Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Poslední kodaňský týden módy se nesl v rozporuplném duchu. I když jsme se setkali s řadou okouzlujících kolekcí předních severských návrhářů, atmosféra akce se nesla ve zvláštním duchu. Ředitelka CPHFW totiž vyzvala přítomné a média, aby si uvědomili zodpovědnost za současnou klimatickou i humanitární krizi. Zmínila také nadcházející volby v USA i do Evropského parlamentu. Upozornila tím na aktuální negativní témata, čímž vykreslila i nádech většiny kolekcí.

    Kromě poměrně negativního začátku pak návštěvníky Copenhagen Fashion Week zklamalo zrušení přehlídky módního domu Ganni. Hlavní hvězda kodaňského týdne módy oznámila, že letos prezentovat nebude. Rozhodla se totiž finance raději věnovat do náboru mladých talentů a zkvalitnění používaných materiálů. Naštěstí ovšem na uplynulém týdnu módy zůstaly stálice, které nás každou sezónu překvapí něčím novým a zajímavým.

    Červený koberec a masivní lustry. ROTATE odkazuje na 50. léta 20. století

    Návrhářky značky ROTATE strávily několik dní v Knihovně kodaňského designu, kde se ponořily do 50. let minulého století a vybraly z něj ty nejoblíbenější detaily. Díky nim celá kolekce dostala ten správný nádech, který ještě umocnily červené koberce a honosné lustry. Zároveň ale neexistuje kolekce tohoto módního domu, která by nedávala průchod silnému sex appealu.

    Jinak tomu nebylo ani nyní. Hlavním poselstvím nejnovější kolekce však byla výrazná silueta. Všechny modelky ji nějakým způsobem podtrhly a daly na obdiv. Obě návrhářky značky ROTATE pak podle vlastních slov milují tvary módy 50. let, přičemž se je ovšem nebojí okořenit o moderní prvky.

    Herskind předvádí sofistikované kreace, čerpající z klasické literatury. Skandinávský minimalismus opět v hlavní roli

    Módní dům Herskind se pro změnu nechal unášet na vlně klasických střihů i materiálů. Jeho hlavní inspirací byla četba tradičních světových literálních děl. Propojil je ale také s postřehy z ulic Kodaně a dalších severských metropolí. Podle slov designéra se řada inspirovala i stylem dámských nadčasových módních ikon.

    Herskin si pohrává také s nejrůznějšími texturami a kombinuje k sobě padnoucí materiály. Například kožené kozačky s tvídovým kompletem proto působí neodolatelně. Nezapomenutelným doplňkem byly rovněž síťované balaclavy, které u několika looků tvořily pomyslnou třešničku na dortu.

    Zdroj: Herskind

    Han Kjøbenhavn expanduje do světa fotbalu. Kolekce Silence pramení z fotbalové posedlosti kreativního ředitele

    Kreativní ředitel značky Han Kjøbenhavn je od dob svého dospívání téměř fanatickým milovníkem fotbalu. Miluje jak samotnou hru, tak vše, co je s ní spojené. Svou lásku tak nechal proniknout i do nejnovější módní kolekce. Jeho fanoušci okamžitě zajásali, jelikož na podobnou chvíli čekali už dlouho.

    Streetwear, který Han Kjøbenhavn předvedl, navíc, podobně jako u dřívějších přehlídek, vychází ze sochařského umění. Nejnovější návrhy pak oba prvky propojují a snaží se je přenést do každodenního života. Setkáváme se proto s extra dlouhými rukávy, nabíranými rameny i robustní obuví. Některé looky zase boty zcela zakrývají pomocí „nekonečných“ kalhot.

    Kodaňský týden módy pohostil i Ukrajinu. Díky solidární fúzi měli na CPHFW prostor i východní designéři

    Kvůli trvající válce na Ukrajině není možné, aby stát pohostil vlastní týden módy. Dánsko proto projevilo solidaritu a ukrajinské designéry přivítalo na vlastní akci. Mezi nejvýraznější ukrajinské návrháře patří například brand KSENIASCHNAIDER.

    Značka odhalila kolekci s motivujícím názvem Příroda vždy zvítězí. Zkoumá totiž harmonické spojení mezi haute couture a syrovou krásou přírodního světa. Každý kousek oblečení představuje plátno propletené příběhy odolnosti a inspirované nekonečnou silou, kterou příroda vyzařuje.

    V nejnovější kolekci se proto setkáte s nařasenými materiály, oversized komplety a celou řadou neodolatelných šatů. Barevná paleta se drží spíše zemitějších odstínů, některé kousky ovšem září hned několika různými odstíny.

