Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Objevit se na veřejnosti v pravé kožešině je v módním světě už dlouhá léta tabu. Mnoho módních společností proto oficiálně upustilo od jejich využívání. Uplynulá sezóna týdnů módy však navrátila kožešiny zpět do světla reflektorů. Na oblibě rostou především díky generaci Z, která se zamilovala do jejich vintage verzí, umožňujících „morální propustku“.

    Mohlo se zdát, že je diskuze ohledně využívání pravých kožešin v módním světě u konce. Nedávná sezóna světových týdnů módy však oficiálně potvrdila, že je zpět ve hře. Kolekce pro nadcházející podzim a zimu zaplavily kožešiny, ať už faux nebo pravé. Do svých řad je zařadily módní domy jako Gucci, Prada, Fendi, Simone Rocha, Chloé či Giorgio Armani. Odrážejí totiž aktuální přání generace Z.

    Právě ta se do kožešin na sociálních sítích jako TikTok a Instagram opět zamilovala. K nelibosti luxusních značek však propadla především jejich vintage variantám. Díky historické nechuti k pravým kožešinám se jimi totiž second hand nebo speciální vintage obchody jen hemží. Kromě toho jejich návrat popohnal i loňský bleskový trend „Mob Wife“ či současná „Boom Boom“ estetika.

    Zdroj: Giorgio Armani

    Vliv na rostoucí popularitu kožešin měl rovněž oscarový snímek Anora, ve kterém hlavní hrdinka Ani pobíhá v načechraném luxusním kožešinovém kabátu. Vynesly je rovněž „it girl“ jako Kendall Jenner, Hailey Bieber či miláček módní scény Kelly Rutherford. Není proto divu, že svou šanci na nedávných shows chtěly zkusit také luxusní značky, potýkající se s nelehkou ekonomickou situací.

    Zdroj: Prada

    Generace Z našla „morální“ skulinku. Vintage kožešiny staví nad plastové náhražky

    Důvod pro znovu objevenou lásku k vintage kožešinám ze strany generace Z není zcela známá. Vliv může mít sílící konzervativní politika, zastiňující více „woke“ způsoby konzumu. Zároveň se může zkrátka jen jednat o nový pohled na dlouholetou problematiku, předpokládající, že nákup již vyrobeného kožichu, byť ze zvířete, nemorální není. Názory na tuto pozici se však nadále rozcházejí.

    @palinavii 📍 Trödelmarkt Str. des 17.Juni Comment your fav option: 1/2 or 3?🥰❤️ #berlinshopping #vintagefur #fleamarketfinds #fleamarketberlin #shoppingtips ♬ original sound – ci

    Jisté však zatím je, že i se zvyšující se popularitou kožešin nevzrůstá, alespoň prozatím, počet zabíjených zvířat, a to právě díky zmíněnému „vintage“ boomu. Módní značky navíc usilovně pracují na udržitelnějších materiálech, aby tak nemusely pro trendy kožichy sahat po syntetických, ale pro přírodu více přátelštějších přírodních látkách. Vychází tak vstříc požadavkům generace Z.

    Zdroje: New York Post, The Guardian, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Fendi

    Kožešiny shodily nepříjemné stigma. Comeback jim zařídila generace Z

    Objevit se na veřejnosti v pravé kožešině je v módním světě už dlouhá léta tabu. Mnoho módních společností proto oficiálně upustilo od jejich využívání. Uplynulá sezóna týdnů módy však navrátila kožešiny zpět do světla reflektorů. Na oblibě rostou především díky generaci Z, která se zamilovala do jejich vintage verzí, umožňujících „morální propustku“.

    - Reklama -

    Mohlo se zdát, že je diskuze ohledně využívání pravých kožešin v módním světě u konce. Nedávná sezóna světových týdnů módy však oficiálně potvrdila, že je zpět ve hře. Kolekce pro nadcházející podzim a zimu zaplavily kožešiny, ať už faux nebo pravé. Do svých řad je zařadily módní domy jako Gucci, Prada, Fendi, Simone Rocha, Chloé či Giorgio Armani. Odrážejí totiž aktuální přání generace Z.

    Právě ta se do kožešin na sociálních sítích jako TikTok a Instagram opět zamilovala. K nelibosti luxusních značek však propadla především jejich vintage variantám. Díky historické nechuti k pravým kožešinám se jimi totiž second hand nebo speciální vintage obchody jen hemží. Kromě toho jejich návrat popohnal i loňský bleskový trend „Mob Wife“ či současná „Boom Boom“ estetika.

    Zdroj: Giorgio Armani

    - Reklama -

    Vliv na rostoucí popularitu kožešin měl rovněž oscarový snímek Anora, ve kterém hlavní hrdinka Ani pobíhá v načechraném luxusním kožešinovém kabátu. Vynesly je rovněž „it girl“ jako Kendall Jenner, Hailey Bieber či miláček módní scény Kelly Rutherford. Není proto divu, že svou šanci na nedávných shows chtěly zkusit také luxusní značky, potýkající se s nelehkou ekonomickou situací.

    Zdroj: Prada

    Generace Z našla „morální“ skulinku. Vintage kožešiny staví nad plastové náhražky

    Důvod pro znovu objevenou lásku k vintage kožešinám ze strany generace Z není zcela známá. Vliv může mít sílící konzervativní politika, zastiňující více „woke“ způsoby konzumu. Zároveň se může zkrátka jen jednat o nový pohled na dlouholetou problematiku, předpokládající, že nákup již vyrobeného kožichu, byť ze zvířete, nemorální není. Názory na tuto pozici se však nadále rozcházejí.

    @palinavii 📍 Trödelmarkt Str. des 17.Juni Comment your fav option: 1/2 or 3?🥰❤️ #berlinshopping #vintagefur #fleamarketfinds #fleamarketberlin #shoppingtips ♬ original sound – ci

    Jisté však zatím je, že i se zvyšující se popularitou kožešin nevzrůstá, alespoň prozatím, počet zabíjených zvířat, a to právě díky zmíněnému „vintage“ boomu. Módní značky navíc usilovně pracují na udržitelnějších materiálech, aby tak nemusely pro trendy kožichy sahat po syntetických, ale pro přírodu více přátelštějších přírodních látkách. Vychází tak vstříc požadavkům generace Z.

    Zdroje: New York Post, The Guardian, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―