Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Většina pozornosti módní scény se uplynulé týdny módy upírala na značky zažívající změny ve vedení. Report společnosti Tagwalk, sledující nejvíce vyhledávané přehlídky svých uživatelů, ale zjistil, že se módním domům vyplatil také důraz na tradici. Mezi pět nejčastěji hledaných shows patřily i ty od Fendi nebo Burberry, zdůrazňující jejich DNA.

    Světově proslulým značkám se nedávnou sezónu týdnů módy vyplatilo vsadit na své dědictví. Potvrdil to nejnovější report módního vyhledávacího serveru Tagwalk. Ten totiž od 6. února do 19. března sledoval chování svých více než 300 tisíc uživatelů. Na základě nej určil nejčastěji vyhledávané přehlídky, které tentokrát překvapily. Zařadily se mezi ně totiž i show od Burberry nebo Fendi.

    O nečekaný výsledek se nejedná jen kvůli tomu, že se značky v posledních sezónách držely na nižších příčkách žebříčku nejvyhledávanějších shows. Odborníci navíc očekávali, že módní nadšenci budou zvědaví především na módní domy, zažívající vzrušující změny ve svém vedení. Zájem o měnící se kreativní ředitele se ovšem tentokrát vyrovnal touze po tradici a úctě k dědictví.

    Zdroj: Reuters

    Mezi tři z pěti nejčastěji vyhledávaných značek tak překvapivě patřil Burberry a Fendi. „Co je extrémně zajímavé na těchto společnostech je to, že opravdu respektovaly své DNA, hodnoty a identitu. Nesnažily se být příliš cool,“ vysvětlila dle serveru WWD ředitelka Tagwalk Alexandra Van Houtte. Na prvním místě se pak už tradičně umístil módní dům Miu Miu, držící tuto pozici od podzimu 2023.

    Úcta k tradici jako moderní požadavek. Bez uznání dědictví to nepůjde

    „Opravdu se vrátily zpět k základům, místo toho, aby se soustředily na inovativní kousky,“ okomentovala dále chování značek Van Houtte. Nejnovější report Tagwalk tak ukazuje, že zákazníky zajímá tradice a dodržování dědictví proslulých módních domů stejně jako trendy proměny na jejich trůnech. Čtvrté a páté místo zabral Dior a Gucci, tedy značky čekající na debut nového vedení.

    O zajímavý ukazatel se jedná především v kontextu trvajících změn na módním poli. Například nedávné oznámení návrháře Demny Gvasalia do vedení Gucci vyvolalo značný rozruch. A to právě kvůli obavám z toho, že designér nezvládne spojit své inovativní návrhy s tradicí luxusní italské značky. Ukazuje se tak, že uctívání DNA značek je pro módní nadšence stejně důležité jako jejich pokrok.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Milovníci módy ocenili tradici. Report Tagwalk odhalil úspěch Fendi a Burberry

    Většina pozornosti módní scény se uplynulé týdny módy upírala na značky zažívající změny ve vedení. Report společnosti Tagwalk, sledující nejvíce vyhledávané přehlídky svých uživatelů, ale zjistil, že se módním domům vyplatil také důraz na tradici. Mezi pět nejčastěji hledaných shows patřily i ty od Fendi nebo Burberry, zdůrazňující jejich DNA.

    Světově proslulým značkám se nedávnou sezónu týdnů módy vyplatilo vsadit na své dědictví. Potvrdil to nejnovější report módního vyhledávacího serveru Tagwalk. Ten totiž od 6. února do 19. března sledoval chování svých více než 300 tisíc uživatelů. Na základě nej určil nejčastěji vyhledávané přehlídky, které tentokrát překvapily. Zařadily se mezi ně totiž i show od Burberry nebo Fendi.

    O nečekaný výsledek se nejedná jen kvůli tomu, že se značky v posledních sezónách držely na nižších příčkách žebříčku nejvyhledávanějších shows. Odborníci navíc očekávali, že módní nadšenci budou zvědaví především na módní domy, zažívající vzrušující změny ve svém vedení. Zájem o měnící se kreativní ředitele se ovšem tentokrát vyrovnal touze po tradici a úctě k dědictví.

    Zdroj: Reuters

    Mezi tři z pěti nejčastěji vyhledávaných značek tak překvapivě patřil Burberry a Fendi. „Co je extrémně zajímavé na těchto společnostech je to, že opravdu respektovaly své DNA, hodnoty a identitu. Nesnažily se být příliš cool,“ vysvětlila dle serveru WWD ředitelka Tagwalk Alexandra Van Houtte. Na prvním místě se pak už tradičně umístil módní dům Miu Miu, držící tuto pozici od podzimu 2023.

    Úcta k tradici jako moderní požadavek. Bez uznání dědictví to nepůjde

    „Opravdu se vrátily zpět k základům, místo toho, aby se soustředily na inovativní kousky,“ okomentovala dále chování značek Van Houtte. Nejnovější report Tagwalk tak ukazuje, že zákazníky zajímá tradice a dodržování dědictví proslulých módních domů stejně jako trendy proměny na jejich trůnech. Čtvrté a páté místo zabral Dior a Gucci, tedy značky čekající na debut nového vedení.

    O zajímavý ukazatel se jedná především v kontextu trvajících změn na módním poli. Například nedávné oznámení návrháře Demny Gvasalia do vedení Gucci vyvolalo značný rozruch. A to právě kvůli obavám z toho, že designér nezvládne spojit své inovativní návrhy s tradicí luxusní italské značky. Ukazuje se tak, že uctívání DNA značek je pro módní nadšence stejně důležité jako jejich pokrok.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―