Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začátek září tradičně přinesl podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Za tři rušné dny se v holešovickém klubu SaSaZu představila řada značek a tvůrců, mezi nimiž nechyběli nováčci, stálice ani ti, kteří se na scénu vrátili po několika sezónách. Z kolekcí sálala odvážná práce s vlastní i cizí identitou a ženskostí, přičemž mnoho návrhářů se rozhodlo překlopit historické odkazy do současných forem.

    4.9. ⎪ Sure Curated, Alexandra Gnidiak, Tomáš Němec

    Návrhář Alexander Bel oslovil mladší generaci prostřednictvím značky Sure Curated. Téma hledání vlastní identity a outsiderství ztělesnil ve více než 20 upcyklovaných modelech inspirovaných grunge a bohémským stylem, doplněných šperky FURIOSA. Ve stejném duchu interpretoval i nejvýraznější kousky z kolekce, včetně charakteristických blejzrů zdobených technikou Sashiko.

    Zdroj: MBPFW

    Alexandra Gnidiak vsadila na efekt opaku. Známé ženské osobnosti, jež jsou obvykle múzami v její tvorbě, například malířka Toyen, tentokrát vystřídala neznámá žena z fotografií z antikvariátu. Překvapení čekalo i na molu, když show zahájilo „finále“, tedy společná chůze modelek. Gnidiak kolekci vtiskla pověstný element bezprostřední ženskosti. Hlavní slovo dostaly úpletové šaty a svetry s odhalenými zády.

    Zdroj: MBPFW

    Večer vyvrcholil dramatem Tomáše Němce. Tentokrát zvolil jednoduchou černobílou paletu a soustředil se na dokonalé krejčovské zpracování a čisté linie. Nechyběly ani historické prvky v podobě korzetů a aristokratických pánských kalhot „pluderhosen“, které byly reinterpretovány soudobou optikou. Němcovy návrhy překračují hranice nositelnosti a sahají až k haute couture. Stále ale stojí nohama na zemi a díky estetické hodnotě potěší fanoušky na obou stranách spektra. Ty, kteří mají módu za formu eskapismu, ale i ty, zdůrazňující funkčnost.

    Zdroj: MBPFW

    5.9. ⎢ Tomáš Višňovský, UMPRUM Graduate Show, Hana Valtová, Valérie Jurčíková, Petra Ptáčková

    Příběh silné ženské postavy oživil také vítěz letošní soutěže Van Graaf Junior Talent Tomáš Višňovský. Jeho návrhy s úctou ztělesňovaly ducha, život a odkaz Jiřiny Jiráskové. Česká herecká legenda pro něj představuje dámu s velkým D. To se jasně odrazilo i v elegantních návrzích.

    Višňovský pro Vogue CS uvedl, že se tentokrát odhodlal k práci s hedvábnými materiály, kterým se dlouho vyhýbal. Odpolední blok pak uzavřela společná přehlídka absolventek UMPRUM, konkrétně tedy Adély Grety Holuškové, Magdalény Seppové, Barbory Tomalové a Barbory Horákové.

    K návrhářům inspirovaných historickými múzami se přidala Hana Valtová, díky níž na molu ožila Anne Sykes. Manželka obchodníka z 19. století vedla působivou sbírku vzorků látek ve formě deníku, jenž mapoval život viktoriánské střední třídy a stal se základem knihy The Dress Diary. Valtové se skrze její typicky ženský rukopis podařilo přetvořit historické oděvy a životní příběhy do současné podoby.

    Zdroj: MBPFW

    Jak by vypadala Vražda v Orient Expressu, kdyby všechny postavy byly ženské? Odpověď se pokusila najít návrhářka Valérie Jurčíková, a to ve své čtvrté ready-to-wear řadě, volně inspirované legendární detektivkou. Všechny postavy, včetně detektiva Hercula Poirot, proto oblékla do kožešin, oblekových materiálů a tmavé barevné palety, jež ztělesňuje strach a temnotu klasické vražedné zápletky.