    Zdroj: UFW

    Zdroje: UFW, CPHFW, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Copenhagen Fashion Week highlights. Objevte nejdůležitější kolekce severských designérů

    Poslední kodaňský týden módy se nesl v rozporuplném duchu. I když jsme se setkali s řadou okouzlujících kolekcí předních severských návrhářů, atmosféra akce se nesla ve zvláštním duchu. Ředitelka CPHFW totiž vyzvala přítomné a média, aby si uvědomili zodpovědnost za současnou klimatickou i humanitární krizi. Zmínila také nadcházející volby v USA i do Evropského parlamentu. Upozornila tím na aktuální negativní témata, čímž vykreslila i nádech většiny kolekcí.

    - Reklama -

    Kromě poměrně negativního začátku pak návštěvníky Copenhagen Fashion Week zklamalo zrušení přehlídky módního domu Ganni. Hlavní hvězda kodaňského týdne módy oznámila, že letos prezentovat nebude. Rozhodla se totiž finance raději věnovat do náboru mladých talentů a zkvalitnění používaných materiálů. Naštěstí ovšem na uplynulém týdnu módy zůstaly stálice, které nás každou sezónu překvapí něčím novým a zajímavým.

    Červený koberec a masivní lustry. ROTATE odkazuje na 50. léta 20. století

    Návrhářky značky ROTATE strávily několik dní v Knihovně kodaňského designu, kde se ponořily do 50. let minulého století a vybraly z něj ty nejoblíbenější detaily. Díky nim celá kolekce dostala ten správný nádech, který ještě umocnily červené koberce a honosné lustry. Zároveň ale neexistuje kolekce tohoto módního domu, která by nedávala průchod silnému sex appealu.

    Jinak tomu nebylo ani nyní. Hlavním poselstvím nejnovější kolekce však byla výrazná silueta. Všechny modelky ji nějakým způsobem podtrhly a daly na obdiv. Obě návrhářky značky ROTATE pak podle vlastních slov milují tvary módy 50. let, přičemž se je ovšem nebojí okořenit o moderní prvky.

    - Reklama -

    Herskind předvádí sofistikované kreace, čerpající z klasické literatury. Skandinávský minimalismus opět v hlavní roli

    Módní dům Herskind se pro změnu nechal unášet na vlně klasických střihů i materiálů. Jeho hlavní inspirací byla četba tradičních světových literálních děl. Propojil je ale také s postřehy z ulic Kodaně a dalších severských metropolí. Podle slov designéra se řada inspirovala i stylem dámských nadčasových módních ikon.

    Herskin si pohrává také s nejrůznějšími texturami a kombinuje k sobě padnoucí materiály. Například kožené kozačky s tvídovým kompletem proto působí neodolatelně. Nezapomenutelným doplňkem byly rovněž síťované balaclavy, které u několika looků tvořily pomyslnou třešničku na dortu.

    Zdroj: Herskind

    Han Kjøbenhavn expanduje do světa fotbalu. Kolekce Silence pramení z fotbalové posedlosti kreativního ředitele

    Kreativní ředitel značky Han Kjøbenhavn je od dob svého dospívání téměř fanatickým milovníkem fotbalu. Miluje jak samotnou hru, tak vše, co je s ní spojené. Svou lásku tak nechal proniknout i do nejnovější módní kolekce. Jeho fanoušci okamžitě zajásali, jelikož na podobnou chvíli čekali už dlouho.

    Streetwear, který Han Kjøbenhavn předvedl, navíc, podobně jako u dřívějších přehlídek, vychází ze sochařského umění. Nejnovější návrhy pak oba prvky propojují a snaží se je přenést do každodenního života. Setkáváme se proto s extra dlouhými rukávy, nabíranými rameny i robustní obuví. Některé looky zase boty zcela zakrývají pomocí „nekonečných“ kalhot.

    Kodaňský týden módy pohostil i Ukrajinu. Díky solidární fúzi měli na CPHFW prostor i východní designéři

    Kvůli trvající válce na Ukrajině není možné, aby stát pohostil vlastní týden módy. Dánsko proto projevilo solidaritu a ukrajinské designéry přivítalo na vlastní akci. Mezi nejvýraznější ukrajinské návrháře patří například brand KSENIASCHNAIDER.

    Značka odhalila kolekci s motivujícím názvem Příroda vždy zvítězí. Zkoumá totiž harmonické spojení mezi haute couture a syrovou krásou přírodního světa. Každý kousek oblečení představuje plátno propletené příběhy odolnosti a inspirované nekonečnou silou, kterou příroda vyzařuje.

    V nejnovější kolekci se proto setkáte s nařasenými materiály, oversized komplety a celou řadou neodolatelných šatů. Barevná paleta se drží spíše zemitějších odstínů, některé kousky ovšem září hned několika různými odstíny.

    Zdroj: UFW

    Zdroje: UFW, CPHFW, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―