Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hlava medúzy, italské volnomyšlenkářství, barokní prvky a heslo „hate minimalism“. To jsou vlajkové prvky domu Versace. Znáte ale celou historii tohoto módního velikána? Zažili jste dávný pád i znovuzrození značky? Viděli jste devadesátkové kolekce? Znáte celou oděvní a rodinnou tradici? Nechte se dnes s námi unést celou velkolepou érou Versace.

    Kde to všechno začalo?

    Pro odpověď se musíte přesunout více na jih. Přesněji do Kalábrie. Pochází odsud celá rodina, zajímat vás ale bude hlavně Gianni a Donatella. Vše odstartoval všem dobře známý Gianni, který se už od ranného dětství módě věnoval. Již ve svých jedenácti letech navrhl za pomoci své matky švadleny první šaty. Jeho láska k odívání tedy pochází od jeho matky. Svou značku se rozhodl založit v roce 1976, za velké pomoci svého bratra Santa, který se stal obchodním ředitelem módního domu.

    Půvab a špetka extravagance

    Gianniho modely byly vždy o krok napřed, ve své době byly snad nejkontroverznější značkou. V návrzích se projevoval jistý erotický podtext. Laicky by se dalo říct, že Versace oblékal milenky a sexy sebevědomé ženy. To stejné se o trochu déle projevilo i v mužských kolekcích. Gianni se nikdy nebál modely přiodhalit, ale zároveň nikdy nepůsobily „sprostě“.

    V devadesátých letech, za vzniku ikonického loga Medúzy Versace oblékalo velkou řadu i dosavadních celebrit. Ve svém repertoáru měli Madonnu, Princeznu Dianu i řadu opravdových supermodelek. Na jejich seznamu najdete jména jako Naomi Campbell, Claudia Schiffer nebo Linda Evangelista. Takové zásluhy má na svém kontě primárně Gianniho sestra Donatella, starala se mimo jiné o PR celého domu a vždy byla bratrova pravá ruka.

    Svou úlohu v módním průmyslu sourozenci plnili dokonale. Posuďte sami, modely z roku 1995 jsou opravdu nadčasové a přelomové.

    K náhlému neštěstí došlo v roce 1996, kdy byl Gianni zastřelen před svou vilou v Miami. Byl převezen do místní nemocnice, kde lékaři s velkým smutkem oznámili jeho smrt. Jeho zádušní mše proběhla v katedrále Duomo di Milano. I přes jiné královské povinnosti dorazila královna lidských srdcí – Princezna Diana, která v té době byla předmětem neskutečného mediálního tlaku. Za zmínku stojí i anglický zpěvák Elton John. Seděli s princeznou vedle sebe.

    Ale dost bylo smutku a špatných časů. I když to bylo velmi náročné, Donatella i Santo po několika těžkých letech brandu vrátili obrovský věhlas.

    Připomeňte si Versace „Most Iconic Moments“

    Naší nejoblíbenější kolekcí je S/S 2018. Na přehlídce Versace vzdává hold svému zakladateli a na konci se po runwayi projdou všechny jeho oblíbené supermodelky.

    Versace Jungle Dresss

    Šaty, které zná snad každý. Tento skvost byl ušit pro Jennifer Lopéz v roce 2000, na čtyřicáté druhé předávání cen Grammy. Nikdo však netušil, že se na scéně objeví i o dvacet let později. A to na mole pro S/S 2020. Opět nepatřily nikomu jinému, než Jennifer. K jejich znovuzrození došlo díky společnosti Google, který zjistil, že Jungle Dress jsou stále nejvyhledávanějším Versace kouskem.

    @jakkrayanmitju Legend “Versace Jungle Dress” #2000s VS #2020s #JeniferLopez #DonatellaVersace #Versace #JungleDress #JLo #GrammyAwards #fyp #foryoupage ♬ เสียงต้นฉบับ – 𝔧𝔞𝔨𝔨𝔯𝔞𝔶𝔞𝔫

    Zdroj: Wikipedie, Versace, YouTube, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Luxus ve spojení s tradicí. Velkolepá historie značky Versace

    Hlava medúzy, italské volnomyšlenkářství, barokní prvky a heslo „hate minimalism“. To jsou vlajkové prvky domu Versace. Znáte ale celou historii tohoto módního velikána? Zažili jste dávný pád i znovuzrození značky? Viděli jste devadesátkové kolekce? Znáte celou oděvní a rodinnou tradici? Nechte se dnes s námi unést celou velkolepou érou Versace.

