Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Většina pozornosti módní scény se uplynulé týdny módy upírala na značky zažívající změny ve vedení. Report společnosti Tagwalk, sledující nejvíce vyhledávané přehlídky svých uživatelů, ale zjistil, že se módním domům vyplatil také důraz na tradici. Mezi pět nejčastěji hledaných shows patřily i ty od Fendi nebo Burberry, zdůrazňující jejich DNA.

    Světově proslulým značkám se nedávnou sezónu týdnů módy vyplatilo vsadit na své dědictví. Potvrdil to nejnovější report módního vyhledávacího serveru Tagwalk. Ten totiž od 6. února do 19. března sledoval chování svých více než 300 tisíc uživatelů. Na základě nej určil nejčastěji vyhledávané přehlídky, které tentokrát překvapily. Zařadily se mezi ně totiž i show od Burberry nebo Fendi.

    O nečekaný výsledek se nejedná jen kvůli tomu, že se značky v posledních sezónách držely na nižších příčkách žebříčku nejvyhledávanějších shows. Odborníci navíc očekávali, že módní nadšenci budou zvědaví především na módní domy, zažívající vzrušující změny ve svém vedení. Zájem o měnící se kreativní ředitele se ovšem tentokrát vyrovnal touze po tradici a úctě k dědictví.

    Zdroj: Reuters

    Mezi tři z pěti nejčastěji vyhledávaných značek tak překvapivě patřil Burberry a Fendi. „Co je extrémně zajímavé na těchto společnostech je to, že opravdu respektovaly své DNA, hodnoty a identitu. Nesnažily se být příliš cool,“ vysvětlila dle serveru WWD ředitelka Tagwalk Alexandra Van Houtte. Na prvním místě se pak už tradičně umístil módní dům Miu Miu, držící tuto pozici od podzimu 2023.

    Úcta k tradici jako moderní požadavek. Bez uznání dědictví to nepůjde

    „Opravdu se vrátily zpět k základům, místo toho, aby se soustředily na inovativní kousky,“ okomentovala dále chování značek Van Houtte. Nejnovější report Tagwalk tak ukazuje, že zákazníky zajímá tradice a dodržování dědictví proslulých módních domů stejně jako trendy proměny na jejich trůnech. Čtvrté a páté místo zabral Dior a Gucci, tedy značky čekající na debut nového vedení.

    O zajímavý ukazatel se jedná především v kontextu trvajících změn na módním poli. Například nedávné oznámení návrháře Demny Gvasalia do vedení Gucci vyvolalo značný rozruch. A to právě kvůli obavám z toho, že designér nezvládne spojit své inovativní návrhy s tradicí luxusní italské značky. Ukazuje se tak, že uctívání DNA značek je pro módní nadšence stejně důležité jako jejich pokrok.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Milovníci módy ocenili tradici. Report Tagwalk odhalil úspěch Fendi a Burberry

    Většina pozornosti módní scény se uplynulé týdny módy upírala na značky zažívající změny ve vedení. Report společnosti Tagwalk, sledující nejvíce vyhledávané přehlídky svých uživatelů, ale zjistil, že se módním domům vyplatil také důraz na tradici. Mezi pět nejčastěji hledaných shows patřily i ty od Fendi nebo Burberry, zdůrazňující jejich DNA.

    Světově proslulým značkám se nedávnou sezónu týdnů módy vyplatilo vsadit na své dědictví. Potvrdil to nejnovější report módního vyhledávacího serveru Tagwalk. Ten totiž od 6. února do 19. března sledoval chování svých více než 300 tisíc uživatelů. Na základě nej určil nejčastěji vyhledávané přehlídky, které tentokrát překvapily. Zařadily se mezi ně totiž i show od Burberry nebo Fendi.

    O nečekaný výsledek se nejedná jen kvůli tomu, že se značky v posledních sezónách držely na nižších příčkách žebříčku nejvyhledávanějších shows. Odborníci navíc očekávali, že módní nadšenci budou zvědaví především na módní domy, zažívající vzrušující změny ve svém vedení. Zájem o měnící se kreativní ředitele se ovšem tentokrát vyrovnal touze po tradici a úctě k dědictví.

    Zdroj: Reuters

    Mezi tři z pěti nejčastěji vyhledávaných značek tak překvapivě patřil Burberry a Fendi. „Co je extrémně zajímavé na těchto společnostech je to, že opravdu respektovaly své DNA, hodnoty a identitu. Nesnažily se být příliš cool,“ vysvětlila dle serveru WWD ředitelka Tagwalk Alexandra Van Houtte. Na prvním místě se pak už tradičně umístil módní dům Miu Miu, držící tuto pozici od podzimu 2023.

    Úcta k tradici jako moderní požadavek. Bez uznání dědictví to nepůjde

    „Opravdu se vrátily zpět k základům, místo toho, aby se soustředily na inovativní kousky,“ okomentovala dále chování značek Van Houtte. Nejnovější report Tagwalk tak ukazuje, že zákazníky zajímá tradice a dodržování dědictví proslulých módních domů stejně jako trendy proměny na jejich trůnech. Čtvrté a páté místo zabral Dior a Gucci, tedy značky čekající na debut nového vedení.

    O zajímavý ukazatel se jedná především v kontextu trvajících změn na módním poli. Například nedávné oznámení návrháře Demny Gvasalia do vedení Gucci vyvolalo značný rozruch. A to právě kvůli obavám z toho, že designér nezvládne spojit své inovativní návrhy s tradicí luxusní italské značky. Ukazuje se tak, že uctívání DNA značek je pro módní nadšence stejně důležité jako jejich pokrok.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―