Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kreativní ředitel značky Bottega Veneta Matthieu Blazy uzavřel v Miláně svou trilogii představující srdce Itálie. Na runway poslal návrhy připomínající karneval. Jednotlivé kousky ho zachytily nejen díky mixu barev a textur, ale také jedinečnou představou toho, co znamená být „chic“.

    Sobotní módní přehlídka Bottega Veneta se nesla v duchu karnevalu. Kreativního ředitele Matthieu Blazy totiž zaujala představa pochodu, který podobné akce většinou doprovází. „Lidé jdou stejným směrem. My sice netušíme, kam kráčí, ale víme, že jsou spolu,“ okomentoval svůj nápad návrhář. Pro přehlídku si proto vybral také různorodé modelky a modely. Většina z nich přitom modeling nedělá profesionálně. Zachytit tím chtěl Blazy rozmanitost samotného karnevalu.

    Pro podzimní kolekci sice vybral Blazy poměrně neutrální paletu barev, rozesel do ní ovšem nenápadně i výraznější tóny. Mezi bílou, béžovou nebo světle modrou tak probleskovala především červená nebo jasně žlutá barva. Pestrost typickou pro karnevaly také vystihly návrhy kombinující různé textury. Nejčastěji tak mohli návštěvníci přehlídky spatřit jemnou práci s kůží nebo vlnou. „Pocit pospolitosti je povznášející. Jako když jste na koncertě, vesnické party nebo v průvodu,“ dodal Blazy.

    Belgický návrhář rovněž přehlídkou na Milánském týdnu módy uzavřel svou trilogii věnovanou Itálii. Zachytit v ní chtěl minulost, současnost i budoucnost módními fanoušky zbožnované země. Zároveň se tím ponořil do debaty toho, co to dnes znamená být „chic“. Pohrával si proto s různými variantami „power suit“, které jsou nyní opět trendy. Kombinoval tak jemné siluety, zachycené například jemnými téměř průsvitnými bílými šaty, s ostřejšími návrhy červených „aligátořích“ kabátů, vyrobených z kvalitní kůže.

    Blazy si pohrál s optickými klamy. Návrhy připomínající bavlnu nebo vlnu vyrobil z kůže

    Mezi nové kousky pak patřily například bundy připomínající košile nebo ty známé pod názvem Mao. Většina z nich pak na první pohled připomínala materiály jako bavlnu nebo vlnu, ve skutečnosti je ovšem Blazy nechal vyrobit z extra lehké a oholené kůže. Modelky představily také rozmanité střihy šatů, například košilové, s „halter“ výstřihem nebo ty připomínající plesové róby. Přehlídku zakončila modelka oblečená do prostého bílého topu a modrých džínů, čímž vyzdvihla také přetrvávající důležitost jednoduchosti.

    Návštěvníci přehlídky si pak nemohli nevšimnout také široké nabídky tašek a kabelek. Téměř každá z modelek totiž nesla alespoň jednu, pokud ne rovnou dvě. Blazy totiž často zkombinoval „nákupní“ tašky s menšími kabelkami ve tvařu přáníčka. Většina z nich byla vytvořená tak, aby připomínala zamotanou spleť uzlů. Další kabelky zase vypadaly jako „vodítka“, k popruhu byly totiž připojené pouze na jedné straně. Modelky je nesly přehozené přes rameno, a definovaly tím onen nový význam nesmrtelného „chic“.

    Zdroj: Fashion Network, W Magazine, Fashionista, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta přinesla do Milána karneval. Ohromila mixem materiálů i barev

    Kreativní ředitel značky Bottega Veneta Matthieu Blazy uzavřel v Miláně svou trilogii představující srdce Itálie. Na runway poslal návrhy připomínající karneval. Jednotlivé kousky ho zachytily nejen díky mixu barev a textur, ale také jedinečnou představou toho, co znamená být „chic“.

    Sobotní módní přehlídka Bottega Veneta se nesla v duchu karnevalu. Kreativního ředitele Matthieu Blazy totiž zaujala představa pochodu, který podobné akce většinou doprovází. „Lidé jdou stejným směrem. My sice netušíme, kam kráčí, ale víme, že jsou spolu,“ okomentoval svůj nápad návrhář. Pro přehlídku si proto vybral také různorodé modelky a modely. Většina z nich přitom modeling nedělá profesionálně. Zachytit tím chtěl Blazy rozmanitost samotného karnevalu.

    Pro podzimní kolekci sice vybral Blazy poměrně neutrální paletu barev, rozesel do ní ovšem nenápadně i výraznější tóny. Mezi bílou, béžovou nebo světle modrou tak probleskovala především červená nebo jasně žlutá barva. Pestrost typickou pro karnevaly také vystihly návrhy kombinující různé textury. Nejčastěji tak mohli návštěvníci přehlídky spatřit jemnou práci s kůží nebo vlnou. „Pocit pospolitosti je povznášející. Jako když jste na koncertě, vesnické party nebo v průvodu,“ dodal Blazy.

    Belgický návrhář rovněž přehlídkou na Milánském týdnu módy uzavřel svou trilogii věnovanou Itálii. Zachytit v ní chtěl minulost, současnost i budoucnost módními fanoušky zbožnované země. Zároveň se tím ponořil do debaty toho, co to dnes znamená být „chic“. Pohrával si proto s různými variantami „power suit“, které jsou nyní opět trendy. Kombinoval tak jemné siluety, zachycené například jemnými téměř průsvitnými bílými šaty, s ostřejšími návrhy červených „aligátořích“ kabátů, vyrobených z kvalitní kůže.

    Blazy si pohrál s optickými klamy. Návrhy připomínající bavlnu nebo vlnu vyrobil z kůže

    Mezi nové kousky pak patřily například bundy připomínající košile nebo ty známé pod názvem Mao. Většina z nich pak na první pohled připomínala materiály jako bavlnu nebo vlnu, ve skutečnosti je ovšem Blazy nechal vyrobit z extra lehké a oholené kůže. Modelky představily také rozmanité střihy šatů, například košilové, s „halter“ výstřihem nebo ty připomínající plesové róby. Přehlídku zakončila modelka oblečená do prostého bílého topu a modrých džínů, čímž vyzdvihla také přetrvávající důležitost jednoduchosti.

    Návštěvníci přehlídky si pak nemohli nevšimnout také široké nabídky tašek a kabelek. Téměř každá z modelek totiž nesla alespoň jednu, pokud ne rovnou dvě. Blazy totiž často zkombinoval „nákupní“ tašky s menšími kabelkami ve tvařu přáníčka. Většina z nich byla vytvořená tak, aby připomínala zamotanou spleť uzlů. Další kabelky zase vypadaly jako „vodítka“, k popruhu byly totiž připojené pouze na jedné straně. Modelky je nesly přehozené přes rameno, a definovaly tím onen nový význam nesmrtelného „chic“.

    Zdroj: Fashion Network, W Magazine, Fashionista, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―