    Zdroj: MBPFW

    Jurčíková nenechala nic na náhodě a postarala se o surrealistické a mrazivé finále. Místnost zaplnil ohlušující a znepokojivý, ale přesto podmanivý zvuk šatů zdobených stovkami kulatých perleťových disků. Večer pak zakončila přehlídka návrhářky Petry Ptáčkové, známé svým „radikálním“ přístupem k módnímu designu a prezentaci, situovaná mezi hromadami různorodého oblečení.

    Zdroj: MBPFW

    6.9. ⎢ UMPRUM/TUL, Kalfar, On The Boat, Aleš Hnátek

    Poslední den zahájili studenti Ateliéru módní tvorby UMPRUM a Technické univerzity v Liberci. Po dlouhé pauze se na přehlídkové molo vrátil návrhář Jiří Kalfař se svou značkou KALFAR. Designér představil minimalistickou, univerzální a nositelnou dámskou kolekci plnou elegantních siluet. Zvláště pak zaujaly kousky z udržitelné „kůže“ vyrobené z oliv.

    Zdroj: MBPFW

    Touha provokovat vedla designérku Janu Horejšovou při tvorbě řady značky On The Boat. Opět zůstala bezpodmínečně věrná udržitelnému étosu vytváření upcyklovaných oděvů z deadstock materiálů či již existujícího oblečení. Osobní a profesní posun návrhářky byl patrný na první pohled. Upcyklovaný look tentokrát ustoupil do ústraní, aby dal prostor rafinovanějšímu krejčovskému zpracování.

    Zdroj: MBPFW

    Třešničkou na dortu byla show designéra Aleše Hnátka. Kolekce Wardrobe 3, jež je přirozeným pokračováním jeho předchozích počinů, nabídla divákům propracované minimalistické modely. Hnátek tentokrát vedl rozmanitý dialog mezi elegancí a asymetrií, stírající hranice mezi ležérností a formálností. Důraz na detail se promítl například i do topů a kabelek doplněných koženými třásněmi.

    Zdroj: MBPFW

    Zdroje: MBPFW, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:MBPFW

    Móda jako kronika. Podzimní MBPFW rozehrál dialog mezi minulostí a současností

    Začátek září tradičně přinesl podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Za tři rušné dny se v holešovickém klubu SaSaZu představila řada značek a tvůrců, mezi nimiž nechyběli nováčci, stálice ani ti, kteří se na scénu vrátili po několika sezónách. Z kolekcí sálala odvážná práce s vlastní i cizí identitou a ženskostí, přičemž mnoho návrhářů se rozhodlo překlopit historické odkazy do současných forem.

    4.9. ⎪ Sure Curated, Alexandra Gnidiak, Tomáš Němec

    Návrhář Alexander Bel oslovil mladší generaci prostřednictvím značky Sure Curated. Téma hledání vlastní identity a outsiderství ztělesnil ve více než 20 upcyklovaných modelech inspirovaných grunge a bohémským stylem, doplněných šperky FURIOSA. Ve stejném duchu interpretoval i nejvýraznější kousky z kolekce, včetně charakteristických blejzrů zdobených technikou Sashiko.

    Zdroj: MBPFW

    Alexandra Gnidiak vsadila na efekt opaku. Známé ženské osobnosti, jež jsou obvykle múzami v její tvorbě, například malířka Toyen, tentokrát vystřídala neznámá žena z fotografií z antikvariátu. Překvapení čekalo i na molu, když show zahájilo „finále“, tedy společná chůze modelek. Gnidiak kolekci vtiskla pověstný element bezprostřední ženskosti. Hlavní slovo dostaly úpletové šaty a svetry s odhalenými zády.

    Zdroj: MBPFW

    Večer vyvrcholil dramatem Tomáše Němce. Tentokrát zvolil jednoduchou černobílou paletu a soustředil se na dokonalé krejčovské zpracování a čisté linie. Nechyběly ani historické prvky v podobě korzetů a aristokratických pánských kalhot „pluderhosen“, které byly reinterpretovány soudobou optikou. Němcovy návrhy překračují hranice nositelnosti a sahají až k haute couture. Stále ale stojí nohama na zemi a díky estetické hodnotě potěší fanoušky na obou stranách spektra. Ty, kteří mají módu za formu eskapismu, ale i ty, zdůrazňující funkčnost.

