Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Poslední kodaňský týden módy se nesl v rozporuplném duchu. I když jsme se setkali s řadou okouzlujících kolekcí předních severských návrhářů, atmosféra akce se nesla ve zvláštním duchu. Ředitelka CPHFW totiž vyzvala přítomné a média, aby si uvědomili zodpovědnost za současnou klimatickou i humanitární krizi. Zmínila také nadcházející volby v USA i do Evropského parlamentu. Upozornila tím na aktuální negativní témata, čímž vykreslila i nádech většiny kolekcí.

    Kromě poměrně negativního začátku pak návštěvníky Copenhagen Fashion Week zklamalo zrušení přehlídky módního domu Ganni. Hlavní hvězda kodaňského týdne módy oznámila, že letos prezentovat nebude. Rozhodla se totiž finance raději věnovat do náboru mladých talentů a zkvalitnění používaných materiálů. Naštěstí ovšem na uplynulém týdnu módy zůstaly stálice, které nás každou sezónu překvapí něčím novým a zajímavým.

    Červený koberec a masivní lustry. ROTATE odkazuje na 50. léta 20. století

    Návrhářky značky ROTATE strávily několik dní v Knihovně kodaňského designu, kde se ponořily do 50. let minulého století a vybraly z něj ty nejoblíbenější detaily. Díky nim celá kolekce dostala ten správný nádech, který ještě umocnily červené koberce a honosné lustry. Zároveň ale neexistuje kolekce tohoto módního domu, která by nedávala průchod silnému sex appealu.

    Jinak tomu nebylo ani nyní. Hlavním poselstvím nejnovější kolekce však byla výrazná silueta. Všechny modelky ji nějakým způsobem podtrhly a daly na obdiv. Obě návrhářky značky ROTATE pak podle vlastních slov milují tvary módy 50. let, přičemž se je ovšem nebojí okořenit o moderní prvky.

    Herskind předvádí sofistikované kreace, čerpající z klasické literatury. Skandinávský minimalismus opět v hlavní roli

    Módní dům Herskind se pro změnu nechal unášet na vlně klasických střihů i materiálů. Jeho hlavní inspirací byla četba tradičních světových literálních děl. Propojil je ale také s postřehy z ulic Kodaně a dalších severských metropolí. Podle slov designéra se řada inspirovala i stylem dámských nadčasových módních ikon.

    Herskin si pohrává také s nejrůznějšími texturami a kombinuje k sobě padnoucí materiály. Například kožené kozačky s tvídovým kompletem proto působí neodolatelně. Nezapomenutelným doplňkem byly rovněž síťované balaclavy, které u několika looků tvořily pomyslnou třešničku na dortu.

    Zdroj: Herskind

    Han Kjøbenhavn expanduje do světa fotbalu. Kolekce Silence pramení z fotbalové posedlosti kreativního ředitele

    Kreativní ředitel značky Han Kjøbenhavn je od dob svého dospívání téměř fanatickým milovníkem fotbalu. Miluje jak samotnou hru, tak vše, co je s ní spojené. Svou lásku tak nechal proniknout i do nejnovější módní kolekce. Jeho fanoušci okamžitě zajásali, jelikož na podobnou chvíli čekali už dlouho.

    Streetwear, který Han Kjøbenhavn předvedl, navíc, podobně jako u dřívějších přehlídek, vychází ze sochařského umění. Nejnovější návrhy pak oba prvky propojují a snaží se je přenést do každodenního života. Setkáváme se proto s extra dlouhými rukávy, nabíranými rameny i robustní obuví. Některé looky zase boty zcela zakrývají pomocí „nekonečných“ kalhot.

    Kodaňský týden módy pohostil i Ukrajinu. Díky solidární fúzi měli na CPHFW prostor i východní designéři

    Kvůli trvající válce na Ukrajině není možné, aby stát pohostil vlastní týden módy. Dánsko proto projevilo solidaritu a ukrajinské designéry přivítalo na vlastní akci. Mezi nejvýraznější ukrajinské návrháře patří například brand KSENIASCHNAIDER.

    Značka odhalila kolekci s motivujícím názvem Příroda vždy zvítězí. Zkoumá totiž harmonické spojení mezi haute couture a syrovou krásou přírodního světa. Každý kousek oblečení představuje plátno propletené příběhy odolnosti a inspirované nekonečnou silou, kterou příroda vyzařuje.

    V nejnovější kolekci se proto setkáte s nařasenými materiály, oversized komplety a celou řadou neodolatelných šatů. Barevná paleta se drží spíše zemitějších odstínů, některé kousky ovšem září hned několika různými odstíny.

