Více
    Redakce

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    „Maestro“ módního světa odešel. Návrhář Giorgio Armani zemřel ve čtvrtek ve věku 91 let. Jeho úmrtí oznámila nedlouho poté jeho rodina. „Dnes, s hlubokými emocemi, cítíme prázdnotu, kterou zanechal ten, který založil a vychoval tuhle rodinu s vizí, vášní a oddaností,“ uvedla ve svém prohlášení. Designér za svou ohromující kariéru přepsal historii módy a vytvořil tak dechberoucí dědictví.

    Svou značku založil se svým partnerem Sergiem Galeotii v roce 1975. Od té doby začal budovat impérium, které diktovalo chod italské poválečné módy. Svět oslovil o něco později, a to v 80. letech, kdy navrhl kostým Richarda Gere pro jeho roli ve filmu American Gigolo. Jeho rukopis, definovaný elegantní a minimalistickou pánskou módou, se tehdy zapsal do podvědomí módní scény.

    Zdroj: Reuters

    Giorgio Armani od té doby pracoval na kostýmech více než 100 dalších filmů, například snímků The Untouchables, The Dark Knight Rises nebo Ocean’s Thirteen. Do historie módy se ovšem zapsal rovněž díky svým uchvacujícím haute couture návrhům, které často čerpaly inspiraci z orientálních prvků. Jeho dámské a pánské kolekce tak tvořily perfektní rovnováhu, podtrhující jeho cit pro detaily.

    Zdroj: Reuters

    Giorgio Armani miloval nezávislost. Vlastnictví impéria ponechal ve vlastních rukách

    Legendární návrhář byl totiž známý pro svůj perfekcionismus a touhu vyladit každý detail. Osobně tak dohlížel na celé své impérium, od reklam přes přehlídky až po účesy modelek. Také proto si až do své smrti ponechal vlastnictví svého „království“ ve vlastních rukách. Na jeho návrhářský trůn nyní usedne skupina jeho nejbližších spolupracovníků z řad jeho rodiny, ale rovněž zaměstnanců.

    @stealthelook Hoje, o mundo da moda perde um dos maiores ícones da história. Giorgio Armani faleceu aos 91 anos, deixando um legado que vai muito além das passarelas. O estilista italiano, que dominou a indústria por décadas, marcou a vida de centenas de celebridades, desfiles icônicos, tapetes vermelhos e, claro, o universo da beleza e dos perfumes. O impacto de Giorgio Armani será eternamente celebrado, e sua marca permanecerá como um símbolo de elegância, inovação e dedicação. 🖤 #STEALTHELOOK ♬ som original – Steal The Look

    Cílem Giorgia Armani bylo totiž zachovat ve svých značkách plynulost a tradici. Jeho rodina naplánovala pohřeb na pondělí a dle návrhářova přání proběhne v soukromí. Přes víkend bude ovšem v Armani/Teatro v Miláně otevřená pohřební síň, kde bude možné návrháře uctít. „Pracoval až do svých posledních dní, odevzdal se své společnosti, kolekcím a projektům,“ prohlásila dále jeho rodina.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Reuters, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    - Reklama -

    „Maestro“ módního světa odešel. Návrhář Giorgio Armani zemřel ve čtvrtek ve věku 91 let. Jeho úmrtí oznámila nedlouho poté jeho rodina. „Dnes, s hlubokými emocemi, cítíme prázdnotu, kterou zanechal ten, který založil a vychoval tuhle rodinu s vizí, vášní a oddaností,“ uvedla ve svém prohlášení. Designér za svou ohromující kariéru přepsal historii módy a vytvořil tak dechberoucí dědictví.

