Více

    ― Reklama ―

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Na přehlídkových molech už pánský streetwear nepůsobí jako návštěvník z jiné planety, ale jako host, který přesně ví, jak se v luxusním prostoru pohybovat. Louis Vuitton ve své jarní kolekci 2025 přinesl do barevných experimentů s monogramy klasické střihy a Jacquemus odhaluje jemný minimalismus s příjemnými barvami. Bottega Veneta zase přidává na hravosti vrstvením textur. Značky definují novou éru streetwearu. Decentní, ale s jasným názorem.

    Streetwear diktují největší jména. Módní průmysl zná verdikt

    Když Matthieu Blazy představil pro značku Bottega Veneta jarní kolekci 2025, bylo to, jako by někdo otevřel album se starými rodinnými fotografiemi. Oversized saka s nabranými rameny a ležérně zastrčené košile doplňovaly vzorované kalhoty a pleteniny ve vrstvách, které působily domácky, a přitom dokonale stylově. Tradiční tašky, květiny v rukou modelů a mix sofistikovaných materiálů s dětsky hravými detaily daly kolekci rozměr, jenž přesně vystihuje dnešní streetwear. Nevyhýbá se eleganci, ale odmítá se vzdát autenticity.

    Jacquemus naopak vsadil na minimalismus, který není chladný, ale hřejivý. V lookbooku pro jaro a léto 2026 dominují krémové a bílé tóny, střihy se pohybují na hraně formálního oděvu a uvolněného volnočasového kusu. Sako s volnější linií, hladká košile a kalhoty s lehkou texturou ukazují, že streetwear už nemusí křičet objemem, aby měl silný hlas. Simon Porte Jacquemus potvrzuje, že „slušnější“ streetwear může být stejně přesvědčivý jako odvážnější předchůdci.

    Zdroj: Jacquemus

    U Louis Vuitton se streetwear stal laboratoří, kde se formální střihy mísí s energií města. Pharrell Williams spolu s Nigem pro podzim a zimu 2025 přenesli na molo bundy se zajímavými detaily, leopardí kalhoty kombinované s růžovými bundami a kardigany, doplněné o futuristické aplikace a barevné přechody. Jarní kolekce se pak vydala směrem k workwear, ovšem s luxusním nádechem, tedy bomber bundy s hedvábným vnitřkem, orientální vliv a kabáty s monogramem.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Starý streetwear nekončí. Jen se přesouvá do subkulturní sekce

    Jak jste tedy asi pochopili, dnešní streetwear už není rebelským protipólem formální módy, ale jejím charismatickým bratrem, který má rád tradici, ale vždy přidá něco svého. Torpedo sneakers nahrazují objemné platformy, sako se stává stejně běžným prvkem jako mikina a košile se klidně nosí s volnými cargo kraťasy. Jde o estetiku, jež dokáže být uvolněná a zároveň důstojná, experimentální a nositelná. Proměna trvala roky, výsledek je však přesvědčivý. Streetwear už dávno není jen o ulici, ale i o tom, jak na ní působíte.

    Původní streetwear, s mikinami po kolena, kšiltovkami a masivními teniskami, nezmizel. Přesunul se do pozice subkultury, která má stále hlas a rezonuje mezi těmi věrnými původním kořenům. Už to ale není fresh směr, jenž by diktoval tempo celé scény. Z hrubého projevu se stalo vytříbené odvětví, s vlastními pravidly a oddanými fanoušky. Městský styl se posunul dál, otevřel se tradici, luxusním materiálům a precizním střihům, zatímco starý streetwear zůstal jako připomínka, že se móda nevyvíjí v jedné linii, ale větví se do paralelních proudů.

    Zdroje: HighSnobiety, The Independant, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    - Reklama -

    Na přehlídkových molech už pánský streetwear nepůsobí jako návštěvník z jiné planety, ale jako host, který přesně ví, jak se v luxusním prostoru pohybovat. Louis Vuitton ve své jarní kolekci 2025 přinesl do barevných experimentů s monogramy klasické střihy a Jacquemus odhaluje jemný minimalismus s příjemnými barvami. Bottega Veneta zase přidává na hravosti vrstvením textur. Značky definují novou éru streetwearu. Decentní, ale s jasným názorem.

    Streetwear diktují největší jména. Módní průmysl zná verdikt

    Když Matthieu Blazy představil pro značku Bottega Veneta jarní kolekci 2025, bylo to, jako by někdo otevřel album se starými rodinnými fotografiemi. Oversized saka s nabranými rameny a ležérně zastrčené košile doplňovaly vzorované kalhoty a pleteniny ve vrstvách, které působily domácky, a přitom dokonale stylově. Tradiční tašky, květiny v rukou modelů a mix sofistikovaných materiálů s dětsky hravými detaily daly kolekci rozměr, jenž přesně vystihuje dnešní streetwear. Nevyhýbá se eleganci, ale odmítá se vzdát autenticity.

    Jacquemus naopak vsadil na minimalismus, který není chladný, ale hřejivý. V lookbooku pro jaro a léto 2026 dominují krémové a bílé tóny, střihy se pohybují na hraně formálního oděvu a uvolněného volnočasového kusu. Sako s volnější linií, hladká košile a kalhoty s lehkou texturou ukazují, že streetwear už nemusí křičet objemem, aby měl silný hlas. Simon Porte Jacquemus potvrzuje, že „slušnější“ streetwear může být stejně přesvědčivý jako odvážnější předchůdci.