    Zdroj: MBPFW

    5.9. ⎢ Tomáš Višňovský, UMPRUM Graduate Show, Hana Valtová, Valérie Jurčíková, Petra Ptáčková

    Příběh silné ženské postavy oživil také vítěz letošní soutěže Van Graaf Junior Talent Tomáš Višňovský. Jeho návrhy s úctou ztělesňovaly ducha, život a odkaz Jiřiny Jiráskové. Česká herecká legenda pro něj představuje dámu s velkým D. To se jasně odrazilo i v elegantních návrzích.

    Višňovský pro Vogue CS uvedl, že se tentokrát odhodlal k práci s hedvábnými materiály, kterým se dlouho vyhýbal. Odpolední blok pak uzavřela společná přehlídka absolventek UMPRUM, konkrétně tedy Adély Grety Holuškové, Magdalény Seppové, Barbory Tomalové a Barbory Horákové.

    K návrhářům inspirovaných historickými múzami se přidala Hana Valtová, díky níž na molu ožila Anne Sykes. Manželka obchodníka z 19. století vedla působivou sbírku vzorků látek ve formě deníku, jenž mapoval život viktoriánské střední třídy a stal se základem knihy The Dress Diary. Valtové se skrze její typicky ženský rukopis podařilo přetvořit historické oděvy a životní příběhy do současné podoby.

    Zdroj: MBPFW

    Jak by vypadala Vražda v Orient Expressu, kdyby všechny postavy byly ženské? Odpověď se pokusila najít návrhářka Valérie Jurčíková, a to ve své čtvrté ready-to-wear řadě, volně inspirované legendární detektivkou. Všechny postavy, včetně detektiva Hercula Poirot, proto oblékla do kožešin, oblekových materiálů a tmavé barevné palety, jež ztělesňuje strach a temnotu klasické vražedné zápletky.

    Zdroj: MBPFW

    Jurčíková nenechala nic na náhodě a postarala se o surrealistické a mrazivé finále. Místnost zaplnil ohlušující a znepokojivý, ale přesto podmanivý zvuk šatů zdobených stovkami kulatých perleťových disků. Večer pak zakončila přehlídka návrhářky Petry Ptáčkové, známé svým „radikálním“ přístupem k módnímu designu a prezentaci, situovaná mezi hromadami různorodého oblečení.

    Zdroj: MBPFW

    6.9. ⎢ UMPRUM/TUL, Kalfar, On The Boat, Aleš Hnátek

    Poslední den zahájili studenti Ateliéru módní tvorby UMPRUM a Technické univerzity v Liberci. Po dlouhé pauze se na přehlídkové molo vrátil návrhář Jiří Kalfař se svou značkou KALFAR. Designér představil minimalistickou, univerzální a nositelnou dámskou kolekci plnou elegantních siluet. Zvláště pak zaujaly kousky z udržitelné „kůže“ vyrobené z oliv.

    Zdroj: MBPFW

    Touha provokovat vedla designérku Janu Horejšovou při tvorbě řady značky On The Boat. Opět zůstala bezpodmínečně věrná udržitelnému étosu vytváření upcyklovaných oděvů z deadstock materiálů či již existujícího oblečení. Osobní a profesní posun návrhářky byl patrný na první pohled. Upcyklovaný look tentokrát ustoupil do ústraní, aby dal prostor rafinovanějšímu krejčovskému zpracování.

    Zdroj: MBPFW

    Třešničkou na dortu byla show designéra Aleše Hnátka. Kolekce Wardrobe 3, jež je přirozeným pokračováním jeho předchozích počinů, nabídla divákům propracované minimalistické modely. Hnátek tentokrát vedl rozmanitý dialog mezi elegancí a asymetrií, stírající hranice mezi ležérností a formálností. Důraz na detail se promítl například i do topů a kabelek doplněných koženými třásněmi.

    Zdroj: MBPFW

    Zdroje: MBPFW, Instagram

    ― Reklama ―

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―