    Svou značku založil se svým partnerem Sergiem Galeotii v roce 1975. Od té doby začal budovat impérium, které diktovalo chod italské poválečné módy. Svět oslovil o něco později, a to v 80. letech, kdy navrhl kostým Richarda Gere pro jeho roli ve filmu American Gigolo. Jeho rukopis, definovaný elegantní a minimalistickou pánskou módou, se tehdy zapsal do podvědomí módní scény.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Giorgio Armani od té doby pracoval na kostýmech více než 100 dalších filmů, například snímků The Untouchables, The Dark Knight Rises nebo Ocean’s Thirteen. Do historie módy se ovšem zapsal rovněž díky svým uchvacujícím haute couture návrhům, které často čerpaly inspiraci z orientálních prvků. Jeho dámské a pánské kolekce tak tvořily perfektní rovnováhu, podtrhující jeho cit pro detaily.

    Zdroj: Reuters

    Giorgio Armani miloval nezávislost. Vlastnictví impéria ponechal ve vlastních rukách

    Legendární návrhář byl totiž známý pro svůj perfekcionismus a touhu vyladit každý detail. Osobně tak dohlížel na celé své impérium, od reklam přes přehlídky až po účesy modelek. Také proto si až do své smrti ponechal vlastnictví svého „království“ ve vlastních rukách. Na jeho návrhářský trůn nyní usedne skupina jeho nejbližších spolupracovníků z řad jeho rodiny, ale rovněž zaměstnanců.

    @stealthelook Hoje, o mundo da moda perde um dos maiores ícones da história. Giorgio Armani faleceu aos 91 anos, deixando um legado que vai muito além das passarelas. O estilista italiano, que dominou a indústria por décadas, marcou a vida de centenas de celebridades, desfiles icônicos, tapetes vermelhos e, claro, o universo da beleza e dos perfumes. O impacto de Giorgio Armani será eternamente celebrado, e sua marca permanecerá como um símbolo de elegância, inovação e dedicação. 🖤 #STEALTHELOOK ♬ som original – Steal The Look

    Cílem Giorgia Armani bylo totiž zachovat ve svých značkách plynulost a tradici. Jeho rodina naplánovala pohřeb na pondělí a dle návrhářova přání proběhne v soukromí. Přes víkend bude ovšem v Armani/Teatro v Miláně otevřená pohřební síň, kde bude možné návrháře uctít. „Pracoval až do svých posledních dní, odevzdal se své společnosti, kolekcím a projektům,“ prohlásila dále jeho rodina.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Reuters, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Když se taška změní v bagetu. Baguette kabelky definují aktuální trendy

    Tašky, které dříve stavěly na pevné konstrukci a objemu, se najednou natahují do delší a nižší linie. Baguette kabelky se stávají symbolem, jenž nezatěžuje, ale působí přirozeně a svižně. Minimalistické pojetí otevírá nové možnosti stylingu a zároveň dodává ikonickým modelům čerstvou energii. Připomíná nám, že krása tkví v detailu, a že i jednoduchá kabelka může mít proporce hodné složité architektury.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Jonathan Anderson má první múzu. Dior zastoupí Mikey Madison

    Stále ještě čerstvý kreativní ředitel Dior, Jonathan Anderson, odhalil svou první múzu. Do pozice ambasadorky francouzského módního domu jmenoval úspěšnou herečku Mikey Madison. Návrhář přitom ještě ani nepředstavil svou první dámskou kolekci. Světu ji nabídne na Pařížském týdnu módy dne 1. října. Již nyní však můžeme odhadovat jeho vizi.

    Móda v kostce: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani promluvil o budoucnosti svého módního domu a naznačil plán pro svůj odchod. Značka Brunello Cucinelli oznámila slibné výsledky z prvního pololetí a Tom Ford naverboval Tildu Swinton pro propagaci vůně Black Orchid Reserve. Exhibice Louvre Couture zase dosáhla milníku milionu návštěvníků a Pomellato chystá výstavu.

    Ze schůzky rovnou do baru. Prostorná kabelka pojme celé království

    Den strávený v kanceláři často neladí s balením nalehko. Notebook, diář, krabička s obědem, kosmetická taštička a případný drobný nákup se nevlezou do každé trendy tašky. Prostorná kabelka je proto must have pro všechny ženy, které chtějí vypadat přes den stylově, ale zároveň mít za každé situace vše důležité neustále po ruce.

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―