    Zdroj: UFW

    Zdroje: UFW, CPHFW, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Copenhagen Fashion Week highlights. Objevte nejdůležitější kolekce severských designérů

    ― Reklama ―

    Poslední kodaňský týden módy se nesl v rozporuplném duchu. I když jsme se setkali s řadou okouzlujících kolekcí předních severských návrhářů, atmosféra akce se nesla ve zvláštním duchu. Ředitelka CPHFW totiž vyzvala přítomné a média, aby si uvědomili zodpovědnost za současnou klimatickou i humanitární krizi. Zmínila také nadcházející volby v USA i do Evropského parlamentu. Upozornila tím na aktuální negativní témata, čímž vykreslila i nádech většiny kolekcí.

    Kromě poměrně negativního začátku pak návštěvníky Copenhagen Fashion Week zklamalo zrušení přehlídky módního domu Ganni. Hlavní hvězda kodaňského týdne módy oznámila, že letos prezentovat nebude. Rozhodla se totiž finance raději věnovat do náboru mladých talentů a zkvalitnění používaných materiálů. Naštěstí ovšem na uplynulém týdnu módy zůstaly stálice, které nás každou sezónu překvapí něčím novým a zajímavým.

    Červený koberec a masivní lustry. ROTATE odkazuje na 50. léta 20. století

    Návrhářky značky ROTATE strávily několik dní v Knihovně kodaňského designu, kde se ponořily do 50. let minulého století a vybraly z něj ty nejoblíbenější detaily. Díky nim celá kolekce dostala ten správný nádech, který ještě umocnily červené koberce a honosné lustry. Zároveň ale neexistuje kolekce tohoto módního domu, která by nedávala průchod silnému sex appealu.

    Jinak tomu nebylo ani nyní. Hlavním poselstvím nejnovější kolekce však byla výrazná silueta. Všechny modelky ji nějakým způsobem podtrhly a daly na obdiv. Obě návrhářky značky ROTATE pak podle vlastních slov milují tvary módy 50. let, přičemž se je ovšem nebojí okořenit o moderní prvky.

    Herskind předvádí sofistikované kreace, čerpající z klasické literatury. Skandinávský minimalismus opět v hlavní roli

    Módní dům Herskind se pro změnu nechal unášet na vlně klasických střihů i materiálů. Jeho hlavní inspirací byla četba tradičních světových literálních děl. Propojil je ale také s postřehy z ulic Kodaně a dalších severských metropolí. Podle slov designéra se řada inspirovala i stylem dámských nadčasových módních ikon.

    Herskin si pohrává také s nejrůznějšími texturami a kombinuje k sobě padnoucí materiály. Například kožené kozačky s tvídovým kompletem proto působí neodolatelně. Nezapomenutelným doplňkem byly rovněž síťované balaclavy, které u několika looků tvořily pomyslnou třešničku na dortu.

    Zdroj: Herskind

    Han Kjøbenhavn expanduje do světa fotbalu. Kolekce Silence pramení z fotbalové posedlosti kreativního ředitele

    Kreativní ředitel značky Han Kjøbenhavn je od dob svého dospívání téměř fanatickým milovníkem fotbalu. Miluje jak samotnou hru, tak vše, co je s ní spojené. Svou lásku tak nechal proniknout i do nejnovější módní kolekce. Jeho fanoušci okamžitě zajásali, jelikož na podobnou chvíli čekali už dlouho.

    Streetwear, který Han Kjøbenhavn předvedl, navíc, podobně jako u dřívějších přehlídek, vychází ze sochařského umění. Nejnovější návrhy pak oba prvky propojují a snaží se je přenést do každodenního života. Setkáváme se proto s extra dlouhými rukávy, nabíranými rameny i robustní obuví. Některé looky zase boty zcela zakrývají pomocí „nekonečných“ kalhot.

    Kodaňský týden módy pohostil i Ukrajinu. Díky solidární fúzi měli na CPHFW prostor i východní designéři

    Kvůli trvající válce na Ukrajině není možné, aby stát pohostil vlastní týden módy. Dánsko proto projevilo solidaritu a ukrajinské designéry přivítalo na vlastní akci. Mezi nejvýraznější ukrajinské návrháře patří například brand KSENIASCHNAIDER.

    Značka odhalila kolekci s motivujícím názvem Příroda vždy zvítězí. Zkoumá totiž harmonické spojení mezi haute couture a syrovou krásou přírodního světa. Každý kousek oblečení představuje plátno propletené příběhy odolnosti a inspirované nekonečnou silou, kterou příroda vyzařuje.

    V nejnovější kolekci se proto setkáte s nařasenými materiály, oversized komplety a celou řadou neodolatelných šatů. Barevná paleta se drží spíše zemitějších odstínů, některé kousky ovšem září hned několika různými odstíny.

    Zdroj: UFW

    Zdroje: UFW, CPHFW, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―