Módní dům Burberry už několik sezón bojuje s nízkými prodeji a klesající poptávkou. Před rokem proto do pozice ředitele dosadil Joshe Shulman, jenž pro značku vypracoval plán na obnovu. Zdá se, že jeho snaha vrátit se zpět k britským kořenům a ikonickým produktům se vyplácí. Burberry zaznamenal ve druhém čtvrtletí zlepšující se prodeje.
Jednu z nejvíce ikonických britských značek již několik sezón trápí zpomalující se prodeje a nízká poptávka. Módní dům Burberry zaostával za konkurencí navzdory tomu, že většina luxusních módních značek dlouhodobě bojuje s klesající poptávkou ze strany čínských zákazníků či trvající globální inflací. Zdá se ovšem, že výsledky z druhého čtvrtletí přinesly společnosti značnou úlevu.
Značka totiž zaznamenala světové zlepšení prodejů. Srovnatelné tržby mezi dubnem a červnem spadly o pouhé procento, i když analytici očekávali propad o tři procenta. Loni ve stejném období přitom poklesly až o 21 procent. Důvodem je především změna strategie, kterou přinesl nový ředitel Josh Schulman. Britská značka ho do rozhodující vedoucí pozice dosadila teprve loni v létě.




Zdroj: Burberry
„Bereme to krok za krokem, ale jsme optimističtí ohledně nadcházejících čtvrtletích i našeho byznysu,“ okomentoval Schulman nečekaně pozitivní výsledky. „Ještě před rokem jsem si nedokázal představit množství pokroku, který náš výjimečný tým vytvořil,“ dodal. V jádru jeho strategie pak leží návrat k nadčasovému britskému luxusu a tedy samotným kořenům ikonické značky.
Burberry pomohlo zjednodušení nabídky. Značka však plánuje i propouštět
Společnost Burberry proto v uplynulých měsících vydala několik kampaní vyzdvihujících typickou „britskost“. Ať už se jedná o lásku k čaji, nebo slavnému hudebnímu festivalu Glastonbury. Kromě toho se zaměřila na nabídku kabátů, bund a pláštěnek, která ji kdysi poprvé proslavila. Jisté zjednodušení tak pomohlo zákazníkům opět vidět, co na slavné britské značce kdysi tak milovali.
Módní společnost pak zaznamenala zlepšení prodejů ve všech regionech, nejvíce se jí ovšem dařilo v Americe, Evropě, Indii, Africe a na Středním východě. Luxusní značka kromě obnovené nabídky odhalila letos v květnu rovněž plán na úsporu nákladů. Jeho součástí je zmenšení pracovní síly o 20 procent, a to do roku 2027. Případné změny by se měly dotknout na 25 procent zaměstnanců.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube