Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spolu s pokračujícím jarem se blíží rovněž módní událost roku. Proslulý ples Met Gala se tradičně pořádá první pondělí v květnu a představuje jednu z nejdůležitějších akcí módního světa. Slouží jako zahájení speciálních výstav v Metropolitním muzeu umění, jedná se ale i o sjezd nejslavnějších osobností. Letošní téma gala pak patří pánské módě.

    Každý rok je s honosným plesem Met Gala spojené specifické téma. Odráží výstavu, kterou budou moct návštěvníci Metropolitního muzea umění v New Yorku následující měsíce navštívit. Zároveň se ale jedná o nápovědu dresscode, jímž se musí hosté exkluzivní události řídit. Letos patří připravovaná exhibice Kostýmního institutu pánské módě a nese název Superfine: Tailoring Black Style.

    Věnovaná je totiž stylu black dandy. Nejedná se přitom o jednoduché téma, představuje pojetí dandy z pohledu mužů tmavé barvy pleti již od 18. století. Mnozí z nich estetiku používali jako politický nástroj. Přijetím extra upraveného vzhledu a pánské krejčoviny typické pro zámožné Evropany bojovali proti předsudkům a diskriminaci, ale také za vytouženou liberalizaci z okovů otroctví.

    Zdroj: Reuters

    Jedná se o teprve druhou výstavu v historii Met Gala, jež se soustředí na pánskou módu. Založená je na knize Monicy L. Miller s názvem Slaves to Fashion: Black Dandyism and the Styling of Black Diasporic Identity. Mezi její organizátory proto letos kromě Anny Wintour patří i herec Colman Domingo, závodník Lewis Hamilton, návrhář Pharrell Williams a raper A$AP Rocky.

    Hosté nejspíše předvedou androgynní outfity. Inspirovat se mají pánským šatníkem

    Kromě výstavy, která potrvá od 10. května do 26. října, však módní nadšenci s napětím očekávají především samotné gala. Již tradičně totiž neznají jména slavných hostů. Ty pečlivě vybírá Anna Wintour, často na základě návrhů značek, které pro ně zakoupí vstupenky, v hodnotě až 35 tisíc dolarů. Vydělané peníze následně putují Kostýmnímu institutu, který si na sebe musí vydělávat „sám“.

    @cbsmornings The 2025 Met Gala, set for May 5th, will celebrate Black style and menswear with the theme "Tailored for You," marking the first Met exhibit in over 20 years to focus exclusively on menswear. LeBron James is the honorary chair, joined by co-chairs Colman Domingo, Lewis Hamilton, A$AP Rocky, Pharrell Williams and Anna Wintour, with host committee members including Simone Biles, Angel Reese, Spike Lee, Doechii, Usher and Janelle Monáe. #metgala #theme #dresscode #fashion ♬ original sound – CBS Mornings

    Zatím je však jasné, že se celebrity budou muset řídit dresscodem s názvem Tailored for You. Na červeném koberci proto zcela jistě nebudou chybět looky inspirované klasickými obleky a dalšími kousky z pánského šatníku. Hosté by měli klást důraz na samotné siluety, střihy a látky. Loňské téma přitom stálo na zcela opačném pólu módy, s názvem Sleeping Beauties: Reawakening Fashion.

    Témata Met Gala se v minulosti obecně vztahovala spíše k ženskosti a krásám haute couture. Také proto letošní ročník vyniká již nyní. Jeho téma je navíc důležitým symbolem sebevyjádření a odporu proti útlaku. Proslulý ples je ale rovněž zdrojem častých kontroverzí a občas nepovedených outfitů. Módní svět má tedy letos hned několik důvodů, proč bude slavnou událost pečlivě sledovat.

    Zdroje: WWD, The New York Times, L’Officiel, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Fashion scénu čeká událost roku. Met Gala vzdá letos hold pánské módě

    Spolu s pokračujícím jarem se blíží rovněž módní událost roku. Proslulý ples Met Gala se tradičně pořádá první pondělí v květnu a představuje jednu z nejdůležitějších akcí módního světa. Slouží jako zahájení speciálních výstav v Metropolitním muzeu umění, jedná se ale i o sjezd nejslavnějších osobností. Letošní téma gala pak patří pánské módě.

    Každý rok je s honosným plesem Met Gala spojené specifické téma. Odráží výstavu, kterou budou moct návštěvníci Metropolitního muzea umění v New Yorku následující měsíce navštívit. Zároveň se ale jedná o nápovědu dresscode, jímž se musí hosté exkluzivní události řídit. Letos patří připravovaná exhibice Kostýmního institutu pánské módě a nese název Superfine: Tailoring Black Style.

    Věnovaná je totiž stylu black dandy. Nejedná se přitom o jednoduché téma, představuje pojetí dandy z pohledu mužů tmavé barvy pleti již od 18. století. Mnozí z nich estetiku používali jako politický nástroj. Přijetím extra upraveného vzhledu a pánské krejčoviny typické pro zámožné Evropany bojovali proti předsudkům a diskriminaci, ale také za vytouženou liberalizaci z okovů otroctví.

    Zdroj: Reuters

    Jedná se o teprve druhou výstavu v historii Met Gala, jež se soustředí na pánskou módu. Založená je na knize Monicy L. Miller s názvem Slaves to Fashion: Black Dandyism and the Styling of Black Diasporic Identity. Mezi její organizátory proto letos kromě Anny Wintour patří i herec Colman Domingo, závodník Lewis Hamilton, návrhář Pharrell Williams a raper A$AP Rocky.

    Hosté nejspíše předvedou androgynní outfity. Inspirovat se mají pánským šatníkem

    Kromě výstavy, která potrvá od 10. května do 26. října, však módní nadšenci s napětím očekávají především samotné gala. Již tradičně totiž neznají jména slavných hostů. Ty pečlivě vybírá Anna Wintour, často na základě návrhů značek, které pro ně zakoupí vstupenky, v hodnotě až 35 tisíc dolarů. Vydělané peníze následně putují Kostýmnímu institutu, který si na sebe musí vydělávat „sám“.

    @cbsmornings The 2025 Met Gala, set for May 5th, will celebrate Black style and menswear with the theme "Tailored for You," marking the first Met exhibit in over 20 years to focus exclusively on menswear. LeBron James is the honorary chair, joined by co-chairs Colman Domingo, Lewis Hamilton, A$AP Rocky, Pharrell Williams and Anna Wintour, with host committee members including Simone Biles, Angel Reese, Spike Lee, Doechii, Usher and Janelle Monáe. #metgala #theme #dresscode #fashion ♬ original sound – CBS Mornings

    Zatím je však jasné, že se celebrity budou muset řídit dresscodem s názvem Tailored for You. Na červeném koberci proto zcela jistě nebudou chybět looky inspirované klasickými obleky a dalšími kousky z pánského šatníku. Hosté by měli klást důraz na samotné siluety, střihy a látky. Loňské téma přitom stálo na zcela opačném pólu módy, s názvem Sleeping Beauties: Reawakening Fashion.

    Témata Met Gala se v minulosti obecně vztahovala spíše k ženskosti a krásám haute couture. Také proto letošní ročník vyniká již nyní. Jeho téma je navíc důležitým symbolem sebevyjádření a odporu proti útlaku. Proslulý ples je ale rovněž zdrojem častých kontroverzí a občas nepovedených outfitů. Módní svět má tedy letos hned několik důvodů, proč bude slavnou událost pečlivě sledovat.

    Zdroje: WWD, The New York Times, L’Officiel, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―