ original sound – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Móda v kostce: Prada vítá jaro a Missoni dává sbohem své zakladatelce

    Konec pracovního týdne přinesl i smutné novinky. Módní dům Missoni oznámil úmrtí své zakladatelky Rosity Missoni. Značka Prada zatím vítá jaro, a to pomocí kampaně s hvězdnou Carey Mulligan. Valentino pro změnu do svých řad přijal první thajskou ambasadorku, herečku Freen Sarocha. Společnost Rolex pak odstartovala nový rok zvýšením cen.

    Missoni se loučí se svou zakladatelkou. Módní dům oznámil úmrtí návrhářky Rosity Missoni

    Italská designérka Rosita Missoni zemřela ve čtvrtek ve věku 93 let. Informaci zveřejnilo vedení módního domu Missoni, který v roce 1953 založila společně se svým manželem Ottaviem Missoni. Společně dokázali vytvořit značku, ikonickou pro své barevné a pestré vzory, jasně rozpoznatelné na světové módní scéně. Nejvíce typickým je pro značku klikatý potisk, v italštině známý jako fiammato.

    Zdroj: Reuters

    Rosita Missony měla návrhářství doslova v krvi. Narodila se v severoitalském městečku Varese do rodiny textilních umělců. Svého manžela poznala až v Londýně v roce 1948, když se tam účastnil olympijských her. Návrhářka se proslavila mimo jiné takzvanou „bitvou podprsenek“ z roku 1967. Tehdy nechala modelky vyjít na mola bez nich, aby lépe vynikly potisky jednotlivých kousků.

    Valentino přijal do svých řad první thajskou hvězdu. Vybral si herečku Freen Sarocha

    Módní dům Valentino přivítal novou ambasadorku. Poprvé si vybral z řad thajských hvězd, a tak se v jeho kampaních v následujících měsících objeví úspěšná herečka Freen Sarocha. V minulosti se proslavila hlavně seriálem GAP: The Series, ale také filmy jako Uranus 2324 nebo The Loyal Pin. „Těšíme se, až společně oslavíme její talent a unikátní styl,“ prohlásili pak zástupci Valentino.

    Rolex reaguje na hodnotu zlata. Zvýšil ceny některých populárních hodinek

    Není neobvyklé, že luxusní značky začátkem roku zvyšují ceny svých oblíbených produktů. Společnost Rolex se však tentokrát opravdu nedržela zpátky. Zvedla totiž ceny některých svých hodinek až o osm procent. Reagovala totiž na rostoucí ceny zlata, které loni zdražilo nejvíce za posledních 14 let. Například model z žlutého zlata s názvem Day-Date tak místo 41 000 stojí 44 200 euro.

    Prada oslavuje svých mnoho tváří. Na pomoc si přizvala herečku Carey Mulligan

    Už na zářijové přehlídce prohlásila návrhářka Miuccia Prada, že si společně s designérem Rafem Simons přála „ukázat, že existuje mnoho způsobů, jak být Prada“. Nyní to oba kreativní ředitelé dokázali v kampani, propagující letošní jarní kolekci.

    Zdroj: Prada

    Na pomoc si přizvali slavnou herečku Carey Mulligan, která na jednotlivých fotografiích obléká nejen různé styly. Nechává nebojácně proměnit také své vlasy a make-up. Dává pak smysl, že kampaň nese název Carey Mulligan Acts Like Prada.

    @prada Prada Ambassador Carey Mulligan stars in the Prada Spring/Summer 2025 campaign. #PradaSS25 #CareyMulligan ♬ original sound – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―