Více

    ― Reklama ―

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Módní dům Dior uzavřel minulý týden svým dlouho očekávaným oznámením několikaměsíční kolotoč výměny designérů ve vedoucích pozicích nejslavnějších světových značek. Potvrdil totiž spekulace o tom, že Jonathan Anderson převezme nejen pánské, ale i dámské a haute couture kolekce. Učinil tak tečku za nespočtem změn, které již od začátku loňského roku definovaly módní scénu.

    Své místo kreativní ředitelky u jednoho z nejvlivnějších módních domů tak opustila Maria Grazia Chiuri, ale také návrhář Kim Jones. Nové vedení očekává rovněž Gucci, který se rozloučil se Sabatem de Sarno a nabídl volný trůn Demnu Gvasalia. Rovněž Chanel dal sbohem Virginii Viard, již pro změnu nahradí Matthieu Blazy. Výčet změn by mohl pokračovat, jedno by však zůstalo stejné.

    Zdroj: Profimedia

    Téměř všechny volné pozice největších módních značek totiž obsadili muži. Výjimkou je pouze Sarah Burton, jež v současnosti vládne Givenchy. Z vedoucích rolí naopak odešly již zmiňované návrhářky, ale také Donatella Versace, která své místo přenechala mladému designérovi Dariu Vitale. Zdá se tak, že současnou módní scénu čím dál jasněji definuje pánská nadvláda.

    Ženy nahlíží na módu odlišně. Nabízí speciální propojení se zákaznicemi

    Důvodů pro nedostatek žen v módním oboru může být hned několik. Vedení módních značek zahájila přes rok trvající změny především kvůli dlouhodobě klesajícím prodejům. Dává smysl, že se ve svém pátrání po pomyslném zachránci obrátí spíše na rostoucí hvězdy, často z řad návrhářů, než na teprve začínající návrhářky. Zmíněné designérky přitom ustály hned několik výzev.

    Například Virginie Viard nebo Maria Grazia Chiuri stály v čele Chanel a Dior ve chvílích globální pandemie a s ní spojeným propadem poptávky. Módnímu světu tak dokázaly, že stojí za to do nich investovat. Přesto jsou to nyní právě ony, které z vedoucích pozic odešly. Nutno ovšem podotknout, že některé návrhářky na trůnech stále zůstávají, kromě Sarah Burton je to například Miuccia Prada.

    Mezi další šéfky vlivných módních domů patří Chemena Kamali, vedoucí Chloé, Louise Trotter, nově kralující Bottega Veneta, nebo Silvia Venturini Fendi ze stejnojmenné značky. Přesto existuje mnohem delší výčet značek, které si za své vládce vybraly z řad návrhářů. Ženy přitom nahlížejí na módu, často vytvářenou právě pro ženy, odlišným způsobem, kterému stojí za to dát šanci.

    Zdroje: The Business of Fashion, W Magazine, Tatler, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    - Reklama -

    Módní dům Dior uzavřel minulý týden svým dlouho očekávaným oznámením několikaměsíční kolotoč výměny designérů ve vedoucích pozicích nejslavnějších světových značek. Potvrdil totiž spekulace o tom, že Jonathan Anderson převezme nejen pánské, ale i dámské a haute couture kolekce. Učinil tak tečku za nespočtem změn, které již od začátku loňského roku definovaly módní scénu.

    Své místo kreativní ředitelky u jednoho z nejvlivnějších módních domů tak opustila Maria Grazia Chiuri, ale také návrhář Kim Jones. Nové vedení očekává rovněž Gucci, který se rozloučil se Sabatem de Sarno a nabídl volný trůn Demnu Gvasalia. Rovněž Chanel dal sbohem Virginii Viard, již pro změnu nahradí Matthieu Blazy. Výčet změn by mohl pokračovat, jedno by však zůstalo stejné.

    Zdroj: Profimedia

    - Reklama -

    Téměř všechny volné pozice největších módních značek totiž obsadili muži. Výjimkou je pouze Sarah Burton, jež v současnosti vládne Givenchy. Z vedoucích rolí naopak odešly již zmiňované návrhářky, ale také Donatella Versace, která své místo přenechala mladému designérovi Dariu Vitale. Zdá se tak, že současnou módní scénu čím dál jasněji definuje pánská nadvláda.

    Ženy nahlíží na módu odlišně. Nabízí speciální propojení se zákaznicemi

    Důvodů pro nedostatek žen v módním oboru může být hned několik. Vedení módních značek zahájila přes rok trvající změny především kvůli dlouhodobě klesajícím prodejům. Dává smysl, že se ve svém pátrání po pomyslném zachránci obrátí spíše na rostoucí hvězdy, často z řad návrhářů, než na teprve začínající návrhářky. Zmíněné designérky přitom ustály hned několik výzev.

    Například Virginie Viard nebo Maria Grazia Chiuri stály v čele Chanel a Dior ve chvílích globální pandemie a s ní spojeným propadem poptávky. Módnímu světu tak dokázaly, že stojí za to do nich investovat. Přesto jsou to nyní právě ony, které z vedoucích pozic odešly. Nutno ovšem podotknout, že některé návrhářky na trůnech stále zůstávají, kromě Sarah Burton je to například Miuccia Prada.

    Mezi další šéfky vlivných módních domů patří Chemena Kamali, vedoucí Chloé, Louise Trotter, nově kralující Bottega Veneta, nebo Silvia Venturini Fendi ze stejnojmenné značky. Přesto existuje mnohem delší výčet značek, které si za své vládce vybraly z řad návrhářů. Ženy přitom nahlížejí na módu, často vytvářenou právě pro ženy, odlišným způsobem, kterému stojí za to dát šanci.

    Zdroje: The Business of Fashion, W Magazine, Tatler, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Bottega Veneta oslavuje novou kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Kristen Stewart zkouší režisérské křeslo. V Cannes uspěla s The Chronology of Water

    Slavná herečka Kristen Stewart zkoumá nová odvětví filmové branže. Na uplynulém festivalu v Cannes nabídla svůj první velký režisérský debut, tedy snímek The Chronology of Water. Film zkoumá příběh americké spisovatelky bojující s traumaty z dětství i drogovou závislostí Lidie Yuknavitch. Za svůj počin si Stewart vysloužila potlesk ve stoje.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―