Více

    ― Reklama ―

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Chceme to, ale nepotřebujeme to. Pudy konzumerismu jsou silnější

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    - Reklama -

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    - Reklama -

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    ― Reklama ―

    Podceňované doplňky umí zazářit. Stylové pásky udělají z outfitu promyšlené dílo

    O důležitosti doplňků by v dnešní době už neměly existovat spory. Na první pohled jednoduché prvky umí často povznést celý outfit na jinou úroveň, a naopak jejich absence křičí do světa svou neúplností. Do kategorie pomocníků patří i pásky. Jejich funkce totiž dávno sahá daleko za tu ryze praktickou a často vykouzlí vytoužený perfektní look.

    Módní průmysl na rozcestí. Svět luxusu čelí hrozbě rostoucích cel

    Analytikové začátkem letošního roku očekávali návrat luxusního průmyslu ke stabilnímu růstu. Koncem prvního čtvrtletí však museli své původní odhady přehodnotit. Sílící nacionalistické politiky, převážně ve Spojených státech amerických a Číně, totiž ohrožují také svět luxusu. Kromě trvající nestabilní ekonomiky tak musí čelit také rostoucím clům.

    Škola módních géniů. Královská akademie výtvarných umění dala světu Antverpskou šestku

    Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.

    Make-upové obaly jako výtvarné umění. S těmito líčidly se na veřejnosti nemusíte stydět

    Ne vždy je obsah kosmetické taštičky v reprezentativním stavu. Ošoupané obaly a nedržící víčka jsou už skoro klasika. Jestli vaše make-upová výbava volá po obměně, vyberte si nové produkty v prvotřídní kvalitě, a navíc s nápaditým vzhledem. Už se nebudete muset stydět vytahovat líčidla na veřejnosti, ostatní vám je budou naopak závidět.

    Jak si stojí barva roku Mocha Mousse? Zatím je spíš Popelkou než královnou přehlídek

    Už tři měsíce drží módní žezlo barva roku v odstínu Mocha Mousse. Možná je ale na čase podívat se, jestli ho drží dostatečně pevně. Klidná barva v sobě nese nádech luxusu, zároveň však trochu evokuje nudu. Kritici v ní ovšem vidí i mnohem horší věci. Jisté zatím je, že více zabodovala u interiérových designérů než u módních návrhářů.

    Výstava v Antverpách odkrývá gender. Zkoumá jeho vliv na módu i design

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    Jednoduché, ale efektivní. Se sladěnými sety už nemusíte vymýšlet outfity

    V jednoduchosti je opravdu krása. Důkazem toho jsou rovněž letos populární sladěné sety. V módním světě se s nimi roztrhl pytel, a tak dvoudílné a vícedílné komplety najdete napříč oblečením na doma i společenskými oděvy. Díky trendům navíc existuje řada možností jak mezi materiály, tak vzory, stačí si jen vybrat dle příležitosti.

    TikTok opět zviditelnil koncept „zdravé“ Almond Mom. Zahrává si s ohněm

    Sociální síť TikTok vynesla znovu na povrch zdánlivě nevinný pojem Almond Mom. Jedná se o označení matek, které propadly přísné kultuře diet a "zdravého" stravování. Ve skutečnosti se však jedná o nebezpečné praktiky, ovlivňující...

    Loewe povede oblíbené fashion duo. Módní dům přebírají návrháři z Proenza Schouler

    Značka Loewe nezůstala bez vedení dlouho. Týden po odchodu jejího dosavadního dlouholetého kreativního ředitele Jonathana Anderson jmenovala nástupce. Na pomyslný trůn tak usedne ikonické designérské duo z Proenza Schouler. Jack McCollough a Lazaro Hernandez dobyli módní scénu svou dokonalou krejčovinou a avantgardním nádechem.

    Večeře se žraloky a oběd s chobotnicí. Maledivy jsou rájem podvodních restaurací

    Při debatě o luxusní dovolené se mnoha lidem vybaví Maledivy. Nabízí totiž ostrovy s bílými plážemi, tyrkysovou vodou a luxusními domečky pár metrů od pobřeží. Kromě toho ukrývají několik turisticky oblíbených restaurací. Jejich zvláštnost spočívá v umístění, jsou totiž pod vodou. Během jídla si tak můžete bohatý mořský život prohlížet nejen na talíři.

    Sarah Burton zpět v záři reflektorů. S Givenchy navrací na scénu ženskou sílu

    Uplynulý Pařížský týden módy světu představil jeden z vysoce očekávaných návrhářských debutů. Designérka Sarah Burton totiž odhalila první kolekci pro módní dům Givenchy. Jedná se o dosavadní vrchol její kariéry, už tak definované široce uznávanou tvorbou. Nová pozice ji ale vnáší do popředí a dává prostor potřebné ženské energii.

    Okořeňte si dovolenou divokým výletem. I do pouště vynesete trendy outfity

    Přelom zimy a jara vyloženě láká k odjezdu na exotickou dovolenou. Chladné měsíce tu byly už příliš dlouho a tělo si říká o pořádnou dávku horkého slunce. Ať už se chystáte do jakékoliv destinace, pokud máte možnost navštívit při svém výletu místní poušť, neváhejte. Nabídne vám perfektní zážitky, jedinečné aktivity, a navíc i dechberoucí fotky.

    Vpusťte do domova jaro. K životu ho přivedou trendy interiérové doplňky

    S blížícím se jarem přichází čas na nové projekty. Tím může být také obnova vašeho zimou znuděného domova. Nemusí se ovšem jednat o velké renovace, ani investice. Pokoje vám rozzáří nálož trendy interiérových doplňků, které doslova křičí prosluněnými dny. Zaměřte se především na výrazné odstíny, ale rovněž hravé a nezvyklé tvary.

    Další noodle boy láme sociální sítě. Hvězda Mark Eydelshteyn boduje ve filmu Anora

    Ruský herec Mark Eydelshteyn se za několik měsíců stal jménem, které rezonuje jak v Hollywoodu, tak na sociálních sítích. Jeho výkon ve filmu Anora, kde ztvárnil syna oligarchy, jenž se ožení se striptérkou, mu vynesl přirovnání k Timothée Chalamet. Nemá jen talent a šarm, navíc dokonale zapadá do fenoménu „noodle boy“, který kraluje internetu.

    Podzim podle Paříže. Týden módy odkryl trendy letošní chladné sezóny

    I když hlavních měst módy existuje hned několik, dá se Paříž považovat za jejich neoficiální královnu. Není proto divu, že se zrak módních nadšenců obrátil k jejímu nedávnému týdnu módy. Na základě něj totiž předpovídají trendy definující letošní chladné období. Podzim přivítá extra nízké pasy, široká ramena, výrazné doplňky i divoké zvířecí vzory.

    Módní dům Versace dal sbohem ikoně. Donatellu nahradí Dario Vitale

    Další z proslulých módních domů mění své kreativní vedení. Tentokrát se ovšem jedná o odchod opravdové ikony. Italskou značku Versace už totiž nadále nepovede sestra jejího zakladatele Donatella Versace. Po téměř třech dekádách ji v její pozici nahradí návrhář Dario Vitale. I když jeho jméno zná jen málokdo, má za sebou úspěšnou kariéru u Miu Miu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―