    - Reklama -

    Zdroj: Jacquemus

    U Louis Vuitton se streetwear stal laboratoří, kde se formální střihy mísí s energií města. Pharrell Williams spolu s Nigem pro podzim a zimu 2025 přenesli na molo bundy se zajímavými detaily, leopardí kalhoty kombinované s růžovými bundami a kardigany, doplněné o futuristické aplikace a barevné přechody. Jarní kolekce se pak vydala směrem k workwear, ovšem s luxusním nádechem, tedy bomber bundy s hedvábným vnitřkem, orientální vliv a kabáty s monogramem.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Starý streetwear nekončí. Jen se přesouvá do subkulturní sekce

    Jak jste tedy asi pochopili, dnešní streetwear už není rebelským protipólem formální módy, ale jejím charismatickým bratrem, který má rád tradici, ale vždy přidá něco svého. Torpedo sneakers nahrazují objemné platformy, sako se stává stejně běžným prvkem jako mikina a košile se klidně nosí s volnými cargo kraťasy. Jde o estetiku, jež dokáže být uvolněná a zároveň důstojná, experimentální a nositelná. Proměna trvala roky, výsledek je však přesvědčivý. Streetwear už dávno není jen o ulici, ale i o tom, jak na ní působíte.

    Původní streetwear, s mikinami po kolena, kšiltovkami a masivními teniskami, nezmizel. Přesunul se do pozice subkultury, která má stále hlas a rezonuje mezi těmi věrnými původním kořenům. Už to ale není fresh směr, jenž by diktoval tempo celé scény. Z hrubého projevu se stalo vytříbené odvětví, s vlastními pravidly a oddanými fanoušky. Městský styl se posunul dál, otevřel se tradici, luxusním materiálům a precizním střihům, zatímco starý streetwear zůstal jako připomínka, že se móda nevyvíjí v jedné linii, ale větví se do paralelních proudů.

    Zdroje: HighSnobiety, The Independant, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    Skupina Capri má šanci na zářné zítřky. Slaví výsledky z prvního čtvrtletí

    Skupina Capri Holdings je na cestě za potenciálními lepšími zítřky. Společnost ve středu zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí, jež předčily očekávání analytiků. Důvodem je především zvyšující se poptávka po kabelkách a obuvi z dílny Michael Kors. Firma nemá zdaleka vyhráno, jedná se však o první známky, že by její nová strategie mohla fungovat.

    Thierry Mugler jako architekt módy. Jak přepsal pravidla úzkého pasu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečení tak, jak se navrhuje architektura. S úmyslem vyvolat úžas, obdiv i odpor. Zatímco se svět módy cyklicky točil mezi minimalismem a extravagancí, Mugler byl o zhruba tři galaxie dál. Jeho pasy nebyly zúžením, byly explozí kontroly. Jak z obyčejného lidského trupu vytvořit monument? Mugler znal odpověď. A zanechal ji v každém korzetu, švu i nezapomenutelném přehlídkovém momentu.

    Make-up s nádechem nekonečného léta. Island Girl oddálí sychravý podzim

    I když už se léto pomalu blíží ke konci, vysněným dovoleným ještě není konec. Ať už míříte do tropických krajin, nebo si jen toužíte uchovat kousek léta, estetika Island Girl je to pravé pro vás. Beauty trend láká na vše, co na prosluněných dnech tak milujeme. Zářící pokožku, jemně rozcuchané vlasy, exotické vůně a jemně narůžovělý make-up look.

    Nenachytejte se na greenwashing. Jak vypadat dobře s čistým svědomím?

    Greenwashing, vysoké ceny i nedostatek transparentních informací ztěžují cestu k udržitelnému šatníku. Ačkoli stále více výrobců reaguje na klimatickou krizi a podniká kroky k větší odpovědnosti, ne všichni o svých aktivitách komunikují pravdivě a otevřeně. Přesto existují značky, které dokazují, že styl a ohleduplnost k planetě se nevylučují. Jak začít dělat první smysluplné krůčky směrem k udržitelnějšímu oblékání?

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Módní peklo se znovu otevírá. Natáčení Ďábel nosí Pradu 2 je v plném proudu

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Ďábel nosí Pradu se po 20 letech konečně vrací s druhým dílem. A máme se na co těšit. Uvidíme původní herecké obsazení, ale role se tentokrát obrátí. Natáčení v současnosti probíhá v New Yorku a první záběry potvrzují, že Miranda Priestly ještě zdaleka neřekla své poslední „That’s all.“

    Móda v kostce: Beyoncé a Levi’s míří do finále a Martha Stewart má skin care řadu

    Značka Dyson zkoumá svět beauty a vydává vlastní produkty na vlasy. Společnost Skims pro změnu uvedla virální shapewear na obličej. Rovněž Martha Stewart má novinku, a to vlastní skin care řadu. Zpěvačka Beyoncé a Levi's vcházejí do finální kapitoly spolupráce, pomocí krátkého filmu. V Kodani pak odstartoval tamní fashion week.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―