Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Žena za svůj život spotřebuje tisíce menstruačních pomůcek, jejichž náklady se po sečtení šplhají do astronomických výšek. Existují dokonce dívky a ženy, které si nákup těchto hygienických nezbytností nemohou dovolit. Je to tak, menstruace může přijít draho a pro některé je přímo luxus.

    - Reklama -

    Menstruace k ženám patří. Pokud předpokládáme, že první menstruace přijde ve 13 letech a menopauza nastane v 50, je to 37 let menstruační aktivity. S průměrnou délku cyklu 28 dní to máme zhruba 456 menstruačních cyklů pro každou z nás. Nejsou to však jen útrapy spojené s nekomfortem, které tyto dny přináší. S menstruací se pojí i nemalé finanční výdaje.

    11 000 vložek a tamponů za život jedné ženy

    Češky prý za svůj život použijí více než 11 000 kusů jednorázových vložek nebo tamponů. Ceny hygienických pomůcek jsou samozřejmě různé. Nicméně například při aktuální ceně 90 Kč za krabičku se 16 kusy tamponů to máte přibližně 5,6 Kč za jeden tampon. Vynásobte si to množstvím spotřebovaných kusů a jste na 61 000 Kč. Česká republika má stále na menstruační pomůcky jednu z nejvyšších sazeb DPH.

    Zdroj: Pexels

    - Reklama -

    To nepočítáme další výdaje spojené s menstruací. Nahřívací pomůcky, léky na bolest, spodní prádlo, přípravky proti akné nebo všechny ty snědené tabulky čokolády a zmrzlinu, abychom si zvedly náladu, když nám hormony skáčou jak na houpačce.

    Někde menstruace představuje luxus

    Jdeme se podívat do světa. Bude se vám to hodit, až si naplánujete dovolenou. Kde za pomůcky dámské hygieny utratíte nejvíc? Nedávná analýza serveru Healthnews se zabývala cenou nejběžnějšího menstruačního prostředku, a sice vložek, a zjistila velké rozdíly v cenách ve třiceti zemích. Od nuly až po tisíce dolarů, přičemž konečná cena za celý život vycházela z průměru 11 400 kusů vložek na ženu.

    Nejdražší menstruace v Emirátech, nejlevnější v Německu

    Nejvyšší náklady na menstruaci jsou ve Spojených arabských emirátech. Tam ženy za vložku zaplatí 23 centů. Za rok už je to 68 dolarů a za celý život 2 668 dolarů. Naopak nejméně stojí jedna vložka v Německu a Finsku, kde cena činí nějakých 0,04 dolarů, což za celý život dělá 490 dolarů. Hned po Emirátech se v žebříčku jako nejdražší umístily Spojené státy a třetí nejdražší zemí je Austrálie. Jako čtvrté skončilo Švédsko a pátá Kanada.

    - Reklama -

    Indonésie v průzkumu nebyla, ale když jsme nedávno plánovali dovolenou na Bali, o této zemi cestovatelky též psaly, že menstruační pomůcky zde vyjdou o poznání dráž, a tudíž se vyplatí dovézt vlastní zásoby z Čech.

    Zdroj: Healthnews

    Kdyby vás dále zajímalo, kde se menstruace naopak vyplatí, pak Německo a Finsko následuje Japonsko a Polsko. Třetí místo obsadila Velká Británie, takové Skotsko dokonce od roku 2022 jako první na světě nabízí potřebným hygienické potřeby zdarma. Na čtvrté pozici jsou Španělsko, Dánsko, Francie a Rakousko a pětici nejlevnějších doplnilo Mexiko.

    Miliony žen sužuje menstruační chudoba

    Nechci tím naznačovat, že by naše čtenářky neměly na balíček tamponů, ale když to vezmeme z hlediska žen, pořád to je finanční částka za něco, co přísluší pouze jednomu pohlaví a co je nevyhnutelné. Je to navíc přirozená součástí života, a proto jde o tak smutná čísla. V průzkumu organizace Plan International UK z roku 2017 se uvádí, že 1 z 10 dívek na světě si tyto základní hygienické potřeby nemůže dovolit a takové pak například často nejdou do školy a zůstanou doma. Jelikož se nemají čím chránit.

