Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Chceme to, ale nepotřebujeme to. Pudy konzumerismu jsou silnější

    ― Reklama ―

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    ― Reklama ―

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―