Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vzhledem k rostoucí kupní síle této generace a jejímu apetitu po módě se výzkumný a analytický tým BoF zaměřil na nejuznávanější značky mezi mladými zákazníky nakupujícími módu.

    Pokud by bylo třeba dokázat, jak účinná může být spolupráce při rozšiřování zákaznické základny, pak je to spojení Gucci s Robloxem v roce 2021. Pod dohledem tehdejšího kreativního ředitele Alessandra Michele byla spolupráce italského domu s online herní platformou součástí širší strategie navázání kontaktu s různými demografickými skupinami. Pomohla tak upevnit Gucci jako oblíbenou značku pro Gen-Z (generaci ve věku od 12 do 25 let), která tvoří přibližně 25 % světové populace.

    V nedávném průzkumu, který provedla společnost BoF Insights ve spolupráci s Juv Consulting mezi téměř 1 000 americkými spotřebiteli z Generace Z, byli respondenti požádáni, aby uvedli svou oblíbenou značku. Ačkoli zdaleka nejoblíbenější značkou byla Nike, na druhém místě se umístila Gucci, která předstihla Adidas a jako jediná luxusní značka se dostala do první desítky.

    Zdroj: BOF

    Společnost Nike si získala přízeň Generace Z díky kombinaci ležérního, ale stylového designu oblečení a obuvi, kreativní spolupráce, dostupné ceny a výrazných marketingových kampaní zaměřených na sociální témata.

    Přesto i značka jako je Gucci si našla přízeň Generace Z, přestože její drahé výrobky jsou pro většinu mladých spotřebitelů nedostupné. Snahou domu je zaujmout mladší spotřebitele experimenty, jako jsou NFT drops a virtuální prostory v Robloxu, stejně jako produkty a spolupráce zaměřené na streetwear a sportovní oblečení.

    Generace Z však také tíhne ke značkám rychlého a středního segmentu, jako jsou H&M, Zara a Levi’s. Shein na 10. místě je jedinou značkou ultra rychlé módy, která se objevila v první dvacítce, přičemž naši respondenti z Generace Z poznamenali, že se tomuto segmentu věnují především kvůli cenové dostupnosti a četnosti nových trendových produktů.

    Zároveň se vyjádřili, že chtějí také podporovat udržitelné a nedostatečně zastoupené značky. Přesto je cenová dostupnost pro tuto generaci důležitá. 66 % respondentů průzkumu uvedlo, že cena je jedním ze tří nejdůležitějších faktorů při nákupu módní značky, následovaná stylem značky a udržitelností.

    Zdroj: businessoffashion.com

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Gucci se umístil na druhém místě mezi nejoblíbenějšími módními značkami Generace Z, vede Nike

    Vzhledem k rostoucí kupní síle této generace a jejímu apetitu po módě se výzkumný a analytický tým BoF zaměřil na nejuznávanější značky mezi mladými zákazníky nakupujícími módu.

    Pokud by bylo třeba dokázat, jak účinná může být spolupráce při rozšiřování zákaznické základny, pak je to spojení Gucci s Robloxem v roce 2021. Pod dohledem tehdejšího kreativního ředitele Alessandra Michele byla spolupráce italského domu s online herní platformou součástí širší strategie navázání kontaktu s různými demografickými skupinami. Pomohla tak upevnit Gucci jako oblíbenou značku pro Gen-Z (generaci ve věku od 12 do 25 let), která tvoří přibližně 25 % světové populace.

    V nedávném průzkumu, který provedla společnost BoF Insights ve spolupráci s Juv Consulting mezi téměř 1 000 americkými spotřebiteli z Generace Z, byli respondenti požádáni, aby uvedli svou oblíbenou značku. Ačkoli zdaleka nejoblíbenější značkou byla Nike, na druhém místě se umístila Gucci, která předstihla Adidas a jako jediná luxusní značka se dostala do první desítky.

    Zdroj: BOF

    Společnost Nike si získala přízeň Generace Z díky kombinaci ležérního, ale stylového designu oblečení a obuvi, kreativní spolupráce, dostupné ceny a výrazných marketingových kampaní zaměřených na sociální témata.

    Přesto i značka jako je Gucci si našla přízeň Generace Z, přestože její drahé výrobky jsou pro většinu mladých spotřebitelů nedostupné. Snahou domu je zaujmout mladší spotřebitele experimenty, jako jsou NFT drops a virtuální prostory v Robloxu, stejně jako produkty a spolupráce zaměřené na streetwear a sportovní oblečení.

    Generace Z však také tíhne ke značkám rychlého a středního segmentu, jako jsou H&M, Zara a Levi’s. Shein na 10. místě je jedinou značkou ultra rychlé módy, která se objevila v první dvacítce, přičemž naši respondenti z Generace Z poznamenali, že se tomuto segmentu věnují především kvůli cenové dostupnosti a četnosti nových trendových produktů.

    Zároveň se vyjádřili, že chtějí také podporovat udržitelné a nedostatečně zastoupené značky. Přesto je cenová dostupnost pro tuto generaci důležitá. 66 % respondentů průzkumu uvedlo, že cena je jedním ze tří nejdůležitějších faktorů při nákupu módní značky, následovaná stylem značky a udržitelností.

    Zdroj: businessoffashion.com

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―