Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Černá a bílá. Barevná kombinace, která nikdy nezklame. Trendy se v módě mění jako dubnové počasí, ale existují stálice, které odolávají proměnlivosti času. Černá a bílá nejsou pouhými odstíny, jsou symbolem harmonie kontrastů, který dokáže propůjčit siluetě a stylu perfektní rovnováhu.

    Šachovnice, zebra, dalmatin nebo filmová klapka. To jsou černobílé objekty a zvířata, která evokují stejnou eleganci jako černobílý Chanel kostýmek. Není tedy divu, že je takové barevné combo naprosto nesmrtelné. Oba odstíny zkrátka tvoří módní Jin a Jang, bez kterého bychom nikdy nenalezli módní rovnováhu. Proto se dnes zaměříme na módní domy a aktuální kolekce, libující si ve světě černé a bílé.

    Alexander Wang se vrací s typickými archivními prvky. Jak jinak než v černobílém provedení

    V jarních kolekcích se s černobílou kombinací hojně setkáváme například u módního domu Alexander Wang. Módní svět je neustálým kolotočem inovací a trendů. Jen málokdo tomuto rytmu rozumí tak jako Alexander Wang. Ve své nadcházející kolekci Resort 2024 proto naznačuje subtilní návrat ke svým kořenům.

    Ty jsou pak synonymem lehké městské elegance s nádechem streetwear. Nicméně takový „comeback“ není pouhým opakováním uplynulé slávy, spíše jde o osvěžení klasických prvků, které dlouho utvářely jedinečný charakter Wangovy tvorby.

    Zdroj: Alexander Wang

    Cesta známého návrháře posledními 10 lety přitom nebyla snadná. Od založení svého prvního butiku až po převzetí značky Balenciaga byl Wang průkopníkem předefinování streetwear s nádechem luxusu. Tento přístup ovšem neunikl pozornosti módní komunity, která se nyní s novým nadhledem obrací k Wangovým kolekcím z doby před érou sociálních sítí.

    Také proto Wang na současnou pozornost zareagoval a vytáhl z archivu několik oblíbených prvků. Příkladem je lehká logománie nebo harness začleněné do různých kousků. Černá a bílá jeho tvorbu doprovází po celou její historii, proto i v aktuální kolekci najdete nekonečnou dvoubarevnou inspiraci. Povšimněte si formálních prvků začleněných do ležérního looku.

    Zdroj: Alexander Wang

    Obdivovatelem černobílé je i Helmut Lang. Jednoduché looky kladou důraz pouze na kontrast

    Pomyslné balení 3v1 nabízí brand Helmut Lang. Spojuje totiž jednoduchost, eleganci a minimalismus. V aktuální jarní kolekci prolíná svůj cit pro městskou módu, přičemž se i nadále drží jednoduchosti. Stylizace těchto kousků je velice variabilní, můžete je navrstvit a pozměnit jakkoliv potřebujete.

    Ačkoliv se to nezdá, většina looků disponuje silnou symbolikou. Za své hovoří třeba citáty aktuálního kreativního ředitele na některých kouscích. Za úkol mají vyjadřovat seberealizaci a nezávislost.

    Zdroj: Helmut Lang

    Zahalte bílou pod černý kabát. The Row představuje balanc mezi čistotou a temnotou

    Popularita módního domu The Row vysoce stoupá, proto jde o skvělý příklad neotřelé barevné kombinace. Pro blížící se jaro se pak značka rozhodla bílou vměstnat pod černou. Košilové šaty i obyčejné triko v bílé barvě pak pod kabátem působí fantasticky. Pokud totiž zanecháte bílý pouze jeden kousek, a to ve spleti těch černých, „rozseknete“ outfit na výbornou.

    Obě varianty v sobě nesou uniformový základ, z něhož vychází odlehčený výsledek, mimo jiné právě díky bílé barvě. Hoodie na první fotce pak z outfitu tvoří typický městský look, doladěný sportovně vyhlížejícími slunečními brýlemi.

    Zdroj: The Row

    Pro inspiraci jedině k @brendahashtag. Milovnice módy, kterou nepotkáte jinak než v černé nebo bílé

    Na závěr si představíme módní milovnici, která na sociálních sítích září pod jménem @brendahashtag. Za touto identitou se skrývá módní redaktorka, majitelka luxusního second handu a moderátorka oblíbeného podcastu. I když není příliš známá v podvědomí široké veřejnosti, je stálicí na všech důležitých sezónních přehlídkách. Kromě toho má blízký vztah s návrhářem Rickem Owens.

    Nejvíce zajímavé na ní ovšem je, že její estetika i jednotlivé outfity jsou striktně omezeny na černou a bílou paletu. Zřídka kdy ji spatříte v jiných barvách. Brilantně experimentuje s texturami a materiály. Ačkoliv se některým může její styl zdát jednotvárný, ve skutečnosti jsou daleko od pravdy. Každý kousek je pečlivě vybírán a kombinován s precizností, která ji podle nás řadí mezi současné módní ikony.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Černá a bílá jako fashion evergreen. Využijte sílu barevných protipólů naplno

    Černá a bílá. Barevná kombinace, která nikdy nezklame. Trendy se v módě mění jako dubnové počasí, ale existují stálice, které odolávají proměnlivosti času. Černá a bílá nejsou pouhými odstíny, jsou symbolem harmonie kontrastů, který dokáže propůjčit siluetě a stylu perfektní rovnováhu.

