Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    I když módní dům Maison Margiela podlehl všeobecnému trendu a najal svou první ambasadorku, učinil tak po svém. Fotografie zveřejněné ve čtvrtek 28. srpna z dílny Paola Roversi totiž stále ukrývají cosi ze záhady a anonymity, které značku již od jejího počátku obklopovaly. Přesto je ovšem více než jasné, že první hvězdnou tváří známé společnosti je zpěvačka Miley Cyrus.

    V čerstvé kampani oblékla kousky z letošní podzimní kolekce. Na některých fotografiích však na sobě nemá nic víc než jen ikonické Tabi boots. „Akty od Paola jsou tak ikonické a typické pro jeho umění. Stát nahá pro módní kampaň byl neskutečný pocit,“ popsala svůj zážitek dle serveru WWD Miley Cyrus. Fotky pak ukrývaly výrazný odkaz na tradici talentovaného návrháře.

    Zdroj: Maison Margiela

    Podtrhly například jeho touhu zůstat v anonymitě a nechat mluvit značku samu za sebe. Designér totiž málokdy vystupoval na veřejnosti a po jeho smrti vedl studio tým anonymních návrhářů. Miley Cyrus se ale navíc na aktech odhaluje pokrytá bílou barvou. Jedná se o referenci na techniku „bianchetto“, při které Margiela pokryl své studio, oblečení a různé objekty zářivě bílou barvou.

    Miley Cyrus oblékla pomuchlané návrhy. Značka tím uctívá milované kousky

    Bílá barva má ve zmíněné metodě „bianchetto“, ale i v nejnovější kampani, představovat jakýsi symbolický závoj destilující esenci formy a materiálu. „Cyrus byla zachycena v novém světle, svlečená a ponořená do klíčových kódů a archetypů našeho domu,“ vysvětlili zástupci značky. Další vrstvu významu pak ukrývala rovněž samotná kolekce, odkazující na plynutí času.

    @maisonmargiela Maison Margiela Autumn-Winter 2025 featuring @Miley Cyrus ♬ original sound – Maison Margiela

    Návrhy totiž vypadají pomuchlané, vyšisované nebo opravené. Značka tím vzdala hold oblečení, které s námi vydrží dlouhé roky a dědí se z generaci na generaci. Naše nejoblíbenější kousky totiž často ukazují ty největší známky obnošení. Zůstává otázkou, zda Maison Margiela odhalí i další hvězdné tváře, z reakce na sociálních sítích se však zdá, že je Miley Cyrus správnou volbou.

    Zdroje: WWD, Dazed, The Cut, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    I když módní dům Maison Margiela podlehl všeobecnému trendu a najal svou první ambasadorku, učinil tak po svém. Fotografie zveřejněné ve čtvrtek 28. srpna z dílny Paola Roversi totiž stále ukrývají cosi ze záhady a anonymity, které značku již od jejího počátku obklopovaly. Přesto je ovšem více než jasné, že první hvězdnou tváří známé společnosti je zpěvačka Miley Cyrus.

    V čerstvé kampani oblékla kousky z letošní podzimní kolekce. Na některých fotografiích však na sobě nemá nic víc než jen ikonické Tabi boots. „Akty od Paola jsou tak ikonické a typické pro jeho umění. Stát nahá pro módní kampaň byl neskutečný pocit,“ popsala svůj zážitek dle serveru WWD Miley Cyrus. Fotky pak ukrývaly výrazný odkaz na tradici talentovaného návrháře.

    Zdroj: Maison Margiela

    Podtrhly například jeho touhu zůstat v anonymitě a nechat mluvit značku samu za sebe. Designér totiž málokdy vystupoval na veřejnosti a po jeho smrti vedl studio tým anonymních návrhářů. Miley Cyrus se ale navíc na aktech odhaluje pokrytá bílou barvou. Jedná se o referenci na techniku „bianchetto“, při které Margiela pokryl své studio, oblečení a různé objekty zářivě bílou barvou.

    Miley Cyrus oblékla pomuchlané návrhy. Značka tím uctívá milované kousky

    Bílá barva má ve zmíněné metodě „bianchetto“, ale i v nejnovější kampani, představovat jakýsi symbolický závoj destilující esenci formy a materiálu. „Cyrus byla zachycena v novém světle, svlečená a ponořená do klíčových kódů a archetypů našeho domu,“ vysvětlili zástupci značky. Další vrstvu významu pak ukrývala rovněž samotná kolekce, odkazující na plynutí času.

    @maisonmargiela Maison Margiela Autumn-Winter 2025 featuring @Miley Cyrus ♬ original sound – Maison Margiela

    Návrhy totiž vypadají pomuchlané, vyšisované nebo opravené. Značka tím vzdala hold oblečení, které s námi vydrží dlouhé roky a dědí se z generaci na generaci. Naše nejoblíbenější kousky totiž často ukazují ty největší známky obnošení. Zůstává otázkou, zda Maison Margiela odhalí i další hvězdné tváře, z reakce na sociálních sítích se však zdá, že je Miley Cyrus správnou volbou.

    Zdroje: WWD, Dazed, The Cut, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―