Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.
Módní dům Bottega Veneta ukazuje, že luxus a popkultura už dávno nejsou oddělené světy. Značky nestaví na známých tvářích jen kvůli slávě, ale protože představují konkrétní estetické postoje. Nejnovější ambasador společnosti, Tyler, The Creator, je v tomto směru ideální volba. Jeho schopnost tvořit cokoliv mimo zaběhlé kategorie a zároveň přesahovat do módy, designu i filmu z něj činí hybatele stylu. Dario Argento pak přináší zcela jiný druh symboliky, tajemno, filmové řemeslo a napětí, které jsou pro značku překvapivě kompatibilní.
Bottega Veneta spojuje perfektní umělce napříč obory. Kampaň nafotil Jack Davison
Kampaň „Craft is Our Language“ nafotil britský fotograf Jack Davison. Uctívá v ní detaily, řemeslo a lidský dotek. Vizuály představují známé i méně známé tváře ve chvílích jednoduchého, ale symbolického gesta. Přesněji řečeno, zachycují zvednuté ruce, dotek a gesto spojení. Právě v těchto detailech má Bottega Veneta své kořeny, příkladem je Intrecciato, ikonický pletený vzor, který letos slaví 50 let. Kromě celebrit se v kampani objevují i samotní řemeslníci značky. Ti, kteří stojí za špičkovým zpracováním produktů, které módní dům proslavily.
Zajímavé je, že se módní domy stále častěji obracejí na rapové umělce jako na kulturní ikony. Tyler, The Creator je v poslední době stylový fenomén, který definuje mladistvou mužskou módu a míchá barvy, siluety i konvence. Například při návrhu kolekce pro Louis Vuitton v roce 2024 zdůraznil, že chce vytvářet oblečení, které by sám nosil, a proto ručně nakreslil jednotlivé monogramy. Tato filozofie rezonuje s hodnotami Bottega Veneta, tedy značkou kladoucí důraz na autentický design. Tylerova účast v kampani tak působí velmi přirozeně.





Zdroj: Bottega Veneta
Režisér Dario Argento zase přináší prvky napětí a temné krásy. Jeho účast ukazuje, že Bottega Veneta chce mluvit i jazykem filmu, atmosféry a hlubšího významu. Spojení se světem hororu, emocí a obrazových symbolů posouvá značku směrem k uměleckému vyjádření. Kampaň navíc přichází v době, kdy se pozornost obrací na novou kreativní ředitelku Louisu Trotter, jejíž rukopis bude odhalen až na zářijovém týdnu módy v Miláně. Do té doby si Bottega Veneta upevňuje pozici brandu, který je neokázalý, elegantní, a přesto velmi současný.
Zdroje: Bottega Veneta, Culted, WWD, Instagram