    Tato nespravedlnost, jestli se to tak dá říct, se nazývá menstruační chudoba a postihuje ženy, které nemají přístup k menstruačním pomůckám, ať už z finančních nebo jiných důvodů. Je to celosvětový problém, každý den má menstruaci více než 800 milionů žen na světě a 500 milionů má k vložkám a tamponům omezený přístup.

    Zdroje: DailyMail, Free Periods, Healthnews

    Foto:Freepik

    Menstruace jako luxus. Cena ženství je pro miliony žen nedosažitelná

    Správné letní loungewear přeměníte i na trendy outfit. Jak na efektivní pohodlnost

    Léto je jedinečnou příležitostí vynést romantické letní šaty, rozevláté sukně nebo sexy topy. Zároveň ale překypuje situacemi, ve kterých si nepřejete nic jiného, než se obléci do o něco pohodlnějšího outfitu. Součástí vašeho letního šatníku by proto měla být správná řada loungewear kousků, zaručující nejen komfort, ale i splnění letošních trendů.

    Módní novinky v kostce: Tod’s a Jo Malone slaví nové kampaně a Ami Paris vítá letní pop-up

    Koncem týdne zaplnily módní svět nečekané novinky. Značka Tod's vydala pre-fall kampaň zaměřenou na italskou kulturu. Společnost Jo Malone zase odhalila spolupráci s postavičkou Paddington. Ami Paris pak oznámila, že přivítá své fanoušky na letím pop-upu na střeše Galeries Lafayette a Shiseido odstartovalo spolupráci s Max Mara.

    Záhada u Chanel. Odchod Virginie Viard je stále nejasný

    Odchod Virginie Viard z vedení Chanel se stal jednou z nejžhavějších zpráv posledních týdnů. Stručné oficiální prohlášení známé značky a nepřítomnost návrhářky na poslední haute couture přehlídce vyvolaly řadu spekulací. Budoucnost francouzského velikána a jméno nového kreativního ředitele nebo ředitelky stále zůstávají velkou módní záhadou.

    Vyměňte dovolenou za tichý meditační pobyt. 10 dní bez mluvení i fyzické aktivity

    Wellness v poslední době čím dál častěji nahrazuje klasické dovolené. Jednou z jeho extrémnějších a méně obvyklých variant je také tichý meditační pobyt. Pokud na něj přistoupíte, budete mít zakázáno komunikovat s ostatními účastníky a okolím. Váš cíl bude jediný, meditovat. Odměnou vám bude hluboká reflexe i pročištění mysli.

    Skryté poklady evropských pláží. Navštivte méně „profláknuté“ přímořské spoty

    Evropa je domovem mnoha proslulých pláží, hojně navštěvovaných turisty z celého světa. Co když ale hledáte něco méně tradičního, klidnějšího, a přesto neuvěřitelně krásného? Připravili jsme pro vás seznam ne tak známých, ale přesto nádherných pláží v Evropě, které stojí za to objevit. 

    Pařížský týden haute couture nabídl i dech beroucí street style. Odhalil současné módní trendy

    Pařížský týden haute couture s sebou nepřinesl pouze luxusní a dech beroucí přehlídky, ale také stejně úchvatný street style. Návštěvníci očekávaných show se do tvorby kreativních outfitů pustili naplno a nabídli tak inspiraci pro nadcházející měsíce. Odhalili totiž řadu současných módních trendů.

    Léto se ponese ve znamení sedmdesátek. Zájem o boho chic módu narůstá

    Letošní letní sezónu přichází nový módní trend. Vrací se nostalgický boho chic. Zapomeňte však na maximalistické Y2K outfity a květinové čelenky z hudebních festivalů. Nový boho chic, který oživila hlavně návrhářka Chemena Kamali v kolekci Chloé pro podzim a zimu 2024, je sofistikovanější a půvabnější než kdykoliv předtím.