    Kde to všechno začalo?

    Pro odpověď se musíte přesunout více na jih. Přesněji do Kalábrie. Pochází odsud celá rodina, zajímat vás ale bude hlavně Gianni a Donatella. Vše odstartoval všem dobře známý Gianni, který se už od ranného dětství módě věnoval. Již ve svých jedenácti letech navrhl za pomoci své matky švadleny první šaty. Jeho láska k odívání tedy pochází od jeho matky. Svou značku se rozhodl založit v roce 1976, za velké pomoci svého bratra Santa, který se stal obchodním ředitelem módního domu.

    Půvab a špetka extravagance

    Gianniho modely byly vždy o krok napřed, ve své době byly snad nejkontroverznější značkou. V návrzích se projevoval jistý erotický podtext. Laicky by se dalo říct, že Versace oblékal milenky a sexy sebevědomé ženy. To stejné se o trochu déle projevilo i v mužských kolekcích. Gianni se nikdy nebál modely přiodhalit, ale zároveň nikdy nepůsobily „sprostě“.

    V devadesátých letech, za vzniku ikonického loga Medúzy Versace oblékalo velkou řadu i dosavadních celebrit. Ve svém repertoáru měli Madonnu, Princeznu Dianu i řadu opravdových supermodelek. Na jejich seznamu najdete jména jako Naomi Campbell, Claudia Schiffer nebo Linda Evangelista. Takové zásluhy má na svém kontě primárně Gianniho sestra Donatella, starala se mimo jiné o PR celého domu a vždy byla bratrova pravá ruka.

    Svou úlohu v módním průmyslu sourozenci plnili dokonale. Posuďte sami, modely z roku 1995 jsou opravdu nadčasové a přelomové.

    K náhlému neštěstí došlo v roce 1996, kdy byl Gianni zastřelen před svou vilou v Miami. Byl převezen do místní nemocnice, kde lékaři s velkým smutkem oznámili jeho smrt. Jeho zádušní mše proběhla v katedrále Duomo di Milano. I přes jiné královské povinnosti dorazila královna lidských srdcí – Princezna Diana, která v té době byla předmětem neskutečného mediálního tlaku. Za zmínku stojí i anglický zpěvák Elton John. Seděli s princeznou vedle sebe.

    Ale dost bylo smutku a špatných časů. I když to bylo velmi náročné, Donatella i Santo po několika těžkých letech brandu vrátili obrovský věhlas.

    Připomeňte si Versace „Most Iconic Moments“

    Naší nejoblíbenější kolekcí je S/S 2018. Na přehlídce Versace vzdává hold svému zakladateli a na konci se po runwayi projdou všechny jeho oblíbené supermodelky.

    Versace Jungle Dresss

    Šaty, které zná snad každý. Tento skvost byl ušit pro Jennifer Lopéz v roce 2000, na čtyřicáté druhé předávání cen Grammy. Nikdo však netušil, že se na scéně objeví i o dvacet let později. A to na mole pro S/S 2020. Opět nepatřily nikomu jinému, než Jennifer. K jejich znovuzrození došlo díky společnosti Google, který zjistil, že Jungle Dress jsou stále nejvyhledávanějším Versace kouskem.

    @jakkrayanmitju Legend “Versace Jungle Dress” #2000s VS #2020s #JeniferLopez #DonatellaVersace #Versace #JungleDress #JLo #GrammyAwards #fyp #foryoupage ♬ เสียงต้นฉบับ – 𝔧𝔞𝔨𝔨𝔯𝔞𝔶𝔞𝔫

    Zdroj: Wikipedie, Versace, YouTube, TikTok

    ― Reklama ―

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―