    - Reklama -

    Šachovnice, zebra, dalmatin nebo filmová klapka. To jsou černobílé objekty a zvířata, která evokují stejnou eleganci jako černobílý Chanel kostýmek. Není tedy divu, že je takové barevné combo naprosto nesmrtelné. Oba odstíny zkrátka tvoří módní Jin a Jang, bez kterého bychom nikdy nenalezli módní rovnováhu. Proto se dnes zaměříme na módní domy a aktuální kolekce, libující si ve světě černé a bílé.

    Alexander Wang se vrací s typickými archivními prvky. Jak jinak než v černobílém provedení

    V jarních kolekcích se s černobílou kombinací hojně setkáváme například u módního domu Alexander Wang. Módní svět je neustálým kolotočem inovací a trendů. Jen málokdo tomuto rytmu rozumí tak jako Alexander Wang. Ve své nadcházející kolekci Resort 2024 proto naznačuje subtilní návrat ke svým kořenům.

    Ty jsou pak synonymem lehké městské elegance s nádechem streetwear. Nicméně takový „comeback“ není pouhým opakováním uplynulé slávy, spíše jde o osvěžení klasických prvků, které dlouho utvářely jedinečný charakter Wangovy tvorby.

    - Reklama -

    Zdroj: Alexander Wang

    Cesta známého návrháře posledními 10 lety přitom nebyla snadná. Od založení svého prvního butiku až po převzetí značky Balenciaga byl Wang průkopníkem předefinování streetwear s nádechem luxusu. Tento přístup ovšem neunikl pozornosti módní komunity, která se nyní s novým nadhledem obrací k Wangovým kolekcím z doby před érou sociálních sítí.

    Také proto Wang na současnou pozornost zareagoval a vytáhl z archivu několik oblíbených prvků. Příkladem je lehká logománie nebo harness začleněné do různých kousků. Černá a bílá jeho tvorbu doprovází po celou její historii, proto i v aktuální kolekci najdete nekonečnou dvoubarevnou inspiraci. Povšimněte si formálních prvků začleněných do ležérního looku.

    Zdroj: Alexander Wang

    Obdivovatelem černobílé je i Helmut Lang. Jednoduché looky kladou důraz pouze na kontrast

    Pomyslné balení 3v1 nabízí brand Helmut Lang. Spojuje totiž jednoduchost, eleganci a minimalismus. V aktuální jarní kolekci prolíná svůj cit pro městskou módu, přičemž se i nadále drží jednoduchosti. Stylizace těchto kousků je velice variabilní, můžete je navrstvit a pozměnit jakkoliv potřebujete.

    Ačkoliv se to nezdá, většina looků disponuje silnou symbolikou. Za své hovoří třeba citáty aktuálního kreativního ředitele na některých kouscích. Za úkol mají vyjadřovat seberealizaci a nezávislost.

    Zdroj: Helmut Lang

    Zahalte bílou pod černý kabát. The Row představuje balanc mezi čistotou a temnotou

    Popularita módního domu The Row vysoce stoupá, proto jde o skvělý příklad neotřelé barevné kombinace. Pro blížící se jaro se pak značka rozhodla bílou vměstnat pod černou. Košilové šaty i obyčejné triko v bílé barvě pak pod kabátem působí fantasticky. Pokud totiž zanecháte bílý pouze jeden kousek, a to ve spleti těch černých, „rozseknete“ outfit na výbornou.

    Obě varianty v sobě nesou uniformový základ, z něhož vychází odlehčený výsledek, mimo jiné právě díky bílé barvě. Hoodie na první fotce pak z outfitu tvoří typický městský look, doladěný sportovně vyhlížejícími slunečními brýlemi.

    Zdroj: The Row

    Pro inspiraci jedině k @brendahashtag. Milovnice módy, kterou nepotkáte jinak než v černé nebo bílé

    Na závěr si představíme módní milovnici, která na sociálních sítích září pod jménem @brendahashtag. Za touto identitou se skrývá módní redaktorka, majitelka luxusního second handu a moderátorka oblíbeného podcastu. I když není příliš známá v podvědomí široké veřejnosti, je stálicí na všech důležitých sezónních přehlídkách. Kromě toho má blízký vztah s návrhářem Rickem Owens.

    Nejvíce zajímavé na ní ovšem je, že její estetika i jednotlivé outfity jsou striktně omezeny na černou a bílou paletu. Zřídka kdy ji spatříte v jiných barvách. Brilantně experimentuje s texturami a materiály. Ačkoliv se některým může její styl zdát jednotvárný, ve skutečnosti jsou daleko od pravdy. Každý kousek je pečlivě vybírán a kombinován s precizností, která ji podle nás řadí mezi současné módní ikony.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―