Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Na molech se návrat takzvaného flip phone projevil mnohem dřív, než by se mohlo zdát. Na archivních záběrech z přehlídek módních domů jako Chanel nebo Alexander Wang modelky před objektivy fotografů ladně telefonují právě se zaklápěcím telefonem v ruce. Tato videa se nyní šíří na TikToku a Instagramu jako virální trend, jenž ovlivňuje nejen outfity, ale i to, co držíte v ruce. Doplňkem není ani tak kabelka jako spíš telefon, který z ní vyndáváte.

    Zpátky do minulosti. Flip phone se vrací v plné síle

    Nový trend se ale neopírá o sběr retro přístrojů z dob Nokie a Motoroly. Naopak. Zájem se soustředí na nové generace zaklápěcích telefonů, které spojují kompaktní tvar, futuristický design a intuitivní ovládání. Samsung se stal synonymem moderního flip telefonu. Jejich Galaxy Z Flip se pravidelně objevuje v rukou celebrit jako Sydney Sweeney, Sabrina Carpenter nebo Julia Fox. Nový model Galaxy Z Flip6, který značka představila v červenci, přinesl lepší výdrž, pokročilý selfie režim při zaklapnutém stavu a barevné varianty ladící s trendy.

    Zdroj: Samsung

    Do hry ale vstupují i další značky. Například Motorola, která byla v éře nultých let dominantní, uvedla na trh model Razr Plus, který si zachoval ikonický siluetový tvar. Společnost ho ale převedla do minimalistické elegance s vylepšeným vnějším displejem. Huawei či Oppo také přinášejí své modely pro různé trhy, zejména Asii. Zaklápění je tedy zpět. Ale tentokrát v lepší formě.

    A co Apple? Ten se flipové revoluci zatím vyhýbá. Podle několika neoficiálních zdrojů firma testuje skládací technologie už roky, ale nechce uvést produkt, dokud nebude odpovídat jejich standardům. Spekuluje se ale o příchodu skládacího iPhonu v letech 2026 až 2027. Do té doby však Apple zůstává mimo flip game a možná právě proto se jejich produkty přestávají objevovat v rukou módních nadšenců. A není divu, vzpomeňte si na oblíbenou Y2K estetiku.

    Zdroje: Dazed, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Na molech se návrat takzvaného flip phone projevil mnohem dřív, než by se mohlo zdát. Na archivních záběrech z přehlídek módních domů jako Chanel nebo Alexander Wang modelky před objektivy fotografů ladně telefonují právě se zaklápěcím telefonem v ruce. Tato videa se nyní šíří na TikToku a Instagramu jako virální trend, jenž ovlivňuje nejen outfity, ale i to, co držíte v ruce. Doplňkem není ani tak kabelka jako spíš telefon, který z ní vyndáváte.

    Zpátky do minulosti. Flip phone se vrací v plné síle

    Nový trend se ale neopírá o sběr retro přístrojů z dob Nokie a Motoroly. Naopak. Zájem se soustředí na nové generace zaklápěcích telefonů, které spojují kompaktní tvar, futuristický design a intuitivní ovládání. Samsung se stal synonymem moderního flip telefonu. Jejich Galaxy Z Flip se pravidelně objevuje v rukou celebrit jako Sydney Sweeney, Sabrina Carpenter nebo Julia Fox. Nový model Galaxy Z Flip6, který značka představila v červenci, přinesl lepší výdrž, pokročilý selfie režim při zaklapnutém stavu a barevné varianty ladící s trendy.

    Zdroj: Samsung

    Do hry ale vstupují i další značky. Například Motorola, která byla v éře nultých let dominantní, uvedla na trh model Razr Plus, který si zachoval ikonický siluetový tvar. Společnost ho ale převedla do minimalistické elegance s vylepšeným vnějším displejem. Huawei či Oppo také přinášejí své modely pro různé trhy, zejména Asii. Zaklápění je tedy zpět. Ale tentokrát v lepší formě.

    A co Apple? Ten se flipové revoluci zatím vyhýbá. Podle několika neoficiálních zdrojů firma testuje skládací technologie už roky, ale nechce uvést produkt, dokud nebude odpovídat jejich standardům. Spekuluje se ale o příchodu skládacího iPhonu v letech 2026 až 2027. Do té doby však Apple zůstává mimo flip game a možná právě proto se jejich produkty přestávají objevovat v rukou módních nadšenců. A není divu, vzpomeňte si na oblíbenou Y2K estetiku.

    Zdroje: Dazed, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―