Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Žena za svůj život spotřebuje tisíce menstruačních pomůcek, jejichž náklady se po sečtení šplhají do astronomických výšek. Existují dokonce dívky a ženy, které si nákup těchto hygienických nezbytností nemohou dovolit. Je to tak, menstruace může přijít draho a pro některé je přímo luxus.

    Menstruace k ženám patří. Pokud předpokládáme, že první menstruace přijde ve 13 letech a menopauza nastane v 50, je to 37 let menstruační aktivity. S průměrnou délku cyklu 28 dní to máme zhruba 456 menstruačních cyklů pro každou z nás. Nejsou to však jen útrapy spojené s nekomfortem, které tyto dny přináší. S menstruací se pojí i nemalé finanční výdaje.

    11 000 vložek a tamponů za život jedné ženy

    Češky prý za svůj život použijí více než 11 000 kusů jednorázových vložek nebo tamponů. Ceny hygienických pomůcek jsou samozřejmě různé. Nicméně například při aktuální ceně 90 Kč za krabičku se 16 kusy tamponů to máte přibližně 5,6 Kč za jeden tampon. Vynásobte si to množstvím spotřebovaných kusů a jste na 61 000 Kč. Česká republika má stále na menstruační pomůcky jednu z nejvyšších sazeb DPH.

    Zdroj: Pexels

    To nepočítáme další výdaje spojené s menstruací. Nahřívací pomůcky, léky na bolest, spodní prádlo, přípravky proti akné nebo všechny ty snědené tabulky čokolády a zmrzlinu, abychom si zvedly náladu, když nám hormony skáčou jak na houpačce.

    Někde menstruace představuje luxus

    Jdeme se podívat do světa. Bude se vám to hodit, až si naplánujete dovolenou. Kde za pomůcky dámské hygieny utratíte nejvíc? Nedávná analýza serveru Healthnews se zabývala cenou nejběžnějšího menstruačního prostředku, a sice vložek, a zjistila velké rozdíly v cenách ve třiceti zemích. Od nuly až po tisíce dolarů, přičemž konečná cena za celý život vycházela z průměru 11 400 kusů vložek na ženu.

    Nejdražší menstruace v Emirátech, nejlevnější v Německu

    Nejvyšší náklady na menstruaci jsou ve Spojených arabských emirátech. Tam ženy za vložku zaplatí 23 centů. Za rok už je to 68 dolarů a za celý život 2 668 dolarů. Naopak nejméně stojí jedna vložka v Německu a Finsku, kde cena činí nějakých 0,04 dolarů, což za celý život dělá 490 dolarů. Hned po Emirátech se v žebříčku jako nejdražší umístily Spojené státy a třetí nejdražší zemí je Austrálie. Jako čtvrté skončilo Švédsko a pátá Kanada.

    Indonésie v průzkumu nebyla, ale když jsme nedávno plánovali dovolenou na Bali, o této zemi cestovatelky též psaly, že menstruační pomůcky zde vyjdou o poznání dráž, a tudíž se vyplatí dovézt vlastní zásoby z Čech.

    Zdroj: Healthnews

    Kdyby vás dále zajímalo, kde se menstruace naopak vyplatí, pak Německo a Finsko následuje Japonsko a Polsko. Třetí místo obsadila Velká Británie, takové Skotsko dokonce od roku 2022 jako první na světě nabízí potřebným hygienické potřeby zdarma. Na čtvrté pozici jsou Španělsko, Dánsko, Francie a Rakousko a pětici nejlevnějších doplnilo Mexiko.

    Miliony žen sužuje menstruační chudoba

    Nechci tím naznačovat, že by naše čtenářky neměly na balíček tamponů, ale když to vezmeme z hlediska žen, pořád to je finanční částka za něco, co přísluší pouze jednomu pohlaví a co je nevyhnutelné. Je to navíc přirozená součástí života, a proto jde o tak smutná čísla. V průzkumu organizace Plan International UK z roku 2017 se uvádí, že 1 z 10 dívek na světě si tyto základní hygienické potřeby nemůže dovolit a takové pak například často nejdou do školy a zůstanou doma. Jelikož se nemají čím chránit.

    Tato nespravedlnost, jestli se to tak dá říct, se nazývá menstruační chudoba a postihuje ženy, které nemají přístup k menstruačním pomůckám, ať už z finančních nebo jiných důvodů. Je to celosvětový problém, každý den má menstruaci více než 800 milionů žen na světě a 500 milionů má k vložkám a tamponům omezený přístup.