    Miláno přivítalo UNECE Summit. Za cíl si stanovil větší udržitelnost i transparentnost módního průmyslu

    Pomyslné hlavní město severní Itálie patří mezi nejdůležitější módní hot spoty. Dává tedy smysl, že Miláno kromě očekávaných přehlídek přivítalo také Summit UNECE. Jednalo se o konferenci zaměřenou na takzvanou The Sustainability Pledge, tedy síť aktérů, jejíž cíl je vytvořit více transparentní, cirkulární a udržitelný módní průmysl.

    Jak se postarat o pleť po bujarém večírku? Vsaďte na led i černé uhlí

    Léto je obdobím nejen dovolených a vzdušných outfitů, ale i nespočtu festivalů, večírků a oslav. I když jde o velmi zábavné aktivity, vybírají si svou daň. Ať už ve formě bolesti hlavy, nebo oteklého obličeje. Tentokrát se zaměříme právě na pleť, protože ta trpí, kromě vašich jater, v podstatě nejvíce. Nejdůležitější je začít s přípravou včas, tedy před večírkem.

    Quiet luxury dorazil do světa vlasové péče. TikTok uchvátil glass hair trend

    Bezchybný lesk se v posledních měsících probojoval do všech koutů módního i beauty světa. Objevil se v podobě třpytivých flitrů a metalických odlesků, šťavnatých lesků na rty nebo perleťové pleti. Nyní se na sociální síti TikTok vynořil pod názvem glass hair. Beauty nadšenci tak usilují o to, aby jejich hříva odpovídala estetice quiet luxury.

    Trend Tradwife sklízí kritiku na více frontách. Podporuje nerealistické standardy sociálních sítí

    Představa prostého života tradiční manželky zaujala sociální sítě. TikTok zaplnila videa hospodyněk, které se bez námahy starají o děti a pro své pracující manžele vaří vynalézavé recepty. Trend Tradwife ovšem není jen o estetických videích s domácími koláči nebo ručně vyráběným máslem. Oživuje problematický koncept, že žena patří pouze do domácnosti.

    Marc Jacobs představil kolekci pro podzim 2024. Vdechl jí nádech retra i animovaných pohádek

    Ve své nejnovější kolekci pro podzim 2024 se americký návrhář Marc Jacobs zaměřil na jediný cíl. Dle jeho pozvánky se totiž rozhodl návštěvníkům show předat čistou radost. Jeho návrhy inspirované retro érou i animovanými pohádkami pak splnily jeho požadavek na jedničku.

    Opulentní rukávy, romantická krajka i honosné řasení. Seznamte se s klíčovými prvky letních halenek

    Položili jste si někdy otázku, jak v letních outfitech projevit originalitu? Letní počasí nedovoluje vrstvení, ani hrátky s teplejšími materiály, a tvorba trendy looků tak často bývá opravdovým oříškem. Snadno ho však rozlousknete pomocí správné halenky. Ovšem pozor, od vkusu k tragédii to není daleko. Zaměřte se proto hlavně na letošní nadílku maximalistických modelů v bílém a světlém podání.

    Boxerky povýšily na novou úroveň. Staly se módním trendem letošního léta

    Obliba spodního prádla dosáhla nečekaných výšin. Boxerky už totiž dávno nepatří jenom pod kalhoty. Renomované módní domy i celebrity je nominovaly na trend nadcházejících měsíců. Kromě zřejmé lehkosti a pohodlí lákají na svůj uvolněný look, který všem přihlížejícím napovídá, jak nad věcí tohle léto jste.

    Módní novinky v kostce: Kate Spade spolupracuje s Heinz a Paris Hilton propaguje y2k Motorolu

    Nový týden odstartovalo hned několik módních novinek. Americká značka Kate Spade odhalila vtipnou letní kolekci, vytvořenou ve spolupráci s Heinz. Společnost Motorola si zase na propagaci telefonu Razr pozvala ikonickou Paris Hilton. Ralph Lauren zveřejnil datum své podzimní přehlídky a Loewe rozšiřuje své působení v Číně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―