Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pokud se Francouzům od října roztrhnou téměř nové šaty nebo zlomí podpatek u oblíbených bot, budou si moct zažádat o vládní bonus na jejich opravu. Novým plánem hodlá Francie bojovat s narůstajícím množstvím textilního odpadu.

    Textilní průmysl je jedním z nejvíce škodlivých pro životní prostředí. Jedním z důvodů je obrovská spotřeba oblečení, bot a doplňků, kterou lidé mají. Například Francouzi ročně vyhodí na 700 tisíc tun oblečení, z čehož dvě třetiny skončí na skládkách. Tamní vláda se proto rozhodla proti takové situaci bojovat. Oznámila zavedení speciálního bonusu, který začne platit od letošního října.

    Odměňovat bude ty, kteří se rozhodnou si své poškozené kousky nechat opravit místo toho, aby je jednoduše vyhodili. Zákazníci tak získají možnost obdržet bonus až 7 euro za opravu podpatku. Za úpravy na oblečení pak dostanou příspěvek od 10 až 25 euro, a to podle toho, jak „závažné“ bude poškození přineseného kousku. Programu přiřadila francouzská vláda 154 milionů euro, a to na roky 2023 až 2028.

    „Všechna krejčovství a ševci by se měli do našeho systému zapojit,“ prohlásila při oznámení bonusu státní tajemnice pro ekologii Berangere Couillard. „Cílem je totiž podpořit také ty, kteří opravy provádějí,“ doplnila. Kromě toho ocenila také módní značky, které samy svým zákazníkům umožňují, aby si k nim přišli své oblíbené kousky opravit. Patří mezi ně například firma Uniqlo. Další firmy jako Patagonia, Levi’s nebo H&M zase umožňují navrácení oblečení výměnou za speciální kredity.

    Na francouzský trh se loni dostalo na 3,3 miliardy kusů oblečení, bot a domácího textilu

    Nový program pak francouzská vláda nastavila podle dřívějšího bonusu týkajícího se oprav domácích spotřebičů. Nejnovější bonus je součástí rozsáhlé reformy textilního průmyslu, kterou francouzská vláda iniciovala asi před půl rokem. Loni se totiž na tamní trh dostalo na 3,3 miliardy kusů oblečení, bot a domácího textilu. „Jedná se o 500 tisíc více než v roce 2021,“ upřesnila organizace Refashion, kterou vláda pověřila asistencí v projektu.

    Dalším cílem vládního projektu je například finanční podpora firem věnujících se recyklaci a opětovnému využívání oblečení. Kromě toho hodlá také módním značkám napomoci k tomu, aby se dal původ jejich produktů snáze dohledat. Zákon proti plýtvání a na podporu cirkulární ekonomiky je pak založený na principu „znečišťovatel platí“. Ten požaduje ekologické finanční příspěvky od výrobců, importérů a distributorů znečišťujících životní prostředí.

    Zdroje: Fashion Network, News In France, Business Insider, Twitter, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Francie fandí udržitelné módě. Hodlá vyplácet bonusy za opravu oblečení a bot

    ― Reklama ―

    Pokud se Francouzům od října roztrhnou téměř nové šaty nebo zlomí podpatek u oblíbených bot, budou si moct zažádat o vládní bonus na jejich opravu. Novým plánem hodlá Francie bojovat s narůstajícím množstvím textilního odpadu.

    Textilní průmysl je jedním z nejvíce škodlivých pro životní prostředí. Jedním z důvodů je obrovská spotřeba oblečení, bot a doplňků, kterou lidé mají. Například Francouzi ročně vyhodí na 700 tisíc tun oblečení, z čehož dvě třetiny skončí na skládkách. Tamní vláda se proto rozhodla proti takové situaci bojovat. Oznámila zavedení speciálního bonusu, který začne platit od letošního října.

    Odměňovat bude ty, kteří se rozhodnou si své poškozené kousky nechat opravit místo toho, aby je jednoduše vyhodili. Zákazníci tak získají možnost obdržet bonus až 7 euro za opravu podpatku. Za úpravy na oblečení pak dostanou příspěvek od 10 až 25 euro, a to podle toho, jak „závažné“ bude poškození přineseného kousku. Programu přiřadila francouzská vláda 154 milionů euro, a to na roky 2023 až 2028.

    „Všechna krejčovství a ševci by se měli do našeho systému zapojit,“ prohlásila při oznámení bonusu státní tajemnice pro ekologii Berangere Couillard. „Cílem je totiž podpořit také ty, kteří opravy provádějí,“ doplnila. Kromě toho ocenila také módní značky, které samy svým zákazníkům umožňují, aby si k nim přišli své oblíbené kousky opravit. Patří mezi ně například firma Uniqlo. Další firmy jako Patagonia, Levi’s nebo H&M zase umožňují navrácení oblečení výměnou za speciální kredity.

    Na francouzský trh se loni dostalo na 3,3 miliardy kusů oblečení, bot a domácího textilu

    Nový program pak francouzská vláda nastavila podle dřívějšího bonusu týkajícího se oprav domácích spotřebičů. Nejnovější bonus je součástí rozsáhlé reformy textilního průmyslu, kterou francouzská vláda iniciovala asi před půl rokem. Loni se totiž na tamní trh dostalo na 3,3 miliardy kusů oblečení, bot a domácího textilu. „Jedná se o 500 tisíc více než v roce 2021,“ upřesnila organizace Refashion, kterou vláda pověřila asistencí v projektu.

    Dalším cílem vládního projektu je například finanční podpora firem věnujících se recyklaci a opětovnému využívání oblečení. Kromě toho hodlá také módním značkám napomoci k tomu, aby se dal původ jejich produktů snáze dohledat. Zákon proti plýtvání a na podporu cirkulární ekonomiky je pak založený na principu „znečišťovatel platí“. Ten požaduje ekologické finanční příspěvky od výrobců, importérů a distributorů znečišťujících životní prostředí.

    Zdroje: Fashion Network, News In France, Business Insider, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―