Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici „it girl“ či světově proslulého „trendsettera“. Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    I když se tak občas může v současném digitálním světě zdát, knihy ve své původní, tedy papírové, podobě zdaleka nezanikly. Naopak, generace Z se do nich přímo zamilovala a pohání nejen jejich prodej, ale také internetové skupiny zabývající se populárními tituly. Dává tedy smysl, že si srdce takového publika získal rovněž známý herec Jacob Elordi, který je svou láskou ke knihám proslulý.

    O něco více překvapivé však je, že ze své vášně dokázal učinit nový módní trend. Stalo se tak ale bez jeho přičinění. Jacob Elordi totiž na rozdíl od jiných celebrit po titulu „trendsettera“ netouží. A to navzdory tomu, že patří mezi nejstylovější herce současnosti. Uživatelé TikToku se ale chytili fotografií z roku 2023, na kterých kupuje knihy a nedbale si je strká do kapes cargo kalhot.

    Od té doby se na populární sociální síti spustila lavina, přetvářející knihy na nečekaný módní doplněk. Muži slavného herce napodobují a strkají si paperbacky známých knížek do zadních kapes volných kalhot. Těžko říct, zda tituly také čtou, ale pravděpodobnější je, že se jedná jen o trendy prvek, zapadající do dané estetiky. Knihy jsou nyní díky Jacobu Elordi skutečně sexy.

    Inteligence pronikla do módy. Stal se z ní však bezvýznamný doplněk

    Samotný herec si ovšem trendu příliš nevšímá. Na dotazy novinářů odpověděl, že by dotyční uživatelé sociálních sítí „měli raději občas vyjít ven“. Přesto se díky němu roztrhl pytel s jednoduchými pánskými outfity, často doplněnými jen o knihu a maximálně klíčenku nebo trendy kšiltovku. Trend je tak ukazatelem toho, že inteligence a citlivost jsou atributy, které u generace Z skutečně vítězí.

    Zdroj: COS, Calvin Klein

    Problém ovšem spočívá v tom, že se vysněná intelektuálnost scvrkla na pouhý vizuální prvek. Kniha tak stejně jako třeba brýle bez dioptrií slouží jen jako módní detail, dodávající výslednému outfitu jistý nádech. Knihy jsou přitom v současnosti důležitým symbolem rezistence proti čím dál více digitálnímu světu a uspěchané době. V tomto nejnovějším trendu se však knihy nečtou, ale nosí.

    @grandpasbookclub Just another Aussie guy activating Jacob Elordi mode… also moustache is back by popular demand #booktok #saltburn #murderonthedancefoor #royelotis #fashion #reading #jacobelordi #paperback ♬ Murder on the Dancefloor – triple j Like A Version – Royel Otis

    Zdroje: GQ, The Medium, The Guardian, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici „it girl“ či světově proslulého „trendsettera“. Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    I když se tak občas může v současném digitálním světě zdát, knihy ve své původní, tedy papírové, podobě zdaleka nezanikly. Naopak, generace Z se do nich přímo zamilovala a pohání nejen jejich prodej, ale také internetové skupiny zabývající se populárními tituly. Dává tedy smysl, že si srdce takového publika získal rovněž známý herec Jacob Elordi, který je svou láskou ke knihám proslulý.

    O něco více překvapivé však je, že ze své vášně dokázal učinit nový módní trend. Stalo se tak ale bez jeho přičinění. Jacob Elordi totiž na rozdíl od jiných celebrit po titulu „trendsettera“ netouží. A to navzdory tomu, že patří mezi nejstylovější herce současnosti. Uživatelé TikToku se ale chytili fotografií z roku 2023, na kterých kupuje knihy a nedbale si je strká do kapes cargo kalhot.

    Od té doby se na populární sociální síti spustila lavina, přetvářející knihy na nečekaný módní doplněk. Muži slavného herce napodobují a strkají si paperbacky známých knížek do zadních kapes volných kalhot. Těžko říct, zda tituly také čtou, ale pravděpodobnější je, že se jedná jen o trendy prvek, zapadající do dané estetiky. Knihy jsou nyní díky Jacobu Elordi skutečně sexy.

    Inteligence pronikla do módy. Stal se z ní však bezvýznamný doplněk

    Samotný herec si ovšem trendu příliš nevšímá. Na dotazy novinářů odpověděl, že by dotyční uživatelé sociálních sítí „měli raději občas vyjít ven“. Přesto se díky němu roztrhl pytel s jednoduchými pánskými outfity, často doplněnými jen o knihu a maximálně klíčenku nebo trendy kšiltovku. Trend je tak ukazatelem toho, že inteligence a citlivost jsou atributy, které u generace Z skutečně vítězí.

    Zdroj: COS, Calvin Klein

    Problém ovšem spočívá v tom, že se vysněná intelektuálnost scvrkla na pouhý vizuální prvek. Kniha tak stejně jako třeba brýle bez dioptrií slouží jen jako módní detail, dodávající výslednému outfitu jistý nádech. Knihy jsou přitom v současnosti důležitým symbolem rezistence proti čím dál více digitálnímu světu a uspěchané době. V tomto nejnovějším trendu se však knihy nečtou, ale nosí.

    @grandpasbookclub Just another Aussie guy activating Jacob Elordi mode… also moustache is back by popular demand #booktok #saltburn #murderonthedancefoor #royelotis #fashion #reading #jacobelordi #paperback ♬ Murder on the Dancefloor – triple j Like A Version – Royel Otis

    Zdroje: GQ, The Medium, The Guardian, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―