Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Chceme to, ale nepotřebujeme to. Pudy konzumerismu jsou silnější

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    - Reklama -

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    - Reklama -

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    ― Reklama ―

    Dopřejte si trochu nadhledu. Objevte luxusní střešní bary Evropy

    Jeden z nejlepších způsobů, jak objevit nové město, je spatřit ho z dostatečné vzdálenosti. Střešní bary nabízejí perfektní lokaci, která vám dané místo nabídne jako na dlani. Pozvedněte svůj příští luxusní výlet na vyšší úroveň a objevte evropská velkoměsta z nového úhlu. Stačí si objednat oblíbené bublinky, pohodlně se uvelebit a už jen vychutnávat.

    Pánská móda Christiana Louboutin má novou tvář. Povede ji Jaden Smith

    Módní svět ve středu překvapila novinka ikonického návrháře Christiana Louboutin. Oznámil totiž, že pánskou módu své červenou barvou protkané značky svěří do rukou herce a rappera Jadena Smith. Je to poprvé, co bude designér s někým sdílet kreativní vedení společnosti, již založil roku 1991. Debut Smith odhalí začátkem příštího roku v Paříži.

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Jak vybrat správný kožich? Přípravy na podzim a zimu jsou v plném proudu

    Kožich se stal jedním z hlavních pilířů podzimní a zimní sezóny a jeho podoba se mění podle toho, kam směřuje váš osobní styl. Luxusní, streetwear i subkulturní verze mají společného jmenovatele. Hřejivost, výraz a možnost stát se hvězdou outfitu. Není nutné hledat kompromis, když existuje varianta, která dokonale odpovídá vašemu šatníku.

    Hnědá je nová černá. Letos definuje podzimní pánský šatník

    Většina z módních trendů má tendenci být pomíjivá. Investice do extravagantních doplňků, specifické obuvi nebo konkrétního trička tak bývá ošemetná. Podzimní pánskou módu však letos naštěstí definuje i hnědá barva, která osloví svou nadčasovostí....

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―