    Zdroje: DailyMail, Free Periods, Healthnews

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Menstruace jako luxus. Cena ženství je pro miliony žen nedosažitelná

    ― Reklama ―

    Žena za svůj život spotřebuje tisíce menstruačních pomůcek, jejichž náklady se po sečtení šplhají do astronomických výšek. Existují dokonce dívky a ženy, které si nákup těchto hygienických nezbytností nemohou dovolit. Je to tak, menstruace může přijít draho a pro některé je přímo luxus.

    Menstruace k ženám patří. Pokud předpokládáme, že první menstruace přijde ve 13 letech a menopauza nastane v 50, je to 37 let menstruační aktivity. S průměrnou délku cyklu 28 dní to máme zhruba 456 menstruačních cyklů pro každou z nás. Nejsou to však jen útrapy spojené s nekomfortem, které tyto dny přináší. S menstruací se pojí i nemalé finanční výdaje.

    11 000 vložek a tamponů za život jedné ženy

    Češky prý za svůj život použijí více než 11 000 kusů jednorázových vložek nebo tamponů. Ceny hygienických pomůcek jsou samozřejmě různé. Nicméně například při aktuální ceně 90 Kč za krabičku se 16 kusy tamponů to máte přibližně 5,6 Kč za jeden tampon. Vynásobte si to množstvím spotřebovaných kusů a jste na 61 000 Kč. Česká republika má stále na menstruační pomůcky jednu z nejvyšších sazeb DPH.

    Zdroj: Pexels

    To nepočítáme další výdaje spojené s menstruací. Nahřívací pomůcky, léky na bolest, spodní prádlo, přípravky proti akné nebo všechny ty snědené tabulky čokolády a zmrzlinu, abychom si zvedly náladu, když nám hormony skáčou jak na houpačce.

    Někde menstruace představuje luxus

    Jdeme se podívat do světa. Bude se vám to hodit, až si naplánujete dovolenou. Kde za pomůcky dámské hygieny utratíte nejvíc? Nedávná analýza serveru Healthnews se zabývala cenou nejběžnějšího menstruačního prostředku, a sice vložek, a zjistila velké rozdíly v cenách ve třiceti zemích. Od nuly až po tisíce dolarů, přičemž konečná cena za celý život vycházela z průměru 11 400 kusů vložek na ženu.

    Nejdražší menstruace v Emirátech, nejlevnější v Německu

    Nejvyšší náklady na menstruaci jsou ve Spojených arabských emirátech. Tam ženy za vložku zaplatí 23 centů. Za rok už je to 68 dolarů a za celý život 2 668 dolarů. Naopak nejméně stojí jedna vložka v Německu a Finsku, kde cena činí nějakých 0,04 dolarů, což za celý život dělá 490 dolarů. Hned po Emirátech se v žebříčku jako nejdražší umístily Spojené státy a třetí nejdražší zemí je Austrálie. Jako čtvrté skončilo Švédsko a pátá Kanada.

    Indonésie v průzkumu nebyla, ale když jsme nedávno plánovali dovolenou na Bali, o této zemi cestovatelky též psaly, že menstruační pomůcky zde vyjdou o poznání dráž, a tudíž se vyplatí dovézt vlastní zásoby z Čech.

    Zdroj: Healthnews

    Kdyby vás dále zajímalo, kde se menstruace naopak vyplatí, pak Německo a Finsko následuje Japonsko a Polsko. Třetí místo obsadila Velká Británie, takové Skotsko dokonce od roku 2022 jako první na světě nabízí potřebným hygienické potřeby zdarma. Na čtvrté pozici jsou Španělsko, Dánsko, Francie a Rakousko a pětici nejlevnějších doplnilo Mexiko.

    Miliony žen sužuje menstruační chudoba

    Nechci tím naznačovat, že by naše čtenářky neměly na balíček tamponů, ale když to vezmeme z hlediska žen, pořád to je finanční částka za něco, co přísluší pouze jednomu pohlaví a co je nevyhnutelné. Je to navíc přirozená součástí života, a proto jde o tak smutná čísla. V průzkumu organizace Plan International UK z roku 2017 se uvádí, že 1 z 10 dívek na světě si tyto základní hygienické potřeby nemůže dovolit a takové pak například často nejdou do školy a zůstanou doma. Jelikož se nemají čím chránit.

    Tato nespravedlnost, jestli se to tak dá říct, se nazývá menstruační chudoba a postihuje ženy, které nemají přístup k menstruačním pomůckám, ať už z finančních nebo jiných důvodů. Je to celosvětový problém, každý den má menstruaci více než 800 milionů žen na světě a 500 milionů má k vložkám a tamponům omezený přístup.

    Zdroje: DailyMail, Free Periods, Healthnews

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―