Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kolekce pro jaro a léto 2025 z dílny Dior ukázala, že módní svět není navzdory konci letní olympiády ochotný se se sportem rozloučit. Maria Grazia Chiuri totiž vytvořila návrhy, inspirované Amazonkami a bohyní Artemis. Ve své show proto propojila vysokou módu s inovativními athleisure prvky, převzatými z celé řady sportů.

    Kreativní ředitelka módního domu Dior, Maria Grazia Chiuri, do své tvorby pravidelně zapojuje slavné ženy. Inspiraci tak hledá u umělkyň, hereček, zpěvaček i panovnic. Tentokrát ovšem sáhla o něco hlouběji do „historie“. Za svou múzu si totiž vybrala Artemis, v římské mytologii známou jako Dianu, tedy bohyni lovu. Módu tak opět propojila se světem sportu.

    Poprvé tak už v 60. letech minulého století učinil tehdejší kreativní ředitel značky Dior, Marc Bohan. Návrhářka se tak inspirovala nejen jeho tvorbou, ale také tou od samotného Christiana Dior. Za vzor si vzala jeho návrhy z roku 1951, založené na bájných lovkyních, tedy Amazonkách. Moderní bojovnice pak na přehlídce zastoupila multi-disciplinární umělkyně SAGG Napoli.

    Do sportu patří individualita, vzkazuje světu Chiuri

    Amazonku však nepřipomínala pouze zmíněná umělkyně, ale i řada modelek. Styl inspirovaný dávnými bojovnicemi se v kolekci pro nadcházející jaro a léto míchal s moderními athleisure prvky. Chiuri se totiž kromě lukostřelby inspirovala také judem, plaváním, gymnastikou, boxem, horolezectvím nebo motocyklistikou. Každý z návrhů však svými prvky zároveň křičel Dior.

    Zdroj: Dior

    Nechyběla tak například ikonická bar jacker, ovšem vytvořená ze sportovnějších materiálů. Zapomenout nemohla Chiuri ani na klasické áčkové siluety, kabelky přepásané přes tělo nebo košile spadající na jedno rameno. Návrhářka pak v kolekci odráží i současnou sportovní scénu. „Můžeme sledovat revoluci v tom, jak se sportovkyně na soutěže malují nebo češou,“ vysvětlila.

    Dle ní se totiž do světa ženského sportu prodírá čím dál větší individualita. A přesně tu, společně s feministickou odvahou, návrhářka tak ráda zachycuje. Za jedinou výtku k jinak excelentní kolekci se tak dá považovat stále monotónní výběr modelek. Kdyby Chiuri do své tvorby pustila špetku body positivity, možná by její zpráva o jedinečnosti každého z nás působila o něco věrohodněji.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Dior ztvárnil moderní Amazonky. Jeho nové kolekci dominoval luxusní athleisure

    Kolekce pro jaro a léto 2025 z dílny Dior ukázala, že módní svět není navzdory konci letní olympiády ochotný se se sportem rozloučit. Maria Grazia Chiuri totiž vytvořila návrhy, inspirované Amazonkami a bohyní Artemis. Ve své show proto propojila vysokou módu s inovativními athleisure prvky, převzatými z celé řady sportů.

    Kreativní ředitelka módního domu Dior, Maria Grazia Chiuri, do své tvorby pravidelně zapojuje slavné ženy. Inspiraci tak hledá u umělkyň, hereček, zpěvaček i panovnic. Tentokrát ovšem sáhla o něco hlouběji do „historie“. Za svou múzu si totiž vybrala Artemis, v římské mytologii známou jako Dianu, tedy bohyni lovu. Módu tak opět propojila se světem sportu.

    Poprvé tak už v 60. letech minulého století učinil tehdejší kreativní ředitel značky Dior, Marc Bohan. Návrhářka se tak inspirovala nejen jeho tvorbou, ale také tou od samotného Christiana Dior. Za vzor si vzala jeho návrhy z roku 1951, založené na bájných lovkyních, tedy Amazonkách. Moderní bojovnice pak na přehlídce zastoupila multi-disciplinární umělkyně SAGG Napoli.

    Do sportu patří individualita, vzkazuje světu Chiuri

    Amazonku však nepřipomínala pouze zmíněná umělkyně, ale i řada modelek. Styl inspirovaný dávnými bojovnicemi se v kolekci pro nadcházející jaro a léto míchal s moderními athleisure prvky. Chiuri se totiž kromě lukostřelby inspirovala také judem, plaváním, gymnastikou, boxem, horolezectvím nebo motocyklistikou. Každý z návrhů však svými prvky zároveň křičel Dior.

    Zdroj: Dior

    Nechyběla tak například ikonická bar jacker, ovšem vytvořená ze sportovnějších materiálů. Zapomenout nemohla Chiuri ani na klasické áčkové siluety, kabelky přepásané přes tělo nebo košile spadající na jedno rameno. Návrhářka pak v kolekci odráží i současnou sportovní scénu. „Můžeme sledovat revoluci v tom, jak se sportovkyně na soutěže malují nebo češou,“ vysvětlila.

    Dle ní se totiž do světa ženského sportu prodírá čím dál větší individualita. A přesně tu, společně s feministickou odvahou, návrhářka tak ráda zachycuje. Za jedinou výtku k jinak excelentní kolekci se tak dá považovat stále monotónní výběr modelek. Kdyby Chiuri do své tvorby pustila špetku body positivity, možná by její zpráva o jedinečnosti každého z nás působila o něco věrohodněji.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―